Deze citaat bewijst het toch al Piebe?Piebe Paulusma schreef:In de teksten die jij citeert is er geen sprake van joden maar van Israëlieten en Israëliet en jood zijn geen inwisselbare begrippen zoals ik reeds eerder schreef. Israël bestaat uit huis Israël (de heidenen) en huis Juda (de joden). Jij gooit die begrippen steeds op een hoop en zegt dat het allemaal joden zijn, maar dat is absoluut niet Bijbels.
'Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt bij uzelven), dat de verharding voor een deel over Israël gekomen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn'. (Rom 11,25)
Kennelijk bevalt het jou als heiden niet dat je ook bij Israël kan horen en gelijkwaardig bent aan de jood, maar mij dus wel! Halleluja!
'Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt bij uzelven), dat de verharding voor een deel over Israël gekomen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn'. (Rom 11,25)
Een verharding van het huis Israel tov het evangelie TOTDAT het evangelie bij de heidenen is gebracht.
Heidneen en huis ISrael zijn dus totaal verschillende zaken en absoluut niet hetzelfde.
lezen we verder in Romeinen 11 dan zien we dat ook nog eens duidelijk
26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
Wie zijn de nakomelingen van Jocob? Uep de Jdoen, het huis Israel.
27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
Wie zijn (nog) vijanden tov het evanglie? yep het huis Israel, de Joden.
Wie hzijn nakomelingen van Abraham, Isaac en Jacob? Yep het huis Israel, de Joden