De denkwijze van atheïsten

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door peda »

Galenus schreef:
peda schreef:........Als de bijbelse woorden van Hem afkomstig zijn, duidt dat sterk op de God van de Relatie. Komt de gehele bijbel inhoud vanuit deze wereld is de vraag of een eventuele God een Relatie met de simpele mens wil, weer open. .....
Hou jij het echt voor mogelijk dat de God uit de bijbel tot de toch wel wat primitievere mensen uit de bijbel sprak terwijl Hij jou de wat meer wetende mens in het ongewisse laat? Sterker nog, dat jij het moet doen met uitspraken van en over Hem van duizenden jaren geleden? Zie jij daar een relatie-willende God in? Als ik je goed begrijp hou jij die mogelijkheid open.
Hallo Galenus,

Inderdaad een cruciale vraag. Communiceert God met de in zijn ogen primitieve mensen. Daaraan vooraf gaat de vraag, waarom een in Zich Volkomen Wezen ( waarbinnen het aan niets ontbreekt ), overgaat tot een met Hem vergeleken laagwaardig scheppen. Ook die vraag kan niet bevredigend worden beantwoord. Vele hoogst intelligente denkers hebben zich er het hoofd op gebroken, zonder een bevredogend antwoord te vinden. Ondoorgrondelijkheid, maar dat is voor de mens geen aansprekend antwoord. Wanneer jij mijn bijdragen leest, kun je weten dat ik niet geloof in een met de mens communicerende God. De juistheid van de accommodatie-leer heb ik altijd sterk betwijfeld.
peda

Bericht door peda »

Bonjour schreef:Maar we hoeven dat mysterie niet groter te maken dan het is. Je kan de verhalen van de mensen millennia geleden erbij betrekken, maar of dat iets toevoegd? Voor de rest is het geen schande eens te zeggen "Ik weet het niet". Misschien wel moediger dan een sprookje ergens omheen te verzinnen.
Het verschil in inzicht tussen ons beiden is voornamelijk de kijk op het Mysterie, door jou met kleine letter ( m) geschreven. Voor mij is het Mysterie onnoemelijk groot, volledig Onkenbaar, buiten elk menselijk bereik. In elk tijdvak in de menselijke geschiedenis, werden er vragen gesteld aangaande het Mysterie en werden door mensen antwoorden geleverd, al of niet verkregen door bijzondere inspiratie. Dat was in de vele honderden jaren bijbelse historiciteit in mijn optiek niet anders. Maar in 2017 is er in dit opzicht nog niets veranderd. Het weten is immens toegenomen, natuurgoden zijn verdwenen, maar het Mysterie staat er nog steeds levensgroot. Elementaire vragen zijn niet met zekerheid te leveren. Of het Mysterie ooit opgelost zal worden door denkende of innerlijk-ervarende mensen, het antwoord is niet te leveren. Daarom past in mijn optiek bescheidenheid in het leveren van antwoorden, met als basis het weten nu.
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Bericht door Anja (oud account) »

Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Piebe Paulusma schreef: De mens zoekt altijd leiding, is het niet bij (een) God dan wel bij een partner of bij een baas.
De meeste mensen helaas wel ja, ik denk de overgrote meerderheid wel. De mens is in de regel te lui om in zichzelf te zoeken. Naar mijn mening is dat De smalle Weg.
Dat begrijp ik bij jou niet zo goed.
Dat weet ik :) .
Zolderworm schreef:Want als er iemand hangt aan de christelijke leer en visie, dan ben jij het wel.
In de kern klopt dat, ja.
Zolderworm schreef:Als je jezelf zou zoeken, dan zou je dat juist allemaal moeten loslaten en bij blanco beginnen. Maar jij ziet de christelijk leer als de grote waarheid. Voor mij totaal tegenstrijdig.
De weg die jij denkt dat ik nog zou moeten afleggen, heb ik reeds lang afgelegd. :D

