De messias van de T'NaCH

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2690
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Inktvlam »

Raymond B schreef: 15 okt 2018, 19:47 Mart,
Nog even een herhaling van de open punten voordat ik punt 6 weergeef

1) Hoe kan het zijn dat Israel die niet rechtvaardig was en is als een vervangend zondoffer voor haar eigen zonden zijn?
2) Hoe kan het zijn dat het zondoffer dood moet gaan terwijl volgens mijn laatste keer dat ik keek, Israel leeft?

opm:wat voor waarde heeft het offer als je daarvoor Israel invult => op deze hoef ik geen antwoord want dat antwoord is NUL

Terwijl ik zo bezig ben met de leidende dienaar kom je van het een op het ander dus;

punt6. De lijdende dienaar heeft eigenschappen die nooit waar waren voor Israël ik noem er hier 3

1). De lijdende dienaar wordt afgeschilderd als zijnde onschuldig. Hij deed geen geweld en er was geen bedrog in zijn mond (Jesaja 53: 4-6, 8b, 9b). Israël heeft nooit gezegd dat ze zou lijden omdat ze onschuldig was. (Zie bijvoorbeeld Leviticus 26 en Deuteronomium 28.) Bovendien wordt Israël nooit afgebeeld als zijnde onschuldig. Een vluchtige lezing door Richt, I en II Sam, I en II Kon, I en II Kron., en alle profeten maken dit overduidelijk.
(Zie, bijvoorbeeld, Jes. 59: 1-15, in het bijzonder 4-7 en Psalm 14: 3.) Dit zijn slechts twee van de honderden voorbeelden die kunnen worden aangehaald.) Dat was de reden waarom zoveel offers nodig waren. Israël was nooit rechtvaardig, of zelfs dicht bij rechtvaardig zijn.
Door de Hebreeuwse Geschriften wordt Israël afgebeeld als voortdurend God afwijzende en herhaaldelijk veroordeeld worden voor haar zonden.
Dit staat in schril contrast met de lijdende dienaar van Jesaja 53, die wordt afgeschilderd als een onschuldige lijder.

2). De lijdende dienaar is de meest rechtvaardige persoon die in de Schrift wordt beschreven. In Jesaja 53:11 wordt hij "Tsadeek ahvdee" of "Mijn rechtvaardige dienaar" genoemd. Dit is de enige plaats in de hele Hebreeuwse Bijbel waar deze uitdrukking wordt gebruikt.
Het wordt zeker nooit gebruikt door Israël. Bovendien werd Abraham, Mozes, David, of een andere profeet of heerser in de Hebreeuwse Bijbel nooit "Tsadeek ahvdee" of "Mijn rechtvaardige dienaar" genoemd, behalve de lijdende dienaar van Jesaja 53. Slechts één rechtvaardig of zonder enige smetten zou kunnen sterven als een offer voor de zonde. Nochtans, werd geen normale mens ooit als rechtvaardig beschouwd op zijn of haar. (Zie, bijvoorbeeld, Psalm 14: 2-3 en Psalm 53: 2-3.) Deze lijdende dienaar moet daarom iemand zijn die groter is dan Abraham, Mozes of David.
Het is geen wonder dat de grote meerderheid van rabbijnen door de eeuwen heen concludeerde dat deze rechtmatige dienaar niemand minder was dan de Messias van Israël.

3). De lijdende dienaar wordt afgebeeld als een stille lijder, omdat hij, net als een lam, niet heeft geprotesteerd tegen zijn executie en zich evenmin heeft verdedigd.
In plaats daarvan heeft hij vrijwillig en vrijwillig geleden.
Terwijl Israël onmetelijke vervolging heeft ondergaan, heeft ze dit nooit vrijwillig of vrijwillig gedaan. Israël heeft altijd geroepen tegen de onmenselijkheid van mensen tegen haar.

