Erfzonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Fundamenteel
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Fundamenteel »

ZENODotus schreef: De waarheid is Christus, zoals hij zelf zei: "Ik ben de waarheid, het leven en de weg"... Geen leer...

Het probleem met JG en pedoseksuelen is de manier waarop het afgehandeld wordt. Pedoxeksualiteit wordt niet zozeer gezien als een misdaad, maar als een zonde... Er zijn dan ook twee getuigen nodig om het te kunnen bewijzen. Vaak hebben ze een slachtoffer tezamen geplaatst met een dader. JG-ouderlingen zijn nu eenmaal niet opgeleid om met misbruikslachtoffers om te kunnen gaan, met alle gevolgen van dien. Het is niet voor niets dat er zoveel feiten op het ogenblik aan het licht komen, zoals in Australië of de Conti-zaak in Amerika.
OK ik heb even kort research verricht en kom op heel wat uit.
Ik ga dit niet ontkennen, noch bevestigen.
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Bericht door Anja (oud account) »

Fundamenteel schreef:
Moet ik iemand te rusten wensen als die al reeds sliepen? ;)
Je hebt gelijk dat ik even lag te slapen. Dat heb je slim opgemerkt. :) Wat een slaapkop ben ik soms ook. Want ik zag iets over het hoofd. Je schreef namelijk "is dat niet dualistisch". En het antwoord is ja, Funda. Het Licht in ons en het Licht buiten ons (de immanente en de transcendente God) is niet dualistisch. In Hem is geen duisternis en dat kunnen wij al bij leven ontdekken en ervaren. Christus is non-dualiteit. De energie die ons bestaan en de schepping draagt is in Zichzelf non-duaal. : :kiss1:

Maar........het domein waarin wij als mens geplaatst zijn, is wel dualistisch. Het is niet alleen het Licht dat hier in deze wereld, en ook in ons zelf, aanwezig is.

Om het licht in de wereld te versterken, mogen kunnen en willen we de leugen niet liefhebben. Ook al is de waarheid soms moeilijk te verdragen. ;)
ZENodotus schreef:De waarheid is Christus, zoals hij zelf zei: "Ik ben de waarheid, het leven en de weg"... Geen leer...
:!:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Alpha

Bericht door Alpha »

Dirk schreef:
Alpha schreef:De gaven, w.o. profeteren, bestaan m.i. nu niet meer. Je hebt echter mensen die beweren een profeet te zijn.
Als we even de discussie m.b.t. de gaven buiten beschouwing laten, ben ik met je eens dat er mensen zijn die beweren profeet te zijn, terwijl ze het zeker niet zijn. Soms lijkt het wel een modeverschijnsel.

Iets anders valt me op, Alpha! Ik heb regelmatig gesprekken gehad met Jehovah's getuigen, en sommige van hen beweerden dat zij de laatste levende profeten van God op aarde zijn. Daarnaast beweerden sommige van hen dat er namens profeten toch voorspellingen gedaan zijn. Sommige voorspellingen zijn gepubliceerd in de Wachttoren. Je kent ze ongetwijfeld. Sommige getuigen refereren hier nog aan, en leggen deze voorspellingen anders uit. Volgens sommigen was Russell ook een profeet, volgens anderen weer niet.

Wat is het verschil tussen een voorspelling en een profetie? Een van de opvallendste is natuurlijk die m.b.t. het jaar 1914 / 1915, waarin de eerste wereldoorlog in Europa als het begin van Armageddon wordt genoemd (Russell, Russell’s Sermons, blz. 676).

Hoe plaats je deze foute voorspellingen? Zijn het valse profeten? Of zijn het menselijke vergissingen? En, hoe verklaar je dat er toch Jehovah's getuigen zijn die wel in hedendaagse profeten geloven en zich zelfs de laatste profeten noemen. Zijn die - volgens jou - verkeerd geinformeerd? Ik krijg er geen duidelijk beeld van. Misschien zijn er verschillende visies onder Jehovah's getuigen?
Het is m.i. niet mogelijk om een bijbelonderdeel geheel buiten beschouwing te laten.
Er staat nu eenmaal letterlijk dat de gaven zijn weggedaan.

Je ziet dus dat er Jg zijn, die zelf een conclusie kunnen trekken, die niet geheel in overeenstemming is, met wat de Bijbel schrijft.

Wat het profeteren betreft, als je een profetie citeert, profeteer je in feite.
Natuurlijk kan je jezelf tot profeet verklaren, wat is de waarde daarvan?

1914 is beslist niet het begin van Armageddon, het woord verschijnt te pas en te onpas in de pers.
Het is een bewering van Theodore Roosevelt.
Men interpreteert maar wat.

