Ezechiël 38

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
nicodemus zda
Man/Vrouw: M

Re: Ezechiël 38

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Adinomis,

We zitten met een klein probleempje, afgezien van het feit dat er veel gelovigen menen, dat er voor Israël van vandaag, nog een belangrijke theocratische rol weggelegd zou zijn.
Kanaän is de benaming die vooral ten tijde van het OT werd gebruikt. Het 'land' waar het 'volk Israël' verbleef kreeg in de loop der historische feiten, in diverse tijden en bij verschillende volkeren.
De term Kanaän is de echte naam die de Israëlieten gebruikten voor het land waar ze verbleven. Dat dus Paulus naar een Hemels Kanaän verwijst ( een Geestelijk dus) is niet verwonderlijk.
De Israëlieten hebben nogal eens het zwaard getrokken, zonder toestemming van YAWEH, waarvan de naam ook binnen verschillende structuren gebruikt wordt, zonder op de Allerhoogste god te wijzen.
Het 'volk Israël' als natuurlijk volk, waaronder ook een Geestelijk volk Israël zich bevond, breidde zich zo snel uit, dat het aan één klein plekje in de beurt van Palestina, niet genoeg had.
Opmerkelijk hierbij is, dat het dezelfde 'tactiek' gebruikt in het huidige Israël, en dus volkeren of gemeenschappen letterlijk verdringt, om dezelfde reden als in het OT.
Zich een nationale (wereld-) macht vormen als destijds.
En dat is wat Paulus dus ook al zag! Het gevecht om een 'monarchie' te zijn trouwens, heeft heel wat verdeeldheid en strijd gebracht binnen het 'volk Israël'.
David is niet zo maar eventjes op de troon gezet. Ook weer een strijd tussen natuurlijke en Geestelijke joden! (Israël)
Geen wonder dus dat Paulus, maar ook Jezus zo overduidelijk wijst op het Hemels Jeruzalem, het Hemels Kanaän als plaats van rust en Geest én als bewoning!
Zie:

-Exodus 1,7
-Exodus 8:18
-Exodus 9:26
-Exodus 12:13

Na de avonturen, het 'land' Kanaän te verlaten, keerden duizenden Israëlieten terug naar Kanaän het 'land', waar ze met zoveel atavistische en godsdienstige banden hadden.
Opmerkelijk dus dat de Israëlieten wél terug wilden keren naar ' de plaats waar ze gewend en gewoon' waren, maar niet de Geestelijke aspecten van hun godsdienstige banden
wilden aanvaarden. Want die atavistische en godsdienstige aspecten maakten, dat zij naar Kanaän terugkeerden.
Ergens begrepen zij wel dat er "een land" was wat hen toebehoorde. Jammer dat ze het in een 'koningschap' naar aards model zochten, wat wéér tot een strijd onderling
voerde.

Het 'volk Israël' voelde zich niet thuis tussen de Egyptenaren, die vijandig waren. Zie je Adinomis, hoe kenmerkend hier zaken zijn ook voor de Geestelijke en seculiere gelovige?
En zie je ook hoe kenmerkend hier we Ezechiël in het licht van Openbaring in vervulling zien gaan, want wéér roept de Allerhoogste god op om"uit het grote Babylon te gaan" waar de 'Geest van het afgodische Egypte" heerst.
En zie je nu ook (in) dat de Staat Israël, die feitelijk is zoals in de tijd van de door mij omschreven situatie van het Kanaän van het OT!
En daarom kon ik ook gemakkelijk zeggen dat de huidige Staat Israël feitelijk Kanaän zou moeten heten, waar een volk woont dat zich Israël noemt.
Atavisme
het optreden van eigenschappen die reeds bij verre voorouders voorgekomen zouden zijn, maar de directe voorouders niet bezitten. Vooral de ziekelijke afwijkingen, zoals het aanwezig zijn van meer tenen of juist het ontbreken van enkele, worden als zodanig aangemerkt. (Bron http://dieren-ehbo.nl/index.php?option= ... &Itemid=48.
Met andere woorden, Israël verviel geestelijk tot een volk dat het Geestelijke -zedelijke- aspect van hun opdracht niet begreep. Zij voelden wel het manik gaan er aan, maar konden niet begrijpen hoe het op te lossen, en daarom
gingen zijn terug naar hun vertrouwde omgeving, hopende op betere tijden een meer veilige omgeving)
Wat staat er in Genesis 50:7-14 en wat kunnen wij er van leren:
Zo ging Jozef op reis om zijn vader te begraven. Veel dienaren van de farao gingen met hem mee, alle hovelingen en alle andere vooraanstaanden van Egypte, 8 en verder Jozefs hele gezin, zijn broers en alle andere familieleden; alleen de kinderen en de schapen, geiten en runderen lieten ze in Gosen achter. 9 Er gingen ook wagens en ruiters mee, een zeer indrukwekkende stoet.
10 Bij Goren-Haätad aangekomen, ten oosten van de Jordaan, hieven ze een lange, aangrijpende rouwklacht aan. Zeven dagen lang liet Jozef om zijn vader treuren. 11 Toen de Kanaänieten die in die streek woonden het rouwbetoon in Goren-Haätad zagen, zeiden ze: ‘De Egyptenaren zijn in diepe rouw!’ Daarom wordt die plaats, die ten oosten van de Jordaan ligt, ook wel Abel-Misraïm genoemd.
12 Israëls zonen deden wat hun vader hun had opgedragen: 13 ze brachten hem naar Kanaän en begroeven hem in de grot op de akker in Machpela, dicht bij Mamre, op het stuk land dat Abraham van de Hethiet Efron had gekocht omdat hij een eigen graf wilde hebben. 14 Nadat hij zijn vader had begraven keerde Jozef terug naar Egypte, samen met zijn broers en met alle anderen die met hem waren meegegaan.
Om nu te voorkomen dat je weer begint uit te leggen dat het op een Egyptisch Kanaän gaat, nog dit dan:
Veelal kregen grondgebieden de naam van de veroveraar of behielden zij de oorspronkelijke naam, maar gaven daar een eigen versie van, in hun eigen taal.
Zo gebeurde dat ook met Kanaän! Er is een Hebreeuwse versie en een Egyptische, de laatsten verbonden daaraan direct hun afgoderij.

Hartelijke groet
Adinomis
Man/Vrouw: V

Bericht door Adinomis »

nicodemus zda schreef:Hallo Adinomis,

Naar mijn mening, staat er dat het Hemels Jeruzalem (i.p.v. de hemel) op aarde nederdaalt.
Daar heb je gelijk in.
Dat is "de stad"= het volk Israël.
Dat wil zeggen allen die vanuit de Verbonden, als Overblijfselen ('Resten') uit hun "(Geestelijke-) slaap zijn opgestaan.
Iedereen die in het boek des levens staat opgeschreven, is gered. Dat is het (Geestelijke-) volk Israël.
Het gaat hier om de gemeente. Het Lichaam van Christus. Het zijn gelovigen uit de heidenen geënt op de edele olijf: Israël.
Bij die eerste opstanding zullen eerst de in Christus gestorvenen opstaan, en de dan levende gelovigen zullen op datzelfde moment hun onvergankelijk lichaam ontvangen zonder eerst te sterven. (1 Thess.4:13-17))"

Ik vind het moeilijk om de toekomstige dingen precies te duiden, je kunt er zomaar naast zitten. Ik heb hier het boek "Zie Hij komt" van ds. Glashouwer. In het gedeelte waarin Openb. 20:5 (blz. 371) wordt behandeld schrijft hij:

"........ Dat betekent hier dat de eerste opstanding werkelijk een lichamelijke opstanding zal zijn, zoals de tweede opstanding óók een werkelijk lichamelijke opstanding zal zijn, alleen dan van andere mensen. Die opstanding vindt plaats nadat de duizend jaren voleindigd zullen zijn. We zouden de Schrift geweld aan doen als we anders zouden menen.

In Daniël 12:1b staat: In die tijd zal uw volk ontkomen: ieder die gevonden wordt, opgeschreven in het boek.

Dat "uw volk" duidt er volgens mij op dat hier over Israëlieten gesproken wordt.
In Daniël 12 is sprake van het "boek des levens". Daarom vermoed ik dat dit samenvalt met de tweede opstanding en het oordeel van de "witte troon" van Op.20:11. Want inderdaad bij de eerste opstanding zijn het degenen die in Christus gestorven zijn.
Niet alleen de oude aarde is verdwenen ook is er een nieuwe Hemel. Dat wil zeggen als de aarde in zijn volmaakte vorm is teruggebracht,
dan zijn we ook niet meer gescheiden van andere werelden. Dat is de Nieuwe hemel. We zijn dan kosmisch niet meer begrenst en beperkt tot
het 'Melkwegstelsel' waartoe wij behoren.
Ja het oude is 'voorbijgegaan', het is alles 'nieuw geworden'. De identiteit van de hemel en aarde blijft bestaan, maar de elementen zullen brandende vergaan. (2 Petrus 3:10)
Ik geloof ook dat de aarde naar zijn oorspronkelijke volmaakte vorm, waarvan God zei dat het zeer goed was, wordt teruggebracht.
Wat je verder schrijft over "niet meer gescheiden van andere werelden" en "kosmisch niet meer begrenst en beperkt tot het Melkwegstelsel" is m.i. niet uit de bijbel te herleiden.
Aangaande de naam 'Israël' komt deze ongeveer 70x voor in het NT.
Echter aangaande het Israël wat de Allerhoogste god bedoelt, gaat het om een Geestelijk Israël, dat door het onderhouden van de voorwaarden, om deelgenoot te zijn aan het Hemels
Koninkrijk, het Verbond is, dat reeds voor de Schepping van de aarde, in het Hemelse bestond. Immers Jezus onderhield de wet al voor de Schepping van de aarde.
Daarvoor was de aarde "woest en ledig".

Als Paulus dus over het Hemels Kanaän spreekt, dan bedoelt hij het Geestelijke aspect van geloof.
Je blijft maar spreken over een hemels Kanaän. Maar de bijbel gebruikt dat woord "Kanaän" niet, anders dan als het om het woongebied van de Kaänanieten gaat.
Woorden als "Kanaän" en "Palestina" toegepast op Israël, behoren tot de vervangingstheologie. God noemt het land "Israël" en heeft het over een Hemels Koninkrijk.
En het "geestelijk aspect van het geloof"..... geloof is per definitie een geestelijke aangelegenheid.

En waar lees je dat Jezus de wet al hield voor de schepping van de aarde? En wat wil je daarmee zeggen?
Voor de Heilshistorie van (het volk) Israël is de Kerk geen “geestelijk Israël” of “nieuw Israël”, wordt zij ook niet zo geduid (De Reine vrouw)
. De term “Israël” heeft betrekking op de natie en de bevolking als geheel, of
op het gelovige overblijfsel dat vanuit: alle taal, stam, natie en volk zal of is opgekomen.
Gewoon uit het zinsverband blijkt al dat de naam "Israël" niet hetzelfde bedoelt te zeggen als het volk uit "alle taal, stam, natie".
En dat is geen menselijk prestatie, maar een Geestelijke, want alleen de Heilige Geest kan de individu overtuigen van zonde
Johannes 16:7-13 en lees ook eens Johannes 3:3-8).
Israël als term kan dus feitelijk nooit gebruikt worden als naam voor heidegelovigen of de kerk.
Nee, inderdaad, de naam "Israël" kan niet gebruikt worden als naam voor heidengelovigen of kerk. De naam geldt het volk Israël dat woont aan de Middellandse Zee.
Ik heb de beide Schriftgedeelten uit Johannes opnieuw gelezen. Het gaat over de Heilige Geest die komt en over de wedergeboorte waarover Jezus met Nicodemus sprak.
Het Geestelijk Israël is "onder ons", omdat Israël in het persoonlijke hart van elke mens begint.
je kunt het dus niet aan een nationale Staat, in onze tijd, toeschrijven.
De term "geestelijk Israël" wordt in de bijbel niet gebruikt. Of je moet deze tekst al daarvoor gebruiken: "Want niet híj is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dát is besnijdenis, wat uiterlijk, aan het vlees, geschiedt, maar híj is een Jood, die het in het verborgen is, en de (ware) besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter" (Rom. 2:28,29). Maar hier wordt hetzelfde bedoeld als wat Jezus tot Nicodemus zegt. Er is wedergeboorte nodig.
Er wordt wèl gesproken over de heidenen die door Christus worden ingelijfd bij Israël. Psalm 87:6 De HEERE telt hen erbij (bij Sion), wanneer Hij de volken opschrijft, en zegt: Deze is daar geboren. En dat past weer helemaal bij het beeld van de edele olijfboom waarop we zijn geënt. (Rom. 11) De gelovigen uit de heidenen zijn medeburgers en gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten. We behoren tot de vele sterren die aan Abraham werden getoond.
Nu, Adinomis, "Israël" als volk werd nog steeds beschouwd als een (overspelig-) theocratisch volk.
Je kunt wel steeds zeggen dat Israël een slecht volk is. Ik denk dat ze niet slechter of beter zijn dan welk volk ook. Maar het is een "uitverkoren volk".
God heeft wat anders voor ogen en Hij komt tot zijn doel:

Ezechiël 36:22 Zeg daarom tegen het huis van Israël: Zo zegt de Heere HEERE: Ik doe het niet om u, huis van Israël, maar om Mijn heilige Naam, die u ontheiligd hebt onder de heidenvolken waarheen u gegaan bent.