Bij vraag 1 en 2 komt dus bij
3)Hoe is Israel een onschuldig lijder?
4) Hoe en of wanneer is israel groter dan Abraham, Mozes of David?
5) Hoe of wanneer is Israel zonder protest als een lam geslacht?

Mvg Raymond
Bravo, heel goed. Ik heb die punten ook allemaal genoemd (zie de 15 punten). Om die redenen kan Israël inderdaad nooit en te nimmer de lijdende dienaar zijn.
viewtopic.php?f=9&t=3535&start=176
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

:geek: :w
Go on boys...
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Piebe Paulusma »

Inktvlam schreef: 16 okt 2018, 10:42
Raymond B schreef: 15 okt 2018, 19:47 Mart,
Nog even een herhaling van de open punten voordat ik punt 6 weergeef

1) Hoe kan het zijn dat Israel die niet rechtvaardig was en is als een vervangend zondoffer voor haar eigen zonden zijn?
2) Hoe kan het zijn dat het zondoffer dood moet gaan terwijl volgens mijn laatste keer dat ik keek, Israel leeft?

opm:wat voor waarde heeft het offer als je daarvoor Israel invult => op deze hoef ik geen antwoord want dat antwoord is NUL

Terwijl ik zo bezig ben met de leidende dienaar kom je van het een op het ander dus;

punt6. De lijdende dienaar heeft eigenschappen die nooit waar waren voor Israël ik noem er hier 3

1). De lijdende dienaar wordt afgeschilderd als zijnde onschuldig. Hij deed geen geweld en er was geen bedrog in zijn mond (Jesaja 53: 4-6, 8b, 9b). Israël heeft nooit gezegd dat ze zou lijden omdat ze onschuldig was. (Zie bijvoorbeeld Leviticus 26 en Deuteronomium 28.) Bovendien wordt Israël nooit afgebeeld als zijnde onschuldig. Een vluchtige lezing door Richt, I en II Sam, I en II Kon, I en II Kron., en alle profeten maken dit overduidelijk.
(Zie, bijvoorbeeld, Jes. 59: 1-15, in het bijzonder 4-7 en Psalm 14: 3.) Dit zijn slechts twee van de honderden voorbeelden die kunnen worden aangehaald.) Dat was de reden waarom zoveel offers nodig waren. Israël was nooit rechtvaardig, of zelfs dicht bij rechtvaardig zijn.
Door de Hebreeuwse Geschriften wordt Israël afgebeeld als voortdurend God afwijzende en herhaaldelijk veroordeeld worden voor haar zonden.
Dit staat in schril contrast met de lijdende dienaar van Jesaja 53, die wordt afgeschilderd als een onschuldige lijder.

2). De lijdende dienaar is de meest rechtvaardige persoon die in de Schrift wordt beschreven. In Jesaja 53:11 wordt hij "Tsadeek ahvdee" of "Mijn rechtvaardige dienaar" genoemd. Dit is de enige plaats in de hele Hebreeuwse Bijbel waar deze uitdrukking wordt gebruikt.
Het wordt zeker nooit gebruikt door Israël. Bovendien werd Abraham, Mozes, David, of een andere profeet of heerser in de Hebreeuwse Bijbel nooit "Tsadeek ahvdee" of "Mijn rechtvaardige dienaar" genoemd, behalve de lijdende dienaar van Jesaja 53. Slechts één rechtvaardig of zonder enige smetten zou kunnen sterven als een offer voor de zonde. Nochtans, werd geen normale mens ooit als rechtvaardig beschouwd op zijn of haar. (Zie, bijvoorbeeld, Psalm 14: 2-3 en Psalm 53: 2-3.) Deze lijdende dienaar moet daarom iemand zijn die groter is dan Abraham, Mozes of David.
Het is geen wonder dat de grote meerderheid van rabbijnen door de eeuwen heen concludeerde dat deze rechtmatige dienaar niemand minder was dan de Messias van Israël.

