peda schreef:
Zelf ben ik agnost, een naturalist met een dikke komma. Evolutie theorie staat voor mij als een huis, hoewel veel nog niet afdoende verklaard is en mijn gedachten Over God ( mocht Hij bestaan ) wijken weer enorm af van de visie van anderen. Ik kan mij zelfs God voorstellen die de schepping niet geschapen heeft.
Ofschoon ik er helemaal voor ben om mensen te accommoderen, kun je natuurlijk ook overdrijven. Het evolutiegeloof is gebaseerd op één grote frauduleuze vergissingsbende en dat noemen ze dan gewoon wetenschap. Men schroomt niet om zaken te vervalsen. Sommige fraudegevallen kun je met een beetje welwillendheid dan nog classificeren als een vergissing, maar dan wel als een vergissing door vooroordelen omdat men wil geloven in de evolutietheorie.
Paar voorbeeldjes:
De Piltdown mens, oftwel Eoanthropus Dawsoni, gevonden in 1912, bleek vals in 1953. De Piltdown-man werd meer dan 40 jaar lang gepresenteerd als “de ontbrekende schakel”, maar was gewoon een vervalsing gebaseerd op een menselijke schedel en de kaak van een Orang oetan, en nog een paar andere onderdelen van diverse andere dieren. Het heeft het geloof van veel mensen vernietigd, omdat wetenschappers schaamteloos beweerden dat de evolutietheorie nu bewezen is. Het was echter pure
fraude.
De Nebraska-man, gevonden in 1922, bleek vals in 1927.Deze schakel in de “evolutie” was een vervalsing die werd gedaan met 1 enkele tand van een zeldzame soort varken.
fraude
De Ramapithecus, gevonden in 1932, bleek een "vergissing" in 1975.De Rampithecus werd algemeen herkend als de directe voorouder van de mens. Het is inmiddels vastgesteld dat het slechts om een uitgestorven soort Orang oetan gaat. Met veel welwillendheid te classificeren als
vergissing (door evolutionistisch religieus fanatisme dus, want de zogenaamde “vergissingen” zijn gebaseerd op gelovig vooroordeel. )
De Java-mens, gevonden tussen 1887 en 1895, bleek vals in 1975. De Java-man was gebaseerd op wazig bewijs van een dijbeen, een schedelpan en drie tanden. Deze lagen verspreid over een groot gebied en werden gevonden op verschillende tijden over een behoorlijke tijdsperiode. Het dijbeen blijkt menselijk, de hersenpan is van een grote aap.
Fraude.
De Neandertaler, gevonden in 1856, bleek gewoon een mens te zijn. Hij werd traditioneel afgeschilderd als een voorovergebogen aapmens, maar blijkt gewoon een mens te zijn met een ziekte.
Vergissing.
De Australopithecus Afarensis, oftewel “Lucy”, gevonden in 1974. Lucy werd heel lang beschouwd als “een ontbrekende schakel”. Studies van het inwendige oor, de schedel en de botten hebben echter aangetoond dat zij slechts een aap is en wel een pygmee chimpansee, die iets rechterop liep dan sommige andere apen. Zij was evenwel niet op weg om een mens te worden.
Vergissing. (maar dan wel"vergissing" door vooroordeel cq religieus fanatisme van de evolutionisten).
De Homo Erectus, blijkt een gewone mens te zijn dus dezelfde als homo sapiens. Hij wordt over de gehele wereld gevonden. Hij is kleiner dan de gemiddelde mens van onze tijd, met een proportioneel kleiner hoofd en kleinere hersenafmeting. De hersengrootte is echter binnen het bereik van dat van de moderne mens en studies van het middenoor hebben aangetoond dat hij gewoon hetzelfde was als de huidige Homo sapiens. Zijn resten worden over de gehele wereld gevonden in de nabijheid van die van gewone mensen, wat wijst op coëxistentie.
De Australopithecus Africanus en de Peking-man, gevonden in 1974, blijken gewoon mensen te zijn. Ze zijn echter jarenlang gepresenteerd als ontbrekende aapmens-schakels.
Vergissing.
De Homo Habilis, gevonden in 1959, blijkt een samenraapsel van onderdelen van mens en aap te zijn.
Vergissing.
Wie verder wil lezen hierover, leze bijvoorbeeld:
Luther D. Sutherland: Darwin's enigma: Fossils and other problems; 4th edition; Master Books; 1988.
Walter Tessensohn: Waar waart gij - christenen en de evolutietheorie; tweede druk; 2010
Over de frauduleuze truucjes van een Haeckel hebben we het hier op dit forum al vaker gehad. Om zijn zaak te ondersteunen ging Haeckel er zélfs toe over om bewijsmateriaal te vervalsen. Pas toen hij beschuldigd werd door vijf professoren en veroordeeld door een universitair hof in Jena kon hij niet meer onder zijn vervalsingen uit. Maar hij beweerde daarbij ook schaamteloos "dat honderden van de beste waarnemers en biologen onder dezelfde beschuldiging liggen". (Michaël Pitman; Adam en Evolutie; 1984, p.120 / aangehaald in Tessensohn, p.48).
En als ik dan bedenk hoeveel wetenschappers er te laks voor zijn om scripties van hun studenten goed en streng te controleren, dan houd ik mijn hart vast voor de "wetenschap" anno 2017.
Stapel was ook maar een klein topje van een grote ijsberg. Door hoeveel studenten en wetenschappers zullen zijn frauduleuze stukken ondertussen al wel niet aangehaald zijn in hun publicaties.....