Vooral doorgaan, Zolderworm. :flower1:
Persoonlijk denk ik dat als je nog zo hangt aan een leer en aan een religieuze visie, dat je dan die weg niet gegaan bent. Die weg namelijk overstijgt elke leer en elke religieuze visie.
Jij bent degene die slechts een leer ziet...... en degene die tegenstrijdigheden ziet. Die zitten in jezelf en je kijkt tegen je projecties aan, zo simpel is het. Je denkt dat je mij ziet maar je kijkt tegen je eigen denkbeelden aan. :D
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Anja (oud account)

peda schreef:
Zelf ben ik agnost, een naturalist met een dikke komma. Evolutie theorie staat voor mij als een huis, hoewel veel nog niet afdoende verklaard is en mijn gedachten Over God ( mocht Hij bestaan ) wijken weer enorm af van de visie van anderen. Ik kan mij zelfs God voorstellen die de schepping niet geschapen heeft.
Ofschoon ik er helemaal voor ben om mensen te accommoderen, kun je natuurlijk ook overdrijven. Het evolutiegeloof is gebaseerd op één grote frauduleuze vergissingsbende en dat noemen ze dan gewoon wetenschap. Men schroomt niet om zaken te vervalsen. Sommige fraudegevallen kun je met een beetje welwillendheid dan nog classificeren als een vergissing, maar dan wel als een vergissing door vooroordelen omdat men wil geloven in de evolutietheorie.

Paar voorbeeldjes:

De Piltdown mens, oftwel Eoanthropus Dawsoni, gevonden in 1912, bleek vals in 1953. De Piltdown-man werd meer dan 40 jaar lang gepresenteerd als “de ontbrekende schakel”, maar was gewoon een vervalsing gebaseerd op een menselijke schedel en de kaak van een Orang oetan, en nog een paar andere onderdelen van diverse andere dieren. Het heeft het geloof van veel mensen vernietigd, omdat wetenschappers schaamteloos beweerden dat de evolutietheorie nu bewezen is. Het was echter pure fraude.

De Nebraska-man, gevonden in 1922, bleek vals in 1927.Deze schakel in de “evolutie” was een vervalsing die werd gedaan met 1 enkele tand van een zeldzame soort varken. fraude

De Ramapithecus, gevonden in 1932, bleek een "vergissing" in 1975.De Rampithecus werd algemeen herkend als de directe voorouder van de mens. Het is inmiddels vastgesteld dat het slechts om een uitgestorven soort Orang oetan gaat. Met veel welwillendheid te classificeren als vergissing (door evolutionistisch religieus fanatisme dus, want de zogenaamde “vergissingen” zijn gebaseerd op gelovig vooroordeel. )

De Java-mens, gevonden tussen 1887 en 1895, bleek vals in 1975. De Java-man was gebaseerd op wazig bewijs van een dijbeen, een schedelpan en drie tanden. Deze lagen verspreid over een groot gebied en werden gevonden op verschillende tijden over een behoorlijke tijdsperiode. Het dijbeen blijkt menselijk, de hersenpan is van een grote aap. Fraude.

De Neandertaler, gevonden in 1856, bleek gewoon een mens te zijn. Hij werd traditioneel afgeschilderd als een voorovergebogen aapmens, maar blijkt gewoon een mens te zijn met een ziekte. Vergissing.

De Australopithecus Afarensis, oftewel “Lucy”, gevonden in 1974. Lucy werd heel lang beschouwd als “een ontbrekende schakel”. Studies van het inwendige oor, de schedel en de botten hebben echter aangetoond dat zij slechts een aap is en wel een pygmee chimpansee, die iets rechterop liep dan sommige andere apen. Zij was evenwel niet op weg om een mens te worden. Vergissing. (maar dan wel"vergissing" door vooroordeel cq religieus fanatisme van de evolutionisten).

De Homo Erectus, blijkt een gewone mens te zijn dus dezelfde als homo sapiens. Hij wordt over de gehele wereld gevonden. Hij is kleiner dan de gemiddelde mens van onze tijd, met een proportioneel kleiner hoofd en kleinere hersenafmeting. De hersengrootte is echter binnen het bereik van dat van de moderne mens en studies van het middenoor hebben aangetoond dat hij gewoon hetzelfde was als de huidige Homo sapiens. Zijn resten worden over de gehele wereld gevonden in de nabijheid van die van gewone mensen, wat wijst op coëxistentie.