Ez. 36:23 Dan zullen zij zich niet meer verontreinigen met hun stinkgoden en met hun afschuwelijke afgoden en met al hun overtredingen. Ik zal hen verlossen in al hun woongebieden, waar zij gezondigd hebben, en Ik zal hen reinigen. Dan zullen zij een volk voor Mij zijn en Ík zal een God voor hen zijn.

Ez. 38:23 Zo zal Ik Mijn grootheid tonen en Mij heiligen en voor de ogen van vele heidenvolken bekend worden. Dan zullen zij weten dat Ik de HEERE ben.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Piebe

Bericht door Piebe »

Degene die die olijfboom edel maakt is Christus, want 'u draagt de wortel niet, maar de wortel u' (Rom 11,18) en dat Jezus de wortel is lezen we in Openbaring 22,16.

Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om bij u in de gemeenten van deze dingen te getuigen. Ik ben de Wortel en het Nageslacht van David, de blinkende Morgenster. (Vgl. Luk 8,13; Rom 11,16; 15,12; Op 5,5. )
Adinomis

Bericht door Adinomis »

De olijfboom is ook geworteld in het verbond met Abraham.
Dat deze "edel" genoemd wordt heeft te maken dat het volk van Israël van oudsher door God is onderwezen, geleid en door wetten is gevormd.
De heidenen hadden wat dat betreft een wildgroei achter de rug.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Piebe

Bericht door Piebe »

Jezus zei in Johannes 8,58 dat hij voor Abraham was. Degene die de olijfboom edel maakt is Christus en niet Abraham noch het collectief.

'...als de wortel heilig is, dan de takken ook' (Rom 11,16)

'want er staat geschreven: Wees heilig, want Ik ben heilig.' (1 Petr 1,16)

'U moet u heiligen en heilig zijn, want Ik ben heilig' (Lev 11,44)

Dat geloof ik, maar we wonen in een vrij land dus mag jij rustig iets anders geloven.
Adinomis schreef:Je kunt wel steeds zeggen dat Israël een slecht volk is. Ik denk dat ze niet slechter of beter zijn dan welk volk
Specifiek genomen was Juda een slecht volk, niet Israël. Daarom zei God ook in niet mis te verstane woorden dat hij het volk Juda uit het midden van Israël zou rukken.

'Alzo zegt de HEERE: Aangaande al Mijn boze naburen, die Mijn erfenis aanroeren, die Ik Mijn volk Israël erfelijk gegeven heb; ziet, Ik zal hen uit hun land uitrukken, maar het huis van Juda zal Ik uit hun midden uitrukken.' (Jer 12,14)

Moderne exegeten gooien huis Juda en Israël op een hoop en daaruit blijkt dat ze de materie onvoldoende bestudeerd hebben, want de Bijbel onthult een andere realiteit. Denk aan Zach 11vers 7 en 14 of aan Jezus' legendarische uitspraak 'het zal worden één kudde, en één Herder.' (Joh 10,16) Daaruit moeten we concluderen dat het er toen nog twee of meer waren. Jaren na de opstanding van Christus betrok de Hebreeën schrijver Jeremia 31,31 op zijn tijd (Heb 8,8) en schreef dat God op het punt stond om een nieuw verbond met het huis Israëls en het huis van Juda op te richten. Dat betekent dat het ten tijde van zijn schrijven nog niet één kudde was geworden. Aangezien de brief aan de Hebreeën een van de laatste boeken is, moeten we rekenen met het onderscheid tussen huis Juda en Israël om de bijbel goed te verstaan. De volgende gelijkenis uit Ezechiël 23 over Ohola (huis Israël) en Oholiba (huis Juda) toont ook aan dat het geen inwisselbare begrippen zijn.

1 Verder geschiedde het woord des HEEREN tot mij, zeggende:
2 Mensenkind! daar waren twee vrouwen, dochters van één moeder.
3 Dezen hoereerden in Egypte; in hun jeugd hoereerden zij; daar werden hun borsten gedrukt, en daar werden de tepels van hun maagdom betast.
4 Hun namen nu waren: Ohola, de grootste, en Oholiba, haar zuster; en zij werden de Mijne, en baarden zonen en dochters; dit waren hun namen: Samaria is Ohola, en Jeruzalem Oholiba.
5 Ohola nu hoereerde, zijnde onder Mij; en zij werd verliefd op haar minnaars, op de Assyriërs, die nabij waren;
6 Bekleed met hemelsblauw, vorsten en overheden, allen gewenste jongelingen, ruiters, rijdende op paarden.
7 Alzo bedreef zij haar hoererijen met hen, die allen de keur van de kinderen van Assur waren; en met allen, op wie zij verliefd was, met al hun drekgoden, verontreinigde zij zich.
8 Zij verliet ook haar hoererijen niet, gebracht uit Egypte; want zij hadden bij haar in haar jeugd gelegen, en zij hadden de tepels van haar maagdom betast, en zij hadden hun hoererij over haar uitgestort.
9 Daarom gaf Ik haar in de hand van haar minnaars over, in de hand van de kinderen van Assur, op wie zij verliefd was.
10 Dezen ontblootten haar schaamte, haar zonen en haar dochters namen zij weg, maar haar doodden zij met het zwaard; en zij kreeg een naam onder de vrouwen, nadat men gerichten over haar geoefend had.
11 Toen haar zuster, Oholiba, dit zag, zo verdierf zij haar minne nog meer dan zij, en haar hoererijen meer dan de hoererijen van haar zuster.
12 Zij werd verliefd op de kinderen van Assur, de vorsten en overheden, die nabij waren, bekleed met volkomen sieraad, ruiters, rijdende op paarden, allen gewenste jongelingen.
13 Toen zag Ik, dat zij verontreinigd was; zij hadden beiden enerlei weg.
14 Ja, zij deed tot haar hoererijen nog meer toe; want toen zij geschilderde mannen aan de wand zag, de beelden der Chaldeeën, geschilderd met menie,
15 Gegord met een gordel aan hun lendenen, hebbende overvloedig geverfde hoeden op hun hoofden, die allen in het aanzien hoofdmannen waren, naar de gelijkenis van de kinderen van Babel, van Chaldéa, het land van hun geboorte;
16 Zo werd zij op hen verliefd met het opzien van haar ogen, en zij zond boden tot hen, naar Chaldéa.
17 De kinderen van Babel nu kwamen tot haar in tot het bed der minne, en verontreinigden haar met hun hoererij; ook verontreinigde zij zich met hen; daarna werd haar ziel van hen afgetrokken.
18 Alzo maakte zij haar hoererijen openbaar, en ontblootte haar schaamte; toen werd Mijn ziel van haar afgetrokken, zoals Mijn ziel was afgetrokken van haar zuster.
19 Doch zij vermenigvuldigde haar hoererijen, gedenkende aan de dagen van haar jeugd, toen zij gehoereerd had in het land van Egypte.
20 En zij werd verliefd meer dan hun bijvrouwen, wier vlees is als het vlees der ezels, en wier vloed is als de vloed der paarden.
21 Alzo hebt gij weer opgehaald de schandelijke daad van uw jeugd, toen die van Egypte uw tepels betastten, vanwege de borsten uwer jeugd.
22 Daarom, o Oholiba! alzo zegt de Heere HEERE: Zie, Ik zal uw minnaars, van wie uw ziel is afgetrokken, tegen u verwekken, en Ik zal hen van rondom tegen u aanbrengen.
23 De kinderen van Babel en alle Chaldeeën, Pekod en Soa, en Koa, en alle kinderen van Assur met hen; gewenste jongelingen, die allen vorsten en overheden zijn, hoofdmannen en vermaarde lieden, die allen te paard rijden.
24 Die zullen tegen u komen met karren, wagens en wielen, en met een vergadering van volken, rondassen, en schilden, en helmen; zij zullen zich rondom tegen u zetten; en Ik zal voor hun aangezicht het gericht stellen, en zij zullen u richten naar hun rechten.
25 En Ik zal Mijn ijver tegen u zetten, dat zij in grimmigheid met u zullen handelen; zij zullen uw neus en uw oren afnemen, en het laatste van u zal door het zwaard vallen; zij zullen uw zonen en uw dochters wegnemen, en het laatste van u zal door het vuur verteerd worden.
26 Zij zullen u ook uw klederen uittrekken, en uw sieraden wegnemen.
27 Zo zal Ik uw schandelijkheid van u doen ophouden, alsook uw hoererij, gebracht uit Egypteland; en gij zult uw ogen naar hen niet opheffen, en aan Egypte niet meer gedenken.
28 Want alzo zegt de Heere HEERE: Zie, Ik zal u overgeven in de hand van hen, die gij haat, in de hand van hen, van wie uw ziel is afgetrokken.
29 Die zullen met u handelen uit haat, en al uw arbeid wegnemen, en u naakt en bloot laten, dat uw hoerenschaamte ontbloot worde, alsook uw schandelijkheid en uw hoererijen.
30 Deze dingen zal men u doen, omdat gij de heidenen nagehoereerd hebt, en omdat gij u met hun drekgoden verontreinigd hebt.
31 In de weg van uw zuster hebt gij gewandeld, daarom zal Ik haar beker in uw hand geven.
32 Alzo zegt de Heere HEERE: Gij zult de beker van uw zuster drinken, die diep en wijd is; gij zult tot belaching en spot worden; de beker houdt veel in.
33 Van dronkenschap en jammer zult gij vol worden; de beker van uw zuster Samaria is een beker der verwoesting en der eenzaamheid.
34 Gij zult hem drinken en uitzuigen, en zijn scherven zult gij verbrijzelen, en uw borsten zult gij afrukken; want Ik heb het gesproken, spreekt de Heere HEERE.
35 Daarom, alzo zegt de Heere HEERE: Omdat gij Mij vergeten, en Mij achter uw rug geworpen hebt, zo draagt gij ook uw schandelijkheid en uw hoererijen.
36 En de HEERE zeide tot mij: Mensenkind! zoudt gij Ohola en Oholiba recht geven? Ja, vertoon hen hun gruwelen.
37 Want zij hebben overspel gedaan, en er is bloed in hun handen; en zij hebben met hun drekgoden overspel gedaan; daartoe hebben zij ook hun kinderen, die zij Mij gebaard hadden, voor hen door het vuur laten doorgaan, tot spijs.
38 Nog hebben zij Mij dit gedaan: zij hebben Mijn heiligdom op die dag verontreinigd, en Mijn sabbatten ontheiligd.
39 Want toen zij hun kinderen hun drekgoden geslacht hadden, zo kwamen zij op die dag in Mijn heiligdom, om dat te ontheiligen; en ziet, alzo hebben zij gedaan in het midden van Mijn huis.
40 Dit is er ook, dat zij gezonden hebben tot mannen, die van ver zouden komen; tot wie als een bode gezonden was, ziet, zo kwamen zij, voor wie gij u waste, uw ogen blankettet en u met sieraad versierdet;
41 En gij zat op een heerlijk bed, waarvoor een tafel toegericht was, en waarop gij Mijn reukwerk en Mijn olie gezet hadt.
42 Toen nu het geruis der menigte daarop stil was, zo zonden zij tot mannen uit de menigte der mensen, en daar werden wijnzuipers aangebracht uit de woestijn; die deden armringen aan hun handen, en een sierlijke kroon op hun hoofden.
43 Toen zeide Ik van deze, die van overspelerijen verouderd was: Nu zullen zij hoereren de hoererijen van deze hoer, en die ook.
44 En men ging tot hen in, gelijk men ingaat tot een vrouw, die een hoer is; alzo gingen zij in tot Ohola en tot Oholiba, die schandelijke vrouwen.
45 Rechtvaardige mannen dan, die zullen hen richten naar het recht der overspeelsters, en naar het recht der bloedvergietsters; want zij zijn overspeelsters, en bloed is in hun handen.
46 Want alzo zegt de Heere HEERE: Ik zal een vergadering tegen hen doen opkomen, en zal ze ter beroering en ten roof overgeven.
47 En de vergadering zal ze met stenen stenigen, en ze met hun zwaarden neerhouwen; hun zonen en hun dochters zullen zij doden, en hun huizen met vuur verbranden.
48 Alzo zal Ik de schandelijkheid uit het land doen ophouden; opdat alle vrouwen onderwezen worden, dat zij naar uw schandelijkheid niet doen.
49 Alzo zullen zij uw schandelijkheid op u leggen, en gij zult de zonden van uw drekgoden dragen; en gij zult weten, dat Ik de Heere HEERE ben.
nicodemus zda

