Ik begrijp je nu.coby schreef: 16 nov 2018, 11:05Ik zat alles van die pyramide van Giza op te zoeken en toen kwam ik ook bij die toren van Babel en ze waren een en wilden een toren tot in de hemel bouwen en dat was juist niet goed. Nu zal niets onmogelijk zijn voor ze.
Dat is juist hartstikke gevaarlijk, zo'n wereldregering met eenheid van religies.
Ik heb echter niet gepleit voor een wereldregereing en eenheid van religies.
Ik heb geconstateerd dat religie in de oorspronkelijke betekenis van het woord geen Babylonische spraakverwarring oplevert.
Al was het maar omdat we tegenwoordig Google Translate hebben.
Serieus: 'verbonden' zijn impliceert niet automatisch 'gebonden' zijn door één regering en dezelfde 'taal' spreken.
Het impliceert dat je elkaar ondanks verschillen niet loslaat.
Ik verdiepte me zojuist in de worsteling van de PKN met het al dan niet gelijkstellen van (kerkelijke) homo- en hetero-huwelijken.
Indrukwekkend dat ze er daar al zo lang in slagen om daarover met elkaar in gesprek te blijven ondanks de vele woorden die ze er aan vuil weten te maken.
In menig andere geloofsgemeenschap waren er al lang splitsingen uit voortgekomen doordat mensen zich vastbijten in hun eigen woorden, hun eigen 'taal'.