Is dat niet een beetje een oppervlakkige en ongenuanceerde uitspraak?Anja schreef:En als het groen is en links, zal het vast wel goed zijn.
Had ik van jou niet verwacht, Anja!
Met v&Vriendengroet,
Wim
Is dat niet een beetje een oppervlakkige en ongenuanceerde uitspraak?Anja schreef:En als het groen is en links, zal het vast wel goed zijn.
Ik ben, net als jij, net als iedereen, een vlek op Gods grote doek, waar Hij nog best een aardige tekening van heeft weten te maken. Ik ben gewoon een Hirameki . https://m.youtube.com/watch?v=mKjI8yfFUqwWim Nusselder schreef:Hoi Anja,
Had ik van jou niet verwacht, Anja!
Met v&Vriendengroet,
Wim
Mooie beeldspraak.Anja schreef:Ik ben, net als jij, net als iedereen, een vlek op Gods grote doek, waar Hij nog best een aardige tekening van heeft weten te maken. Ik ben gewoon een Hirameki . https://m.youtube.com/watch?v=mKjI8yfFUqw
Hoi Wim,Wim Nusselder schreef:Hoi Anja,
Het was een grappige toevalligheid dat ik - na eerst in een hobbywinkel waar ik soms wat tekensupplies haal, tig keer tegen een Hiramekiboek te zijn aangelopen zonder het te kopen - door het maken van vlekken in mijn eigen tekenwerk weer aan dat boek dacht en het nét aan het opzoeken was, toen mij dit antwoord te binnen schoot op jouw grappige bericht .Wim Nusselder schreef:Mooie beeldspraak.Anja schreef:Ik ben, net als jij, net als iedereen, een vlek op Gods grote doek, waar Hij nog best een aardige tekening van heeft weten te maken. Ik ben gewoon een Hirameki . https://m.youtube.com/watch?v=mKjI8yfFUqw
Ik had blauw gemorst en heb er daarna nog groen en paars bij gemorst (naast elkaar, ook niet gemengd).Wim Nusselder schreef:Ik heb groen en rood gemorst en dat is nog niet gemengd tot bruin.
En jij?
Waow, helemaal te gek Wim, multicolour. Toppie! Ik doe mee .Wim Nusselder schreef:Proberen we een regenboog neer te zetten die God dan wel strak trekt?
Multicolour i.p.v. multicul?
Met v&Vriendengroet,
Wim
Zie ook: https://www.kerken.com/afdelingen/preac ... achId=12642 Kon. 4: 8 Vergeet de gastvrijheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen gehuisvest
Wat mij betreft mag je voor "hel" dodenrijk lezen en niet Dantes kookpot, even goed is Gehenna, zo blijkt uit Jezus' woorden, geen plek waar we zouden willen zijn, zie: viewtopic.php?f=25&t=2961Mat. 10: 28 - 31 En vreest u niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel. Worden niet twee musjes om een penningsken verkocht? En niet een van deze zal op de aarde vallen zonder uw Vader. En ook uw haren des hoofds zijn alle geteld. Vreest dan niet; gij gaat vele musjes te boven.
Wim Nusselder schreef:Proberen we een regenboog neer te zetten die God dan wel strak trekt?
Mogen moslims en Jehova's Getuigen ook meedoen (voor zover ze willen)?Anja schreef:Waow, helemaal te gek Wim, multicolour. Toppie! Ik doe mee .
Je hoeft moslims en Jehovah's Getuigen niet in huis te halen, maar ik lees hierin niet dat je ze bij de grens van je land tegen zou moeten houden.Fundamenteel schreef:2 Johannes 7-13 schreef:Indien iemand tot ulieden komt, en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in huis, en zegt tot hem niet: Zijt gegroet.
Ja, als ze willen mogen ze tot de Vader gaan en Jezus aannemen. Niemand komt tot de Vader dan door Jezus de Christus. Ook moslims en jg mogen zich bekeren.Wim Nusselder schreef:Hoi Anja,
Wim Nusselder schreef:Proberen we een regenboog neer te zetten die God dan wel strak trekt?
Multicolour i.p.v. multicul?Mogen moslims en Jehova's Getuigen ook meedoen (voor zover ze willen)?Anja schreef:Waow, helemaal te gek Wim, multicolour. Toppie! Ik doe mee .
Met v&Vriendengroet,
Wim
Anja schreef:Waow, helemaal te gek Wim, multicolour. Toppie! Ik doe mee .
Wim Nusselder schreef:Mogen moslims en Jehova's Getuigen ook meedoen (voor zover ze willen)?
