De denkwijze van atheïsten

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door Anja (oud account) »

Bonjour schreef:
Anja schreef:Ik geloof dat jij het nog niet helemaal begrijpt. Zolang er nog christenen zijn, en mensen met bewustzijns- en ervaringskennis, zolang kun jij de mensen nog niet de wet voorschrijven hoe ze van jou moeten denken. En dus is er een tegenstem en die brengen wij uit. Ook jij kunt die langs legale wegen uitbrengen, maar ook niet meer dan dat. Het is nu nog niet de tijd van de dictatuur van het zogenaamde "humanisme", dwz de vermaterialiseerde vorm daarvan, dus wat er nog voor door moet gaan.

En de mensen die die tegenstem uitbrengen tegen die zelfmoordpil etc., die hoeven niet eerst ene "Bonjour" te overtuigen. Dat ben ik dan ook geenszins van plan. Ik gun jou persoonlijk jouw zelfbestuur, maar zolang ik er ben zal ik en met mij meerdere mensen, langs legale wegen in dit land mijn tegenstem uitbrengen. Of je dat nu leuk vindt of niet. Ik ben hier niet om die-hard-atheisten te overtuigen maar om te delen met hen die daar rijp voor zijn. (1 Kor. 2:6-9). En dat heb ik naar mijn mening ruimschoots gedaan. Persoonlijk houd ik er niet van de informatie vaak te herhalen, dus dat doe ik niet.
Natuurlijk mag jij alles denken. Denk maar wat je wilt. Maar voordat je een stem uitbrengt vind in dat je je moet inleven in de ander. En dat mis ik.
De meeste wetten zijn er zodat we ons gedragen tot opzichte van elkaar. De verplichting op het dragen van de riem is een uitzondering waar je al vraagtekens bij kan zetten. Dus als we een wet hebben moeten we ons afvragen welk kwaad of leed er ontstaat als we die wet afschaffen. Jij mag tegen het homohuwelijk zijn, maar ik vind het heel twijfelachtig of jij met je dat recht ook mag voorkomen dat homo trouwen. Immers er is geen leed dat ontstaat. (Op dat van die Amerikaanse bakker na die in conflict kwam met zijn religieus geweten, toen hij 2 mannetjes bovenop een bruidstaart moest zetten. )
Op mijn vraag welk leed de persoon met doodwens een ander aandoet, blijf je stil, terwijl dat een cruciaal punt is. Die persoon ondervindt leed en wat voor leed staat daar tegenover?
Voor het toepassen van de gulden regel moeten we echt in kaart brengen hoeveel voordeel of leed een ieder van een actie heeft.
De ervaring heeft me geleerd dat het bij onwelwillende atheisten die volkomen vermaterialiseerd zijn in hun denken, - overigens net als bij sommige verstandsgelovigen - geen enkele zin heeft om jezelf te blijven herhalen. Ze zullen je altijd weer woorden in de mond leggen die jij niet hebt gezegd en ze zullen altijd blijven doen alsof je nooit een antwoord hebt gegeven. Dat te doorgronden, wil ik allang niet meer, het is hun eigen zaak en hun eigen verantwoordelijkheid.

Er worden mij door jou nu evenwel woorden in de mond gelegd, die kant noch wal raken. Dit topic gaat niet over het homohuwelijk. Bovendien ben ik daar niet tegen en dat is al lang en breed aan de orde gekomen in andere topics. Ik ben niet tegen het homohuwelijk, omdat ik geloof dat het een aangeboren aandoening is, die is ontstaan doordat men in een vorig leven terwijl men gewoon een gezonde sexualiteit had, sex had met personen van het eigen geslacht. Twee wilsbekwame mensen van hetzelfde geslacht, die hun geslachtsdeel bij elkaar in de verkeerde plaats willen steken, in dit huidige leven, doen daar buiten zichzelf en elkaar, niemand kwaad mee. Waar de Bijbel tegen homosexueel gedrag waarschuwt, ging dat naar mijn interpretatie om heterosexuele mensen die willens en wetens een andere geaardheid nastreefden. Misschien wel om aan hun driften te voldoen zonder een zwangerschap te veroorzaken. De gevolgen manifesteren zich, zo ik geloof, in een volgend leven.

