Je mag jouw mening wel geven maar wat je ervóór zegt zijn dingen die niet de bedoeling zijn in subforum LB.Alpha schreef:Goed dat je dat opmerkt, bedankt daar voor.
Evangeliseren is in mijn optie “leden winnen”.
Het gevolg daarvan is, dat mensen onwetend lid gemaakt kunnen worden.
Daar doe ik niet aan.
Ik probeer te laten zien, dat de bijbel vaak heel duidelijk is, en probeer daar voorbeelden van te geven.
Ik respecteer ieders mening, maar zet daar de bijbel tegenover.
Mag ik dan niet MIJN mening in deze geven?
Het subforum LB is niet voor uitleg van de Bijbel.
Geef hier een toelichting bij wat jij denkt -- hoe je levensbeschouwing is. Daar kan eventueel wel een Bijbeluitleg een rol spelen, maar alleen in dat kader moet je er dan over spreken.
Geen Bijbeluitleg hier dus los van jouw levensopvatting; dat kan eventueel in een ander subforum.
Dat kan allemaal meer of minder waar zijn, maar van belang is dat je de subforumregels naleeft.Alpha schreef:Dat is jouw mening, ingegeven door je achtergrond en commentaren van forumleden, die grote problemen hebben met het bestaan van God en de Bijbelse leer.Trajecto schreef:Ook wat je nu zegt klopt niet echt. Een veronderstelling of willekeurige mening is het dat God wil dat je nauwkeurige kennis hebt. Je haalt dat uit de Bijbel en ook is wat die nauwkeurige kennis moet inhouden een veronderstelling erover die je meent uit de Bijbel te kunnen deduceren op jouw manier.
Kortom, het begint allemaal met een absoluut vertrouwen in de juistheid van de Bijbel en dan ga je van daaruit "onderbouwen". Maar dat is geen onderbouwen want je pakt niets externs maar gaat ronddraaien in wat al je absolute geloof was.
En in een subforum waar niet geldt dat de Bijbel het laatste woord heeft maar diverse invalshoeken bekeken worden, word je dan als stoorzender ervaren omdat je pirouettes in de Bijbel draait, hetgeen niet aan de orde is, in Levensbeschouwing.
Je grijpt in feite elk topic aan om jouw Bijbelopvatting uit te dragen.
Zie: Richtlijnen Levensbeschouwing
Juist, dat is het nou net!Alpha schreef:Ik citeer slechts datgene wat in de Bijbel staat en dat mag je ontkennen, jouw keuze.
Ik ga dus niet uit van MIJN manier, maar probeer te laten zien, wat de Bijbel leert.
Je geeft hier precies zelf aan wat je doet en dat is wat hier in het subforum LB niet de bedoeling is.
De bedoeling is hier juist om wel te vertellen van jouw manier; een manier die van doen heeft met de Bijbel (voor jou) of misschien niet (voor iemand anders).
Dat is off-topic hier.Alpha schreef:Dat daar erg verschillend over gedacht wordt is het gevolg van eeuwenlange ruzie en strijd, waardoor er meer dan 3000 verschillende denominaties zijn ontstaan, die onderling vaak tegenstrijdige leer hebben.
Dat laatste is in orde maar wat je ervóór zegt niet.Alpha schreef:Dat er ongelovigen zijn, die de Bijbel als een stoorzender zien voor hun ideeën, kan je mij niet aanrekenen.
Tenslotte ben ik hier niet degene, die anderen mijn zienswijze wil opleggen.
Iedereen heeft nu eenmaal een vrije wil en keuze en dat respecteer ik wèl!
Je moet gewoon als iedere andere forummer opletten in welk subforum je bezig bent en niet dingen posten in een subforum waar ze niet passen.
Bij de meeste subforums is er een topic Richtlijnen voor dat subforum en daarin staat waar het subforum voor is en/of niet voor is.
Nee, je mag geloven in wat er in de Bijbel staat en dat op jouw manier.Alpha schreef:Wil je mij dan het recht ontzeggen, dat ik in de Bijbel geloof, mag geloven?
Je mag er ook over posten, maar je moet steeds opletten in welk subforum je bezig wilt zijn en of iets on-topic is.
Zo moet het werken; en dat zijn gewoon regels die voor eenieder hier gelden.