De Australopithecus Africanus en de Peking-man, gevonden in 1974, blijken gewoon mensen te zijn. Ze zijn echter jarenlang gepresenteerd als ontbrekende aapmens-schakels. Vergissing.

De Homo Habilis, gevonden in 1959, blijkt een samenraapsel van onderdelen van mens en aap te zijn. Vergissing.

Wie verder wil lezen hierover, leze bijvoorbeeld:
Luther D. Sutherland: Darwin's enigma: Fossils and other problems; 4th edition; Master Books; 1988.
Walter Tessensohn: Waar waart gij - christenen en de evolutietheorie; tweede druk; 2010

Over de frauduleuze truucjes van een Haeckel hebben we het hier op dit forum al vaker gehad. Om zijn zaak te ondersteunen ging Haeckel er zélfs toe over om bewijsmateriaal te vervalsen. Pas toen hij beschuldigd werd door vijf professoren en veroordeeld door een universitair hof in Jena kon hij niet meer onder zijn vervalsingen uit. Maar hij beweerde daarbij ook schaamteloos "dat honderden van de beste waarnemers en biologen onder dezelfde beschuldiging liggen". (Michaël Pitman; Adam en Evolutie; 1984, p.120 / aangehaald in Tessensohn, p.48).

En als ik dan bedenk hoeveel wetenschappers er te laks voor zijn om scripties van hun studenten goed en streng te controleren, dan houd ik mijn hart vast voor de "wetenschap" anno 2017.

Stapel was ook maar een klein topje van een grote ijsberg. Door hoeveel studenten en wetenschappers zullen zijn frauduleuze stukken ondertussen al wel niet aangehaald zijn in hun publicaties.....
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 23 sep 2017, 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Anja (oud account)

Dus ehhhh "staat als een huis" Peda? Eerder een hutje van stro, en dat gebouwd op drijfzand. :clown: Het water spoelt het zand weg en in vuur verbrandt het stro. :clown:
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 23 sep 2017, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

callista

Bericht door callista »

Tja...het is me toch wat hè? :shock: :roll:
Wanneer ontvang jij de Nobelprijs Anja? ....
Anja (oud account)

callista schreef:Tja...het is me toch wat hè? :shock: :roll:
Kun je dat eten dan?

Met de Nobelprijs kun je wel je kont afvegen, dan heb je tenminste toiletpapier.
Solo Christo

callista

Bericht door callista »

Anja schreef:
Kun je dat eten dan?

Met de Nobelprijs kun je wel je kont afvegen, dan heb je tenminste toiletpapier.
Toiletpapier heb ik sowieso wel met jouw schrijfsels aangaande evolutie en evolutietheorie...... :w
Anja (oud account)

callista schreef:
Anja schreef:
Kun je dat eten dan?

Toiletpapier heb ik sowieso wel met jouw schrijfsels aangaande evolutie en evolutietheorie...... :w
Wat denk je, zouden al die mensen die door die vijf orkanen en bijkomende overstromingen zijn getroffen, hun diploma's en papieren nog hebben?

Die zijn blij als de cholera hun deur voorbij gaat.
Solo Christo

callista

Bericht door callista »

:roll:
Nou hier ontgaat mij het verband....of ben je weer bezig met een afleidingsmanoeuvre?
Maar ik begrijp dat het een bijzondere en ingrijpende dag voor jou is.....sterkte anyway
Anja (oud account)