Als voormalig paragnost en medium, en bovendien als geesteswetenschapper weet ik echter dat men bij actieve zelfdoding niet goed terechtkomt.( (dit is ook al vele malen aan de orde geweest en te vinden op dit forum en op andere fora), En dan moet je niet denken aan Dantes kookpot, maar wel aan een hele nare situatie, een beetje te vergelijken met een gesloten inrichting in een toestand waar je niet meer je eigen woordvoerder en bewindvoerder bent. Ik heb mijn ervaringskennis grondig getoetst aan de wetenschap en niets anders dan bevestiging hiervan gevonden.

Wat jij daarmee doet, moet jij weten, maar alle predicaten die je aan mij en andere gelovigen verleent, zijn naar mijn constatering niet meer dan projecties van je eigen innerlijke toestand op een ander. Jouw waarheid, die je een ander in de mond en in het hart probeert te leggen. Projectie heet dat.

Overigens, voor wie nu beledigd is dat ik het zo plat benoem: in mijn optiek zijn alle aangeboren afwijkingen en zelfs een deel van de tijdens het leven ontstane afwijkingen, een gevolg van vorige levens. Ook mijn eigen fysieke problemen, ook mensen die met Down worden geboren, ook kinderen die een lidmaat missen, etcetera. Wij allen hebben de Geneesheer, de Kyrios, de Curer nodig. Zo ook de homosexuele mens. Het zijn in mijn optiek allemaal verschillende verschijnselen van hetzelfde probleem, de zondeval. Zoals ik bijvoorbeeld mijn nierkwaal niet kan veranderen, kan de homosexuele mens zijn geaardheid niet veranderen. Zo zie ik dat. En zoals ik niet eerst van mijn nierkwaal moest afzien voordat ik tot Christus mocht komen, zo hoeft in mijn geloofsverstaan ook de homosexuele mens niet eerst van zijn geaardheid af te zien voordat hij tot Christus mag komen.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 16 sep 2017, 13:54, 6 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
callista

Bericht door callista »

OMG...en weer gaat het uiteindelijk over zg. projecties :w
Komt eerlijk gezegd op mij over bij gebrek aan deugdelijke argumentatie.... :|
Anja schreef o.a.:
Als voormalig paragnost en medium, en bovendien als geesteswetenschapper (dit is ook al vele malen aan de orde geweest en te vinden op dit forum en op andere fora), weet ik echter dat men bij actieve zelfdoding niet goed terechtkomt.
Geesteswetenschapper.. :roll: ......dat is een richting in de wetenschap die ik niet ken.
Waar heb je je studie gedaan?
Anja (oud account)

callista schreef:OMG...en weer gaat het uiteindelijk over zg. projecties :w
Komt eerlijk gezegd op mij over bij gebrek aan deugdelijke argumentatie.... :|
Anja schreef o.a.:
Als voormalig paragnost en medium, en bovendien als geesteswetenschapper (dit is ook al vele malen aan de orde geweest en te vinden op dit forum en op andere fora), weet ik echter dat men bij actieve zelfdoding niet goed terechtkomt.
Geesteswetenschapper.. :roll: ......dat is een richting in de wetenschap die ik niet ken.
Waar heb je je studie gedaan?
Ook op dit soort gedrag en ronduit domme opmerkingen heb ik al vele malen antwoord gegeven. Daarom negeer ik deze zaken.
Solo Christo

coby

Bericht door coby »

