De denkwijze van atheïsten

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
pyro
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door pyro »

Zolderworm schreef:
Bonjour schreef:
Zolderworm schreef:Ja, maar dat hele idee van het einde der tijden is op zich al zo onzinnig. (geloof ik)
Maar met nog 4 jaar de VVD in de regering verlangen we er wel allemaal naar.
Ja, praat me er niet van.
Ha! laat dat over aan de Demoncraten 666. Die verlossen je met een spuitje
van je depressieve buitje
ze staan al voor je klaar
vanaf je 75e levensjaar :ugeek:
The attempt to make heaven on earth invariably produces hell. (Karl Popper)
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Bonjour schreef:
Zolderworm schreef:
Bonjour schreef:
Zolderworm schreef: Het zou mooi zijn geweest.
Als natuurkundige (dat heb ik ooit gestudeerd) probeer je het hoogste te bereiken door een eigen behoudswet te formuleren. Wat is mooier dan een eigen variant op de wet van behoud van energie, massa, elektrische lading. Ik heb hem denk ik. De wet van behoud van hoeveelheid bewijs voor paranormale fenomenen. Was 0, is 0 en zal ook wel altijd zo blijven.
Ik heb het niet over bewijs. Het is meer: geloof me of geloof me niet. Of bedenkt eventueel een andere verklaring, bijvoorbeeld dat ik vergeten ben m'n pillen te nemen. Met lucide dromen kom je ook een heel eind. Maar een uittreding is toch nog iets meer dan een lucide droom. Je hebt bij een uittreding echt de ervaring uit je lichaam te stappen en je lichaam te zien liggen en in je eigen huis rond te dwalen.
Ik geloof je dat jij bepaalde dingen ervaren hebt. Maar wat je ervaren hebt is niet te achterhalen. Daarvoor moet je testen.
Klopt.
Op basis van je verhaal nu kan ik geen verklaring bedenken. Overigens is dat stap 2. We zitten nog maar in stap 1. Iemand onafhankelijk van jou moet vaststellen dat je echt bent uitgetreden en daarbij informatie hebt gezien die je niet eerder hebt gekregen, bewust of onbewust.
Inderdaad.
Volgens wiki doen sommige ziekenhuizen dat soort testen door voorwerpen neer te leggen op plaatsen die niet normaal te zien zijn. Patiënten die zeggen dat ze uitgetreden zijn bij operaties zouden die voorwerpen wel moeten kunnen zien. Geen van de patiënten die uitgetreden is noemt zo'n voorwerp.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Uittredin ... ychologie)
Zie wat ik hieronder schreef over Wikipedia. Het is op zich geen betrouwbare bron van informatie, omdat elke leek een stuk op Wikipedia kan zetten, al is dit artikel nog wel behoorlijk goed, maar geschreven vanuit een bepaald standpunt. Zeker omdat hij of zij het boek van H. de Regt en H. Dooremalen, als bron vermeldt. Ik weet dat Charles Tart dergelijke experimenten als genoemd heeft gedaan met miss Z, en dat die redelijk succesvol waren. Zie o.a. http://www.near-death.com/experiences/o ... -tart.html .
Het is overigens de vraag of met "feeling of detachment or separation" (http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NE ... #t=article) hetzelfde wordt bedoeld als een werkelijke ervaring buiten het lichaam op pad te gaan in de eigen omgeving. Ik betwijfel het.
Maar het is de vraag of je, eenmaal in uittreding, nog wel geïnteresseerd bent in het meedoen met een dergelijk experiment. Dan liggen je interesses opeens geheel ergens anders, en kan het experiment je verder gestolen worden. Op een of andere manier word je dan veeleer meegevoerd door je emoties. En het zou wel eens kunnen dat die je niet bij de medische instrumenten of verborgen tekens brengen. Ik weet wel dat ik na uittredingen wel eens dacht: waarom ben ik niet daar en daar wezen kijken?
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 13 sep 2017, 10:20, 8 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Zolderworm