Het woord komt uit Openbaring 16:16.
Het is een oorlog tussen de koningen van de gehele bewoonde aarde en God de Almachtige. (vers 14).
Het komt geheel onverwachts! (vers 15).
Op basis van Jezus omschrijving is alleen de tijdsperiode te zien.

Jg kunnen niet voorspellen, maar m.n. in 1975 is die indruk wèl gewekt.
Daarvoor heeft men later openlijk excuses voor aangeboden.
Toen ik daar over hoorde, was ik stomverbaasd.

Wat de periode van 1914 betreft, Jg, maar ook anderen, zien dat als de onzichtbare wederkomst van Jezus.
Jezus inspecteerde de aarde en zag gelovigen, in naam van god , elkaar afmaken.
En zo werd "het walgelijke ding" zichtbaar, net als de gebeurtenissen, die vooraf gingen aan het jaar 70.
Helaas zagen toen alleen Jezus discipelen wat "het walgelijke ding" was en maakten dat ze weg kwamen.

Degenen die nu "het walgelijke ding" herkend hebben, zijn, overeenkomstig de Bijbelse waarschuwing, uit Babylon de grote vertrokken.
Dat kan nu nog steeds, zolang die nog niet vernietigd is.
Alleen door intensieve Bijbelstudie is er achter de betekenis te komen.

Maar dit zijn zaken, die voor meer dan 99% van de mensheid m.i. niet te zien zijn.
Zo zag de jonge rijke man niet welke grote voordelen het had, om Jezus te volgen.
Hij koos voor materiële zaken, niet voor de geestelijke.

Ik heb gegoocheld op "Russell’s Sermons", "Russells lezingen".
Ik kom dan terecht bij tegenstanders.
Mensen die er op uit zijn ieder foutje aan te grijpen om hem of Jg te diskwalificeren.

De kern van hen zijn degenen die in opstand kwamen, toen Rutherford tot president was gekozen en een nieuwe weg in sloeg.
Ik heb geen uitspreken gevonden, waar Russell met Armageddon dreigde.

Jezus zei tegen zijn discipelen, dat zij nog veel, moesten leren, maar dat zij dat op dat ogenblik nog niet konden dragen.
Hun onderwijs ging geleidelijk.
Ook de Bijbelkennis van Jg ontwikkelde zich geleidelijk en namen zij steeds meer in kennis toe.
Net als Jezus discipelen maakten zij fouten en kregen de tijd om daarvan te leren.
Anja (oud account)

@Funda,

Wat de geest van menselijke instituten met leer en regels doet, is die nonduale levensvreugde roven en mensen terug in slavernij brengen. Die geest rooft de Christusvonk en geeft er een voorwaardelijke schijnvrede voor in de plaats door hun regels en wetten. Dat is het werkelijke "satanisme". Jezus had het ook niet voor niks over de "synagoge van satan".

Dit roven van de nonduale levensvreugde kan alleen gebeuren bij mensen die Het kennen. Mensen die Dit nog niet hebben gevonden in hun bewustzijn, lijden er (nog) geen schade van. Ze beseffen het immers niet.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 22 mei 2017, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Dirk

Bericht door Dirk »

Alpha schreef:Wat de periode van 1914 betreft, Jg, maar ook anderen, zien dat als de onzichtbare wederkomst van Jezus.
Het heeft weinig zin om te gaan speculeren wat anderen beweren, dus, dat laat ik maar even buiten beschouwing. Jouw opmerking m.b.t. 1914 prikkelt mij wel. Wat bedoel je precies? Je hebt het over de periode van 1914? Wat bedoel je met "periode"?

Je hebt het over de "onzichtbare" wederkomst van Jezus? Is er een verschil voor de periode voor 1914, en daarna? Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar, denk je dat Christus sinds 1914 regeert, en dus Koning is? Wat is er precies gebeurd, volgens jou?
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Alpha

Bericht door Alpha »

Anja schreef:
Alpha schreef:
callista schreef:@Alpha schreef:
De Bijbel leert dat de ziel sterfelijk is.
Waar staat dat?
In het OT wordt de mens een ziel genoemd.....deze is sterfelijk.
In het NT heeft de mens een ziel en die wordt niet sterfelijk genoemd.

"En weest niet bevreesd voor hen, die wèl het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden
Mattheus 10:28
Het was voor het volk van Israël verboden om zich met occulte zaken bezig te houden.
Lees eens Handelingen 19:11-20.
Tja...occult betekent gewoon verborgen.... :w
En behoor jij tot het volk van Israël? :roll:
Hallo Callista,
Bedankt voor je reactie.