Het kan wel, als je net op tijd zo intelligent bent het zondaarsgebed te bidden. Als ervaringsdeskundige kan ik echter zeggen dat je God niet voor de gek kunt houden. Ik dacht: ik neem een zootje pillen mee naar de waterkant, gooi de hele zooi naar binnen en dan bid ik het zondaarsgebed. Dan moet God me wel vergeven en is het toch te laat en ga ik lekker naar de hemel.
Maar ja, na de helft naar binnen te hebben gewerkt was ik zo suf, ik moest nu snel ff dat zondaarsgebed bidden. En toen was God echt daar aan de slootkant en Hij zei als ik de rest nu nog nam en niet om hulp belde, dan meende ik dat zondaarsgebed voor geen meter.
Anja (oud account)

Een ziel die zichzelf van het leven berooft, die doet exact dat. Onze God respecteert de vrije wil. Het leven is het grootste geschenk dat een mens kan ontvangen. (Een en ander doet ook denken aan Mat.25 "over weinig bent u getrouw geweest, over veel zal ik u zetten").

Een zelfdoder schaadt zoals ik geloof en heb ervaren (als voormalig medium/paragnost) zijn naasten, hij verstoort het natuurlijk verloop van niet alleen zijn eigen maar ook hun leven. Een ziel wordt in mijn optiek niet alleen geboren, maar in een zielengroep. Als een van de actanten zijn rol weigert te vervullen heeft dat kosmische gevolgen, dus gevolgen voor een groter geheel, en het heeft gevolgen voor het leer en ontwikkelingsproces van individuen in die groep.

Dit geldt in mijn optiek ook voor abortus.

Niet alleen mediamieke mensen en paragnosten komen daarop uit, dit komt ook keer op keer op keer naar voren in bijvoorbeeld Familieopstellingen. Geaborteerde kinderen, zelfmoordenaars en moordenaars binnen de familie komen daarin onherroepelijk naar voren, juist en vooral ook wanneer de familie , op 1 persoon na, niet weet dat zich zo'n voorval in de familie heeft voorgedaan. Zelfmoord, moord, een geaborteerd kind, brengt schade toe aan cq verwarring en verstrikking in het familiesysteem. Het werkt daarin door, zonder dat men het weet. Dit geldt ook voor alle andere dingen die we in het christendom zonden noemen, zoals echtscheiding. En ook voor traumatische ervaringen zoals het overlijden van een ouder van een jong kind, oorlogservaringen, etc.

Twee bijzonder goede boeken hierover zijn naar mijn mening van Franz Ruppert: De verborgen boodschap van psychische stoornissen - de waarheid heelt de waan. En van Bert Hellinger: De verborgen dynamiek van familiebanden.

Franz Ruppert is professor in de psychologie aan de Katholieke Stiftungsfachhochschule in München en erkend psychotherapeut. Hij is ook auteur van "Berufliche Beziehungswelten" (2003) en "Bindung, Trauma und Familienstellen" (2005).

Bert Hellinger werkte als priester o.a. in Afrika, leidde interraciale, oecumenische trainingen en studeerde daarna psychoanalyse, gestalttherapie.
Solo Christo

Piebe Paulusma
Man/Vrouw: M

Bericht door Piebe Paulusma »

coby schreef:Het kan wel, als je net op tijd zo intelligent bent het zondaarsgebed te bidden. Als ervaringsdeskundige kan ik echter zeggen dat je God niet voor de gek kunt houden. Ik dacht: ik neem een zootje pillen mee naar de waterkant, gooi de hele zooi naar binnen en dan bid ik het zondaarsgebed. Dan moet God me wel vergeven en is het toch te laat en ga ik lekker naar de hemel.
Maar ja, na de helft naar binnen te hebben gewerkt was ik zo suf, ik moest nu snel ff dat zondaarsgebed bidden. En toen was God echt daar aan de slootkant en Hij zei als ik de rest nu nog nam en niet om hulp belde, dan meende ik dat zondaarsgebed voor geen meter.
Door dit soort anekdotes doen sceptici onmiddellijk het zwijgen er toe, want als jij God aan de slootkant hebt gezien dan moet hij wel echt echt bestaan! :roll:

Echter als ik een overdosis slaappillen neem begin ik ook van alles te zien, tot aan een tunnel toe met een groot licht aan de overkant. :lol:

Volgens Anja en jou moet je morsdood zijn alvorens bij Christus te wezen, dus ik zou zeggen: kappen met dat slappe gezwets en bied de mensen gewoon een overdosis slaappillen aan! De volledige inhoud tot je nemen en dan ben je vandaag nog in de lucht bij Christus! Niks evangelie, slaappillen brengen je wel bij God!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef:
coby schreef:Het kan wel, als je net op tijd zo intelligent bent het zondaarsgebed te bidden. Als ervaringsdeskundige kan ik echter zeggen dat je God niet voor de gek kunt houden. Ik dacht: ik neem een zootje pillen mee naar de waterkant, gooi de hele zooi naar binnen en dan bid ik het zondaarsgebed. Dan moet God me wel vergeven en is het toch te laat en ga ik lekker naar de hemel.
Door dit soort anekdotes doen sceptici onmiddellijk het zwijgen er toe, want als jij God aan de slootkant hebt gezien dan moet hij wel echt echt bestaan! :roll:

Echter als ik een overdosis slaappillen neem begin ik ook van alles te zien, tot aan een tunnel toe met een groot licht aan de overkant. :lol:

Volgens Anja en jou moet je morsdood zijn alvorens bij Christus te wezen, dus ik zou zeggen: kappen met dat slappe gezwets en bied de mensen gewoon een overdosis slaappillen aan! De volledige inhoud tot je nemen en dan ben je vandaag nog in de lucht bij Christus! Niks evangelie, slaappillen brengen je wel bij God!
:lol:
Piebe Paulusma

coby schreef:
Piebe Paulusma schreef:

Wil je slapend rijk worden? Neem dan de gehele inhoud van dit doosje tot je en binnen een uurtje zal jij naar een wereld gaan waar de daken en deurposten bedekt zijn met het zuiverste goud! Verder zal ik je maar niet vermoeien over dat Jezus voor je gestorven is!
coby

Bericht door coby »

Piebe Paulusma schreef: Door dit soort anekdotes doen sceptici onmiddellijk het zwijgen er toe, want als jij God aan de slootkant hebt gezien dan moet hij wel echt echt bestaan! :roll:
Ja ik denk het ook, want ze zeggen niks meer.
Piebe Paulusma

coby schreef:
Piebe Paulusma schreef: Door dit soort anekdotes doen sceptici onmiddellijk het zwijgen er toe, want als jij God aan de slootkant hebt gezien dan moet hij wel echt echt bestaan! :roll:
Ja ik denk het ook, want ze zeggen niks meer.
Nou, je gelooft het niet, maar ik ging vanmiddag vissen en raad eens wie mij tegenhield toen ik suf van de slaappillen het haakje met wurm zelf wilde inslikken.

De vispolitie! :lol: :clown: :mrgreen: :!:
Storm

Bericht door Storm »

Het valt me op dat we veel droppen in: "de denkwijze van atheisten". Euthanasie, voltooid leven maar ook andere zaken. Het is bijna een vergaarbak geworden; meer een serieus praatvaria. Wordt het niet tijd dit in de evt bestaande topics te stoppen of vinden jullie het prima zo.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Trajecto
Site Admin

Bericht door Trajecto »

Storm schreef:Het valt me op dat we veel droppen in: "de denkwijze van atheisten". Euthanasie, voltooid leven maar ook andere zaken. Het is bijna een vergaarbak geworden; meer een serieus praatvaria. Wordt het niet tijd dit in de evt bestaande topics te stoppen of vinden jullie het prima zo.
Nou, ik vind het eigenlijk een beetje vreemd.
Wanneer jullie een vergaarbak willen voor van alles met primair serieuze zaken, kan dat beter onder een andere naam.
Geloofgesprek met als primaire gespreksplek een plek die "De denkwijze van atheïsten" heet... :?
Ik vind het eigenlijk erg ongewoon. :roll:
Nulla aetas ad discendum sera
Storm

Bericht door Storm »