Hallo Adinomis,

Dank voor je uitgebreide reactie!
Piebe haalde interessante zaken aan.Zijn aangeduide bevestiging zei dit:

De Joden en de wet

17 En u die uzelf een Jood noemt, op de wet vertrouwt en u op God laat voorstaan; 18 u die zijn wil kent en zo uitstekend weet waar het op aankomt, omdat u wordt onderwezen door de wet; 19 u die ervan overtuigd bent dat u zelf een leidsman van blinden bent, een licht voor hen die in het duister zijn, 20 een opvoeder van onverstandige, een leraar van onwetenden, omdat u in de wet de belichaming van de kennis en de waarheid hebt – 21 u die anderen onderwijst, onderwijst u uzelf eigenlijk wel? U zegt dat men niet stelen mag, maar steelt u niet zelf? 22 U zegt dat men geen overspel mag plegen, maar pleegt u zelf geen overspel? U verafschuwt afgodsbeelden, maar pleegt u zelf geen heiligschennis? 23 U laat u voorstaan op de wet, maar onteert God door de wet te overtreden, 24 want er staat geschreven: ‘Door uw toedoen wordt de naam van God onder de volken gelasterd.’ 25 Dat u besneden bent strekt u weliswaar tot voordeel wanneer u de wet naleeft, maar wanneer u de wet overtreedt bent u toch in wezen onbesneden. 26 En wanneer iemand die niet besneden is de voorschriften van de wet in acht neemt, zal hij dan door God niet als besneden worden beschouwd? 27 Wie onbesneden is gebleven maar zich aan de wet houdt, zal zijn oordeel vellen over u die, ook al hebt u de wet op schrift en bent u besneden, de wet overtreedt. 28 Jood is men niet door zijn uiterlijk, en de besnijdenis is geen lichamelijke besnijdenis. 29 Jood is men door zijn innerlijk, en de besnijdenis is een innerlijke besnijdenis. Het is het werk van de Geest, niet een voorschrift uit de wet, dus wie innerlijk een Jood is, ontvangt geen lof van mensen maar van God.

En dat is nu precies wat een Jood, in de ogen van Christus en de Hemelse vader is. Een "levend mens" door de (Geestelijke-) wet die in zijn of har hart woont.

Je bevestigde het nog eens, Adinomis, door deze woorden:
Daar heb je gelijk in.
Dat is "de stad"= het volk Israël.
Dat wil zeggen allen die vanuit de Verbonden, als Overblijfselen ('Resten') uit hun "(Geestelijke-) slaap zijn opgestaan.
Iedereen die in het boek des levens staat opgeschreven, is gered. Dat is het (Geestelijke-) volk Israël.
Zowel met Piebe als met jouw bevestiging, ben ik het volkomen eens. Maar dat is, wat ik al steeds probeerde te duiden!
Jezus leeft het namelijk voor. YHWH heeft, steeds opnieuw een (hernieuwd-) Verbond trachtte te sluiten met de mens, waarvan we de allerlaatste
vinden in Openbaring 14:6-12 , als sluitstuk van het werelds- en Hemels gebeuren in "onze" tijd.
Profetisch gezien is het inderdaad niet ondenkbaar (laat ik voorzichtig zijn) dat de boodschap van de 3e engel reeds is volbracht.

Bekijk ook eens dit, aangaande het einde der 2300 avonden en morgens:
We leven nu in de Grote Verzoendag. In de zinnebeeldige dienst moesten de Israëlieten hun ziel verootmoedigen door hun zonden te belijden en zich te vernederen voor God op het ogenblik dat de hogepriester verzoening deed voor Israël, want anders zouden zij van het volk worden afgesneden. Zo moeten allen die willen dat hun naam in het boek des levens blijft nu, in de korte genadetijd die hun nog gegund is, hun ziel verootmoedigen voor God door hun zonden te belijden en door oprecht berouw te tonen. Ze moeten een nauwkeurig en grondig gewetensonderzoek instellen. Ze moeten breken met de lichtzinnigheid waar zoveel mensen die zich christenen noemen van getuigen. Iedereen die niet wil dat de slechte neigingen, die de overhand willen hebben, overheersen, moet er ernstig tegen strijden. Deze voorbereiding is een persoonlijke kwestie. Wij worden niet collectief gered. De reinheid en de toewijding van de ene kunnen het tekort aan deze eigenschappen bij de andere niet goedmaken.
Hoewel alle volken voor Gods vierschaar moeten verschijnen, zal Hij elk geval toch even nauwkeurig onderzoeken als wanneer er maar één mens op aarde was. Iedereen moet worden getoetst en „zonder vlek of rimpel of iets dergelijks" worden bevonden. De afsluiting van het verzoeningswerk gaat gepaard met plechtige gebeurtenissen. Er staan zeer grote belangen op het spel. Het oordeel vindt nu plaats in het hemelse heiligdom. Dit werk is nu al vele jaren aan de gang. Binnenkort - niemand weet wanneer - zullen de levenden worden geoordeeld. Ons leven zal in de ontzagwekkende tegenwoordigheid van God worden beoordeeld. In deze tijd is het meer dan ooit nodig te denken aan de waarschuwing van Christus: „Ziet toe, blijft waakzaam. Want gij weet niet, wanneer het de tijd is". (Marcus 13:33). Indien gij dan niet wakker wordt, zal Ik komen als een dief, en gij zult niet weten, op welk uur Ik u zal overvallen" (Openbaring 3:3).
Bron voor verdere studie: http://www.agp-internet.com/react/profe ... rijd28.htm
Wat nu? Is er de bekende 'stilte in de hemel'? Recent ontdekte ik dat de Staat Israël helemaal geen vrede zoekt met zijn buurvolkeren en
nog steeds 'land verovert' zoals zij ook hebben gedaan ten tijde van Kanaän. Zij veroverden land, net zoals de volkeren om hen heen.
Hoe zo vertrouwen in een Hemelse God. Geen wonder dus dat zowel Mozes als de Heere en Jezus met hen geen goede relatie konden
bereiken, anders dan door de Heilige Geest en een Verbond met een 'land' dat niet van deze aarde is.
Je zei ook:
Het gaat hier om de gemeente. Het Lichaam van Christus. Het zijn gelovigen uit de heidenen geënt op de edele olijf: Israël.
Bij die eerste opstanding zullen eerst de in Christus gestorvenen opstaan, en de dan levende gelovigen zullen op datzelfde moment hun onvergankelijk lichaam ontvangen zonder eerst te sterven. (1 Thess.4:13-17))"
Heel duidelijk en dat is ook geheel juist, wat je zegt! Je zegt ook duidelijk; bij de eerste opstanding!
Er komt dus nog een twee opstanding, van hen die NIET in Christus gestorven zijn, maar binnen het kader van een natuurlijk (woon-) gebied, het Grote Babylon.
Deze hebben zich niet verbonden met de voorwaarden van het Hemels Kanaän en hun 'moeder' is ook niet die welke in het Hemels Jeruzalem woont!

Je zegt ook nog dit (zeer interessant)

Ik vind het moeilijk om de toekomstige dingen precies te duiden, je kunt er zomaar naast zitten. Ik heb hier het boek "Zie Hij komt" van ds. Glashouwer. In het gedeelte waarin Openb. 20:5 (blz. 371) wordt behandeld schrijft hij:
"........ Dat betekent hier dat de eerste opstanding werkelijk een lichamelijke opstanding zal zijn, zoals de tweede opstanding óók een werkelijk lichamelijke opstanding zal zijn, alleen dan van andere mensen. Die opstanding vindt plaats nadat de duizend jaren voleindigd zullen zijn. We zouden de Schrift geweld aan doen als we anders zouden menen.
Inderdaad, maar Glashouwer beperkt zich (voor zover ik hier kan toetsen) tot deze ene uitspraak, maar toets dit is dan, aan de hand van je voorbeeld:

1. Over welke twee opstandingen sprak Jezus?
Johannes 5:28, 29: "Verwondert u hierover niet, want de ure komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn stem zullen horen, en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel."

2. Hoeveel jaren liggen tussen de twee opstandingen.
Openbaring 20:4-6: "Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding."

3. Welke twee woorden beschrijven hen die deelhebben aan de eerste opstanding?
Openbaring 20:6: "Zalig en heilig is hij, die deel heeft aan de eerste opstanding: over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn en zij zullen met Hem als koningen heersen, die duizend jaren."

4. Waar zullen de levenden en opgestane doden de Here ontmoeten?
1 Thessalonicenzen 4:17: "Daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zo zullen wij altijd met de Here wezen."

Merk op dat bij de wederkomst Jezus geen voet op de aarde zet. De verlosten gaan Hem tegemoet in de lucht en beginnen hun reis naar Gods woonplaats in de hemelen.
Bron voor verdere studie: http://www.dagelijksmanna.net/bijbelstudie6.html

Als Jezus bij de Vader in de Hemel was, voordat Hij als kind naar onze aarde kwam, welke (eeuwige) wet onderhield Hij dan?
Hij is immers, namens de Vader de Schepper, en als voorbeeld nam Hij het Hemels Jeruzalem, naar Ons beeld en onze gewoonten (wet)
Als Hij de wet, die in de Ark in het hemels Heiligdom ligt, hier op aarde had overtreden als mens, dan was -ook- Hij het Hemels Koninkrijk niet -meer- binnen
kunnen gaan. Satan hoopte dat Jezus de wet zou overtreden, maar steeds weer antwoordde Jezus: "Er staat geschreven..."
Geheel naar de wet van Mozes, die de Joden gewoon waren, maar in Hem niet zagen weerspiegeld.

Ik zal later verder ingaan op je bijdrage, ik heb het gekopieerd!

Want nu moet naar een vergadering in Gent!

Hartelijke groet
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Piebe schreef:Jezus zei in Johannes 8,58 dat hij voor Abraham was. Degene die de olijfboom edel maakt is Christus en niet Abraham noch het collectief.
Ik heb toch niet gezegd dat Abraham de olijfboom edel maakt.... Het is m.i. zo dat het verbond van Abraham ten grondslag ligt aan de edele olijfboom.
God beloofde Abraham: Gen. 26:4 En Ik zal uw nageslacht vermenigvuldigen als de sterren des hemels, en Ik zal uw nageslacht al die landen geven, en met uw nageslacht zullen alle volken der aarde gezegend worden,
Dat nageslacht liep uit op Christus: Gal. 3:16 Nu werden aan Abraham de beloften gedaan en aan zijn zaad. Hij zegt niet: en aan zijn zaden, in het meervoud, maar in het enkelvoud: en aan uw zaad, dat wil zeggen: aan Christus.
Ik ben het met je eens dat een mens de olijfboom niet edel maakt. Het is het werk van God. Het verbond van Abraham was ook het werk van God.

In Jeremia 11 wordt Israël ook vergeleken met een olijfboom. In vers 17 staat dat de HEERE van de legermachten die heeft geplant.
Specifiek genomen was Juda een slecht volk, niet Israël. Daarom zei God ook in niet mis te verstane woorden dat hij het volk Juda uit het midden van Israël zou rukken.
Het ging er mij niet om Juda van Efraïm te onderscheiden. Het gaat me om het land Israël dat al zo in de bijbel genoemd wordt en ook heden ten dage onder die naam bekend is.
Ik weet dat met Israël oorspronkelijk de 10 stammen bedoeld worden. Maar in het spraakgebruik is Israël het land van de 12 stammen. En God houdt van beide huizen, het tweestammenrijk en het tienstammenrijk.
Natuurlijk is God wel eens boos geweest en heeft (tijdelijke) oordelen uitgesproken. De tekst over dat uitrukken van Juda haal je uit Jeremia 12. Maar heb je de daarop volgende tekst ook gelezen?
15 Maar nadat Ik hen weggerukt heb, zal het gebeuren dat Ik zal terugkeren en Mij over hen zal ontfermen. Ik zal hen terugbrengen, eenieder naar zijn erfelijk bezit en eenieder naar zijn land.