callista schreef::roll:
Nou hier ontgaat mij het verband....of ben je weer bezig met een afleidingsmanoeuvre?
Zat jij niet in je tuin, te wachten op je verrassing? :clown:
callista schreef:Maar ik begrijp dat het een bijzondere en ingrijpende dag voor jou is.....sterkte anyway
Nou ja kijk, ik weet uit pure ervaring dat al die mensen die ook dit soort karaktermoord plegen, zij het dan in dit geval op een belangrijk deel van het christendom, daar op een dag enorm veel spijt van krijgen. Niet door mij maar door de wetmatigheid. Alle figuren - zonder uitzondering - die mij zoiets (maar dan meestal nog een paar graadjes erger) hebben geflikt, heb ik de afgrond in zien gaan. Liever had ik gehad dat ze veel eerder tot inkeer waren gekomen. Maar ieder mens moet nou eenmaal zijn eigen kruis dragen, zijn eigen levenspad bewandelen. Vaak als ik weer in zo'n situatie verkeerde, gaf mijn wijze spirituele pararnormaal begaafde van oorsprong katholieke oma mij raad: doe niets tegen hen, laat ze gaan, vecht niet met hen,want lieve kind, de molens van onze Lieve Heertje malen traag maar gestaag. Ook toen ze al lang en breed overleden was, kwamen op de juiste momenten steeds haar woorden in mijn herinnering omhoog. En al die karaktermoordenaars zijn heel slecht terechtgekomen. Niet door mij, ik had daar nooit ook maar iets mee te maken, maar door hun eigen daden. En dat kwam altijd binnen vrij korte tijd, meestal enkele maanden, boven water. Wat ze mij aandeden, kregen ze tienvoudig uitbetaald. Maakten ze mij zwart bij veel mensen, zo kwamen zij in de landelijke pers en dan met échte schandalen. Gunden ze mij mijn positie niet en maakten me op diverse wijzen kapot, zo verloren zij plotsklaps hun positie binnen enkele maanden. Daar zaten voor het merendeel atheisten bij, maar ook figuren die heel christelijk waren.

En zo werkt dit niet alleen in mijn leven, maar voor ieder mens. Ook voor ongelovigen en andersgelovigen, maar zij worden zich daar vaak niet van bewust. De Heilige Schrift beschrijft het uitstekend, maar velen, ook christenen, ontgaat het helemaal of ze geloven niet in wat in de Bijbel daarover is opgetekend. C'est la vie!

Een mooi boek(je) waarin de wetmatigheid ook naar voren komt, is van Viktor Frankl en heet "de zin van het bestaan". Maar er zijn ook mensen die zijn werk kennen maar tot wie de diepgang van dat eenvoudige boekje nooit echt is doorgedrongen. Ook dat komt voor.
Solo Christo

Piebe Paulusma

Bericht door Piebe Paulusma »

Gelukkig ben ik niet onder de wet en jouw dreigementen laten mij dan ook koud. Het valt van me af net als ochtendregen en wat blijft liggen wordt wel gevonden door de zon. Jammer dat jij een godsbeeld hebt wat samenhangt van wraak en straf.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
callista

Bericht door callista »

Het is treurig.... :(
Ik wens je sterkte Anja om door deze dag heen te komen......wat het met je doet is duidelijk en ik vind het erg en sneu voor je en kan het [deze verwarrende reactie] je deswege ook niet kwalijk nemen.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Anja schreef:
peda schreef:
Zelf ben ik agnost, een naturalist met een dikke komma. Evolutie theorie staat voor mij als een huis, hoewel veel nog niet afdoende verklaard is en mijn gedachten Over God ( mocht Hij bestaan ) wijken weer enorm af van de visie van anderen. Ik kan mij zelfs God voorstellen die de schepping niet geschapen heeft.
Ofschoon ik er helemaal voor ben om mensen te accommoderen, kun je natuurlijk ook overdrijven. Het evolutiegeloof is gebaseerd op één grote frauduleuze vergissingsbende en dat noemen ze dan gewoon wetenschap. Men schroomt niet om zaken te vervalsen. Sommige fraudegevallen kun je met een beetje welwillendheid dan nog classificeren als een vergissing, maar dan wel als een vergissing door vooroordelen omdat men wil geloven in de evolutietheorie.

