Niet zo naïef Peda. Deze wereld stroomt over van de invloed van gelovigen. Stel je bent atheïstisch ouder van een kind dat in Las Vegas omgekomen is en je president komt niet verder dan "We will pray for you".
Christelijke partijen voorkomen dat jij als je uitgeleefd bent eruit mag stappen op een menswaardige manier.
Denk eens aan de invloed van religie in de wereld. Homofilie in Oeganda, gehandicapte kinderen die mishandeld worden omdat ze 'bezeten' zijn. Een paus die voorkomt dat er condooms gestuurd worden naar een vluchtelingen kamp.
En ik wil dit even aanhalen:
Peter79 schreef:Geloofsgemeenschappen bestaan altijd uit orthodoxen en vrijzinnigen, preciezen en rekkelijken, etc. Uitersten houden elkaar in evenwicht.
Voeg daar nog even fanatici aan toe. Mensen met een hele strenge interpretatie. En niemand kan ze tegenhouden. Niemand kan ze zeggen "Mijn interpretatie is goed en die van jullie is fout". Meestal leven de fanatici nog dichter bij het heilige boek dan de vrijzinnigen, dus probeer die maar eens ervan af te praten. Dus als de fanatici van één geloofsgemeenschap over de streep gaan, zou je eigenlijk die hele gemeenschap aan moeten pakken. Maar dat mag natuurlijk niet, want dan zijn de andere gemeenschappen ook in gevaar.
Ik heb een voorstel om religieus terrorisme te beperken. We stoppen een paar miljoen in de productie van een aantal goede documentaires over waar de God van Abraham op gebaseerd is. Laat de tekstcritici al die stukken maar eens fileren. Serieus onderbouwen waarom er geen Adam, Noach, Abraham of Mozes was. Dat Koning David hoogst waarschijnlijk niet bestaan heeft. Wanneer al de OT teksten allemaal geschreven zijn, etc. Vervolgens hetzelfde doen met het NT en de Koran. En dat verplicht stellen op school ipv het Wilhelmus of het uitje naar het Rijksmuseum. Moet je eens kijken vanuit welke hoek de kritiek komt. Op die manier geeft de christelijke wereld dekking aan IS.
Nee, ik kan niet bewijzen dat er geen god bestaat. Maar ik denk dat het heel goed te bewijzen is dat het beeld van de joodse, christelijke en islamitische god volkomen onjuist is.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.