In Hosea is God vertoornd op Israël en weer niet op Juda:
Hosea 1:6 Ik zal Mij voortaan niet meer ontfermen over het huis van Israël, want Ik zal hen zeker wegvoeren. 7 Maar over het huis van Juda zal Ik Mij ontfermen, en Ik zal hen verlossen door de HEERE, hun God. Ik zal hen echter niet verlossen door boog, door zwaard, door strijd, door paarden of door ruiters.

De éne groep was niet beter dan de andere. Dat ze allebei slecht waren lees je bijvoorbeeld in Jeremia 3. In het zojuist behandelde topic over Ezechiël 37 kwam aan de orde dat God die beide "huizen" tot één maakt. Het werd daar vergeleken met twee stukken hout die in de hand van Ezechiël tot één werden. En dan volgen er in Ezechiël 37 prachtige beloften voor dat één geworden Israël.
Jerommel

Bericht door Jerommel »

Duidelijk!
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
nicodemus zda

Hallo Adinomis,

Je schreef:
Het gaat me om het land Israël dat al zo in de bijbel genoemd wordt en ook heden ten dage onder die naam bekend is.
Dat is niet geheel juist, aan de hand van verschillende voorbeelden weet je dat Kanaän het land van Israël was.
Mattheus 2 zegt het zo:
20 en zegt: Sta op, neem het Kind en Zijn moeder met u mee, en ga naar het land Israël, want zij die het Kind naar het leven stonden, zijn gestorven.
Feitelijk moet er staan; het land (van het volk) Israël.

Op enkele plaatsen kom je ook wel tegen: in de buurt van Palestina....
Ik heb trouwens als eens eerder aangeduid dat Jozef naar Kanaän gaat.
Er worden dus verschillende benamingen gebruikt voor -waar het volk- Israël is gevestigd.
Maar dat is niet wat Jezus bedoelt met "Israël", hoe vaak moet dat nog geduid worden.

Immers "Jood zijn begint in het persoonlijke hart" -van elk mens!
Israël is dus een Geestelijk volk uit; alle taal, stam, natie en volk.
Net zoals er ook een natuurlijk volk is uit alle taal, stam, natie en volk.

Jezus beschrijft het zo:
1. De plaats van verlossing is niet het natuurlijke Israël of de 'oude stad' zoals wij die kennen:
Verlossing komt tot stand in het Hemels Heiligdom, daar waar Christus dienst doet. (Hebr.9:24)
En dus nooit meer op aarde of in het aardse Jeruzalem (Hebr.4:15,16)
Jezus Zelf is dus het heiligdom voor ieder mens dat verlost -wil- worden (Joh.2:19)

Voor onze tijd vinden we dat bevestigd in Openbaring:1:12-20 /Openbaring 8:2-6 en openbaring 15:5-8

2. In het nieuwe (Hemels-) Jeruzalem is er geen tempel meer, maar is Zelf het heiligdom, want daar gaan de Priesters en
Koningen met Hem heersen. Dus gaan de verlosten de Here inderdaad tegemoet in de Hemel om met Hem te wonen in het Heiligdom zelf,
het Hemels Jeruzalem. In het aardse zal en kan er geen heiligdom meer zijn, want het is nu in de Hemel. Immers Jezus heeft ons daar een woonplaats
bereid.

Dat het alleen maar om een volk gaat en niet om een (aards-) land blijkt uit de wijze waarop de Allerhoogste god en Jezus ons als heilig (willen) kunnen zien:

-Exodus 40:8-11)

Het aardse heiligdom moest als 'heilig' worden gezien. Heiligheid is het basisbegrip dat 'afgescheiden' en 'uniek' is.
En dat in de relatie tot een Hemels Verlosser en Hemelse Vader.
Dat wat dus tot deze aarde wordt gereken, als heilig, is dus niet (meer) uniek, laat staan heilig.
En dat komt omdat de 'kleine hoorn' door Satan meer en meer een vals beeld schetst van wat heilig en uniek is.µ
Vandaar dat Jezus in de Hemels is en dat daar dan ook onze aanbidding plaats moet vinden, zo kunnen wij ook dat Heiligdom,
daar binnengaan.(staat in Johannes 12:40-42 en Jesaja profeteert er over in 6:1-6= een hemels troon een Hemels Koning en een hemelse tempel)

Kortom:

De bindende schakel, de offersdienst, was de nauwe relatie tussen het volk Israël en de Allerhoogste god.
Nu het heiligdom van de aarde is weggenomen, is de verbondenheid dus nu met het Hemels Heiligdom, als relatie
tussen het (volk) Israël en de Allerhoogste god. De Zoon is daar nu ook, dus we moeten Hem daar zoeken en aanbidden.
IsraËl wordt ook hier dus als een 'volk' gezien en niet als een land, waar ze opeengepakt zitten.
Gods trouwe Israël is dus een Geestelijk volk, verbonden met het Nieuwe- en nog Hemels Jeruzalem.
Het offergaven waren dus een voorafschaduwing van het offer van Jezus, toen het heiligdom nog in het oude Jeruzalem was.
Nu, nadat Christus het ultieme offer is (geworden) is het nu een middel om een onwankelbaar geloof ie ontwikkelen in de harten van ALLE
mensen, die Hem aangenomen hebben, aan de hand van de voorwaarden die er aan verbonden zijn.

Dus ook het natuurlijke volk Israël zoals we dat nu kenne, moet gewoon aan die voorwaarden voldoen in Christus (alleen) willen zij
deel hebben aan het Geestelijke aspect van Gods Koninkrijk. En die stap is eigenlijk bijzonder klein, maar voor velen té groot om te kunnen
worden gezet. Strikte gehoorzaamheid kan dus alleen maar gehandhaafd worden, door verbonden te zijn en te blijven met het Hemels Heiligdom
waar we u al inwoner van kunnen zijn. Dat wil zeggen dat we moeten breken met het Grote Babylon en dus ook met OT gedachten, waarvan 'de lonen' verzegeld
zijn in de Hemel. Die plaats is ook een schuilplaats vanwaar uit de Allerhoogste god ook kan beschermen, zoals blijkt uit het feit dat Hij de trouwe Jood (Geestelijke dus)
zal verzegelen, als de laatste stromen over de aarde gaan (politiek-maatschappelijke- gewelddadige- economische etc)

Wij kunnen geen veilige haven of bescherming ontvangen, wals wij vasthouden aan Verbonden die niet meer geldig zijn of die afgeschaft zijn door Jezus.
Wij moeten het heiligdom in de Hemel binnengaan, want er is geen heiligdom op aarde meer. (Psalm 73)

En zo is dus 'Het beeld van Verlossing' een breed scala aan bewijsvoeringen die ons leiden naar Hemelse gebeurtenissen, dat begint met de Hemelvaart van Christus en
een vooronderszoekend oordeel van ALLE mensen, uit ALLE Verbonden vanaf de val van diezelfde mens.

Alhoewel Jezus Christus er een verzoeningsoffer ontstaan is, door Zijn dood, spreekt het NT over een andere vorm van een offerdienst voor vandaag.
En dat is het punt waarover Jezus voortdurend sprak en in het bijzonder voor Zijn Dienstknechten van deze tijd; Het "levend offer".
Maar daar wellicht later meer! Dat alles heeft met een Israël van Bijbelse tijden, niets meer van doen omdat Jezus de 'muur' weggenomen heeft.
Dat nu natuurlijke mensen zichzelf een land maken dat zij "Israël" noemen (zelfingenomen en vooral zeer rijke mensen met persoonlijke belangen) , verandert niets aan hetgeen Jezus duidt, want niets kan van de profetie
afgenomen worden of toegevoegd, toch proberen mensen dat steeds weer, opnieuw en berokkenen zichzelf daardoor grote schade!

Hartelijke groet

Hartelijke groet
nicodemus zda

Hallo Adinomis,

Vandaag kwam ik deze tekst tegen:
De 'Nieuwe Wereld Orde' is een concept waar veel mensen nog altijd lacherig op reageren, alsof het niets anders dan een complottheorie is. Het klopt dat de term 'NWO' zeker de afgelopen jaren te pas en te onpas werd gebruikt door de alternatieve internetmedia, maar wat eens wellicht inderdaad een theorie was, is anno 2013 wel degelijk realiteit. Zo stelt het Combating Terrorism Center van de prestigieuze Amerikaanse West Point militaire academie dat mensen die tegen de komst van de Nieuwe Wereld Orde zijn, als 'potentieel gewelddadige terroristen' moeten worden beschouwd.
Bron: http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... erroristen
Ik hoop dat we beseffen wat dat betekent, in de relatie die Jezus schetst, als Hij het heeft over onze staat. Dat wil zeggen; zijn wij hier bijwoner (en dus potentiële "tegenstanders" van de NWO) of zijn we
bewoners van deze 'stad' ' Het Grote Babylon, dan stemmen we in met deze zaak en stichten we zélf die 'vredes periode', en moeten we accoord gaan met de Nieuwe Wereld Orde en dan is ons lot bezegeld.
Want we moeten kiezen; voor of tegen de Allerhoogste god, of voor de NWO, die politieke- maar vooral ook geloofszaken voor ons vastleggen; waarin of aan wélke wet laten we ons 'verzegelen'.
Immers we kunnen meer één keus maken! We kunnen niet én voor de NWO stemmen en voor het Hemels Koninkrijk. Aan één van de twee gaan we mank, aan één van de twee wetten gaan we mank, want het gaat hier om het navolgen van een wetgeving.
De schrijver D. Verhofstadt zegt in zijn nieuwste boekwerk: "Atheïsme als basis voor de moraal" dat het met de wetten van de Allerhoogste god, slecht gesteld is.
Dat wij, als mensen zelf ons vanuit het Atheïsme 10 leefregels moeten maken, en die -hopende wereldwijd- moeten vastleggen en navolgen.
De uitgever zegt in een omschrijving van Verhofstadt zijn karakter: De 10 geboden van de (anti-kerkelijke en atheïst Dirk Verhofstadt) betere 10 (seculiere) geboden heeft samengesteld en dat deze
'hoogstaander' zijn dan de 10 geboden van de God.
Al deze zaken staan in verband met de 'aanval van de kleine hoorn' het Religieuze Staatssysteem van het grote Babylon ( Daniël 8)

Satans woede kent geen grenzen, hij weet dat hij reeds met zijn volk- verslagen is, daarom richt hij ook schade aan, aan de wereldleiders, om een wet in te stellen, die
los van God, mensen bepaalt bij een keuze, die ze moeten maken. Door geweld en door oorlog, geestelijk- en fysiek gebruikt de Duivel de koningen der aarde, dus ook de Kerkelijke,
om mensen te dwingen hem de eer te geven.
We kunnen denken wat we willen van de door mij aangeduide uitspraak van de pagina 'Xander' nieuws.