Paar voorbeeldjes:

De Piltdown mens, oftwel Eoanthropus Dawsoni, gevonden in 1912, bleek vals in 1953. De Piltdown-man werd meer dan 40 jaar lang gepresenteerd als “de ontbrekende schakel”, maar was gewoon een vervalsing gebaseerd op een menselijke schedel en de kaak van een Orang oetan, en nog een paar andere onderdelen van diverse andere dieren. Het heeft het geloof van veel mensen vernietigd, omdat wetenschappers schaamteloos beweerden dat de evolutietheorie nu bewezen is. Het was echter pure fraude.

De Nebraska-man, gevonden in 1922, bleek vals in 1927.Deze schakel in de “evolutie” was een vervalsing die werd gedaan met 1 enkele tand van een zeldzame soort varken. fraude

De Ramapithecus, gevonden in 1932, bleek een "vergissing" in 1975.De Rampithecus werd algemeen herkend als de directe voorouder van de mens. Het is inmiddels vastgesteld dat het slechts om een uitgestorven soort Orang oetan gaat. Met veel welwillendheid te classificeren als vergissing (door evolutionistisch religieus fanatisme dus, want de zogenaamde “vergissingen” zijn gebaseerd op gelovig vooroordeel. )

De Java-mens, gevonden tussen 1887 en 1895, bleek vals in 1975. De Java-man was gebaseerd op wazig bewijs van een dijbeen, een schedelpan en drie tanden. Deze lagen verspreid over een groot gebied en werden gevonden op verschillende tijden over een behoorlijke tijdsperiode. Het dijbeen blijkt menselijk, de hersenpan is van een grote aap. Fraude.

De Neandertaler, gevonden in 1856, bleek gewoon een mens te zijn. Hij werd traditioneel afgeschilderd als een voorovergebogen aapmens, maar blijkt gewoon een mens te zijn met een ziekte. Vergissing.

De Australopithecus Afarensis, oftewel “Lucy”, gevonden in 1974. Lucy werd heel lang beschouwd als “een ontbrekende schakel”. Studies van het inwendige oor, de schedel en de botten hebben echter aangetoond dat zij slechts een aap is en wel een pygmee chimpansee, die iets rechterop liep dan sommige andere apen. Zij was evenwel niet op weg om een mens te worden. Vergissing. (maar dan wel"vergissing" door vooroordeel cq religieus fanatisme van de evolutionisten).

De Homo Erectus, blijkt een gewone mens te zijn dus dezelfde als homo sapiens. Hij wordt over de gehele wereld gevonden. Hij is kleiner dan de gemiddelde mens van onze tijd, met een proportioneel kleiner hoofd en kleinere hersenafmeting. De hersengrootte is echter binnen het bereik van dat van de moderne mens en studies van het middenoor hebben aangetoond dat hij gewoon hetzelfde was als de huidige Homo sapiens. Zijn resten worden over de gehele wereld gevonden in de nabijheid van die van gewone mensen, wat wijst op coëxistentie.

De Australopithecus Africanus en de Peking-man, gevonden in 1974, blijken gewoon mensen te zijn. Ze zijn echter jarenlang gepresenteerd als ontbrekende aapmens-schakels. Vergissing.

De Homo Habilis, gevonden in 1959, blijkt een samenraapsel van onderdelen van mens en aap te zijn. Vergissing.

Luther D. Sutherland: Darwin's enigma: Fossils and other problems; 4th edition; Master Books; 1988.
Walter Tessensohn: Waar waart gij - christenen en de evolutietheorie; tweede druk; 2010

Over de frauduleuze truucjes van een Haeckel hebben we het hier op dit forum al vaker gehad. Om zijn zaak te ondersteunen ging Haeckel er zélfs toe over om bewijsmateriaal te vervalsen. Pas toen hij beschuldigd werd door vijf professoren en veroordeeld door een universitair hof in Jena kon hij niet meer onder zijn vervalsingen uit. Maar hij beweerde daarbij ook schaamteloos "dat honderden van de beste waarnemers en biologen onder dezelfde beschuldiging liggen". (Michaël Pitman; Adam en Evolutie; 1984, p.120 / aangehaald in Tessensohn, p.48).