@Trajecto,
Heel ongewoon, maar we borduren er samen maar door over allerlei zaken. Zaken die niet persé met atheisme te maken hebben.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Anja (oud account)

Het zijn onderwerpen die door atheisten zijn ingebracht. En de topic loopt. Staat in LB. En dat is tenminste wat er uiteindelijk dan toch is gebeurd: levensbeschouwing. Iets waarvan we dachten dat het hier nooit zou gebeuren, daar is het dan toch in zekere zin van gekomen.
Solo Christo

Piebe Paulusma

Storm schreef:@Trajecto,
Heel ongewoon, maar we borduren er samen maar door over allerlei zaken. Zaken die niet persé met atheisme te maken hebben.
Zoveel moeite is het niet dunkt mij, om die handvol off-topic berichten even te verplaatsen. Dan gaan we daar vanzelf verder.
Anja (oud account)

Trajecto schreef:
Storm schreef:Het valt me op dat we veel droppen in: "de denkwijze van atheisten". Euthanasie, voltooid leven maar ook andere zaken. Het is bijna een vergaarbak geworden; meer een serieus praatvaria. Wordt het niet tijd dit in de evt bestaande topics te stoppen of vinden jullie het prima zo.
Nou, ik vind het eigenlijk een beetje vreemd.
Wanneer jullie een vergaarbak willen voor van alles met primair serieuze zaken, kan dat beter onder een andere naam.
Geloofgesprek met als primaire gespreksplek een plek die "De denkwijze van atheïsten" heet... :?
Ik vind het eigenlijk erg ongewoon. :roll:
Ik vind het voor levensbeschouwelijke zaken helemaal niet ongewoon. Het is naar mijn ervaring wel een afspiegeling van de werkelijkheid: de kerken liepen leeg, onder andere omdat er een set regels werd opgevolgd maar levensbschouwing cq eigen geestelijke ontwikkeling steeds meer achterwege bleef. Mede daarom ontstond er ook zo'n grote spirituele beweging van onderop, van mensen die elkaar vonden, zonder en buiten de kerk. Niet dat dat nou klatergoud is, maar wat wel geldt is dat de ruimte die in de kerk niet gevonden werd, wel gevonden en genomen werd in het "atheistisch domein". Daarom onderschrijf ik de gedachte dat de "nieuwe christen" volgens Peda's Rahner en volgens Tillichs "de Moed om te Zijn" een mysticus zal zijn. Overigens zit een deel daarvan op dit moment naar mijn ervaring wel in de kerk. Niks mis mee (naar mijn mening).

Overigens is dit niet een verwijt aan de kerk van mijn kant. Een docent zal zich altijd moeten richten op het gemiddelde denkvermogen van zijn klas. Hij kan en dient daarbij wel rekening te houden met de slimste en de minst intelligente in die klas. In het onderwijs lukt dat eigenlijk nooit helemaal. Men doet het zo goed mogelijk. Dat geldt voor de meeste kerken denk ik ook.
Solo Christo

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Voordeel van dit topic is dat ik nooit buiten het onderwerp ben als ik mijn mening plaats. In het algemeen ben ik best voorzichtig en negeer ik vele onderwerpen. Hier is het gewoon duidelijk. Je wilt de denkwijze van een atheïst, die kan je krijgen. Kan je er niet tegen, blijf je weg.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Anja schreef:
Bonjour schreef: Natuurlijk mag jij alles denken. Denk maar wat je wilt. Maar voordat je een stem uitbrengt vind in dat je je moet inleven in de ander. En dat mis ik.
De meeste wetten zijn er zodat we ons gedragen tot opzichte van elkaar. De verplichting op het dragen van de riem is een uitzondering waar je al vraagtekens bij kan zetten. Dus als we een wet hebben moeten we ons afvragen welk kwaad of leed er ontstaat als we die wet afschaffen. Jij mag tegen het homohuwelijk zijn, maar ik vind het heel twijfelachtig of jij met je dat recht ook mag voorkomen dat homo trouwen. Immers er is geen leed dat ontstaat. (Op dat van die Amerikaanse bakker na die in conflict kwam met zijn religieus geweten, toen hij 2 mannetjes bovenop een bruidstaart moest zetten. )
Op mijn vraag welk leed de persoon met doodwens een ander aandoet, blijf je stil, terwijl dat een cruciaal punt is. Die persoon ondervindt leed en wat voor leed staat daar tegenover?
Voor het toepassen van de gulden regel moeten we echt in kaart brengen hoeveel voordeel of leed een ieder van een actie heeft.
De ervaring heeft me geleerd dat het bij onwelwillende atheisten die volkomen vermaterialiseerd zijn in hun denken, - overigens net als bij sommige verstandsgelovigen - geen enkele zin heeft om jezelf te blijven herhalen. Ze zullen je altijd weer woorden in de mond leggen die jij niet hebt gezegd en ze zullen altijd blijven doen alsof je nooit een antwoord hebt gegeven. Dat te doorgronden, wil ik allang niet meer, het is hun eigen zaak en hun eigen verantwoordelijkheid.