Als 'tegenstanders' zelfs door een zo innemende president van de USA, uit de weg geruimd worden, dan zegt dit alles over de onvermoeibare inzet van Jezus en de Heilige Geest
om ons , zonder oorlog of geweld, te nopen zaak te maken van onze relatie met Hem, die Hemel en aarde heeft gemaakt. Zn wat zal een innemende Franciscus doen, tegen deze ontwikkeling.
Niets zal deze Paus kunnen ondernemen, want zoals de Bijbel het uitdrukt is het Pauselijke systeem de essentie van het werk vervult in de symboliek van 'de kleine hoorn'
Volgens Openbaring 11 en Daniël 8 leidt 'de kleine hoorn' -als tegenwicht' de mensheid de NWO binnen. Zij treedt op als 'vredesstichter' zodat de mensen van d wapens 'ploegscharen' zullen maken,
tegelijkertijd palmt Satan de wereld in. Satan beschikt nog steeds over bovennatuurlijke kracht, beperkt tot deze aarde.
Ezechiël wijst op dat evenement, zijn visionaire boodschap reikt tot aan vandaag. (zie ook Ezechiël 26 aangaande de opstand in de hemel zelf)

Openbaring 14:6-11

6
Toen zag ik opnieuw een engel, die hoog in de lucht vloog. Hij had een eeuwig evangelie dat hij bekend moest maken aan de mensen op aarde, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. 7 Luid riep hij: ‘Heb ontzag voor God en geef hem eer, want nu is de tijd gekomen dat hij zijn oordeel zal vellen. Aanbid hem die hemel en aarde, zee en waterbronnen geschapen heeft.’ 8 Hij werd gevolgd door een tweede engel, die uitriep: ‘Gevallen, gevallen is Babylon, die grote stad, die door haar ontucht alle volken de wijn van haar wellust heeft laten drinken.’ 9 Zij werden gevolgd door een derde engel, die met luide stem riep: ‘Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of zijn hand krijgt, 10 zal hij de wijn van Gods woede moeten drinken, die onverdund in de beker van zijn toorn is geschonken. Hij zal in vuur en zwavel worden gepijnigd, onder de ogen van de heilige engelen en van het lam. 11 De rook van die pijniging zal opstijgen tot in eeuwigheid. Wie het beest en zijn beeld aanbidden, of wie het merkteken van zijn naam draagt, ze krijgen geen rust, overdag niet en ’s nachts niet.’
Ook dus voor Bejamin Netanyahu en de inwoners van de Staat Israël kan er geen uitzondering geen uitzondering bestaan, op deze regel!

Benjamin Netanyahu
Benjamin Netanyahu is de huidige premier van Israël en als zodanig de negende in lijn.
Hij is lid van de conservatief-liberale Likoed en staat als uitgesproken rechts bekend. Wikipedia

Hartelijke groet
nicodemus zda

Hallo mede gelovigen,

Vandaag kwam ik deze informatie tegen:
De 'Nieuwe Wereld Orde' is een concept waar veel mensen nog altijd lacherig op reageren, alsof het niets anders dan een complottheorie is. Het klopt dat de term 'NWO' zeker de afgelopen jaren te pas en te onpas werd gebruikt door de alternatieve internetmedia, maar wat eens wellicht inderdaad een theorie was, is anno 2013 wel degelijk realiteit. Zo stelt het Combating Terrorism Center van de prestigieuze Amerikaanse West Point militaire academie dat mensen die tegen de komst van de Nieuwe Wereld Orde zijn, als 'potentieel gewelddadige terroristen' moeten worden beschouwd.

De Britse krant The Guardian bevestigde in februari hoe ver we reeds zijn gevorderd op weg naar deze gevreesde Nieuwe Wereld Orde. Journalist Glenn Greenwald had beslag weten te leggen op een officiële memo van het Amerikaanse ministerie van Justitie, waarin de moord op burgers zonder enige vorm van proces door de regering Obama werd goedgekeurd.
Obama 'beschuldiger, aanklager, rechter, jury en beul in één'

'De meest extremistische macht die een politieke leider kan uitoefenen, is de macht om zijn eigen burgers zonder aanklacht of vorm van proces en ver van enig slagveld te laten executeren. De regering Obama heeft exact deze macht niet alleen in theorie, maar oefent deze ook in de praktijk uit,' aldus Greenwald.

Vervolgens noemde hij diverse voorbeelden van Amerikaanse burgers die onder Obama's bevelen werden vermoord, inclusief een 16 jarige tiener. 'Dit hele proces wordt niet alleen uitsluitend via uitvoerende bevelen (van de president) uitgevoerd -met geen enkele vorm van toezicht of controle-, maar er is ook nul komma nul transparantie en aansprakelijkheid.'

'De ondergeschikten van de president stellen hun lijstjes samen met personen die zouden moeten worden geëxecuteerd, en de president pikt -tijdens een alleraardigste wekelijkse gebeurtenis die door officials in het Witte Huis 'Terror Tuesday' wordt genoemd- daar een aantal 'kaartjes' uit, en beveelt in totale geheimheid wie er moet sterven. De macht van beschuldiger, aanklager, rechter, jury en beul zijn allemaal geconcentreerd in deze ene man, die deze macht in het verborgene uitoefent.'

Praten over vrijheid en rechten is 'extremisme'

De conservatieve burgerrechtenorganisatie Judicial Watch kreeg onlangs documenten van het ministerie van Defensie in handen, waaruit blijkt dat burgers die openlijk praten over het belang van 'individuele vrijheden, rechten van staten, en die de wereld een betere plek willen maken', inmiddels als 'extremisten' worden beschouwd. Voor velen verbijsterend is dat de vroege Amerikaanse kolonisten die zichzelf probeerden te bevrijden van de Britse heerschappij als voorbeeld worden genoemd.

Het waren juist deze kolonisten die aan extremisme probeerden te ontsnappen, en in vrijheid wilden leven. Toen de Verenigde Staten eenmaal werden opgericht, werd in de grondwet vastgelegd hoe de burgers beschermd moesten worden tegen een te grote en te machtige overheid. Iedereen die er nu dezelfde opvattingen op nahoudt en pleit voor vrijheid en een zo klein mogelijke -dus uitsluitend dienende- overheid, wordt nu door de Amerikaanse overheid als potentiële terrorist beschouwd........ Bron: http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... erroristen
het doet me denken aan Ezechiël 28 maar ook Daniêl 8 en de opstand tegen de Allerhoogste god, door de mens van het getal 666 (= niet de Paus, maar de mens die wetten en geboden van mensen onderhoudt)
Zeker in Ezechiël 28 schetst deze profeet de zaak rond Satan. De razernij tegen Gods wet, door de mensen van vandaag wordt veroorzaakt door deze mensenbedrieger.

Openbaring spreekt over twee Beesten, een Religieus- en een wetgevende macht, een politiek-militeir systeem. De kleine hoorn, die opkomt is de grondlegger van dat systeem en haar meester is Satan.
Als we de berichtgeving over de USA lezen, dan weten we dat waar Christendom niet ontstaat op aarde, en zeker niet in de 'landen' of de 'staten' de 'steden' der wereld.
Wie meent dat dat wel zo is, laat zich misleiden. Nu ook de huidige Paus steeds vaker spreekt over de 'verschrikkingen' die op aarde plaats vinden, moeten we stlstaan bij het feit dat deze
'weldoener' het enige middel is, om da NWO een geestelijk karakter te geven. Het gaat hier niet opm de mens Franciscus, maar om hetgeen nagestreefd wordt vanuit zijn positie en (wereld-) verantwoording
als Bisschop eb 'plaatsvervanger' van Christus.

Twee beesten worden vrienden, een 'beest' is bijbels gezien een tegenstander van het Lam.

Wat leert de Bijbel in essentie:

Hoe het beeld van het -geestelijke- beest zich ontwikkelt
"En het oefent al de macht van het eerste beest voor diens ogen uit. En het bewerkt, dat de aarde en zij, die daarop wonen, het eerste beest zullen aanbidden, welks dodelijke wond genezen was."
Openbaring 13:12
Wanneer de kerk de staat zodanig onder controle heeft, zullen de Verenigde Staten een beeld van het beest gemaakt hebben......
"Het beeld van het beest" stelt het afvallige protestantisme voor, dat zal ontstaan wanneer de protestantse kerken de hulp van de burgerlijke overheid zullen inroepen om hun leer aan anderen op te leggen.
....Door deze strijd zal de christelijke wereld in twee grote groepen verdeeld worden: zij die de geboden van God en het geloof van Jezus bewaren en zij die het beest en zijn beeld aanbidden en zijn merkteken ontvangen. Hoewel kerk en staat hun krachten zullen bundelen om "allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven" Openb.13:16) te dwingen 'het merkteken van het beest te ontvangen, zal Gods volk het toch niet ontvangen. De ziener van Patmos ziet "de overwinnaars van het beest en van zijn beeld en van het getal van zijn naam, staande aan de glazen zee, met de citers Gods. En zij zingen het lied van Mozes, de knecht Gods, en het lied van het Lam." (Openb.15:2,3) Bron van deze wijze woorden:http://www.agp-internet.com/react/2005/ ... l/0125.htm

Hartelijke groet en een goed weekend!
Adinomis

Bericht door Adinomis »

nicodemus zda schreef:Hallo Adinomis,

Je schreef:
Dat is niet geheel juist, aan de hand van verschillende voorbeelden weet je dat Kanaän het land van Israël was.
Mattheus 2 zegt het zo:
20 en zegt: Sta op, neem het Kind en Zijn moeder met u mee, en ga naar het land Israël, want zij die het Kind naar het leven stonden, zijn gestorven.
Feitelijk moet er staan; het land (van het volk) Israël.
Zeg je nu niet: verander hier het Woord van God?
Op enkele plaatsen kom je ook wel tegen: in de buurt van Palestina....
Ik heb trouwens als eens eerder aangeduid dat Jozef naar Kanaän gaat.
Er worden dus verschillende benamingen gebruikt voor -waar het volk- Israël is gevestigd.
Maar dat is niet wat Jezus bedoelt met "Israël", hoe vaak moet dat nog geduid worden.
Je kunt wel doorgaan met duiden maar het is anders dan wat de bijbel zegt. Het land Kanaän was de woonplaats van de Kaänanieten, de nakomelingen van Cham.
Die moesten uitgeroeid worden want God had aan Abraham al dat land beloofd. Pas na de tocht door de woestijn (dus na Jozef) kreeg Israël dat in zijn bezit.

Psalm 105: voor Israël als een eeuwig verbond, 11 door te zeggen: Ik zal u het land Kanaän geven, het gebied dat uw erfelijk bezit is. God geeft op grond van het verbond het land Kanaän aan Israël. Daarna heet het Israël.
Zie je dat het daar ook weer om het land gaat (en natuurlijk ook over het volk!). Ben je nu steeds bezig om de bijbel aan te passen aan een menselijk denkbeeld?
Immers "Jood zijn begint in het persoonlijke hart" -van elk mens!
Israël is dus een Geestelijk volk uit; alle taal, stam, natie en volk.
Net zoals er ook een natuurlijk volk is uit alle taal, stam, natie en volk.
Israël is het volk van God. Het heil is uit de Joden en in het bijzonder uit de Jood Jezus. Als je het dan hebt over alle taal, stam, natie en volk dan wil ik verwijzen naar Zacharia 8:23 Zo zegt de HEERE van de legermachten: In die dagen zal het gebeuren dat tien mannen uit alle talen van de heidenvolken, vastgrijpen, ja, de punt van de mantel van een Joodse man zullen zij vastgrijpen, en zeggen: Wij gaan met u mee, want wij hebben gehoord dat God met u is.
Dat komt overeen met wat Paulus in Romeinen 11 schrijft: we zijn geënt op de edele olijf. Hij schrijft in dat hoofdstuk: 25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.
26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob. 27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
Let op het woordje totdat. Dat staat er niet voor niets.
Jezus beschrijft het zo:
1. De plaats van verlossing is niet het natuurlijke Israël of de 'oude stad' zoals wij die kennen:
Verlossing komt tot stand in het Hemels Heiligdom, daar waar Christus dienst doet. (Hebr.9:24)
En dus nooit meer op aarde of in het aardse Jeruzalem (Hebr.4:15,16)
Jezus Zelf is dus het heiligdom voor ieder mens dat verlost -wil- worden (Joh.2:19)
Als Jezus aan het kruis zegt "het is volbracht", dan heeft die verlossing op aarde plaatsgevonden en vindt verder zijn uitwerking in de hemel.
Dat het alleen maar om een volk gaat en niet om een (aards-) land blijkt uit de wijze waarop de Allerhoogste god en Jezus ons als heilig (willen) kunnen zien:
(Exodus 40:8-11)
(De tekst er even bijgeplaatst:8 De voorhof moet u eromheen zetten en het gordijn voor de poort van de voorhof ophangen.
9 Dan moet u de zalfolie nemen en de tabernakel met alles wat zich erin bevindt, zalven. U moet hem heiligen met alle bijbehorende voorwerpen, dan zal hij heilig zijn.
10 Vervolgens moet u het brandofferaltaar en alle bijbehorende voorwerpen zalven. U moet het altaar heiligen, dan zal het altaar allerheiligst zijn.
11 Daarna moet u het wasvat met zijn voetstuk zalven; u moet ze heiligen. )
Deze tekst zegt niets over het feit of het om een volk of een land gaat. Het maakt me ook niet uit. Israël is Gods volk en het woont in een land dat God aan hen in bezit gegeven heeft.
De omheining van de tabernakel laat zien dat het hemelse koninkrijk (d.w.z. het Koninkrijk naar hemelse maatstaven en niet naar aardse maatstaven) op aarde afgescheiden (=heilig) is van de wereld met zijn boosaardige ideeën, onder invloed van de overste van de wereld. Via de poort "Jezus" de reiniging en het offer wordt men deel van het Koninkrijk van God.