Interessant dat je de Bijbel splitst en interpreteert zoals je het beste uitkomt.
Volgens mij is de bijbel één geheel, het woord van God.
Zoals gebruikelijk toon ik wat de Bijbel leert.
Er schijnt in de afdeling van de hemelen die we "gehenna" noemen een speciale plek voor ultrareligieuzen te zijn. :clown: Onder het genot van een kopje brandnetelthee op een vuurverwarmde stoel met de blote voeten rustend op kooltjes, moeten ze daar 24 uur per dag, 7 dagen in de week naar elkaars leer luisteren. :lol: Zo nu en dan breekt er dan onderling een oorlog uit over wie het beste de leer voordraagt, en dan zitten ze elkaar met drietanders achterna. :lol: En op de verdieping in gehenna die boven die van de ultrareligieuzen ligt, mogen ze staan in plaats van zitten, en daar ziften ze de hele dag de schriften tegen elkaar uit. De atmosfeer wordt daardoor zo zwaar dat ze geregeld met zijn allen door de grond zakken, omdat hun deel van het gebouw instort. Dan belanden ze weer tussen de ultrareligieuzen terug. :mrgreen: Tis wat he. Ze zitten de hele tijd op hete kolen. Dat waren ze zo gewend tijdens hun leven.
De hel is een overgeleverde leer, die niet uit de Bijbel afkomstig is, net als de uitdrukking onderwereld.

De Griekse mythologie kent de veerman Charon, die mensen naar de onderwereld brengt, tegen betaling.

Vele "chr" overleveringen en gebruiken hebben nu eenmaal geen Bijbelse oorsprong.

Gehenna wordt met hel vertaald, net als Sjeool en Hades.
Je hoeft geen Griekse taalgeleerde te zijn om te kunnen vaststellen, dat dat fout is.

Gehenna is een symbool die gebruikt wordt om aan te geven dat een persoon niet in aanmerking komt voor een opstanding.
Alpha

Bericht door Alpha »

Fundamenteel schreef:Laat je vooroordelen varen Anja. Ik ben niet gehersenspoeld.

Wat is dan DE waarheid? Zeg het me. Ik ben zéér benieuwd.
Mijn moeder zei altijd: hoedt U voor mensen die waarheid prediken.
Jong geleerd, oud gedaan.
Pas op voor Jezus!
Hij zei: "Uw woord is waarheid".
Alpha

Bericht door Alpha »

Dirk schreef:
Alpha schreef:Wat de periode van 1914 betreft, Jg, maar ook anderen, zien dat als de onzichtbare wederkomst van Jezus.
Het heeft weinig zin om te gaan speculeren wat anderen beweren, dus, dat laat ik maar even buiten beschouwing. Jouw opmerking m.b.t. 1914 prikkelt mij wel. Wat bedoel je precies? Je hebt het over de periode van 1914? Wat bedoel je met "periode"?

Je hebt het over de "onzichtbare" wederkomst van Jezus? Is er een verschil voor de periode voor 1914, en daarna? Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar, denk je dat Christus sinds 1914 regeert, en dus Koning is? Wat is er precies gebeurd, volgens jou?
Ik speculeer niet, ik gaf aan, dat het geen bedenksel is van Jg, maar dat ook anderen dat ontdekt hebben.

De periode is van 1914-1918.

Jezus is m.i. op de troon, naast zijn vader gaan zitten.
Het probleem is, dat geen mens in de hemel kan kijken of zijn paroussia daar is.
Het begon met het neer slingeren van Satan en zijn demonen.(Openbaring 12:7-9).
Plotseling was de gehele aarde in rep en roer.

Theodore Roosevelt noemde dat Armageddon.
Churchill zei dat de wereld van voor 1914 nooit meer terug kwam.
Ook: „Het schot dat op 28 juni 1914 in Sarajevo werd afgevuurd, had de wereld van zekerheid en creatief denken verbrijzeld .
Dat had hij m.i. goed gezien.

Intussen zijn we er aan gewend geraakt, dat de wereld na 1914 nagenoeg geen dag meer zonder oorlog is geweest.
De vrede van de aarde is letterlijk weggenomen.

Dan krijg je vaak weer uitspraken van: "Er is altijd al oorlog geweest".
Zet de geprofeteerde gebeurtenissen van Jezus op een rijtje.
En bekijk die eens in de statistieken.
Er is een aanzienlijke toename.
Doe daar je voordeel mee.
peda

Bericht door peda »

Alpha schreef:
De periode is van 1914-1918.

Jezus is m.i. op de troon, naast zijn vader gaan zitten.
Het probleem is, dat geen mens in de hemel kan kijken of zijn paroussia daar is.
Het begon met het neer slingeren van Satan en zijn demonen.(Openbaring 12:7-9).
Plotseling was de gehele aarde in rep en roer.

