Bonjour schreef:25 uur nadat Alpha een antwoord gegeven had waarvan hij vond dat ik of iemand anders erop had moeten reageren zei hij:
Klopt, en toen werd iedereen stil.
Als ik iets stel komt er:
e beweert iets en ik ben benieuwd waar je dat vandaan haalt.
Jij doet een uitspraak, jij bent degene die dat moet onderbouwen..
Hij beweert:
Mozes schreef zijn boeken omstreeks 1515 v.C.
Ik vraag 10 Jan 2017, 13:46
Jij vertelt het religieuze praatje. Prima. Maar het bestaan van Mozes en Noach is ook een aanname. Toon maar aan dat ze hebben bestaan.
Volgens zijn eigen normen verwacht ik nu een onderbouwing.
Ik beweer nooit wat, ik ga uit van de Bijbel en heb dus die dingen wèl onderzocht.
Alles is een aanname voor mensen die de bijbel niet objectief (willen) onderzoeken.
Jezus zei o.a.:
Lukas 17:27 zij aten, zij dronken, mannen huwden, vrouwen werden ten huwelijk gegeven, tot op de dag waarop Noach de ark binnenging en de vloed kwam en hen allen vernietigde.
Johannes 5:46 Indien GIJ trouwens Mozes hadt geloofd, zoudt GIJ mij geloven, want hij heeft over mij geschreven.(Gen 49:10)
Lukas 24:44 Nu zei hij tot hen: „Dit zijn mijn woorden die ik tot U sprak toen ik nog bij U was, dat alle dingen die in de wet van Mozes en in de Profeten en de Psalmen over mij geschreven staan, vervuld moesten worden.(Psalm 2:2; Psalm 118:22). NWV.
De archeologie ontdekt steeds vaker, dat het verslag van de bijbel overeenkomen met feiten.
De verwijzingen naar Egypte, Kanaän, Amalek, Ammon, Moab en Edom passen volkomen in die tijd, en plaatsnamen zijn nauwkeurig vermeld.
Deze namen komen o.a. voor in de in Ras Sjamra (Syrië) gevonden Ugaritische teksten en in de documenten uit Boğazköy (Turkije).
En elk jaar worden er bij opgravingen in Egypte, Palestina en Mesopotamië bewijzen aangetroffen, zowel in inscripties als in aardlagen, dat de verhalen in de Hebreeuwse Geschriften [OT] ware historische verslagen zijn.
De meeste critici geven aan dat er niets gevonden zou zijn, dat de Bijbel ondersteund.
Steeds weer blijkt men gegevens vind, die aantonen dat de Bijbel toch gelijk heeft.
Maar ja, dan zoeken ze wel weer een ander punt.
Wanneer God heeft ingegrepen, zal dat voor iedereen duidelijk zijn.