Tot daar kan ik je volgen, in de context van dit topic, waarin ik niet met theologie bezig was, maar met christendom in de samenleving.Anja schreef:Ja, als ze willen mogen ze ...
Neen wat daar geschreven wordt gaat over de valse leraars en valse profeten. Dat is voor alle tijden.Piebe 2.2 schreef:Wat een onbegrip spreekt er toch uit de laatste reacties. Wat Johannes schreef had betrekking op zijn tijd, waarin het evangelie gesticht werd.
Er zijn wellicht veel onwetende moslims die niet weten wat hun ideologie daadwerkelijk inhoud.Anja schreef:@Fundamenteel,
Ik ben het 100 % met je eens waar het de islam betreft en ik ben van mening dat de Westerse overheden een hele boterberg op het hoofd hebben.
Toch zijn niet al die mensen slechte mensen. Het citaat dat jij noemt en dat ik jou zelf eerder óók gaf maar dan met betrekking tot de leer van het WTG (want zij brengen een ander Evangelie, niet de moslims, want die brengen helemaal geen Evangelie) is helder. Doch er staat nog wel wat meer in de Bijbel. Bijvoorbeeld:
2 Kon. 4: 8 Vergeet de gastvrijheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen gehuisvest
Als jij dat geloven wilt moet je dat lekker doen. Ik houd het liever bij de feiten, wat minder sensationeel maar wel echt.Fundamenteel schreef:Neen wat daar geschreven wordt gaat over de valse leraars en valse profeten. Dat is voor alle tijden.Piebe 2.2 schreef:Wat een onbegrip spreekt er toch uit de laatste reacties. Wat Johannes schreef had betrekking op zijn tijd, waarin het evangelie gesticht werd.
Al wie de zoon loochent dienen wij toegang te ontzeggen. Het is het leger van de anti christ.
Mohammed is de valse profeet aka anti christ.
Piebe 2.2 schreef:Wat Johannes schreef had betrekking op zijn tijd, waarin het evangelie gesticht werd.
Je kunt in de Bijbel boodschappen voor alle tijden herkennen.Fundamenteel schreef:Neen wat daar geschreven wordt gaat over de valse leraars en valse profeten. Dat is voor alle tijden.
Mee eens, Fundamenteel. Gewoon waar.Fundamenteel schreef:Er zijn wellicht veel onwetende moslims die niet weten wat hun ideologie daadwerkelijk inhoud.Anja schreef:@Fundamenteel,
Ik ben het 100 % met je eens waar het de islam betreft en ik ben van mening dat de Westerse overheden een hele boterberg op het hoofd hebben.
Toch zijn niet al die mensen slechte mensen. Het citaat dat jij noemt en dat ik jou zelf eerder óók gaf maar dan met betrekking tot de leer van het WTG (want zij brengen een ander Evangelie, niet de moslims, want die brengen helemaal geen Evangelie) is helder. Doch er staat nog wel wat meer in de Bijbel. Bijvoorbeeld:
2 Kon. 4: 8 Vergeet de gastvrijheid niet, want daardoor hebben sommigen, zonder het te weten, engelen gehuisvest
Maar als je verhuist naar een Christelijk land, pas je u daarop aan. Wie dat niet doet maar het land naar zich aanpast is bezig aan een invasie.
Nee hoor, want juist de (vermeende) seculieren kwamen wel op voor hun christelijke cultuur en Identiteit, ook al noemen ze die niet zo, en komt die niet altijd overeen met wat de kerk als christelijk ziet (zoals een keer per week in de kerk zitten, liefst op zondag). https://www.youtube.com/watch?v=6Za4JRBe0c8 Juist de kerk weigerde lange tijd het Onderscheid tussen de islam en het christendom onder ogen te zien. Toen de (valse) kerk de politiek door de voordeur binnenhaalde, vloog de Heilige Geest door het raam naar buiten, ook op dit punt.Wim Nusselder schreef:Als onze joods-christelijke traditie teloor lijkt/dreigt te gaan, dan ligt dat niet in de eerste plaats aan de (relatief kleine aantallen) moslims die ons land binnenkomen, maar aan de secularisatie, aan het loslaten van die traditie door onszelf.
En dat is ook flauwekul. Maar ontdek het dan maar. Grenzeloosheid is geen deugd, Wim. Ook en wellicht wel juist niet in Christus. Een Christen heeft sterke grenzen en wat je nu naar voren brengt is naar mijn mening niet des Christus. Nergens in de Bijbel staat dat je je land door een ander volk met een andere godheid onder de voet moet laten lopen. Dat te benoemen is niet racistisch. We hebben het ook niet over rassen, maar over nationaliteiten en ideologieën.Wim Nusselder schreef:Grenzen trekken en muren bouwen, letterlijk en figuurlijk, past hoe dan ook noch bij onze cultuur, noch bij ons welbegrepen eigenbelang.