3). De lijdende dienaar wordt afgebeeld als een stille lijder, omdat hij, net als een lam, niet heeft geprotesteerd tegen zijn executie en zich evenmin heeft verdedigd.
In plaats daarvan heeft hij vrijwillig en vrijwillig geleden.
Terwijl Israël onmetelijke vervolging heeft ondergaan, heeft ze dit nooit vrijwillig of vrijwillig gedaan. Israël heeft altijd geroepen tegen de onmenselijkheid van mensen tegen haar.

Bij vraag 1 en 2 komt dus bij
3)Hoe is Israel een onschuldig lijder?
4) Hoe en of wanneer is israel groter dan Abraham, Mozes of David?
5) Hoe of wanneer is Israel zonder protest als een lam geslacht?

Mvg Raymond
Bravo, heel goed. Ik heb die punten ook allemaal genoemd (zie de 15 punten). Om die redenen kan Israël inderdaad nooit en te nimmer de lijdende dienaar zijn.
viewtopic.php?f=9&t=3535&start=176
Christus is Israël, zie Matth. 2:15 en Hos 11:1.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

Er zijn wel veel overeenkomsten, ook de eerstgeboren zoon. Sommige teksten kunnen op allebei slaan of als je dacht dat het over Jezus ging, dat het toch over Israel gaat.
'Na 2 dagen zal ik u doen herleven' slaat op Israel, maar dat was bij Jezus ook.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

coby schreef: 16 okt 2018, 11:44 Er zijn wel veel overeenkomsten, ook de eerstgeboren zoon.
Sommige teksten kunnen op allebei slaan of als je dacht dat het over Jezus ging, dat het toch over Israel gaat.
'Na 2 dagen zal ik u doen herleven' slaat op Israel, maar dat was bij Jezus ook.
Ja.....omdat het NT veel later samengesteld en geconstrueerd is uit teksten vanuit de T'NaCH en er naar een eigen uitleg is gezocht....
Dus zo moeilijk lijkt me dat niet...

Stel.......ik schrijf een boek en vermeld daarin dat Zolderworm mijn innig geliefde zoon is en jaren later wordt mijn boek geadopteerd of gejat door een sekte en wordt de naam veranderd in ericjan :clown: ....alsmede wordt alles anders ingevuld dan dat ik heb bedoeld en wat er staat.......... :? 8-)
Wat blijft er dan nog over van het boek dat oorspronkelijk door mij geschreven is?
Tegenwoordig heet dat plagiaat....of fraude
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

callista schreef: 16 okt 2018, 11:49 Stel.......ik schrijf een boek en vermeld daarin dat Zolderworm mijn innig geliefde zoon is en jaren later wordt mijn boek geadopteerd of gejat door een sekte en wordt de naam veranderd in ericjan :clown:
:P
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

Inktvlam schreef: 16 okt 2018, 10:42
Bravo, heel goed. Ik heb die punten ook allemaal genoemd (zie de 15 punten). Om die redenen kan Israël inderdaad nooit en te nimmer de lijdende dienaar zijn.
En Mart heeft, uitstekend onderbouwd, aangetoond dat het niet Jezus kan zijn geweest.
Vallen beide opties dus af.
Laatst gewijzigd door HJW op 16 okt 2018, 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

callista schreef: 16 okt 2018, 11:49
Stel.......ik schrijf een boek en vermeld daarin dat Zolderworm mijn innig geliefde zoon is en jaren later wordt mijn boek geadopteerd of gejat door een sekte en wordt de naam veranderd in ericjan :clown: ....alsmede wordt alles anders ingevuld dan dat ik heb bedoeld en wat er staat.......... :? 8-)
Wat blijft er dan nog over van het boek dat oorspronkelijk door mij geschreven is?
Tegenwoordig heet dat plagiaat....of fraude
En vervolgens gaat die sekte beweren dat jij je eigen boek niet snapt.....
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door ericjan »

Piebe Paulusma schreef: 16 okt 2018, 11:37 Christus is Israël, zie Matth. 2:15 en Hos 11:1.
15 En hij bleef daar tot de dood van Herodes, opdat vervuld werd wat door de Heere gesproken is door de profeet: Uit Egypte heb Ik Mijn Zoon geroepen.
Matteus 2

1 Toen Israël een kind was, had Ik hem lief, en uit Egypte heb Ik Mijn zoon geroepen.
Heosea 11

Hier is Mijn Zoon Israel en NIET (alleen) Yeshua.