Theodore Roosevelt noemde dat Armageddon.
Churchill zei dat de wereld van voor 1914 nooit meer terug kwam.
Ook: „Het schot dat op 28 juni 1914 in Sarajevo werd afgevuurd, had de wereld van zekerheid en creatief denken verbrijzeld .
Dat had hij m.i. goed gezien.

Intussen zijn we er aan gewend geraakt, dat de wereld na 1914 nagenoeg geen dag meer zonder oorlog is geweest.
De vrede van de aarde is letterlijk weggenomen.

Dan krijg je vaak weer uitspraken van: "Er is altijd al oorlog geweest".
Zet de geprofeteerde gebeurtenissen van Jezus op een rijtje.
En bekijk die eens in de statistieken.
Er is een aanzienlijke toename.
Doe daar je voordeel mee.
Hallo Alpha,

Je begon zo mooi met op te merken dat geen mens in de hemel kan kijken. Vervolgens ga je onmiddellijk over op een uitgebreide hemel beschrijving. Satan met demonen in de hemel bij God. En ik altijd maar denken dat God zo Heilig is dat geen kwaad bij Hem in de "" buurt "' kan bestaan. God zit daar kennelijk met zijn godenbillen op een troon, terwijl Jezus eindelijk in 1914 naast hem mag plaatsnemen. Ik vind het een uiterst kinderlijke en simpele voorstelling van de hemel. Een soort paleis met Caesar in het pluche. Een aantal hovelingen rond om het pluche, waarvan een aantal Caesar slecht gezind zijn. Maar de booswichten werden door Caesar lange tijd in zijn paleis geduld omdat zij eerst vanaf 1914 op aarde nog hun onheil moeten volvoeren, alvorens opgeruimd te worden. Jouw verhaal staat ontzettend veraf van mijn kijk op het Grote Mysterie, maar prijs je gelukkig dat jij tenminste nog beschikt over beelden, die ik gelijk stel aan de beeldrijke voorstellingen uit de Griekse godenwereld. Daar wandelden de pro's en contra's uit het pantheon ook op de Olympus rustig met elkaar op.
Laatst gewijzigd door peda op 22 mei 2017, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Hallo Peda,

Scherp opgemerkt.
En dat meer dan een eeuw nadat de wereld van creatief denken verbrijzeld is :roll:
Dit topic begint wel erg op en neer te zwalken.
Zit trouwens nog te wachten op een post van Dirk dat zaterdag "binnen enkele minuten zou komen" en natuurlijk tevens op een antwoord op de vraag over zijn motieven, de vraag die zo herhaaldelijk aan jou gesteld werd.
Dank in ieder geval voor jou laatste aan mij gerichte antwoord. En dank aan Anja voor haar antwoord aan mij, de post erna.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Dirk

Bericht door Dirk »

Alpha schreef:Ik speculeer niet, ik gaf aan, dat het geen bedenksel is van Jg, maar dat ook anderen dat ontdekt hebben.
Nee, dat bedoelde ik ook niet, Alpha. Ik bedoelde dat ik niet wilde speculeren over wat "ze" beweren. Ik beperk me nu op wat jij beweert, op basis van de Bijbel.
Alpha schreef:De periode is van 1914-1918. Jezus is m.i. op de troon, naast zijn vader gaan zitten. Het probleem is, dat geen mens in de hemel kan kijken of zijn paroussia daar is. Het begon met het neer slingeren van Satan en zijn demonen.(Openbaring 12:7-9). Plotseling was de gehele aarde in rep en roer.
Kan je dit, en met name dan deze periode, Bijbels onderbouwen, zonder Roosevelt te noemen. Eigenlijk interesseert me niet wat Roosevelt en Churchill beweerden, het gaat om wat de Bijbel beweert. Ik ben benieuwd naar je onderbouwing, je Bijbelse onderbouwing.

En, natuurlijk tonen statistieken aan dat er oorlogen zijn geweest, natuurlijk is er een toename. Maar, op basis daarvan wil ik niet concluderen dat de betreffende periode 1914-1918 is. Waarom Jezus toen op de troon naast Zijn Vader ging zitten, kan ik niet Bijbels onderbouwen. Ik ben oprecht benieuwd naar jouw onderbouwing.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
callista

Bericht door callista »

Het is opeens weer Bijbelstudie geworden.... :naughty:
En heeft bovendien niets met het onderwerp te maken

Sommigen zijn wel erg hardleers.... :geek: :w
Dirk

Bericht door Dirk »