En als ik dan bedenk hoeveel wetenschappers er te laks voor zijn om scripties van hun studenten goed en streng te controleren, dan houd ik mijn hart vast voor de "wetenschap" anno 2017.

Stapel was ook maar een klein topje van een grote ijsberg. Door hoeveel studenten en wetenschappers zullen zijn frauduleuze stukken ondertussen al wel niet aangehaald zijn in hun publicaties.....
Jahaa Anja,

Je hebt jezelf al ontelbare keren belachelijk gemaakt met je onwetendheid in natuurwetenschap. Gezien je afkeer van atheïsten snap ik ook niet waarom je nog steeds in dit topic post. Laat die emotie los en bevrijd jezelf :flower1: Misschien zijn er andere topics die je wat beter liggen.
Anja (oud account)

@Piebe&Callista,

De inhoud en de reden van mijn schrijven, ligt verre van wat jullie impliceren cq ervan maken.

Sterkte daarmee!
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 23 sep 2017, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Anja (oud account)

Christiaan schreef:
Anja schreef:
peda schreef:

Paar voorbeeldjes:

Jahaa Anja,

Je hebt jezelf al ontelbare keren belachelijk gemaakt met je onwetendheid in natuurwetenschap. Gezien je afkeer van atheïsten snap ik ook niet waarom je nog steeds in dit topic post. Laat die emotie los en bevrijd jezelf :flower1: Misschien zijn er andere topics die je wat beter liggen.
Het is moeilijk voor je dat de onwaarheden waarop het evolutiegeloof is gebaseerd zijn doorgeprikt. Begrijpelijk. Dat je je verlaagt tot het soort leugens en verdraaiingen in ook weer dit bericht (bijvoorbeeld dat ik een afkeer van "atheisten" zou hebben, ik heb er vele in mijn vriendenkring, die denken en gedragen zich niet als geloofsforumatheisten die gewoon geen atheisten zijn , zoals eerder al vastgesteld en erkend) was te verwachten, doch daaraan wennen zal ik (hopelijk) nooit.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 23 sep 2017, 15:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

callista

Bericht door callista »

Stop aub... Anja
Je maakt je zelf steeds ongeloofwaardiger... :(
Christiaan

Bericht door Christiaan »

callista schreef:Stop aub... Anja
En gênanter :roll:
Anja (oud account)

callista schreef:Stop aub... Anja
Je bedoelt dat je de waarheid over dit onderwerp niet aankunt. Daar heb ik begrip voor, Callista.
Solo Christo

Galenus

Bericht door Galenus »

Anja schreef:...... Maar er zijn ook mensen die zijn werk kennen maar tot wie de diepgang van dat eenvoudige boekje nooit echt is doorgedrongen. Ook dat komt voor.
Bedenk Anja, Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen. (Matth. 5:3)
Anja (oud account)

Galenus schreef:
Anja schreef:...... Maar er zijn ook mensen die zijn werk kennen maar tot wie de diepgang van dat eenvoudige boekje nooit echt is doorgedrongen. Ook dat komt voor.
Bedenk Anja, Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen. (Matth. 5:3)
Juist ja. De vraag is dan of je wel beseft wat je nu citeert....... Dat citaat wordt nogal graag misbruikt, vooral door een bepaald deel van atheisten. Ineens vinden ze de Bijbel dan wel nuttig. Enkelvoudig van geest (want dat staat daar werkelijk) zijn die namelijk niet. Nog niet. Wat niet is kan altijd nog komen. Een mens is nooit te oud om te leren.
Solo Christo

peda

Bericht door peda »