Het Uitverkoren volkje Israel is begonnen als zodanig na Jacob en de Eed aan hem door G'd gedaan.
Jacob zijn 12 zonen werden de 12 stammen van Israel.
Jozef kwam via slaverij als onderkoning in Egypte terecht.
Daar is het volkje Israel tot ontwikkeling gekomen, totdat het door jaloersheid van de Egyptenaren vanwege de Zegeningen die zij hadden tot slaverij werd gedwongen. Daarna heeft G'd Zijn uitverkoren Volkje Israel via Mozes het beloofde land geschonken.
Op DIE wijze doelen de citaten waarme je komt op Israel.
En DIT alles (via Israel) heeft G'd zo gedaan om Yeshua te verwekken bij de maagd Maria.
Niet voor niets verhaalt de Schrift zo duidelijk over de stamboom van Christus.
Veel christenen slaan het over als niet belangrijk en missen veel van G'd Zijn bedoelingen. :(
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

HJW schreef: 16 okt 2018, 12:28
callista schreef: 16 okt 2018, 11:49
Stel.......ik schrijf een boek en vermeld daarin dat Zolderworm mijn innig geliefde zoon is en jaren later wordt mijn boek geadopteerd of gejat door een sekte en wordt de naam veranderd in ericjan :clown: ....alsmede wordt alles anders ingevuld dan dat ik heb bedoeld en wat er staat.......... :? 8-)
Wat blijft er dan nog over van het boek dat oorspronkelijk door mij geschreven is?
Tegenwoordig heet dat plagiaat....of fraude
En vervolgens gaat die sekte beweren dat jij je eigen boek niet snapt.....
Jaaa... :cry:
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

ericjan schreef: 16 okt 2018, 12:44
En DIT alles (via Israel) heeft G'd zo gedaan om Yeshua te verwekken bij de maagd Maria.
Niet voor niets verhaalt de Schrift zo duidelijk over de stamboom van Christus.
Veel christenen slaan het over als niet belangrijk en missen veel van G'd Zijn bedoelingen. :(
Christus heeft geen stamboom en is ook niet uit een maagd geboren....
Daar wordt in de T'NaCH nergens naar verwezen....
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door ericjan »

callista schreef: 16 okt 2018, 13:03
ericjan schreef: 16 okt 2018, 12:44
En DIT alles (via Israel) heeft G'd zo gedaan om Yeshua te verwekken bij de maagd Maria.
Niet voor niets verhaalt de Schrift zo duidelijk over de stamboom van Christus.
Veel christenen slaan het over als niet belangrijk en missen veel van G'd Zijn bedoelingen. :(
Christus heeft geen stamboom en is ook niet uit een maagd geboren....
Daar wordt in de T'NaCH nergens naar verwezen....
Dit antwoord begrijp ik uit jou toetsenbord afkomstig, wie niet in G'd gelooft, noch in Yeshua, noch in de Schrift is ook niet in staat om het geslachtsregister te ontdekken.