Er worden mij door jou nu evenwel woorden in de mond gelegd, die kant noch wal raken. Dit topic gaat niet over het homohuwelijk. Bovendien ben ik daar niet tegen en dat is al lang en breed aan de orde gekomen in andere topics. Ik ben niet tegen het homohuwelijk, omdat ik geloof dat het een aangeboren aandoening is, die is ontstaan doordat men in een vorig leven terwijl men gewoon een gezonde sexualiteit had, sex had met personen van het eigen geslacht. Twee wilsbekwame mensen van hetzelfde geslacht, die hun geslachtsdeel bij elkaar in de verkeerde plaats willen steken, in dit huidige leven, doen daar buiten zichzelf en elkaar, niemand kwaad mee. Waar de Bijbel tegen homosexueel gedrag waarschuwt, ging dat naar mijn interpretatie om heterosexuele mensen die willens en wetens een andere geaardheid nastreefden. Misschien wel om aan hun driften te voldoen zonder een zwangerschap te veroorzaken. De gevolgen manifesteren zich, zo ik geloof, in een volgend leven.
Deze tirade komt m.i. voort ook de opmerking "Jij mag tegen het homohuwelijk zijn, ...", waarmee ik dus niet zeg dat jij dat bent maar de analogie aanhaal omdat ook bij het homohuwelijk geen leed voor anderen is. De rest reageer ik niet op. Hier staan we te ver van elkaar af.
Als voormalig paragnost en medium, en bovendien als geesteswetenschapper weet ik echter dat men bij actieve zelfdoding niet goed terechtkomt.( (dit is ook al vele malen aan de orde geweest en te vinden op dit forum en op andere fora), En dan moet je niet denken aan Dantes kookpot, maar wel aan een hele nare situatie, een beetje te vergelijken met een gesloten inrichting in een toestand waar je niet meer je eigen woordvoerder en bewindvoerder bent. Ik heb mijn ervaringskennis grondig getoetst aan de wetenschap en niets anders dan bevestiging hiervan gevonden.

Wat jij daarmee doet, moet jij weten, maar alle predicaten die je aan mij en andere gelovigen verleent, zijn naar mijn constatering niet meer dan projecties van je eigen innerlijke toestand op een ander. Jouw waarheid, die je een ander in de mond en in het hart probeert te leggen. Projectie heet dat.
Dit gaat in het archief van de meest opmerkelijke uitspraken van forumgenoten. Verder hebben wij een verschillende definitie van wetenschap, tenzij je links naar peer-reviewed artikelen weet te plaatsen.
Peda.
Piebe Paulusma

Bonjour schreef:Voordeel van dit topic is dat ik nooit buiten het onderwerp ben als ik mijn mening plaats. In het algemeen ben ik best voorzichtig en negeer ik vele onderwerpen. Hier is het gewoon duidelijk. Je wilt de denkwijze van een atheïst, die kan je krijgen. Kan je er niet tegen, blijf je weg.
Nee, waarom zou ik wegblijven als ik ook jouw ongelijk kan aantonen?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Omdat het soms blijkt dat het heel frustrerend is voor je. :mrgreen:
Geintje. Wat moet ik zonder jou om me op het rechte pad te houden.
Peda.
Piebe Paulusma