Wordt het dan niet eens hoog tijd dat je je Bijbel in Zijn geheel en serieus gaat lezenWim Nusselder schreef:Ik ben niet de Tekenaar; wie ben ik dat ik zou weten welke plek God hen (en mij) heeft toebedacht op Zijn doek?
Die gedachten ben ik bij mezelf nog niet tegengekomen.Anja schreef:Het lijkt erop dat je wel degelijk denkt dat je de Tekenaar bent, want je lijkt mensen ertoe te willen leiden andere goden en een ander Evangelie te omarmen, denkende dat jij in je eentje Het Lichaam bent die weet wat goed is.
Dat geloof ik. Evenwel is het m.i. ook zo dat dat de maakbaarheidsgedachte ook goedbedoelende Christenen nog wel eens wil gaan overheersen. Als men daar te ver in gaat, haalt men echter willens en wetens de moordenaars van zijn eigen kinderen binnen...... (niet alleen fysiek maar ook spiritueel, en dat is een grotere zaak dan de fysieke).Wim Nusselder schreef:Hoi Anja,
Die gedachten ben ik bij mezelf nog niet tegengekomen.Anja schreef:Het lijkt erop dat je wel degelijk denkt dat je de Tekenaar bent, want je lijkt mensen ertoe te willen leiden andere goden en een ander Evangelie te omarmen, denkende dat jij in je eentje Het Lichaam bent die weet wat goed is.
Met v&Vriendengroet,
Wim
Ik heb geleefd in die wereld, Wim, in die wereld zonder die strijd, zonder egoïsme, en zonder vakjes, zonder hebzucht, zonder etc. Het bleek uiteindelijk op dit ondermaanse niet te werken. Want jij en ik beheersen de ander niet. Nooit. Wij zijn inderdaad de Tekenaar niet, en soms zouden we die Tekenaar wel willen zijn. Maar op het moment dat we dat zouden willen, zetten we eigenlijk weer onze troon boven die van de Tekenaar. En dat is als dat uit altruïsme gebeurt nog niet zo'n heel groot probleem (in deze genadetijd), maar het is uiteindelijk een heilloze weg. Mij en de mijnen is gebleken dat je door de wolven wordt opgevroten als je de weg van volkomen (zo volkomen mogelijk althans) altruïsme gaat. Zijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Dat zijn niet zomaar loze woorden van de Here Jezus in de Heilige Schrift, geen grapje, geen politiek "werelds" verhaaltje..... (om een keer een woord van de jg te gebruiken), maar bittere en tegelijkertijd zoete realiteit. Bitter omdat wij kleine mensen in onze huidige toestand in de gevallen wereld niet meer kunnen zijn en doen dan een druppel op een inmiddels in brand staande plaat. En zoet, omdat de duisternis het Licht niet heeft kunnen vastgrijpen en Zijn Koninkrijk dus niet teniet kon doen. Wij kunnen de wereld het beste helpen door tot Onze Heer Jezus te gaan en ons te laten veranderen. In onze nieuwe toestand zullen wij m.i. veel meer kunnen betekenen voor de mensen dan in onze huidige gebroken cq gevallen staatWim Nusselder schreef:Hoi Anja,
Multicolour i.p.v. multicul?Anja schreef:Waow, helemaal te gek Wim, multicolour. Toppie! Ik doe mee .Wim Nusselder schreef:Mogen moslims en Jehova's Getuigen ook meedoen (voor zover ze willen)?Tot daar kan ik je volgen, in de context van dit topic, waarin ik niet met theologie bezig was, maar met christendom in de samenleving.Anja schreef:Ja, als ze willen mogen ze ...
Ik wil als christen een ongedeelde wereld, zonder muren die mensen verdelen, zonder machtsstrijd, zonder groepsegoïsme en zonder de beste willen zijn ten koste van anderen.
Een wereld waarin vertrouwen en altruïsme de toon zetten en de basis vormen voor hoop.
Dat sprak je aan, tot op zekere hoogte.
Ik geloof ook dat God zo'n wereld wil. Doch wie laat die eigenschappen uit zich wegwassen? Wie laat Christus in zich woning maken? Wie geeft zich over aan Onze Vader?Wim Nusselder schreef:Ik bouw graag verder op wat je aansprak.
(Ik denk dat God ook zo'n wereld wil, maar zolang mensen niet iets compleet anders beweren hoef ik niet zo nodig in gesprek over de onderbouwing daarvan, niet in dit topic.)