pyro schreef:
Zolderworm schreef:
Bonjour schreef:
Zolderworm schreef:Ja, maar dat hele idee van het einde der tijden is op zich al zo onzinnig. (geloof ik)
Maar met nog 4 jaar de VVD in de regering verlangen we er wel allemaal naar.
Ja, praat me er niet van.
Ha! laat dat over aan de Demoncraten 666. Die verlossen je met een spuitje
van je depressieve buitje
ze staan al voor je klaar
vanaf je 75e levensjaar :ugeek:
Dat is nou echt wat je noemt een ongenuanceerde mening. Ben ik niet van jou gewend.
Zolderworm

callista schreef:Dat eerste klopt wel.
Maar niet zo laatdunkend over jezelf doen.....jouw bijdragen zijn eerlijk en waardevol :flower1: en niet alleen beperkt tot Praatvaria... :clown:

Maar zoals hier Bonjour door Anja een trol genoemd mag worden en dat ook nog gehonoreerd lijkt te worden door Dingo [die zoals hij eerder en elders heeft aangegeven niet zo veel opheeft met atheïsten en er liever niet mee in discussie gaat]...die als ik hem daarnaar vraag geen respons geeft......en Anja vervolgens Trajecto tot op het bot beledigt --en ook anderen [HJW. Christiaan, Martine en ook Peda-]--wat totaal niet gecorrigeerd wordt door de crew ----is mijn tijd hier ook bijna voorbij...en hou ik het hier, als het niet verandert voor gezien.

Schijnheiligheid, slapheid, onduidelijkheid en oneerlijkheid is iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb...
Je begrijpt het niet goed. Dat is nou juist een van de grappige dingen van dit forum. Je lacht je dood.
Zolderworm

Piebe Paulusma schreef:
Bonjour schreef:
Zolderworm schreef:
Bonjour schreef: Als natuurkundige (dat heb ik ooit gestudeerd) probeer je het hoogste te bereiken door een eigen behoudswet te formuleren. Wat is mooier dan een eigen variant op de wet van behoud van energie, massa, elektrische lading. Ik heb hem denk ik. De wet van behoud van hoeveelheid bewijs voor paranormale fenomenen. Was 0, is 0 en zal ook wel altijd zo blijven.
Ik heb het niet over bewijs. Het is meer: geloof me of geloof me niet. Of bedenkt eventueel een andere verklaring, bijvoorbeeld dat ik vergeten ben m'n pillen te nemen. Met lucide dromen kom je ook een heel eind. Maar een uittreding is toch nog iets meer dan een lucide droom. Je hebt bij een uittreding echt de ervaring uit je lichaam te stappen en je lichaam te zien liggen en in je eigen huis rond te dwalen.
Ik geloof je dat jij bepaalde dingen ervaren hebt. Maar wat je ervaren hebt is niet te achterhalen. Daarvoor moet je testen. Op basis van je verhaal nu kan ik geen verklaring bedenken. Overigens is dat stap 2. We zitten nog maar in stap 1. Iemand onafhankelijk van jou moet vaststellen dat je echt bent uitgetreden en daarbij informatie hebt gezien die je niet eerder hebt gekregen, bewust of onbewust.
Volgens wiki doen sommige ziekenhuizen dat soort testen door voorwerpen neer te leggen op plaatsen die niet normaal te zien zijn. Patiënten die zeggen dat ze uitgetreden zijn bij operaties zouden die voorwerpen wel moeten kunnen zien. Geen van de patiënten die uitgetreden is noemt zo'n voorwerp.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Uittredin ... ychologie)
Citaat uit het artikel: Het blijkt ook mogelijk om de gevoelens van uittreding in een experiment kunstmatig op te wekken in gezonde proefpersonen door verandering van het visueel perspectief