Eerst tot zover. Ik moet weer aan het werk. Ik wil eindigen met een citaat uit Psalm 115:
14 De HEERE zal u (Israël) meer en meer zegenen,
u en uw kinderen.
15 U bent gezegend door de HEERE,
Die hemel en aarde gemaakt heeft.
16 De hemel, de hemel is van de HEERE,
maar de aarde heeft Hij aan de mensenkinderen gegeven.
nicodemus zda

Hallo Adinomis,

Alhoewel ik steeds verwijs naar het burgerschap van het hemels Jeruzalem en dat wij der halve dus hier slechts 'bijwoners' zijn,
kom je steeds weer terug op het natuurlijke Israël.

Er zal een tijd komen Adinomis dat zij die zich verbonden voelen met het Hemels Jeruzalem, vervolgd zullen worden, omdat zij 'terroristen' zijn, het zijn zij die zich verzetten tegen de Nieuwe Wereld Orde.
Zij willen en kunnen zich niet verenigen met de Moeder-kerk van het Grote Babylon, omdat hun handelen en denken 'hemels is' zonder geweld en zonder oorlog tegen mensen van vlees en bloed! Maar wat hebben zij 'te verzetten' ze zijn immers verbonden (en verzegeld) met een Rijk dat niet tot dit Geestelijk Egypte en de stad (Groot-) Babylon behoort maar tot het Hemels Kanaän waar het Hemels Jeruzalem is.

Inderdaad Jezus stierf aan het Kruis voor onze zonden, maar dat wil niet zeggen dat ook zelf ons deel moeten zien te verwerven!
Maar over welke opwekking en welk voorbeeld ?
Geestelijke opwekkingen leidden tot grondig gewetensonderzoek en nederigheid. Ze werden gekenmerkt door een ernstig, plechtig beroep op de zondaar en door een vurig verlangen om te worden vrijgekocht door het bloed van Christus. Mannen en vrouwen smeekten God om zijn genade, en worstelden met Hem voor de redding van hun ziel. De resultaten van zulke opwekkingen waren merkbaar bij de mensen die niet terugdeinsden voor zelfverloochening en offers, maar zich verheugden over het feit dat ze waardig bevonden waren om moeilijkheden en beproevingen te ondervinden ter wille van Christus. De mensen zagen de verandering in het leven van de gelovigen die de naam van Jezus hadden aangenomen. Hun invloed kwam de samenleving ten goede. Zij werkten samen met Christus en zaaiden in de Geest om het eeuwige leven te oogsten.
[/color] Bron voor verdere studie: http://www.agp-internet.com/react/profe ... rijd27.htm
Zie je Adinomis, dat het om een Geestelijke opwekking gaat verbonden met het Hemels Kanaän zoals ook Paulus zegt.
En wat dan hier van te zeggen:
God heeft Zich in zijn Woord aan de mensen geopenbaard. Voor iedereen die deze waarheden aanneemt, zijn ze een schild tegen de misleidingen van Satan. De mensen hebben deze waarheden uit het oog verloren en hebben daardoor de deur open gezet voor al het kwaad dat tegenwoordig overal in de godsdienstige wereld voorkomt. Men heeft de aard en het belang van Gods wet grotendeels uit het oog verloren. Verkeerde opvattingen over de aard, de onveranderlijkheid en het bindende karakter van Gods wet hebben geleid tot dwalingen op het gebied van de bekering en de heiligmaking. Dit heeft op zijn beurt geleid tot het verminderen van de godsvrucht in, de gemeente. Daarom. merkt men niets van Gods Geest en Gods kracht in de opwekkingsbewegingen van onze tijd.
De oorzaak dat het volk Israël ten val kwam was en is het overtreden en misbruiken van Gods wetten voor eigen doel. De mens zelf staat hier centraal, het zelfzuchtige persoonlijke hart, de natuurlijke neiging van de mens, oo, in de Staat Israël, als ik zo de leiders van Israël mag horen spreken. Geweld en oorlog, misbruik van hun positie, samenspannen met (de ooit eens grote tegenstander) de Bisschop van Rome. Dat zijn geen Geestelijke zaken die verbonden kunnen zijn met de Hemel. Zonde en Reinheid kunnen niet met elkaar samen gaan. Jezus gooide de man met het 'verkeerde' en bevuilde kleed, de Bruidszaal uit!

Elk mens(dus niet alleen de Joden in Israël) dient dit te verstaan, als hij of zij Gods waarlijk kind wil worden:
De eerste stap naar de verzoening met God is het besef dat men zondig is „De zonde is wetteloosheid". „Wet doet zonde kennen" (1 Johannes 3:4; Romeinen 3:20). Om zijn schuld in te zien moet de zondaar zijn karakter toetsen aan Gods grote maatstaf van gerechtigheid. Het is een spiegel die de volmaaktheid van een rechtvaardig karakter toont en de zondaar in staat stelt de tekortkomingen in zijn eigen karakter te ontdekken.
De wet kan de mens wel zijn zonden tonen, maar kan hem niet redden. De wet belooft het leven aan hem die gehoorzaamt en zegt dat de dood het loon is van de overtreder. Alleen het evangelie van Jezus Christus kan de mens vrijspreken of bevrijden van de veroordeling en de bezoedeling van de zonde. De zondaar moet zijn zonden belijden voor God, wiens wet hij vertreden heeft en geloven in Jezus, zijn zoenoffer. Zo krijgt hij „vergeving voor de zonden die tevoren gepleegd zijn" en heeft hij deel aan de goddelijke natuur. De zondaar wordt een kind van God, „ontvangt de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: `Abba, Vader'".
Staat het hem nu vrij Gods wet te overtreden? De apostel Paulus zegt: „Stellen wij dan door het geloof de wet buiten werking? Volstrekt niet; veeleer bevestigen wij de wet". „Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven zijn, daarin nog leven?" Johannes zegt: „Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren. En zijn geboden zijn niet zwaar" (Romeinen 3:31; 6:2; 1 Johannes 5:3). Door de wedergeboorte komt het hart in harmonie met God en richt het zich naar Gods wet. Wanneer deze ingrijpende verandering zich heeft voorgedaan in het leven van de zondaar, is hij overgegaan van de dood tot het leven, van zonde tot heiligheid, van overtreding en opstandigheid tot gehoorzaamheid en trouw. Er is een eind gekomen aan het oude leven van vervreemding van God. Het nieuwe leven van verzoening, geloof en liefde is begonnen. Dan is „de eis der wet vervuld in ons, die niet naar het vlees wandelen, doch naar de Geest" (Romeinen 8:4). Dan zal de ziel zeggen: „Hoe lief heb ik uw wet! Zij is mijn overdenking de ganse dag" (Psalm 119:97). Bron:http://www.agp-internet.com/react/profe ... rijd27.htm
Met andere woorden Adinomis, Jezus stierf wel aan het Kruis voor onze zonde, maar wij dienen wel ons eigen aandeel in dat verlossingsplan in te vullen.
Het gaat niet vanzelf hé! Wie niet wil, komt ook het Rijk van de Hemel niet binnen, met moet een 'zekere inburgeringscursus' doen, zo lijkt het.

De Heiland bad voor zijn volgelingen: „Heilig hen in uw waarheid" (Johannes 17:17). Paulus leert dat de gelovigen „geheiligd (moeten zijn) door de heilige Geest" (Romeinen 15:16). Welke taak heeft de Heilige Geest? Jezus sprak tot zijn discipelen: „Doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid" (Johannes 16:13). De Psalmist zegt: „Uw wet is de waarheid". Het Woord en de Geest Gods leren de mens de beginselen van de gerechtigheid zoals ze in Gods wet zijn opgenomen. Aangezien Gods wet „heilig en rechtvaardig en goed" is en een weerspiegeling is van de goddelijke volmaaktheid, zal een karakter dat gevormd is door gehoorzaamheid aan Gods wet ook heilig zijn. Christus zegt: „Ik heb de geboden mijns Vaders bewaard". Ik doe altijd wat Hem behaagt" (Johannes 15:10,8:29). De volgelingen van Christus moeten zoals Christus worden en door Gods genade een karakter vormen dat in overeenstemming is met de beginselen van zijn heilige wet. Dat is volgens de Bijbel de betekenis van „heiligmaking"
Dit werk kan alleen door het geloof in Christus, door de kracht van de inwonende Geest worden volbracht. Paulus vermaant de gelovigen: „Bewerk uw behoudenis met vreze en beven, want God is het, die om zijn welbehagen zowel het willen als het werken in u werkt" (Filippenzen 2:12,13). De christen zal de aantrekkingskracht van de zonde voelen, maar hij zal er voortdurend tegen strijden. Daarvoor is Christus' hulp nodig. Menselijke zwakheid wordt verbonden met goddelijke kracht en het geloof roept uit: „Maar Gode zij dank, die ons de overwinning geeft door onze Here Jezus Christus" (1 Korintiërs 15:57).
De Bijbel leert duidelijk dat de heiligmaking progressief is. Wanneer de zondaar door zijn bekering in vrede leeft met God door het verzoenend bloed van Christus, is het christelijk leven pas begonnen. Hij moet zich nu „richten op het volkomene" en opgroeien tot „de maat van de wasdom der volheid van Christus". De apostel Paulus zegt: „Vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen voor mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus" (Filippenzen 3:13,14). Petrus geeft de stappen die wij moeten doen bij de heiligmaking in bijbelse zin: Maar schraagt om deze reden met betoon van alle ijver door uw geloof de deugd, door de deugd de kennis, door de kennis de zelfbeheersing, door de zelfbeheersing de volharding, door de volharding de godsvrucht, door de godsvrucht de broederliefde en door de broederliefde de liefde (jegens allen). (...) Want als gij dit doet, zult gij nimmer struikelen" (2 Petrus 1:5-10).Bron voor verdere studie: http://www.agp-internet.com/react/profe ... rijd27.htm
Over de zaken die je weergeeft inzake Cham, kom ik in mijn volgende bijdrage terug

Zie je waar de roeping om Jezus na te willen volgen, vandaan komt?

Hartelijke groet
nicodemus zda

Hallo Adinomis,

Heb ik het woord van de Bijbel veranderd? Of hebben religieuze leiders, tot aan de dag van vandaag de Bijbel steeds weer herschreven, totdat er van Gods woord, steeds minder overblijft.
Constantijn moest ingrijpen, omdat de religieuze leiders tijdens de Concilies kibbelden over Gods Woord.
Satan haalt steeds weer zijn slag thuis, omdat mensen kibbelen over de 'toonzetting' van de Schriften.
Geen wonder dus dat Jezus duidt, dat het de Heilige Geest is die ons moet overtuigen van Hem.
Zelfs in de meest 'heidense' of 'afvallige' geschriften aan het adres van God, kunnen oprechte mensen, het Woord van God terug vinden.
Dat overkwam o.a. de schrijver Will Baron, die er een boek over heeft geschreven "Misleid door de New Age".
Tijdens een lezing in Schotland, waar blijkbaar deze organisatie haar 'zetel' heeft, ontdekte hij bij het lezen van de bijbel ineens
dat de dame die de lezing verzorgde, zonder dat zij het wijst, wees op een belangrijk aspect van geloof!
De wekelijkse Sabbat! Vanaf dat moment wist Will Baron, dat hij al die tijd voor niets had gewerkt voor de New Age en dat hij al die
tijd bedrogen was.

Wat zegt Genesis over Cham en zijn broers?

