Piebe 2.2 schreef:Anja schreef:Piebe 2.2 schreef:Zeker wil ik Galaten 4 gerust nog een keer lezen en er staat nog steeds wat ik hier al een paar keer herhaald heb. Wat heb ik uit de context gerukt? Ik pleit er juist voor dat we de dingen in de context zien waarin Paulus ze plaatst. Beetje vreemde reactie, het bevalt je gewoon niet wat er staat, je hebt je gestoten aan de steen des aanstoots.
Ik denk eerder dat je
jezelf stoot aan de steen des aanstoots.....spijtig genoeg. Je leest wat je wilt lezen, en niet wat er staat.
Aha.
Galaten 4:
[21] Zeg me, u die zo graag onder de wet wilt staan, luistert u wel naar de wet? [22] Er staat immers geschreven dat Abraham twee zonen kreeg, een van de slavin en een van de vrije vrouw. [23] Maar de zoon van de slavin werd geboren uit de kracht van de natuur, die van de vrije vrouw uit de kracht van de belofte.
[24] Deze dingen zijn allegorisch bedoeld. Want de twee vrouwen zijn twee verbonden:
het ene, dat van de berg Sinai, brengt slaven voort, en dat is Hagar. [25] De Sinai is namelijk een berg in Arabië. Zij beantwoordt aan het tegenwoordige Jeruzalem, dat immers met zijn kinderen in slavernij leeft. [26] Maar het Jeruzalem van boven is vrij en dat is ónze moeder.
Ik zal het vet gemaakte gedeelte dan meteen uit mijn Bijbel krassen, want dat lees ik en volgens jou staat het er dan niet.
Anja schreef:Bovendien zet je zo Schrift tegen Schrift op zo.
Ook dat nog! Potverdorie en ik maar denken dat ik Paulus gewoon citeerde!
En lees nou nog maar eens rustig en kalm wat ik schreef, want ik ontken helemaal niet dat dat er staat. Maar als jij zou erkennen wat ik samenvatte dat er nog meer in de Bijbel staat, dat God een Plan heeft met Israël en de wereld, en dat Israël daarin een hoofdrol speel, omdat God Zijn Beloften altijd nakomt en bovendien aan de gehele wereld door het land Israël zal bewijzen dat Hij, de God van Israël, God is, zou je aan de leer van het preterisme moeten morrelen..... en
dat ligt gevoelig voor jou
. God zal alle volkeren verzamelen tegen Israël, om ze vervolgens te laten zien dat Hij, de God van Israël, God is, en dat ze niet aan zijn kind, de oudste zoon, kunnen komen. Niet Israël zal worden weggevaagd, maar de vijanden van Israël.
Het is Christus Zelf die de geesten van de mensen in het Midden Oosten heeft verward, zodat zij nu oorlog voeren tegen zichzelf en nog niet de hand konden leggen aan Israël. Daarin lijkt nu inmiddels een keer te komen, dus de tijd van de Wederkomst nadert met rasse schreden. Men lette op de vijgeboom.
Dat het Christus Zelf is, die moslim tegen moslim opzette, en koninkrijken tegen koninkrijken zal opzetten, ten behoeve van Israël, staat allemaal ook letterlijk in je Bijbel. Ik kan je de Schriftplaatsen niet geven, omdat die in een enorme stapel notitieblokken met aantekeningen staan, en ik geen zin en vooral nu geen tijd heb om die daarin op te gaan zoeken. Heb twee drukke dagen voor de boeg. In het weekend zal ik een poging doen, mocht ik de Schriftplaatsen dan terugvinden, zal ik ze vermelden.
[modbreak Trajecto] Oké, dat wachten de gespreksdeelnemers dan af. Je zegt in ieder geval wel dingen die een verklaring vragen waaraan je vindt dat je ze kunt ontlenen.