Fundamenteel schreef:OK ik heb even kort research verricht en kom op heel wat uit. Ik ga dit niet ontkennen, noch bevestigen.
Dus doet het niet ter zake, toch?
Tin schreef:Wat doet volgt uit wat je bent, maar wat je bent bepaald je karma
Wat is deze "karma" volgens jou?
Tin schreef:Zit trouwens nog te wachten op een post van Dirk dat zaterdag "binnen enkele minuten zou komen" en natuurlijk tevens op een antwoord op de vraag over zijn motieven, de vraag die zo herhaaldelijk aan jou gesteld werd.
Je hebt mij verkeerd begrepen, Tin. Ik citeer mijn eigen reactie:
Dan zouden "we" kunnen concluderen dat we het niet kunnen weten, en dat het allemaal wel goed komt. Einde discussie? Ik denk het niet. De volgende bijdrage komt binnen enkele minuten....
Omdat er sprake is van cirkelredeneringen, komen we geen stap verder in deze "discussie". Daarom stelde ik voor "Einde discussie?", met de opmerkingen die je verder kunt lezen. En, inderdaad, enkele minuten daarna ging de (non-)discussie gewoon verder. Mijn conclusie was natuurlijk cynisch. Duidelijk?
callista

Bericht door callista »

Dirk schreef:\
Omdat er sprake is van cirkelredeneringen, komen we geen stap verder in deze "discussie". Daarom stelde ik voor "Einde discussie?", met de opmerkingen die je verder kunt lezen. En, inderdaad, enkele minuten daarna ging de (non-)discussie gewoon verder. Mijn conclusie was natuurlijk cynisch. Duidelijk?
Over cirkelredeneringen gesproken .......... :mrgreen:
JIJ hoort en ziet niet wat je wilt horen en zien.....en zeker niets wat niet strookt met jouw orthodoxe denkbeelden.....
Daar ben je blind voor en probeert het weer om te buigen tot jouw visie met veelal zalvende praat....en begint het zuigen weer....
Weet jij eigenlijk wel wat een discussie inhoudt? :roll:

Ik ben weleens benieuwd wat eronder dat vrome laagje van jou verborgen ligt....
Eigenlijk weet ik het al...want dat laat je maar al te vaak zien...voor diegenen die tussen de regels kunnen lezen en dat zijn er inmiddels meerderen, is dat duidelijk

Waarom doe je dit?
Uit o.a. verveling misschien?
Dat wat je peda verweet? :evil:

Wat zijn jouw motieven?
Tin vroeg je daar ook naar.....niet gelezen?
Anja (oud account)

Alpha schreef:
Anja schreef:
Alpha schreef:
callista schreef:@Alpha schreef:
De Bijbel leert dat de ziel sterfelijk is.
Waar staat dat?
In het OT wordt de mens een ziel genoemd.....deze is sterfelijk.
In het NT heeft de mens een ziel en die wordt niet sterfelijk genoemd.

"En weest niet bevreesd voor hen, die wèl het lichaam doden, maar de ziel niet kunnen doden
Mattheus 10:28
Het was voor het volk van Israël verboden om zich met occulte zaken bezig te houden.
Lees eens Handelingen 19:11-20.
Tja...occult betekent gewoon verborgen.... :w
En behoor jij tot het volk van Israël? :roll:
Hallo Callista,
Bedankt voor je reactie.

Interessant dat je de Bijbel splitst en interpreteert zoals je het beste uitkomt.
Volgens mij is de bijbel één geheel, het woord van God.
Zoals gebruikelijk toon ik wat de Bijbel leert.
Er schijnt in de afdeling van de hemelen die we "gehenna" noemen een speciale plek voor ultrareligieuzen te zijn. :clown: Onder het genot van een kopje brandnetelthee op een vuurverwarmde stoel met de blote voeten rustend op kooltjes, moeten ze daar 24 uur per dag, 7 dagen in de week naar elkaars leer luisteren. :lol: Zo nu en dan breekt er dan onderling een oorlog uit over wie het beste de leer voordraagt, en dan zitten ze elkaar met drietanders achterna. :lol: En op de verdieping in gehenna die boven die van de ultrareligieuzen ligt, mogen ze staan in plaats van zitten, en daar ziften ze de hele dag de schriften tegen elkaar uit. De atmosfeer wordt daardoor zo zwaar dat ze geregeld met zijn allen door de grond zakken, omdat hun deel van het gebouw instort. Dan belanden ze weer tussen de ultrareligieuzen terug. :mrgreen: Tis wat he. Ze zitten de hele tijd op hete kolen. Dat waren ze zo gewend tijdens hun leven.
De hel is een overgeleverde leer, die niet uit de Bijbel afkomstig is, net als de uitdrukking onderwereld.