Bonjour schreef:Omdat het soms blijkt dat het heel frustrerend is voor je. :mrgreen:
Geintje. Wat moet ik zonder jou om me op het rechte pad te houden.
Frustrerend? Welnee, ik ben blij dat ik nachtenlang wakker lig want slapen kan altijd nog. ;)
Anja (oud account)

Bonjour schreef:
Anja schreef:
Bonjour schreef: Natuurlijk mag jij alles denken. Denk maar wat je wilt. Maar voordat je een stem uitbrengt vind in dat je je moet inleven in de ander. En dat mis ik.

Deze tirade komt m.i. voort ook de opmerking "Jij mag tegen het homohuwelijk zijn, ...", waarmee ik dus niet zeg dat jij dat bent maar de analogie aanhaal omdat ook bij het homohuwelijk geen leed voor anderen is. De rest reageer ik niet op. Hier staan we te ver van elkaar af.

Dit gaat in het archief van de meest opmerkelijke uitspraken van forumgenoten. Verder hebben wij een verschillende definitie van wetenschap, tenzij je links naar peer-reviewed artikelen weet te plaatsen.
Bonjour schreef:Dit gaat in het archief van de meest opmerkelijke uitspraken van forumgenoten. Verder hebben wij een verschillende definitie van wetenschap, tenzij je links naar peer-reviewed artikelen weet te plaatsen.

Zeer degelijk wetenschappelijk onderzoek is er meer dan genoeg en ik heb daar al meer dan genoeg van gedeeld. Meer dan genoeg heb ik al vele malen geschreven hierover, met bronnen en al. Zowel hier als op Credible. De oprechte zoeker vindt dus ook hier altijd, ik doe daar geen moeite meer voor.

Wetenschappers met voortschrijdend inzicht werden in alle eeuwen uit de weg geruimd door mensen met een reductionistisch materialistisch wereldbeeld die zichzelf bijzonder intelligent vonden. Die bevonden zich eeuwen geleden ook nog onder de mensen in de kerk, waardoor m.i. ten onrechte naar "het christendom" wordt verwezen als het om onderdrukking van de waarheid en dus wetenschap gaat.

Ik heb geen bewijsdrang tegenover mensen met een reductionistisch materialistisch wereldbeeld, Bonjour. In mijn ogen moeten (in de zin van noodzakelijkheid en niet van dwang) zulke mensen eerst door harde nood zachtgemaakt worden, zoals versteende aarde ook eerst moet worden opengebroken, omgewoeld, en bewaterd moet worden, voor er een zaadje in gezaaid kan worden dat in de aarde valt en niet op rotsgrond om vervolgens weg te waaien, in dit geval dus voor de waarheid kan worden erkend.

Het voortbestaan van de mens buiten zijn lichaam, de uittreding, is wetenschappelijk bewezen (geverificeerd) en totdat men alle argumentatie die dit bewijst kan weerleggen (en die argumentatie is voor een belangrijk deel door mij vaak genoeg gegeven), geldt de uittreding cq het voortbestaan buiten het lichaam, als wetenschappelijk waar. (ook als een zekere massa de waarheid ten onder houdt).Een belangrijk deel is ook op dit forum beschreven in andere topics. En op Credible o.a.. Meer moeite doe ik niet. Ik heb een leven buiten fora en hoef dit niet meer te doen.

Er is naar mijn bevinding geen (geestes)wetenschappelijke basis bij geloofsforumatheisten. Ook niet op aanverwante clubjes als zogenaamde "freethinkers". Dat zijn namelijk helemaal geen vrijdenkers, maar gelovigen in het voorgeschreven reductionistisch materialistische wereldbeeld waarmee zij zich keurig binnen de dogmatische matrix van de voorgangers van hun atheistisch geloof ophouden.

