Inderdaad geen slim antwoord. Ik vind het een typisch JW88 antwoord en houding, maar misschien is dat toeval. Ik ken in real life best veel atheisten maar niet één daarvan heeft zo'n verbolgen en gesloten discussiehouding. Galenus heeft een paar regels opgesteld voor God en is boos dat God daar niet aan voldoet. Daarmee bevestigt hij precies wat je schreef. Dit zijn de regels waarmee en waarvan Galenus openbaring wil afdwingen, maar het lukt nog niet zo erg met dat afdwingen:peda schreef:Geen slim antwoord. Ik ken a-theisten waarmede de discussie veel interessanter verloopt.Galenus schreef:peda schreef:.....De gelovige kan geen openbaring afdwingen, dat zijn de regels...
Ben jij met God een aantal regels overeen gekomen? Ik weet van niets.
Galenus schreef:@ Pedo
Wie zegt dat God ondoorgrondelijk is? Volgens mij hebben christenen dat over Hem bedacht om op die manier onacceptabele antwoorden op pijnlijke vragen van ongelovigen en soms van zichzelf te kunnen omzeilen, hetgeen jij nu dus ook lijkt te doen. Wanneer een mens in God gelooft heeft hij toch het recht te weten waarom God de satan geschapen heeft? Kan een gelovige die vraag zomaar aan de kant schuiven? Gewoon open kaart spelen van Gods kant kan toch geen kwaad? Nu lijkt het of God met zijn ondoorgrondelijkheid wat te verbergen heeft. Waarom zou ik als ongelovige bij voorbaat moeten accepteren dat ik het antwoord toch niet zou begrijpen? Volgens mij is het éen van de twee, óf God is niet alwetend of God had met het scheppen van de duivel een duivelsplan voor ogen met slechts een mooie rol voor zijn Zoon.
@ Galenus, je gesprekspartner aan wie je je richtte heet Peda. Is het opzet dat je daar Pedo van maakte, of een verschrijving?