Maar voor de niet lauwe maar bijbelgetrouwe christenen, zie Matheus 1
Het geslachtsregister van Jezus Christus
1 Het geslachtsregister van Jezus Christus, de Zoon van David, de Zoon van Abraham.
2 Abraham verwekte Izak, Izak verwekte Jakob, Jakob verwekte Juda en zijn broers;
3 Juda verwekte Perez en Zerah bij Tamar; Perez verwekte Hezron, Hezron verwekte Aram;
4 Aram verwekte Aminadab, Aminadab verwekte Nahesson, Nahesson verwekte Salmon;
5 Salmon verwekte Boaz bij Rachab, Boaz verwekte Obed bij Ruth, Obed verwekte Isaï;
6 Isaï verwekte David, de koning; David, de koning, verwekte Salomo bij haar die de vrouw van Uria was;
7 Salomo verwekte Rehabeam, Rehabeam verwekte Abia, Abia verwekte Asa;
8 Asa verwekte Josafat, Josafat verwekte Joram, Joram verwekte Uzzia;
9 Uzzia verwekte Jotham, Jotham verwekte Achaz, Achaz verwekte Hizkia;
10 Hizkia verwekte Manasse, Manasse verwekte Amon, Amon verwekte Josia;
11 Josia verwekte Jechonia en zijn broers, ten tijde van de Babylonische ballingschap.
12 Na de Babylonische ballingschap verwekte Jechonia Sealthiël, Sealthiël verwekte Zerubbabel;
13 Zerubbabel verwekte Abihud, Abihud verwekte Eljakim, Eljakim verwekte Azor;
14 Azor verwekte Zadok, Zadok verwekte Achim, Achim verwekte Eliud;
15 Eliud verwekte Eleazar, Eleazar verwekte Matthan, Matthan verwekte Jakob;
16 Jakob verwekte Jozef, de man van Maria, uit wie geboren is Jezus, Die Christus genoemd wordt.
17 Al de geslachten dus, van Abraham tot David, zijn veertien geslachten; en van David tot de Babylonische ballingschap zijn veertien geslachten; en van de Babylonische ballingschap tot Christus zijn veertien geslachten.
Laatst gewijzigd door ericjan op 16 okt 2018, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

ericjan schreef: 16 okt 2018, 13:15
callista schreef: 16 okt 2018, 13:03
ericjan schreef: 16 okt 2018, 12:44
En DIT alles (via Israel) heeft G'd zo gedaan om Yeshua te verwekken bij de maagd Maria.
Niet voor niets verhaalt de Schrift zo duidelijk over de stamboom van Christus.
Veel christenen slaan het over als niet belangrijk en missen veel van G'd Zijn bedoelingen. :(
Christus heeft geen stamboom en is ook niet uit een maagd geboren....
Daar wordt in de T'NaCH nergens naar verwezen....
Dit antwoord begrijp ik uit jou toetsenbord afkomstig, wie niet in G'd gelooft, noch in Yeshua, noch in de Schrift is ook niet in staat om het geslachtsregister te ontdekken.
Natuurlijk...dan wil jij mij dat vast wel uitleggen....
peda
Berichten: 21507
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door peda »

HJW schreef: 16 okt 2018, 12:28 En vervolgens gaat die sekte beweren dat jij je eigen boek niet snapt.....
Maar volgens de ( sekte ) leden heeft God Zelve het boek voorgelezen aan profeten en hebben die profeten aansluitend het voorgelezene op schrift laten stellen. Van plagiaat is geen sprake omdat God door de orthodoxie als auteur van het boek wordt genoemd. God de auteur wordt door de anders -gelovenden niet ( goed ) begrepen. Een kwalijke zaak waar na de dood straf voor wordt uitgedeeld.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

