Je zit zelf misschien wat te veel in je rechter hersenhelft op dit moment. In je rechter hersenhelft zit je bewust-zijn, het ontvankelijk zijn, het volledig in eenheid zijn met al wat is. Als je helemaal aan die rechterkant zit, dan heb je geen onderscheidingsvermogen meer, je oordeelt niet meer. Als de linker hersenhelft helemaal zou uitvallen, zou je in een soort nirwana zitten, maar dan zul je hier niet meer kunnen functioneren. Een mogelijk interessant boek hierover (denk ik, ik heb het zelf nog niet gelezen en niet in huis, maar het staat op het lijstje voor de bieb ) is van Jill Bolte Taylor, getiteld "Onverwacht inzicht". https://www.bol.com/nl/p/onverwacht-inz ... ypedsearch De schrijfster is zelf neuro-anatoom en krijgt een herseninfarct waarna de linker hersenhelft helemaal uitvalt. Het is m.i. een van onze opdrachten hier op aarde om dat zijn, die rechter hersenhelft, in contact te brengen met de linker hersenhelft. De linker hersenhelft zorgt voor de praktische kennis en vaardigheden. De linker hersenhelft is als het ware de uitvoerder en de rechter hersenhelft de architect, maar die uitvoerder heeft de neiging om de taak van de architect over te nemen.Zolderworm schreef:Juist het feit dat je je blijkbaar aangevallen voelt en vindt dat je jezelf moet verdedigen door een ander aan te vallen, spreekt hier boekdelen. Het maakt meteen duidelijk dat je in het ego gecentreerd bent. Dus in een klein bestaansgebied.Anja schreef:Jij bent degene die slechts een leer ziet...... en degene die tegenstrijdigheden ziet. Die zitten in jezelf en je kijkt tegen je projecties aan, zo simpel is het. Je denkt dat je mij ziet maar je kijkt tegen je eigen denkbeelden aan.Zolderworm schreef:Persoonlijk denk ik dat als je nog zo hangt aan een leer en aan een religieuze visie, dat je dan die weg niet gegaan bent. Die weg namelijk overstijgt elke leer en elke religieuze visie.Anja schreef:Dat weet ik .Zolderworm schreef: Dat begrijp ik bij jou niet zo goed.
In de kern klopt dat, ja.Zolderworm schreef:Want als er iemand hangt aan de christelijke leer en visie, dan ben jij het wel.
De weg die jij denkt dat ik nog zou moeten afleggen, heb ik reeds lang afgelegd.Zolderworm schreef:Als je jezelf zou zoeken, dan zou je dat juist allemaal moeten loslaten en bij blanco beginnen. Maar jij ziet de christelijk leer als de grote waarheid. Voor mij totaal tegenstrijdig.
Vooral doorgaan, Zolderworm.
Ook je nieuwe avatar zegt wat dat betreft genoeg. Alsof God een partij zou zijn die zou moeten strijden. Daarmee leef je in de dualiteit, dus niet niet in de realiteit. Een verblijf in één van de polen van de tegenstellingen geeft je geen blik op de totale realiteit, en geeft je dus een beperkte blik.
De verbinding tussen de twee hersenhelften,die een ontwikkelingstaak op aarde is, wordt in de zuivere Kabbala uitgebeeld door de middenlijn, waar de gestrengheid en barmhartigheid (van God, de leer van de oorspronkelijke Kabbala spreekt altijd van het geestelijke van bovenaf, niet van het materiële, deze wereld) elkaar steeds kruisen.
De meeste mensen zitten teveel in de linker hersenhelft. Daardoor is de wereld zoals altijd uit balans, met een culminering daarvan in onze tijd. Sinds de verlichting is de mensheid teveel op de ratio gaan vertrouwen en te weinig op de intuïtie en het gevoel.De uitvoerder wil het overnemen van de architect. Men zal op dit punt van de geschiedenis moeten gaan inzien dat men zich tot de werkelijke architect zal moeten wenden. Dat is althans mijn visie die ik ook in de Bijbel terugvind.