De Griekse mythologie kent de veerman Charon, die mensen naar de onderwereld brengt, tegen betaling.

Vele "chr" overleveringen en gebruiken hebben nu eenmaal geen Bijbelse oorsprong.

Gehenna wordt met hel vertaald, net als Sjeool en Hades.
Je hoeft geen Griekse taalgeleerde te zijn om te kunnen vaststellen, dat dat fout is.

Gehenna is een symbool die gebruikt wordt om aan te geven dat een persoon niet in aanmerking komt voor een opstanding.
Noem het hoe je het noemen wilt. Ik zou niet bij de afdeling "religieuzen" aangetroffen willen worden. In Zijn Koninkrijk heerst er niemand over anderen. Daar is lekker geen wtg en ook geen vaticaan. Afbeelding
Solo Christo

Anja (oud account)

Alpha schreef:
Fundamenteel schreef:Laat je vooroordelen varen Anja. Ik ben niet gehersenspoeld.

Pas op voor Jezus!
Pas jij maar lekker zelf op voor Jezus. Afbeelding Hij maakte en maakt lekker gehakt van al jullie leer.
Solo Christo

Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Anja schreef:
Alpha schreef:

Pas op voor Jezus!
Pas jij maar lekker zelf op voor Jezus. Afbeelding Hij maakte en maakt lekker gehakt van al jullie leer.
Ik dacht dat hij vega is.
Only dead fish go with the flow
Anja (oud account)

Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Alpha schreef:

Pas op voor Jezus!
Ik dacht dat hij vega is.
Hij is flexitariër :clown: en voert het aan de afdeling schriftgeleerden. Die blieven het Andere niet. :P Ze storten daar telkens door de vloer omdat ze zo zwaar worden van al dat gezift van schriften. :roll: Het fundament van hun gebouw trekt dat niet, dus hupsaaakeeee, daar zakken ze weer met z'n allen door de grond en komen ze zo door het plafond van de ultrareligieuzen heen. Nou, en daar is het elke dag gehaktdag. En op zondag serveert men daar bloedworst. :clown:
Solo Christo

Dirk

Bericht door Dirk »

Anja schreef:
Fundamenteel schreef:Ik ga niet voor die laster vallen. Ik ga niet eens op je links klikken omdat ze dienen een ander in diskrediet te brengen.
Er is geen sprake van laster. De leer wordt zeer degelijk en grondig weerlegd, maar het was mij al wel duidelijk dat je niet in de gaten hebt hoe ver je al beinvloed bent. Geeft niet, maar begin er tegen mij dan niet meer over.
Pure laster en bovendien off-topic. En, je gaat er gewoon mee door. Of mogelijk smaad.
Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen, spreekt men van smaad. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer. De motieven verschillen, maar kunnen vaak gezocht worden in wraak of frustratie na het beëindigen van een relatie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Laster
Voer deze lastercampagne liever in een blog.
Anja (oud account)

Dirk schreef:
Anja schreef:
Fundamenteel schreef:Ik ga niet voor die laster vallen. Ik ga niet eens op je links klikken omdat ze dienen een ander in diskrediet te brengen.
Er is geen sprake van laster. De leer wordt zeer degelijk en grondig weerlegd, maar het was mij al wel duidelijk dat je niet in de gaten hebt hoe ver je al beinvloed bent. Geeft niet, maar begin er tegen mij dan niet meer over.
Pure laster en bovendien off-topic. En, je gaat er gewoon mee door. Of mogelijk smaad.
Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen, spreekt men van smaad. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer. De motieven verschillen, maar kunnen vaak gezocht worden in wraak of frustratie na het beëindigen van een relatie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Laster
Voer deze lastercampagne liever in een blog.
:lol: Waarmee je maar weer bewijst dat je allemaal leer produceert en er zelf geen jota van snapt. Maar je vergat de link waar het over ging mee te citeren: https://m.youtube.com/watch?v=kmEKQaqlpuQ Deze meneer herhaalt en verheldert exact wat Callista al aan jullie uitlegde, namelijk dat een mens in het NT een ziel heeft. En hij weerlegt meer dan uitstekend de onjuiste wtg leer, en brengt intussen de reikwijdte van het begrip erfzonde helder voor het voetlicht. Dit heeft alles te maken met het fijnstoffelijk lichaam en het voortbestaan daarvan, waar de resultaten van wetenschappelijk onderzoek eveneens op wijzen, en wat Jezus Zelf heeft gezegd, en wat opgetekend staat in de Heilige Schrift. En deze meneer legt de vinger keurig netjes en zeer duidelijk op de zere plek, namelijk de zuiver materialistische opvattingen van wat ik het platlands verstaan noem.

De enige die hier lastert, dingen verdraait en mensen probeert zwart te maken is Dirk.