Zie Genesis 9:25-27
18 De zonen van Noach, die samen met hem uit de ark waren gekomen, heetten Sem, Cham en Jafet; Cham was de vader van Kanaän.
19 Met de drie zonen van Noach begon de verspreiding van de mensheid over de hele aarde.
20 Noach was landbouwer en legde als eerste een wijngaard aan. 21 Hij dronk van de wijn, werd dronken en ging in zijn tent liggen, zonder kleren aan. 22 Toen Cham, de vader van Kanaän, zag dat zijn vader naakt was, vertelde hij dat aan zijn twee broers, die buiten waren. 23 Daarop namen Sem en Jafet een mantel, legden die over hun schouders, liepen achteruit de tent binnen en bedekten het naakte lichaam van hun vader, met afgewend gelaat, zodat zij hem niet naakt zagen. 24 Toen Noach uit zijn roes ontwaakte en te weten kwam wat zijn jongste zoon hem had aangedaan, 25 zei hij:

Vervloekt zij Kanaän,
knecht van zijn broers zal Kanaän zijn,
de minste van alle knechten.
26 Geprezen zij de HEER, de God van Sem;
knecht van Sem zal Kanaän zijn.
27 Moge God ruimte geven aan Jafet,
hem laten wonen in de tenten van Sem;
knecht van Jafet zal Kanaän zijn.’
28 Noach leefde na de zondvloed nog driehonderdvijftig jaar. 29 In totaal leefde Noach negenhonderdvijftig jaar. Daarna stierf hij.
Als het om 'karakters' gaat, over welke twee Kanaäns wordt hier dan al in essentie, gesproken?

Genesis 11:1-9
1 Ooit werd er op de hele aarde één enkele taal gesproken. 2 Toen de mensen in oostelijke richting trokken, kwamen ze in Sinear bij een vlakte, en daar vestigden ze zich. 3 Ze zeiden tegen elkaar: ‘Laten we van klei blokken vormen en die goed bakken in het vuur.’ De kleiblokken gebruikten ze als stenen, en aardpek als specie. 4 Ze zeiden: ‘Laten we een stad bouwen met een toren die tot in de hemel reikt. Dat zal ons beroemd maken, en dan zullen we niet over de hele aarde verspreid raken.’ 5 Maar toen daalde de HEER af om te kijken naar de stad en de toren die de mensen aan het bouwen waren. 6 Dit is één volk en ze spreken allemaal een en dezelfde taal, dacht de HEER, en wat ze nu doen is nog maar het begin. Alles wat ze verder nog van plan zijn, ligt nu binnen hun bereik. 7 Laten wij naar hen toe gaan en spraakverwarring onder hen teweegbrengen, zodat ze elkaar niet meer verstaan. 8 De HEER verspreidde hen van daar over de hele aarde, en de bouw van de stad werd gestaakt. 9 Zo komt het dat die stad Babel heet, want daar bracht de HEER verwarring in de taal die op de hele aarde gesproken werd, en van daar verspreidde hij de mensen over de hele aarde.
Om de aarde, die door de zondvloed was gereinigd van haar zedelijk verderf, weer te bevolken, had God slechts een enkel gezin gespaard, en wel het gezin van Noach, tot wie Hij had gezegd: "U heb Ik in dit geslacht voor Mijn aangezicht rechtvaardig bevonden." (Genesis 7: l) Bron: http://www.agp-internet.com/react/2005/ ... e/0080.htm
Toch openbaarden de drie zonen van Noach al spoedig hetzelfde grote onderscheid dat zichtbaar was geweest in de wereld vóór de vloed. In Sem, Cham en Jafet, die de grondleggers waren van het menselijk geslacht, zag men reeds het karakter van hun nageslacht.

Door God geïnspireerd, voorzegde Noach de geschiedenis van de drie grote rassen die zouden voortkomen uit deze voorvaders van de mensheid. Terwijl Hij de nakomelingen van Cham aansprak in de zoon, in plaats van in de vader, verklaarde Hij: "Vervloekt zij Kanaän, een knecht der knechten zij hij voor zijn broeders." De onnatuurlijke misdaad van Cham liet zien dat kinderlijke eerbied al lang niet meer bij hem aanwezig was, en het openbaarde de goddeloosheid en laagheid van zijn karakter. Deze slechte eigenschappen waren eveneens zichtbaar in Kanaän en diens nageslacht, waardoor Gods oordelen hen tenslotte troffen.

Kortom Adinomis,, met recht maakt Paulus hier een onderscheid tussen een aards en een Hemels Kanaän, waar hij, maar ook God door genesis naar verwijst; Twee Kanaäns en twee Israëls.

En inderdaad:
De eerbied, welke Sem en Jafet jegens hun vader en zodoende ook jegens Gods geboden toonden, een betere toekomst voor hun nakomelingen. Van deze zonen werd gezegd: "Geprezen zij de Here, de God van Sem, maar Kanaan zij hem tot knecht. God breide Jafet uit, en hij wone in de tenten van Sem, en Kanaan zij hem tot knecht." Het uitverkoren volk zou voortkomen uit het geslacht van Sem, en uit hem zou de beloofde Verlosser voortkomen. Jehova was de God van Sem. Uit hem zou Abraham voortkomen, alsmede het volk van Israël, waaruit Christus zou geboren worden. "Welzalig het volk, welks God de Here is!" (Psalm 144:15)
En Jafet zou wonen "in de tenten van Sem". Vooral de nakomelingen van Jafet zouden delen in de zegeningen van het evangelie.Bron:http://www.agp-internet.com/react/2005/ ... e/0080.htm[/color]
Zie je dat Christus in verband gebracht wordt met het Geestelijke Israël (deel) en niet met het natuurlijke!
Want zowel Jozef als Matria waren verbonden, door de Heilige Geest met de Hemels Vader, waardoor Jezus een Zoon (= Geestelijke invulling geven aan Gods wet).

Want wat leert de geschiedenis ons van Cham, Selm en Jafet ons?

Dat Genesis ons toont wat de gevolgen zouden zijn van de levenshouding die ze hadden gekozen en van het karakter dat ze aldus hadden gevormd. God openbaarde hier Zijn doel jegens hen en hun nageslacht ten opzichte van hun eigen karakter en gedrag.
Gewoonlijk erven kinderen de gesteldheid en de neigingen van de ouders, en volgen hun voorbeeld; zozeer dat de zonden van de ouders worden nagevolgd door de kinderen, van generatie tot generatie. Op soortgelijke wijze waren de laagheid en oneerbiedigheid van Cham zichtbaar in zijn nageslacht, waardoor gedurende vele geslachten een vloek op hen zou rusten. "Eén zondaar bederft veel goeds." (Prediker 9:18)
En Satan is de Overste daarin, niet alleen van deze wereld dus!
De tijd van Gods bezoek nadert. De Allerhoogste zal neerdalen om te zien wat de mensenkinderen gebouwd hebben. Zijn oppermacht zal geopenbaard worden; de werken van menselijke grootheid zullen verdwijnen. "De Here schouwt uit de hemel, Hij slaat alle mensenkinderen gade; uit Zijn woonplaats ziet Hij naar alle bewoners der aarde." "De Here verbreekt de raad der volken, Hij verijdeld de gedachten der natiën; de raad des Heren houdt eeuwig stand, de gedachten Zijns harten van geslacht tot geslacht." (Psalm 33:13,14,10,11) ("Patriarchen en Profeten” E.G.White)
Zie je Adinomis, twee Israëls en twee Kanaäns en twee volkeren; uit de stad (Groot-) Babylon en het Hemels Jeruzalem
Adinomis

Bericht door Adinomis »

nicodemus zda schreef:
Zie je Adinomis, dat het om een Geestelijke opwekking gaat verbonden met het Hemels Kanaän zoals ook Paulus zegt.
Nee, ik zie het niet op de manier waarop jij er tegenaan kijkt. Je zegt steeds dat Paulus het over het "Hemels Kanaän" heeft. Noem me dan de tekst waarin hij deze benaming hanteert. Paulus heeft het over het "hemels Jeruzalem".
Natuurlijk ligt een geestelijk ontwaken ten grondslag aan het Nieuw Jeruzalem. Maar dat betekent niet dat het aardse gebeuren niet meer van belang is. Je beschrijft heel veel waarheden waar ik ook achter sta.
Maar ons breekpunt is Gods plan met zijn volk Israël.

Ik ben al enkele malen bezig geweest in te gaan op wat je schreef. Het is onbegonnen werk. Je haalt zoveel verschillende onderwerpen aan, dat het niets meer te maken heeft met Ezechiël 38. Je schreef een keer dat ik maar blijf "rondtoeren in het Oude Testament". Ja, we bespreken Gods Woord in het Oude Testament. Maar jij gaat helemaal niet in op wat er staat in Ezechiël 38. We raken steeds off topic. Ik krijg het gevoel dat je met dit alles wilt zeggen dat we dit deel van de bijbel maar dicht moeten laten, want wat hier staat heeft afgedaan. Maar Gods Woord houdt stand in eeuwigheid.

Ezechiël 38 is uiterst actueel. We hebben in de afgelopen eeuw de terugkeer van het volk Israël gezien, zoals dat geprofeteerd is in dit hoofdstuk:

Aan het einde van de jaren zult u komen in een land dat hersteld is van het zwaard, bijeengebracht uit vele volken op de bergen van Israël, die tot een blijvende verwoesting waren geworden. Als zij uitgeleid zijn uit de volken, zullen zij allen onbezorgd wonen.

Er staat vermeld dat de volken aan het eind van deze bedeling zullen optrekken naar Israël. Wie het nieuws volgt kan die lijn ontdekken. Ook in het boek Zacharia staan heel duidelijke profetieën die overeenkomen met wat er in ons hoofdstuk staat. Dat hoofdstuk wil ik hier bespreken.
nicodemus zda

Hallo Adinomis,

Dank voor je bijdrage, weer zie ik dat je het OT maar niet los kunt laten.
Steeds tracht je OT zaken van toepassing te laten zijn, in onze tijd. Dat kan helemaal niet.
Geografisch en maatschappelijk voldoet de huidige staat helemaal niet aan de situatie zoals die ten tijde van het OT was.
En als Paulus spreekt over het hemels Jeruzalem dan bedoelt hij ook het Hemels Kanaän.

Uit Egypte trekken betekent nog niet Kanaän binnengaan!

Israël werd verlost uit het diensthuis, het ontving de wet op de Sinaï en werd daar tot één natie samengesmeed. Het volk was onder de wolk, een beeld van de leiding van de Heilige Geest die het bij de hand nam. Allen lieten zich dopen in de zee en in de wolk, een beeld van water- en geestesdoop. Dit schaduwpinkstervolk kwam aan de grens van Kanaän, beeld van de hemelse gewesten. Wat had men al die eeuwen over dit land al gediscussieerd. Hoeveel verhalen over het beloofde land deden in Egypte al onder hen de ronde, maar de tijd van de balladen en heimwee volle gezangen was nu voorbij. De realiteit was gekomen en men ging het land verspieden om zich van de werkelijkheid op de hoogte te stellen. Het bleek dat de vruchtbaarheid groter was dan men had durven denken. De druiventros uit het dal Eskol was het tastbare bewijs. Het land van hun verwachting had echter vele ommuurde steden en onneembare vestingen en bij de mannen van grote lengte waren de verspieders in eigen ogen slechts sprinkhanen.

Van woestijnchristenen naar hemelburgers

Ook in onze eeuw is er een pinkstervolk uit het diensthuis van geboden en inzettingen getrokken. Het werd gedoopt in water en in de Heilige Geest en ging op reis naar het hemelse Kanaän. In Numeri 13:20 wordt gesproken over de tijd van de eerste druiven. Toen was de tijd gekomen om het land te verspieden en om het binnen te trekken. Het pinkstervolk zal van woestijnchristenen hemelburgers moeten worden, van natuurlijke mensen geestelijke mannen en vrouwen die leven door geloof. Het werd tijd om in de onzienlijke wereld de eerste vruchten voort te brengen. Vele geslachten lang had men over de hemel gedroomd en gefantaseerd en deze weggeschoven achter het doodsgordijn. Men had gezongen over ‘ivoren torens’ en ‘straten van goud’. Ieder christen wilde wel naar de hemel! Dit oord was eigenlijk de climax van alle christelijke geneugten. Daar was men omringd door kinderen en kleinkinderen en bewoonde huizen met tuinen voorzien van de prachtigste bloemen. Vroeger leerde men:

‘In de hemel is het schoon, waar men zingt op blijde toon, met een altoos vrolijk harte, vrij van alle zorg en smarte’. Het heimwee bleek uit het vers: ‘Daarboven is een heerlijk oord, o zo schoon’ en uit het couplet: ‘Geen donk’re wolk bedekt de lucht, heerlijk land. Geen boezem slaakt daar ooit een zucht, heerlijk land’.Bron voor verdere studie: http://www.hetkoninkrijkderhemelen.info ... or-kanaan/
Zie je Adinomis, je hoeft geen Paulus te zijn, om te begrijpen dat de waarlijke Jood een Geestelijke dientv te zijn, die verbonden is met het Hemels Kanaän het hemels Jeruzalem.
Dat Paulus dat beeld gebruikte is dus niet verwondergelijk.