peda schreef: 16 okt 2018, 13:18
Maar volgens de ( sekte ) leden heeft God Zelve het boek voorgelezen aan profeten en hebben die profeten aansluitend het voorgelezene op schrift laten stellen. Van plagiaat is geen sprake omdat God door de orthodoxie als auteur van het boek wordt genoemd. God de auteur wordt door de anders -gelovenden niet ( goed ) begrepen. Een kwalijke zaak waar na de dood straf voor wordt uitgedeeld.
Er moeten idd constant geloofsuitspraken gedaan worden om het te verklaren.
Als iemand orthodox christelijk gelooft en denkt dat hij een zondaar is die gered moet worden.......be my guest. Als dat jou vertrouwen geeft, blijf dat dan vooral geloven.
Het enige echte probleem wat mij betreft in het christendom zit zijn de exclusiviteitsclaims en daaruit voortvloeiend de superioriteitsgevoelens.
Het eeuwige leven.......exclusief bij ons verkrijgbaar !!
De ellende van godsdiensten komt voort uit superioriteitsgedachten.
Laatst gewijzigd door HJW op 16 okt 2018, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 16 okt 2018, 12:28
callista schreef: 16 okt 2018, 11:49
Stel.......ik schrijf een boek en vermeld daarin dat Zolderworm mijn innig geliefde zoon is en jaren later wordt mijn boek geadopteerd of gejat door een sekte en wordt de naam veranderd in ericjan :clown: ....alsmede wordt alles anders ingevuld dan dat ik heb bedoeld en wat er staat.......... :? 8-)
Wat blijft er dan nog over van het boek dat oorspronkelijk door mij geschreven is?
Tegenwoordig heet dat plagiaat....of fraude
En vervolgens gaat die sekte beweren dat jij je eigen boek niet snapt.....
Even denken........ stel callista schrijft een boek..... hhhmmm, dat is wel erg veel voorstellingsvermogen gevraagd, pppff
Ik bedoel een boek schrijven daarvoor zijn toch bepaalde eigenschappen noodzakelijk. :clown: :lol:
Maar OK stel callista schrijft een artikeltje in een vrouwenblaadje a 1 A4 groot over dat Zolderworm haar innig geliefde zoon is.

Welk individu met een beetje hersens zou zo een artkeletje uit een vrouwenblad willen overnemen onder eigen naam?
Daar schaamt een beetje geschoold persoon zich toch voor? :clown: :w

[modbreak Trajecto] Ad hominem; niet toegestaan.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 16 okt 2018, 13:35 Even denken........ stel callista schrijft een boek..... hhhmmm, dat is wel erg veel voorstellingsvermogen gevraagd, pppff
Ik bedoel een boek schrijven daarvoor zijn toch bepaalde eigenschappen noodzakelijk. :clown: :lol:
En het letterljk lezen van de bijbel leidt tot dit gedrag ? Genant.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

HJW schreef: 16 okt 2018, 13:38
ericjan schreef: 16 okt 2018, 13:35 Even denken........ stel callista schrijft een boek..... hhhmmm, dat is wel erg veel voorstellingsvermogen gevraagd, pppff
Ik bedoel een boek schrijven daarvoor zijn toch bepaalde eigenschappen noodzakelijk. :clown: :lol:
En het letterlijk lezen van de bijbel leidt tot dit gedrag ? Genant.
Maar ook veelzeggend...een openbaring op zich als het ware.... :ugeek:
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door ericjan »

HJW schreef: 16 okt 2018, 13:38
ericjan schreef: 16 okt 2018, 13:35 Even denken........ stel callista schrijft een boek..... hhhmmm, dat is wel erg veel voorstellingsvermogen gevraagd, pppff
Ik bedoel een boek schrijven daarvoor zijn toch bepaalde eigenschappen noodzakelijk. :clown: :lol:
En het letterljk lezen van de bijbel leidt tot dit gedrag ? Genant.
Hoezo HJW?
Denk jij dan ECHT dat Callista niet slim genoeg is om een boek te schrijven?
Ik zet er immers :clown: :lol: symbolen bij om iets duidelijk te maken. Net zoals callista dat evenzo deed toen ze mijn naam gebruikte in haar voorbeeld.
Zonder de Schrift leven en toch zo vreselijk zuurpruim zijn, ppffff
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door ericjan »

Maar alle gekheid op een stokje nu:

Want Yeshua verwijst zoveel naar het OT en dat dat ALLES in de Schriften MOET gebeuren en dat het daarom ook geschied, dat het onmodelijk is dat de Schrift puur door mensen gemaakt is. Dan zou Yeshua er NOOIT uit hebben geciteerd en al helemaal niet gemeld dat de dingen gebeurden omdat het in de Schrift staat.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 16 okt 2018, 13:42 Hoezo HJW?
Denk jij dan ECHT dat Callista niet slim genoeg is om een boek te schrijven?
Ik zet er immers :clown: :lol: symbolen bij om iets duidelijk te maken. Net zoals callista dat evenzo deed toen ze mijn naam gebruikte in haar voorbeeld.
Zonder de Schrift leven en toch zo vreselijk zuurpruim zijn, ppffff
Er zijn gewoon mensen die door je teksten heen prikken. En dan is het gewoon genant.
Dat weet je zelf ook. Toneelspel wordt doorzien.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

ericjan schreef: 16 okt 2018, 13:45 Maar alle gekheid op een stokje nu:

Want Yeshua verwijst zoveel naar het OT en dat dat ALLES in de Schriften MOET gebeuren en dat het daarom ook geschied, dat het onmodelijk is dat de Schrift puur door mensen gemaakt is. Dan zou Yeshua er NOOIT uit hebben geciteerd en al helemaal niet gemeld dat de dingen gebeurden omdat het in de Schrift staat.
Hel veel inlegkunde.
De joden toen hebben gekeken naar de nieuwe claims en dat het allemaal op Jezus betrekking zou hebben.
Massaal kwamen ze tot de conclusie dat de claims niet deugden en Jezus niet de messias was.
Ze hebben dat goed onderbouwd.
Dat jij wilt geloven dat Jezus is gestorven voor jouw zonden, is helemaal prima.
Maar het is niet vol te houden dat het allemaal zo mooi aansluit met de tenach. Daarvoor zijn het te veel aannames, kromme redeneringen, uit zijn verband gerukte teksten, later anders geinterpreteerde teksten, niet deugdelijke verwijzingen naar achteraf profetisch verklaarde teksten.

De joodse gemeenschap heeft gewoon veel beter onderbouwd dat Jezus niet de messias is.
Dan nog steeds heb jij het volste recht om christelijk te zijn. Maar de vermeende eenheid met de tenach is er niet.
peda
Berichten: 21507
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door peda »

HJW schreef: 16 okt 2018, 13:34
Het enige echte probleem wat mij betreft in het christendom zit zijn de exclusiviteitsclaims en daaruit voortvloeiend de superioriteitsgevoelens.
Het eeuwige leven.......exclusief bij ons verkrijgbaar !!
De ellende van godsdiensten komt voort uit superioriteitsgedachten.
Ik zie de superioriteit vooral bij de God van de Eeuwige Straf godsdiensten. Je ziet het zelfde in de Islam. Voor de Alverzoener heeft het geen enkele zin om zich met zijn/haar harmonie-overtuiging af te zetten tegen andersdenkenden. Voor iedereen komt het uiteindelijk toch wel goed. Bij de God van de Straf ligt dit in mijn ogen volledig anders. Een enorme dualiteit en dualiteit veroorzaakt per definitie denken in superioriteit. Mijn idee is beter als het jouwe. Overigens voer voor mijn fameuze godsdienstpsycholoog.
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door HJW »

peda schreef: 16 okt 2018, 13:51 Ik zie de superioriteit vooral bij de God van de Eeuwige Straf godsdiensten. Je ziet het zelfde in de Islam.
Dat klopt, dat is de andere godsdienst die in dezelfde mate exclusiviteit claimt en ook daar zie je dus de superioriteisgedachten.
Voor de Alverzoener heeft het geen enkele zin om zich met zijn/haar harmonie-overtuiging af te zetten tegen andersdenkenden.

Ik geloof niet in alverzoening.
Een enorme dualiteit en dualiteit veroorzaakt per definitie denken in superioriteit.
Niet per definitie.
Overigens voer voor mijn fameuze godsdienstpsycholoog.
Yep.
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door coby »

Jezus staat al in het O.T.
God is mijn Jezus geworden.
Zo klaar.
https://biblehub.com/text/isaiah/12-2.htm