Gezien de tijd en de ontwikkelingen in mijn eigen leven doe ik geen moeite meer. En daarin laat ik niemand in de steek, want ik ben maar een van meerderen cq velen (in aantal velen in percentage weinigen) die deze wetenschappelijke kennis heeft opgedaan. Bovendien geloof ik dat de massa die hier niet klaar voor is, daar niet voor niets niet klaar voor is en op een ander niveau gewoon verder zal gaan, en dat de geniale weg van zelfdestructie die de reductionstisch materialistische mensheid gaat, niet anders had kunnen gaan. Ook geloof ik in de Oude Wijsheid over de cyclische processen, die allen elkaars gelijke zouden zijn. Zij die geloven, haasten niet. Wij hebben de eeuwigheid (en wij is dus alle mensen, grappig doch ook heel vermoeiend dat dat telkens anders werd opgevat, dat zegt slechts iets over het bewustzijn van de verstaander). Wij brengen die alleen niet allen op dezelfde plek door.

Eind goed al goed. Als het nog niet allemaal goed is, dan is het het einde nog niet. En zelfs ook het einde van alle leven op deze aarde is het einde niet. Dat beloof ik niet, maar dat geloof ik persoonlijk wel. En dat het bewustzijn en het leven van de mens niet samenvalt met zijn grofstoffelijke lichaam, ja, dat geldt als wetenschappelijk bewezen, op basis van zeer stevige argumentatie maar ook keiharde verificatie. De wereld in zijn geheel is daar nog niet klaar voor. Dat is niet erg. Ik heb daar Vrede mee.

Als uitsmijter een oude uitzending van VPRO's Boeken, met Pim van Lommel. (Jammer dat de presentator het onderwerp en de resultaten van het wetenschappelijk onderzoek niet beter en dieper heeft bestudeerd, want dan had hij zich beslist niet van het leven beroofd).

De uitzending staat in drie delen op youtube.

https://m.youtube.com/watch?v=cJg5Ci2UNpk
https://m.youtube.com/watch?v=e73i83AYVWA (op een klein deel is helaas het geluid even weggevallen)
https://m.youtube.com/watch?v=3k6TsqWdnQM (in dit deel ook in jip en janneke taal het begrip van non-lokaliteit kort uitgelegd)
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 17 sep 2017, 18:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Na jou opmerkingen zal het nooit meer opvallen als ik me belachelijk maak. En als je alles moet onderbouwen met Pim wordt het beter voor je.
Peda.
Anja (oud account)

Bonjour schreef:Na jou opmerkingen zal het nooit meer opvallen als ik me belachelijk maak. En als je alles moet onderbouwen met Pim wordt het beter voor je.
Je kunt helemaal niet tegen deze informatie. Je hart en hoofd sluit je af bij het idee alleen al. Je reageert in no time zonder ook maar ergens kennis van te hebben. Jouw laatdunkendheid jegens professor van Lommel en zijn artikel in The Lancet laat alleen maar zien dat holle vaten het hardst bommen, zoals op "freethinker"

Professor van Lommel is bij lange na niet de enige wetenschappelijk onderzoeker. Het gaat om wereldwijd onderzoek en de de resultaten leveren een zeer degelijke argumentatie op die volkomen legitiem als wetenschappelijk bewijs geldt. Op het moment dat jij alle geleverde bewijzen kunt falsificeren, heb jij recht van spreken op dit terrein.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 17 sep 2017, 18:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

callista

Bericht door callista »

Zo...uitgeraasd Anja.? :roll:

Dit [deze misselijkmakende, kortzichtige veroordeling ]doet toch wel de deur dicht.. :evil: :cry:
Als uitsmijter een oude uitzending van VPRO's Boeken, met Pim van Lommel.

(Jammer dat de presentator het onderwerp en de resultaten van het wetenschappelijk onderzoek niet beter en dieper heeft bestudeerd, want dan had hij zich beslist niet van het leven beroofd).