Dat bewijst voor mij wel dat uittredingen een hallucinatie zijn.
De laatste val van de mensheid, de digitale, houdt in ieder geval in dat we zijn gaan discussiëren op het niveau van Wikipedia, dat wordt beschouwd als een onbetwijfelbare bron van informatie, terwijl de teksten door elke willekeurige leek of onbenul geschreven of bewerkt kunnen worden. Wikipedia is natuurlijk ook handig voor geestelijk luie mensen. Die denken dat ze alleen maar in Wikipedia hoeven te kijken en dat ze dan zeker weten hoe het in elkaar steekt, wat natuurlijk onzin is.
Bovendien combineren ze dit dan met haastige conclusies. Het is wel goed dat ze er dan bij schrijven "voor mij".
Want het is immers heel goed mogelijk, althans niet ondenkbaar, dat de hersenstimulatie (kunstmatig opwekken) een werkelijk uittreding tot stand brengt in plaats van een hallucinatie. Dus dat ze het astrale lichaam de gelegenheid bieden los te komen van het stoffelijk lichaam.
Er zijn mensen die hallucineren. Men noemt ze over het algemeen psychotisch. Er zijn echter geen mensen die hallucineren dat ze uit het lichaam gaan en in hun eigen huis ronddwalen, en die hun eigen lichaam in bed of op de bank zien liggen. Die mensen ervaren waarschijnlijk iets anders dan een hallucinatie.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Zolderworm schreef: Ik weet dat Charles Tart dergelijke experimenten als genoemd heeft gedaan met miss Z, en dat die redelijk succesvol ware
Stel dat ik me geschikt acht jouw ervaringen te testen en dat jij wilt meewerken.
Stel dat ik vervolgens tot de conclusie kom dat er iets bijzonders aan de hand is wat de wereld op de kop kan zetten. Tenslotte, dit kan net zo'n impact op de wetenschap hebben als dat deeltje dat sneller is dan het licht dat een paar jaar geleden in een experiment naar voren kwam.
Dan kan ik 2 dingen doen: Een manier zoeken om andere wetenschappers het onderzoek op jou te laten herhalen om meer zekerheid te krijgen of ik ga een boek schrijven en ga lezingen geven. Goed voor mijn inkomen.
Ik kies voor het eerste.
Wat heeft Tart gedaan?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
pyro

Bericht door pyro »

Zolderworm schreef: Dat is nou echt wat je noemt een ongenuanceerde mening. Ben ik niet van jou gewend.
Het is een cynische mening om precies te zijn. Politiek gaat linksom of rechtsom altijd om geld. Krijgen we dus een politieke einde leven discussie, nou ja, dan gaan we centjes besparen natuurlijk. Mensen die nog werken brengen geld op, daar kan je nog wel in investeren. Daarna kost je alleen nog maar geld, dus als je het dan welletjes vindt kan je met liefde een spuitje krijgen.

Niet precies het einde der tijden, dat niet, wel een voorbeeld hoe de politiek een einde aan levens kan helpen maken.
coby
Man/Vrouw: V

Bericht door coby »

Zolderworm schreef:
coby schreef:
Piebe Paulusma schreef:
coby schreef:
Anja schreef: Hoe God de Rode Zee spleet is nu wel heel duidelijk, want het gebeurt deze dagen ook: van ongeveer de zesde tot de tiende minuut de beschrijving en de uitleg: https://youtu.be/eVCTyYKXnXE En het is geen wereldnieuws doch zeker geen fictie maar werkelijkheid, bittere werkelijkheid voor velen :!:

Het bewijs op video: https://youtu.be/rDVuJuOM_lM

De rest kun je zelf opzoeken op youtubue en google, zoeken op "the ocean has disappeared".
Hoi Anja!
Ja inderdaad!
Hoi Anja! Welkom terug! Jouw profetie over dat je niet weer terug zou keren is niet uitgekomen, maar ik wie weet klopt het gedeelte over de rode zee! :lol:
Maar jouw profetie dat ze wel terug zou komen is wel uitgekomen.
Dat was mijn profetie.
Oh sorry. Je hebt gelijk. Zolderworm is een profeet en katholiek las ik net. Allemaal niet meer zeuren en naar Zolderworm luisteren dus!
coby

Bericht door coby »

pyro schreef:
Zolderworm schreef: Dat is nou echt wat je noemt een ongenuanceerde mening. Ben ik niet van jou gewend.
Het is een cynische mening om precies te zijn. Politiek gaat linksom of rechtsom altijd om geld. Krijgen we dus een politieke einde leven discussie, nou ja, dan gaan we centjes besparen natuurlijk. Mensen die nog werken brengen geld op, daar kan je nog wel in investeren. Daarna kost je alleen nog maar geld, dus als je het dan welletjes vindt kan je met liefde een spuitje krijgen.

