Wim Nusselder schreef: 15 apr 2019, 23:52
Anja schreef: 15 apr 2019, 23:38Zodra iemand […] aanhoudend geloofsplicht ten aanzien van een vermeende openbaring door de strot tracht te dringen mag ie indien indien het niet anders kan best ferm worden toegesproken.
Ja, kerken dienen bij tijd en wijle ferm te worden toegesproken.
Daar zijn profeten voor.
Daar heb ik even lang over moeten nadenken, maar daar heb je ook eigenlijk wel gelijk in. De gedachte dat dat ouweltje letterlijk het lichaam van Christus zou zijn en dat je dus als ze je dat niet voeren, niets van Christus in je kunt hebben en de leiding van de Heilige Geest niet kunt hebben, is in wezen ook iets wat je door de strot geduwd wordt. Nou ja, niet letterlijk dan, dat dan weer niet, integendeel zelfs.
De mens en zijn hang naar macht en bezit. "Hij is ónze Bruidegom!" zeiden de katteklieken. En als je dan zegt, inderdaad
onze Bruidegom, oei oei, dan is het ineens niet van jou maar alleen "Van mij". Wat een schouwspel.
Ik vond het ook zo hilarisch toen ze een keer volgens de berichtgeving te weinig ouweltjes hadden en dat er dan niemand op het idee komt om die dingen te breken (ze zijn eenvoudig in stukjes te knippen) en te delen. Welnee, op is op, wie het eerst komt het eerst maalt en de rest van nota bene toch zelfs het "eigen volk" mag met lege handen naar de bankjes terug. Waow, that's the spirit. Brak Hij het brood niet dan, vraag je je dan af.