Dat ben ik in grote lijnen met je eens.Edoch als ik Herodes op het kindje dat door het geboortekanaal richting de kribbe gaat, af zie rennen, dan spreek ik mij zo lang ik kan zo luid en duidelijk als ik kan uit. Geen groter vergif , naar mijn mening, voor de individu die het spirituele cq geestelijke geboortekanaal doorgaat dan het wtg op 1 en het vaticaan op 2 (dan heb ik het uitdrukkelijk over eglisisme) , (en al die vormen van religie die de relatie in de weg staan) wat mij betreft, en dat is niet onderhandelbaar voor en bij mij. Vroeger hield ik jg altijd de hand boven het hoofd, dat kan ik nu echt niet meer doen, want dan ga ik naar mijn ervaring echt tegen Christus in. Het wtg maakt meer kapot dan u lief is. Veel meer. Ik geloof wel dat Christus leeft in sommige individuele jg. Doch men kan op het pad van de realisatie van Christus m.i. geen twee heren (blijven) dienen.Wim Nusselder schreef:Ik heb het niet over de ideeën van moslims en Jehovah's Getuigen; een belangrijk deel daarvan spreekt noch mij, noch jou aan.
Ik heb het over de mensen die toevallig in de 'moslim-inkt' of de 'WTG-inkt' vielen voordat ze Gods doek bevlekten.
Die mensen zijn méér dan alleen 'moslim' of 'Jehovah's Getuige'; God kan daar vast méér mee dan ze alleen daarop beoordelen.
Misschien dat je beter begrijpt wat ik bedoel als je dit filmpje bekijkt, over de 'hokjes' waarin we elkaar plaatsen en dat er daarnaast nog zoveel anders is wat we met elkaar (kunnen) delen.
Kun je daar wat mee?
Kunnen -in die zin- ook moslims en Jehovah's Getuigen meedoen in God's regenboog, als onvolkomen mensen, vlekken waar God wat van probeert te maken?
Ja, wie weet dat de tekening waar Hij ze in verwerkt een soort 'bekering' inhoudt.
Aan mijn vlek valt ook genoeg bij te werken, vermoed ik.
Ik ben niet de Tekenaar; wie ben ik dat ik zou weten welke plek God hen (en mij) heeft toebedacht op Zijn doek?
Met v&Vriendengroet,
Wim
Ik leef daar nog steeds, meestal.Anja schreef:Ik heb geleefd in die wereld, Wim, in die wereld zonder die strijd, zonder egoïsme, en zonder vakjes, zonder hebzucht, zonder etc. Het bleek uiteindelijk op dit ondermaanse niet te werken.
Wie weet heb ik dat wel gedaan.Anja schreef:Wij kunnen de wereld het beste helpen door tot Onze Heer Jezus te gaan en ons te laten veranderen.
Eens.Anja schreef:In onze nieuwe toestand zullen wij m.i. veel meer kunnen betekenen voor de mensen dan in onze huidige gebroken cq gevallen staat
Ik doe mijn best om (in andere, modernere, Quaker terminologie) 'to take heed to the promptings of love and truth in your hearts. Trust them as the leadings of God whose Light shows us our darkness and brings us to new life.'Anja schreef:Ik geloof ook dat God zo'n wereld wil. Doch wie laat die eigenschappen uit zich wegwassen? Wie laat Christus in zich woning maken? Wie geeft zich over aan Onze Vader?
Waarom spreek je je uit tegen de wereld die je niet wilt (daarmee de realiteit daarvan bevestigend) in plaats van vóór de wereld die je wilt?Anja schreef:Dat ben ik in grote lijnen met je eens. Edoch als ik Herodes op het kindje dat door het geboortekanaal richting de kribbe gaat, af zie rennen, dan spreek ik mij zo lang ik kan zo luid en duidelijk als ik kan uit.
Ik leef niet in de wereld die jij beschrijft en wil daar ook niet in leven.Fundamenteel schreef:De bruggen zijn reeds opgeblazen Wim, de wereld is er nu anders aan toe.
Nee, ik werk wel in multicultureel Amsterdam-Oost, schuin boven een moskee.Fundamenteel schreef:Bent u opgegroeid in een multiculwijk Wim? Woont U in een multiculwijk?
Discussie (slechts) op basis van verwijzingen naar de Bijbel is dus niet echt de bedoeling in dit subforum, al kan een enkele verwijzing in het kader van een breder verhaal soms zinvol zijn.Wim Nusselder schreef:De vraag wat de Bijbel zegt en hoe dat te interpreteren voor deze tijd kunnen we beter in de subforums Bijbelgesprek en Thema's uit de Bijbel bespreken.