Anja schreef:
peda schreef:
Hallo Anja,

Een a-theist die op zinvolle wijze wil discuteren met een theist, moet in mijn optiek het nodige weten over de verschillende theologieen, om een zinvol gesprek te kunnen voeren. Je kunt dan niet met een paar grote kreten de gehele bijbelinhoud als verzonnen sprookjes verhalen van lage kwaliteit afserveren. Hetzelfe geldt in mijn optiek ook voor de discussie over de redelijkheid van de uitgangsposities van de evolutie theorie. Net als bijvoorbeeld over de betekenis van de brieven van Paulus zijn er aangaande de ET inmiddels stevige bibliotheken volgeschreven. Een aanwijzing voor de grote complexiteit van de theorie. Wie zinvol wil spreken over de ET moet dus wel de moeite nemen om de stand van zaken naar het totaal-weten per 2017 op hoofdzaken in het hoofd te krijgen en dat is verre van eenvoudig, omdat meerdere wetenschappelijke disciplines over de theorie uitspraken hebben gedaan. Wie stelt dat de gehele ET over het gehele traject voor nagenoeg 100% verklaard is, spreekt onwaarheid. Wie voordoet komen alsof de ET op los zand is gebouwd, weet per 2017 niet waar over gesproken wordt. Hoewel niet alle hoofdstukken van de ET voor 100% de toetsing hebben doorstaan, is het momenteel alleszins redelijk de juistheid van de basis-aannames van de ET niet meer ter discussie te stellen. Datzelde geldt ook voor de theorie van een ca 4,5 miljard jaar oude aarde. Zonder een zeer oude aarde, is de ET onmogelijk.
Piebe Paulusma

Anja schreef:Dat citaat wordt nogal graag misbruikt, vooral door een bepaald deel van atheisten. Ineens vinden ze de Bijbel dan wel nuttig.
Daar heb je gelijk in, kennelijk moet men ook atheïsten van dag tot dag bekijken. :!:
Piebe Paulusma

peda schreef:
Anja schreef:
peda schreef:
Hallo Anja,

Een a-theist die op zinvolle wijze wil discuteren met een theist, moet in mijn optiek het nodige weten over de verschillende theologieen, om een zinvol gesprek te kunnen voeren. Je kunt dan niet met een paar grote kreten de gehele bijbelinhoud als verzonnen sprookjes verhalen van lage kwaliteit afserveren. Hetzelfe geldt in mijn optiek ook voor de discussie over de redelijkheid van de uitgangsposities van de evolutie theorie. Net als bijvoorbeeld over de betekenis van de brieven van Paulus zijn er aangaande de ET inmiddels stevige bibliotheken volgeschreven. Een aanwijzing voor de grote complexiteit van de theorie. Wie zinvol wil spreken over de ET moet dus wel de moeite nemen om de stand van zaken naar het totaal-weten per 2017 op hoofdzaken in het hoofd te krijgen en dat is verre van eenvoudig, omdat meerdere wetenschappelijke disciplines over de theorie uitspraken hebben gedaan. Wie stelt dat de gehele ET over het gehele traject voor nagenoeg 100% verklaard is, spreekt onwaarheid. Wie voordoet komen alsof de ET op los zand is gebouwd, weet per 2017 niet waar over gesproken wordt. Hoewel niet alle hoofdstukken van de ET voor 100% de toetsing hebben doorstaan, is het momenteel alleszins redelijk de juistheid van de basis-aannames van de ET niet meer ter discussie te stellen. Datzelde geldt ook voor de theorie van een ca 4,5 miljard jaar oude aarde. Zonder een zeer oude aarde, is de ET onmogelijk.
De ET is een realiteit, daarvan heb ik het bewijs eigenhandig mogen ontvangen bij wijze van een openbaring. Het voert te ver om dat hier helemaal uiteen te zetten, dus wie meer wil weten klik hierrrrrrrr.
Laatst gewijzigd door Piebe Paulusma op 23 sep 2017, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
coby

Bericht door coby »

Galenus schreef:
Yup, Hij heeft het dwaze uitverkoren om het wijze te beschamen. Dus wees niet zo dom, hang je verstand aan de kapstok en luister naar mij LOL.

26Ziet slechts, broeders, wat gij waart, toen gij geroepen werdt: niet vele wijzen naar het vlees, niet vele invloedrijken, niet vele aanzienlijken.

Mijn pa is slim. Eerst stak ie jaren de draak met mijn domme moeder en haar evenzo domme geloof, maar na jaren is ie er toch van teruggekomen en het was ook handig toen ie bijna dood was en moe ff voor 'm bad.