Jg kenen geen carnatie of reïncarnatie.peda schreef: 02 feb 2019, 14:59Ik had altijd begrepen dat de Aartsengel Michael in Jezus was geincarneerd in de geloofsvisie van de Jehovah getuigen ( Johannes 1 vers 1 ). Dat Jezus volgens de historie een volmaakt mens was, dat begrijp ik. Maar waar komt dan bij mij de gedachte van Michael en Jezus in verbinding met Jehovah getuigen dan toch vandaan?Alpha schreef: 02 feb 2019, 13:25Incarnatie of reïncarnatie is een buitenbijbels gegeven.peda schreef: 23 jan 2019, 13:53Incarnatie betekent vleeswording. Hoe noemen de Jehovah Getuigen dan de vleeswording van Michael?Alpha schreef: 23 jan 2019, 13:30Sorry, Incarnatie is een buiten bijbels gegeven.peda schreef: 23 jan 2019, 11:59 Jezus is de incarnatie van de aartsengel Michael. Deze aartsengel is door God geschapen en volgens het bijbelse verhaal, voordat de mens geschapen werd. Dat is dan tevens het antwoord aan Kessel. De engel Michael bestond reeds voordat de mens Jezus er zelf was.
Jezus is gewoon geboren als mens, wèl volmaakt.
Op die manier kon hij een leven gevende geest worden.
Romeinen 5:12 Dus door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo heeft de dood zich tot alle mensen uitgebreid omdat ze allemaal hebben gezondigd.
1 Korinthiërs 15:45 Zo staat er geschreven: ‘De eerste mens, Adam, werd een levend wezen.’ De laatste Adam werd een leven gevende geest. NWV.
Dit is wat de encyclopedie "Inzicht in de schrift" er over zegt:
Michaël.
De enige heilige engel buiten Gabriël die in de bijbel bij name wordt genoemd, en de enige die als „aartsengel” wordt aangeduid (Ju 9).
De aanwijzingen in de Schrift geven te kennen dat de naam Michaël betrekking had op Gods Zoon voordat hij de hemel verliet om Jezus Christus te worden, en ook na zijn terugkeer. Michaël is de enige van wie wordt gezegd dat hij „de aartsengel” is, wat „hoofdengel” of „overste der engelen” betekent. De uitdrukking komt in de bijbel alleen in het enkelvoud voor.
Er zijn ook andere schriftplaatsen die bevestigen dat Michaël inderdaad de Zoon van God is. Nadat Daniël voor het eerst gewag had gemaakt van Michaël (Da 10:13), tekende hij een profetie op die wat de vervulling ervan betreft helemaal tot in „de tijd van het einde” reikt (Da 11:40) en verklaarde vervolgens: „En gedurende die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst die staat ten behoeve van de zonen van [Daniëls] volk” (Da 12:1).
Gedurende zijn voormenselijke bestaan werd Jezus „het Woord” genoemd (Jo 1:1). Bovendien droeg hij de eigennaam Michaël. Uit het feit dat hij ook na zijn opstanding de naam Jezus heeft behouden (Han 9:5), blijkt dat „het Woord” identiek is met de Zoon van God op aarde. Dat hij zijn hemelse naam Michaël en zijn titel (of naam) „Het Woord van God” (Opb 19:13) weer aannam, brengt hem met zijn voormenselijke bestaan in verband. Zelfs de naam Michaël, die „Wie is gelijk God?” betekent, laat uitkomen dat niemand aan Jehovah God gelijk is of hem kan evenaren en dat zijn aartsengel Michaël zijn grote Voorvechter of Rechtvaardiger is.
Spr 8:
22 Jehovah bracht mij voort als het begin van zijn weg, het eerste van zijn werken van lang geleden.
23 In het verre verleden ben ik aangesteld, vanaf het begin, vanaf tijden eerder dan de aarde.
24 Ik werd voortgebracht toen er nog geen diepe wateren waren,toen er geen bronnen waren, overlopend van water.
25 Voordat de bergen waren neergezet,vóór de heuvels, werd ik voortgebracht,
30 toen was ik naast hem als een meesterwerker. Ik was degene op wie hij bijzonder gesteld was, elke dag weer.
Ik was altijd vrolijk bij hem.
31 Ik was blij over de aarde, die bewoond kon worden, en ik was bijzonder gesteld op de mensen.
Openbaring 2:18 Schrijf aan de engel van de gemeente in Thyati̱ra: Dit zegt de Zoon van God, hij die ogen heeft als een vlammend vuur en voeten als zuiver koper:
Openbaring 3:14 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea: Dit zegt de Amen, de trouwe en ware getuige, het begin van de schepping door God: NWV.