Dit bracht mij op een vraag die ik aan Zolderwom wilde stellen, maar de topic is dicht. Dus leek het me beter om even een nieuwe topic te starten.Zolderworm schreef:Ik vind het juist zo kenmerkend in de huidige tijd, en de afgelopen tijd, dat God zo totaal afwezig is. Je merkt niets van de aanwezigheid van en de bemoeienis door God. Waar was God tijdens de Tweede Wereldoorlog en de vervolging van de joden? En dat is maar één voorbeeld.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat God zich in bijbelse tijden wel met de geschiedenis bemoeide. Daarom zie ik de God zoals beschreven in de Bijbel als compleet zelfverzonnen.
Hallo Zolderworm,
Jiddu Krishnamurti schreef:
"Liefde weet niets van het verleden, noch van de toekomst, liefde blijft voortdurend nieuw."
Ik denk dat er ook in de Tweede Wereldoorlog nog liefde aanwezig was op de wereld. Zelfs in de getroffen gebieden. Misschien wel juist in de getroffen gebieden, want waar mensen vrij massaal onder grote druk komen te staan, bloeit meestal ook de onderlinge liefde op.
Hoe denk jij hierover?
Jij kent Krishnamurti heel veel beter dan ik. Ik heb slechts dit zinnetje ergens opgepikt Hij heeft waarschijnlijk veel meer over de liefde geschreven. Krishnamurti is voor jou een inspiratiebron geweest. Zou je eens iets willen delen van wat jou inspireerde aan zijn werk?