Niet precies het einde der tijden, dat niet, wel een voorbeeld hoe de politiek een einde aan levens kan helpen maken.
http://nieuwspaal.nl/euthanasie-riet-jaar-uitgesteld/
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

pyro schreef:Het is een cynische mening om precies te zijn. Politiek gaat linksom of rechtsom altijd om geld. Krijgen we dus een politieke einde leven discussie, nou ja, dan gaan we centjes besparen natuurlijk. Mensen die nog werken brengen geld op, daar kan je nog wel in investeren. Daarna kost je alleen nog maar geld, dus als je het dan welletjes vindt kan je met liefde een spuitje krijgen.
Ach, er wordt nog massa's geld in medicijnen voor oudere kanker patiënten gestopt, dus misschien zijn er wel meerdere redenen.
Misschien vindt D66 het ook wel belangrijk dat iemand het recht heeft om zelf te bepalen of ie mag leven.

Daarnaast vind ik het heel onfatsoenlijk om D66 "Demoncraten 666" te noemen. Respect voor andere levensbeschouwingen gaat beide kanten op.
Peda.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

coby schreef:
pyro schreef:

http://nieuwspaal.nl/euthanasie-riet-jaar-uitgesteld/
Zoek even het telefoonnummer van de Zonnegaerde in Leeuwarden. Bellen we die directeur even. Ik kon het niet vinden.
Peda.
pyro

Bericht door pyro »

Bonjour schreef: Misschien vindt D66 het ook wel belangrijk dat iemand het recht heeft om zelf te bepalen of ie mag leven.
Ja, vooral als ze economisch afgeschreven zijn, want daar gaat het natuurlijk over met dat voleindigd leven concept.
Bonjour schreef: Daarnaast vind ik het heel onfatsoenlijk om D66 "Demoncraten 666" te noemen. Respect voor andere levensbeschouwingen gaat beide kanten op.
Neem dan maar je opmerking terug die de VVD met het einde der tijden associeert. Daar begint het onfatsoen.
callista

Bericht door callista »

Nee pyro :naughty:
D66 demoniseren is van een geheel andere orde en niet te vergelijken met een mening over de VVD.....of werd de VVD "VVDemon" genoemd?
Maar de afgelopen jaren een terugkerend "stokpaardje" van sommige christenen....helaas, die zich al gauw gediscrimineerd voelen....., maar wel het recht menen te hebben dat zelf te mogen doen.
pyro

Bericht door pyro »

callista schreef:Nee pyro :naughty:
D66 demoniseren is van een geheel andere orde en niet te vergelijken met een mening over de VVD.....of werd de VVD "VVDemon" genoemd?
Ernstiger dan het einde der tijden wordt het niet.
callista schreef: Maar de afgelopen jaren een terugkerend "stokpaardje" van sommige christenen....helaas, die zich al gauw gediscrimineerd voelen....., maar wel het recht menen te hebben dat zelf te mogen doen.
Het heeft niets met christenen of discrimineren te maken. Het enige 'stokpaardje' is een poging te stoken tussen verschillende levensbeschouwingen, waarmee sommigen elk gesprek proberen te vergiftigen.
callista

Bericht door callista »

Kun je die laatste zin ook toelichten? :roll:

Het is al eerder aan de orde geweest pyro..
viewtopic.php?f=12&t=2156&p=94806&hilit=D666#p94806
pyro

Bericht door pyro »

callista schreef:Kun je die laatste zin ook toelichten? :roll:

Het is al eerder aan de orde geweest pyro..
viewtopic.php?f=12&t=2156&p=94806&hilit=D666#p94806
Je geeft een duidelijk voorbeeld van het 'stokpaardje' waarover je het hebt.
pyro

Bericht door pyro »

ehm, nieuwspaal is een satirische website, Coby. Nepnieuws dus :ugeek:

http://www.hoax-wijzer.be/lijst-van-satire-websites
coby

Bericht door coby »

pyro schreef:
ehm, nieuwspaal is een satirische website, Coby. Nepnieuws dus :ugeek:

http://www.hoax-wijzer.be/lijst-van-satire-websites
Ja weet ik maar ik vond 'm wel grappig. Zag 'm op Facebook.
coby

Bericht door coby »

Bonjour schreef:
pyro schreef:Het is een cynische mening om precies te zijn. Politiek gaat linksom of rechtsom altijd om geld. Krijgen we dus een politieke einde leven discussie, nou ja, dan gaan we centjes besparen natuurlijk. Mensen die nog werken brengen geld op, daar kan je nog wel in investeren. Daarna kost je alleen nog maar geld, dus als je het dan welletjes vindt kan je met liefde een spuitje krijgen.
Ach, er wordt nog massa's geld in medicijnen voor oudere kanker patiënten gestopt, dus misschien zijn er wel meerdere redenen.
Misschien vindt D66 het ook wel belangrijk dat iemand het recht heeft om zelf te bepalen of ie mag leven.

Daarnaast vind ik het heel onfatsoenlijk om D66 "Demoncraten 666" te noemen. Respect voor andere levensbeschouwingen gaat beide kanten op.
Nou voor die overtuiging van Pechtold heb ik geen zier respect.
https://www.google.nl/amp/s/wnl.tv/2017 ... orden/amp/
Overigens zijn gesprekken over euthanasie tussen sommige christenen en atheisten reuze gezellig. M'n opa wou wel z'n Dion pilletje gebruiken. Dus m'n moeder vertelde 'm het evangelie en waarschuwde 'm voor de hel. Toen was m'n pa boos en gaf haar een klap op haar snuit. Nou ja vooruut dan maar weer. In ieder geval had opa het evangelie nog gehoord en heeft ie zich in z'n laatste ademzucht nog bekeerd. Het was louter liefde van m'n ma, maar soms weten ze het niet te apprecieren.
pyro

Bericht door pyro »

coby schreef: [...] Nou voor die overtuiging van Pechtold heb ik geen zier respect. [...]
Oei oei, wat ben ik nu weer begonnen :oops:
Laten we oppassen voor verharding zodat het gesprek over en weer een beetje leuk blijft, Coby. Respect voor overtuigingen hoort er toch wel bij, zelfs in de politiek :|
callista

Bericht door callista »

Moet je dan maar respect hebben voor elke "overtuiging"...met het doel het leuk te houden?
Of mag je ook je eerlijke mening geven......maar dan wel met een uitleg of onderbouwing?
pyro

Bericht door pyro »

callista schreef:Moet je dan maar respect hebben voor elke "overtuiging"...met het doel het leuk te houden?
Of mag je ook je eerlijke mening geven......maar dan wel met een uitleg of onderbouwing?
Als het zonder respect is mag je je eerlijkheid houden. Stop die dan maar ergens waar de zon niet schijnt.
pyro

Bericht door pyro »

coby schreef: Ja weet ik maar ik vond 'm wel grappig. Zag 'm op Facebook.
Ja voor fake news moet je op Facebook zijn inderdaad. Die zijn daarin gespecialiseerd.
coby

Bericht door coby »

callista schreef:Moet je dan maar respect hebben voor elke "overtuiging"...met het doel het leuk te houden?
Ja dat heb ik liever dan net doen of je respect hebt. Het is niet dat ik Pechtold uit zou gaan schelden of zo. Voor de persoon kun je respect opbrengen, maar die overtuigingen van 'm... nee.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Wat is nu je probleem? Dat Pechtold de ruimte wil scheppen dat mensen zelf een keus maken?
Peda.