Ga nou naar weer lekker naar je blog. Daar mag je mensen met jullie leer om de oren slaan. In LB is dat niet de bedoeling.
Solo Christo

ZENODotus

Bericht door ZENODotus »

Alpha schreef:
Dirk schreef:
Alpha schreef:De gaven, w.o. profeteren, bestaan m.i. nu niet meer. Je hebt echter mensen die beweren een profeet te zijn.
Als we even de discussie m.b.t. de gaven buiten beschouwing laten, ben ik met je eens dat er mensen zijn die beweren profeet te zijn, terwijl ze het zeker niet zijn. Soms lijkt het wel een modeverschijnsel.

Iets anders valt me op, Alpha! Ik heb regelmatig gesprekken gehad met Jehovah's getuigen, en sommige van hen beweerden dat zij de laatste levende profeten van God op aarde zijn. Daarnaast beweerden sommige van hen dat er namens profeten toch voorspellingen gedaan zijn. Sommige voorspellingen zijn gepubliceerd in de Wachttoren. Je kent ze ongetwijfeld. Sommige getuigen refereren hier nog aan, en leggen deze voorspellingen anders uit. Volgens sommigen was Russell ook een profeet, volgens anderen weer niet.

Wat is het verschil tussen een voorspelling en een profetie? Een van de opvallendste is natuurlijk die m.b.t. het jaar 1914 / 1915, waarin de eerste wereldoorlog in Europa als het begin van Armageddon wordt genoemd (Russell, Russell’s Sermons, blz. 676).

Hoe plaats je deze foute voorspellingen? Zijn het valse profeten? Of zijn het menselijke vergissingen? En, hoe verklaar je dat er toch Jehovah's getuigen zijn die wel in hedendaagse profeten geloven en zich zelfs de laatste profeten noemen. Zijn die - volgens jou - verkeerd geinformeerd? Ik krijg er geen duidelijk beeld van. Misschien zijn er verschillende visies onder Jehovah's getuigen?
Het is m.i. niet mogelijk om een bijbelonderdeel geheel buiten beschouwing te laten.
Er staat nu eenmaal letterlijk dat de gaven zijn weggedaan.

Je ziet dus dat er Jg zijn, die zelf een conclusie kunnen trekken, die niet geheel in overeenstemming is, met wat de Bijbel schrijft.

Wat het profeteren betreft, als je een profetie citeert, profeteer je in feite.
Natuurlijk kan je jezelf tot profeet verklaren, wat is de waarde daarvan?

1914 is beslist niet het begin van Armageddon, het woord verschijnt te pas en te onpas in de pers.
Het is een bewering van Theodore Roosevelt.
Men interpreteert maar wat.

Het woord komt uit Openbaring 16:16.
Het is een oorlog tussen de koningen van de gehele bewoonde aarde en God de Almachtige. (vers 14).
Het komt geheel onverwachts! (vers 15).
Op basis van Jezus omschrijving is alleen de tijdsperiode te zien.

Jg kunnen niet voorspellen, maar m.n. in 1975 is die indruk wèl gewekt.
Daarvoor heeft men later openlijk excuses voor aangeboden.
Toen ik daar over hoorde, was ik stomverbaasd.

Wat de periode van 1914 betreft, Jg, maar ook anderen, zien dat als de onzichtbare wederkomst van Jezus.
Jezus inspecteerde de aarde en zag gelovigen, in naam van god , elkaar afmaken.
En zo werd "het walgelijke ding" zichtbaar, net als de gebeurtenissen, die vooraf gingen aan het jaar 70.
Helaas zagen toen alleen Jezus discipelen wat "het walgelijke ding" was en maakten dat ze weg kwamen.

Degenen die nu "het walgelijke ding" herkend hebben, zijn, overeenkomstig de Bijbelse waarschuwing, uit Babylon de grote vertrokken.
Dat kan nu nog steeds, zolang die nog niet vernietigd is.
Alleen door intensieve Bijbelstudie is er achter de betekenis te komen.

Maar dit zijn zaken, die voor meer dan 99% van de mensheid m.i. niet te zien zijn.
Zo zag de jonge rijke man niet welke grote voordelen het had, om Jezus te volgen.
Hij koos voor materiële zaken, niet voor de geestelijke.

Ik heb gegoocheld op "Russell’s Sermons", "Russells lezingen".
Ik kom dan terecht bij tegenstanders.
Mensen die er op uit zijn ieder foutje aan te grijpen om hem of Jg te diskwalificeren.

De kern van hen zijn degenen die in opstand kwamen, toen Rutherford tot president was gekozen en een nieuwe weg in sloeg.
Ik heb geen uitspreken gevonden, waar Russell met Armageddon dreigde.