Ik denk dat ik helemaal niets 'door elkaar' haal. Ezechiël is in zoverre van toepassing op onze huidige situatie, omdat het direct verwijst naar Openbaringen. Het verwijst niet naar het herstel van een Verbondvolk aan de Middellandse zee,
maar naar een Verbondvolk dat verbonden is met haar Meester in het Hemels Jeruzalem. Het Hemels Kanaän. Nu niet bezet door een (Geestelijk- of) letterlijk Egypte, maar er van verlost is.
Het Hemels Kanaän is en wordt daarmee de werkelijke woonplaats van de Geestelijke Jood uit: alle taal, stam, natie en volk.

Een gemeenschap die zich daarmee in Israël mee bezig houdt, sinds 1849 is deze organisatie:http://www.sdaisrael.org/

Zij handelen vanuit exact dezelfde Thora als dat de Joden doen, namelijk Christus in relatie tot de overtreding van de wet, van de 10 leefregels van het Hemels Koninkrijk.
Het Kruis neemt daar een kleinere (maar niet mindere) plaats in. Het Kruis is een aspect van het geheel. Zoals de Overste der wereld, Satan ons wil verleiden tot de aanbidding van het Beeld dat hij heeft opgericht
(sinds de zondeval) zo is de Christus in relatie tot de redding; een Beeld van Verlossing, zoals diteen beeld van de leiding van de Heilige Geest die het bij de hand nam.
Het omvat meerder aspecten dan alleen maar het Kruis, dus ook voor de Joodse mens van een nationale (en dus menselijke) staat, indien hij of zij het Hemels Kanaän wil 'veroveren' (overwinning op het aardse)

Tot zover voorlopig

hartelijke groet en een fijn weekend.
nicodemus zda

Hallo Adinomis,

Het land van Israël.

Of te wel, de plaats waar het volk Israël zich een plaats veroverde, maar de vruchten er van niet wilden delen met de (toenmalige) wereld.
Die woonplaats kreeg in de loopà der geschiedenis verschillende benamingen dat vooral te maken had met de uitgestrektheid van het land en de
invloed die verschillende volkeren er op uit oefenden. Dus een 'zuiver' gebied waar ooit het theocratische volk een plaats verwierf is, kan ook vanuit dat standpunt,
geen theocratische betekenis hebben, anders dan uit de fouten en waardevolle geschiedenis er van te leren, om te groeien in en opgetrokken te kunnen worden
naar Jezus, de werkelijke woonplaats van verloste mensen, het Hemels Kanaän.

De huidige naam van het gebied is Palestina. Of heb ik het mis. ik denk het niet. Als Israël een volk is, dan is het geen land, maar een volk.
Een volk dat woont in Palestina. De naam Israël voor een land is dan, geheel volgens de Schrift en de wijze waarop de Staat 'Israël' is ontstaan,
illegaal. En dan komen we automatisch op het punt, van Ezechiël 38

En dan zien we zonder problemen, dat het "thuis" van de Israëliet niet het Palestina is, wat men met hand en tand probeert 'te veroveren door o.a. "illegale bebouwing" maar dat het
inderdaad, zoals ik al eerder aantoonde om het Hemels Kanaän gaat en niet om een Hemels Palestina.
Wat leert Ezechiël 38 ons, dat ik al eens eerder heb aangehaald:
En wanneer de duizend jaren voleindigd zijn, zal de satan uit zijn gevangenis worden losgelaten, en hij zal uitgaan om de volkeren aan de vier hoeken der aarde te verleiden, Gog en Magog, om hen tot de oorlog te verzamelen, en hun getal is als het zand der zee.” Openbaring 20: 7-8
Merk op dat ik hier dus een direct verband leg tussen Ezechiël 38/39 en Openbaring 20
.
Andere profeten hebben over dit onderwerp gesproken zonder Gog en Magog te noemen. Dat is wat de vraag en het antwoord ons zeggen: “Dit is de dag waarvan Ik gesproken heb door de dienst van mijn knechten, de profeten van Israël.” Het gaat dus om een algemeen bekend onderwerp, waarover gesproken werd door de profeten.
Wanneer zal het optrekken van Gog geschieden?
Daarover is Ezechiël heel duidelijk. Het vindt plaats,
a. “Na geruime tijd; in toekomende jaren” (38: 8)
b. “Als het land zich van de krijg hersteld heeft, nadat Israël uit het gebied der volkeren bijeengebracht is, op de bergen Israëls” (38: 8)
c. “Allen wonen zij in gerustheid” (38: 8)
d. “Een land van dorpen, en zij wonen in gerustheid zonder muur, grendels of poorten” (38: 11)
e. “Een natie die uit het gebied der volken bijeen gebracht is” (38: 12)= uit alle taal, stam, natie en volk (alle gemeenschappen der wereld)
f. “Gog komt in het land van Israël” (38: 18)
g. “Op de bergen van Israël zult gij vallen” (39: 2, 4)
h. “Wanneer zij weer in hun land wonen” (39: 26)
i. “En hen uit de landen van hun vijanden verzamel” (39: 27)
j. “Wanneer Ik hen weer in hun eigen land verzamel zonder dat Ik iemand van hen daarginds achterlaat” (39: 28)
De profeet zegt dus dat het optrekken plaats zal vinden wanneer, Israël woont in “hun eigen land” Niemand die tot Israël behoort, is buiten Israël, met andere woorden, Israël is thuis
Zij wonen in een land zonder grendels en deuren. Wanneer woont Israël in “hun eigen land”?
De profeet Ezechiël geeft daarop het volgende antwoord: “Daarom profeteer en zeg tot hen: Zo zegt de Here Here: Zie, Ik open uw graven en zal u uit uw graven doen opkomen, o mijn volk, en u brengen naar het land Israëls. En gij zult weten, dat Ik de Here ben, wanneer Ik uw graven open en u uit uw graven doe opkomen, o mijn volk. Ik zal mijn Geest in u geven, zodat gij herleeft en Ik zal u doen wonen in uw land: en gij zult weten, dat Ik, de Here, het gesproken en gedaan heb, luidt het woord des Heren.” Ezechiël 37: 12-14.

Hier duidt Ezechiël er op aan, dat het om ALLE mensen gaat die vanuit hun aardse -geestelijke- dood, levend worden, dat is dus:

1. Door bekering en het aannemen van Christus in relatie tot de wet des Hemels (die in het Hemels Jeruzalem in de Ark ligt in het heilige der Heilige)
2. Door de opstanding uit de slaap (1e opstanding) bij de verschijning van Jezus op de wolken, op een teken van de Vader!

Laat ik er dit nog aan toevoegen. Israël als nationale Staat van deze wereld, staat er bij de meeste organisaties van politieke signatuur, niet al te best voor.
Dat komt omdat zij op een lukrake en zeer verbeten strijd tegenover (dus) de Palestijnen nogal te keer gaan, om gebieden te bezetten te 'heroveren' zo gezegd.
Ik heb eens voor de moeite verschillende journalistieke artikelen op na geslagen en steeds weer blijkt dat de politiek van Israël niet echt gewaardeerd wordt, als het gaat om
het omgaan met medemensen. En hier ligt dus het probleem. Hier wordt dus duidelijk dat het Kanaän een Hemels land is, waarvoor de Jood alswel de Griek moet 'vechten'.
Hij moet, zoals Jezus dat zegt: De strijd overwinnen!
Niet door een strijd van mensen tegen mensen van vlees en bloed, maar tegen de Overste en de duistere machten des Hemels.
Muren oprichten en mensen slaan met houten knuppels omdat ze zogezegd in het land van 'Israël' verblijven is geen oplossing en ook dus illegaal, als we de
Geschriften en Jezus mogen geloven, en dat laatste doen we, zeggen velen. Maar goed het Kruis alleen kan ons niet verlossen en dat blijkt wel uit de
huidige positie van het natuurlijke volk aan de Middellandse zee. Doe een ander niet aan, wat je zelf ook niet ondergaan zou willen is een van de vruchten van de Heilige Geest.
Met andere woorden; Behandel je medemens zoals je zelf behandeld wil worden; in ieder geval niet verdrijven van hun woonplaats en denken dat je nog OT profetieën in vervulling kunt laten gaan,
want die zijn verzegeld en afgedaan door Christus persoonlijk.
En inderdaad er keren steeds weer 'joden' naar de nederzettingen terug uit België en Frankrijk, maar het is -dus- meer om wettische invulling te geven aan een strijd die (ook zij)
bij voorbaat hebben verloren, dan een Geestelijke welke naar de Hemel wijst. Daardoor ontstaat er in deze wereld een strijd tussen mensen van vlees en bloed en willen de internationale
organisaties de kolonies veroordelen, echter militaire- en economische belangen verhinderen het Internationaal optreden tegen Israël van de gemeenschappen in de wereld.

Twee Belgische filmmakers hebben een korte docu gemaakt aangaande het probleem van de nederzettingen onder de titel: Thank God It's Friday. Men had een korte intro (trailer) op You Tube gezet.
You Tube heeft de trailer van het net gehaald. Dat verzoek kwam met zekerheid uit een Israëlische bron.
Het verzoek van die Trailer offline gehaald door YouTube bron en was gebaseerd op de volgende tekst:
De redactie.be telefoneerde met Jan Beddegenoots, een van de makers: "Men wil duidelijk niet dat dit onder de aandacht komt", zegt Jan Beddegenoodts. "Ik werd door YouTube gecontacteerd omdat er blijkbaar een anonieme klacht werd ingediend." Volgens Beddegenoodts is de klacht afkomstig uit Israël. "Ik kreeg een Hebreeuws mailtje waarin geëist werd dat ik een document kon voorleggen met de handtekening van iedereen die in de documentaire voorkomt. Anders zou het filmpje verwijderd worden." Dat is nu gebeurd. Beddegenoodt is niet van plan om het er bij te laten. "Ik ben een onafhankelijke documentairemaker, YouTube is de enige weg om mijn werk te laten zien aan het publiek." Hij bekijkt nu samen met een advocaat welke stappen hij kan ondernemen tegen de beslissing van YouTube. (gehele bericht zie bron:http://www.cobra.be/cm/cobra/nog/cobra- ... /1.1736730
Blijkbaar is de Israëlische Staat niet geheel zeker van haar zaak, dus wil zij op zijn minst de medewerkers aan de documentaire treffen, zo lijkt het. Bron voor verdere informatie over deze docu: http://www.cobra.be/cm/cobra/nog/cobra- ... /1.1736730

We hebben het er al over gehad, dat het Koninkrijk der hemelen niet van deze wereld is en dat het niet komt met uiterlijk vertoon zoals bij aardse koningen en keizers. God heeft Zijn koningschap verborgen in de mens (Mat.13:44, Luc.17:20-21). Wie het zoekt, zal het vinden (Mat.7:7-8, Luc.11:13). Het is namelijk Gods eer iets te verbergen, maar de eer van koningen het te ontdekken (Spr.25:2). Bron tot verdere studie: http://www.in-geest-en-waarheid.nl/k6nietdoorkracht.htm

Als we het aardse Jeruzalem, zouden bedekken met het Hemelse, dan is dit wat de Bijbel daarover zegt:
Wat zou voor het Koninkrijk der hemelen ondeugdelijk kunnen zijn? (Gr.: sapros=verrot, vuil, slecht). Alles wat uit de mens is (Mat.15:19, 1Cor.15:50). En alles wat van deze wereldorde is (Joh.18:36). Paulus noemde het allemaal vuilnis (Fil.3:8). In de jarenlange stilte na zijn bekering was ook hij de keuze gemaakt en hij had in die stilte geleerd, wat in Gods ogen niet meer bruikbaar was en wat goed, wat oud was en wat nieuw (Gal.1:11-17).
bron: http://www.in-geest-en-waarheid.nl/k6nietdoorkracht.htm

Nu ik heb de docu "Thank God It's Friday" reeds gezien, het is hartverscheurend, maar zeer dapper van dat kleine blonde meisje, hoe en waarom ze tekeer gaat tegen deze Israëlische militair.
Zie: http://www.cobra.be/cm/cobra/nog/cobra- ... /1.1736730

Laten we gewoonweg bidden voor wijsheid ook voor allen die betrokken zijn bij deze zaak, want daar gaat het om hè, als Christenen dienen we meer licht te geven aan onze medemensen, waar ook ter wereld en wie het ook mogen zijn,
zonder onderscheid- des persoon

Hartelijke groet