Piebe 2.2 schreef:Anja schreef:Piebe 2.2 schreef:Het moge duidelijk zijn dat Jezus als God de Vader voor christenen anno nu een aanstoot is. Maar wie Christus heeft gezien die heeft de Vader gezien, want de Zoon en de Vader zijn Eén.
Het moge duidelijk zijn dat je
op dit moment de Bijbel gewoon niet goed kent en alleen dat gelooft wat jij wilt geloven, en dat je ook nu weer schijntegenstellingen tegen Christenen gebruikt en alles en iedereen aangrijpt dat jou in die strijd van pas komt.
Even kijken wat er
op dit moment in mijn Bijbel staat:
Johannes 10:
[29] Want wat mijn Vader Mij heeft toevertrouwd, gaat alles te boven: niemand kan het ontrukken aan de hand van mijn Vader! [30]
Ik en de Vader, Wij zijn één.’ [31] Weer scheelde het niet veel of de Joden hadden Hem gestenigd.
Johannes 14:
[7] Als jullie Mij hebben leren kennen, zul je ook mijn Vader leren kennen. Sterker, nu al kennen jullie Hem en heb je Hem gezien.’ [8] Hierop zei Filippus: ‘Laat ons de Vader zien, Heer, dan zijn we tevreden!’ [9] En Jezus weer: ‘Ik ben al zo lang bij jullie, Filippus, en je hebt Me nog niet leren kennen?
Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Hoe kun je dan nog zeggen: “Laat ons de Vader zien”?
Anja schreef:Paulus is duidelijk. En Jezus Christus, Onze Heer ook. De aanstoot ligt bij Piebe die het neemt, omdat hij het dogmatisch Godsbesef van de Heilige Drie-Éénheid, of zoals onze verbannen katholieke broeder het noemde, de Heilige Drievuldigheid, niet kan aanvaarden. Geen ramp, iedere christen maakt een proces van geloofsopbouw door. Doch buiten Jezus Christus en de Heilige Kerk, het Lichaam, geen zaligheid. Wie strijdt tegen het Lichaam, strijdt tegen Christus.
Dit klopt allemaal en niets daarvan ontkent de Heilige Kerk. Het is Piebe die valselijk beschuldigt en het is Piebe die
niet begrijpt dat Jezus en de Vader Één zijn, en dat dit niet betekent dat Jezus de Vader IS. De Zoon is niet de Vader,
maar maakt Hem zichtbaar. Zo Vader, zo Zoon. Zoals de aanhef van het Johannes-Evangelie zegt:
Joh.1:18 Niemand heeft ooit GOD gezien; de eniggeboren Zoon, die aan de boezem des Vaders is, die heeft Hem doen kennen.
Jezus heeft nooit gezegd dat Hij
de Vader IS. Hij bad tot God de vader toen hij aan het kruis hing: Vader, vergeef het hen, want ze weten niet wat ze doen.
De drie-eenheid is gewoon een aanduiding dat Vader, Zoon en Heilige Geest
één geheel vormen. Het ene bestaat niet zonder het andere. Vader, Zoon en Heilige Geest spreken als uit één Mond.
Nogmaals:
1 Kor. 15: 22 Zoals allen sterven in Adam, zullen ook allen in Christus herleven. [23] Maar ieder in zijn eigen rangorde: als eersteling Christus, vervolgens, bij zijn komst*, zij die Christus toebehoren. [24] Daarna komt het einde, wanneer Hij het koningschap aan God de Vader zal overdragen, na alle heerschappij* en macht en kracht te hebben onttroond. [25] Want Hij moet het koningschap uitoefenen, tot Hij zijn voet heeft gezet op al zijn vijanden.[26] En de laatste vijand* die uitgeschakeld wordt, is de dood. [27] Immers, alles heeft Hij aan zijn macht* onderworpen. Maar bij ‘alles is Hem onderworpen’ geldt natuurlijk als uitzondering diegene die alles aan Hem onderworpen heeft. [28] En wanneer alles aan Hem onderworpen is, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan degene die alles aan Hem onderwierp. Zo zal God alles in alles* zijn.
Piebe 2.2 schreef:Misschien moet je de Bijbel een keer lezen voor de gekkigheid i.p.v. mij valselijk te beschuldigen. Je stelt je op als een valse profetes en zonder jouw stenen gebouwen zijn velen zalig geworden en allen die Christus aanroepen zullen gered worden. Breek die afgodentempels liever af en aanbid Eén God i.p.v. drie.
Nergens heb ik het over een stenen gebouw. Bovendien bezit ik geen stenen gebouw, dus "jouw stenen gebouwen" slaat helemaal nergens op. Allen die de Heer aanroepen, heb ik zelf al vele malen naar voren gebracht, dus ook hier ben jij zelf de gene die het gedrag van een echte valsaard vertoont, die een vals beeld van andere mensen probeert te schetsen, niet ik. Ook ben ik niet degene die drie goden aanbidt, maar ben jij degene die de Heilige
Drie-Eénheid niet begrijpt en weigert zijn eigen onbegrip te erkennen, en nog liever de Gemeente vervolgt en nog liever lijkt te stikken dan te erkennen dat ie iets niet snapt.
(veel gewijzigd omdat het quoten misging en mijn tekst in het citeren van Piebe terecht bleef komen).