Jezus zei tegen zijn discipelen, dat zij nog veel, moesten leren, maar dat zij dat op dat ogenblik nog niet konden dragen.
Hun onderwijs ging geleidelijk.
Ook de Bijbelkennis van Jg ontwikkelde zich geleidelijk en namen zij steeds meer in kennis toe.
Net als Jezus discipelen maakten zij fouten en kregen de tijd om daarvan te leren.
1914 is vaak genoemd geweest als begin van het einde, net zoals 1789 trouwens (het "begin" van de Verlichting), maar vaak na de feiten... Ook bij JG is pas na de feiten opgetekend wat ze nu geloven omtrent 1914, de huidige doctrine dateert maar van na de jaren '20... Volgens Russell zou de grote verdrukking in 1914 (even werd gedacht aan 1915) beginnen, met alle teleurstellingen van dien... Voor de bijbelstudenten was 1914 geen vervulling, maar een teleurstelling, waarvoor Russell zich quasi verontschuldigd heeft.

Het lijkt mij nogal vreemd dat je vindt dat je uitsluitend op sites van tegenstanders van JG terechtkomt als je zoekt naar Russells lezingen... Want Russellieten bestaan gewoon nog steeds en gaan voort op de manier waarop Russell de klassen had aangemoedigd en is de verering van de man zelf wel toegenomen... Hier vind je b.v. de lezingen: http://www.ctrussell.us/ctrussell.nsf/A ... Expand=8#8 (en alle andere dingen die Russell heeft geschreven)... Jarenlang is veel van wat Russell geschreven had niet kunnen vrijgegeven worden omdat de Wachttorenorganisatie dat onder licentie had, en weigerde de copyright uit handen te geven, nadat Russell 75 jaar dood was verviel echter het copyright, en werd wat hij schreef public domain.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Dirk schreef:
Tin schreef:Wat doet volgt uit wat je bent, maar wat je bent bepaald je karma
Wat is deze "karma" volgens jou?
Wat bedoel je hier precies?
Wat gij zaait zult gij oogsten.
Wat men oogst, de situatie waarin men zal verkeren, wordt bepaald door wat men is. Want men zaait wat men is. Niet wat men wil zijn of wat men veinst.
Ons karma is wat wij nu zijn. Jij, en ik, en de hele mensheid zorgt voor de oorzaak die weer een gevolg zal hebben.
Maar waar vraag je nu precies naar, het lijkt of je vraagt naar een specifieke karmische situatie voor een bepaald individu of zo.

Dirk schreef:
Tin schreef:Zit trouwens nog te wachten op een post van Dirk dat zaterdag "binnen enkele minuten zou komen" en natuurlijk tevens op een antwoord op de vraag over zijn motieven, de vraag die zo herhaaldelijk aan jou gesteld werd.
Je hebt mij verkeerd begrepen, Tin. Ik citeer mijn eigen reactie:
Dan zouden "we" kunnen concluderen dat we het niet kunnen weten, en dat het allemaal wel goed komt. Einde discussie? Ik denk het niet. De volgende bijdrage komt binnen enkele minuten....
O, sorry, dat had ik niet in de gaten.
Dat je slechts cynisch was.
Er waren een paar dagen geleden heel waardevolle bijdragen.
Dat is inmiddels behoorlijk verziekt. Ja, ook door sommigen die eerder interessante posten deden.
Maar wat wil je? Van het één komt het ander. Misschien dat er wat geschrapt kan worden.
Maar serieus genomen worden dient van twee kanten te komen, Dirk.
Jij schrijft dat "we" zouden kunnen concluderen als we dingen niet kunnen weten, dat "het blijkbaar wel goedkomt"
En vindt vervolgens dat de discussie gesloten moet, zoals je nu verduidelijkt.
En ik geef nu gevolg aan je cynische opmerking dat er wel weer een post overheen zal komen.
Is dat een geloofsgesprek? (Om het serieus te houden laat ik een smiley maar even achterwege).
Zeker de opmerking "dat alles wel goed zou komen" werd volgens mij door jou ingebracht.
Waarom? Geen idee. Maar er naar vragen is blijkbaar bij voorbaat not done.
Als we dingen niet zeker kunnen weten, lijkt mij de volgende vraag: "wat staat ons te doen mbt dingen die wij niet kunnen weten? Hoe gaan we daarmee om?" Er is dan in ieder genoeg om in te duiken. En als jij meent dat je alles zeker kunt weten, we horen graag waarom dat zo zou zijn.
Maar jij begint over circelredeneringen.
Waarom?
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
callista

Bericht door callista »

.
Tin
Beheerder