Nou, nooit is natuurlijk weer overdreven en zwart/wit denken.Inktvlam schreef: ↑19 apr 2019, 21:02Gezien het feit dat je blijkbaar nooit leest wat ik schrijf, schiet jij inderdaad geen sikkepit op. Ik heb al diverse keren gereageerd op je uitlatingen, maar daarna zie ik nooit meer van jouw kant een reactie terug.Tin schreef:Inktvlam, we zijn nu al jaren bezig en schieten geen sikkepit op.
Maar ik reageer inderdaad lang niet altijd.
Ik wil eigenlijk het gevoel hebben dat een gesprek ontstaat.
Als ik aan een antwoord zie dat daar weinig kans op is, laat ik het er weer voor een tijdje bij zitten.
Je eerste humoristische opmerkingen reageer ik maar even niet op.Verbijsterend zulke opmerkingen. Onvoorstelbaar. Vele, vele malen bewijzen geleverd en dan nog jammeren dat je het niet ziet. Ik zou zeggen: een bril kan best duur zijn, maar koop toch maar zo'n ding, met het drukke verkeer van tegenwoordig kan het ook nog eens levensreddend zijn als je de straat moet oversteken, en ga dan mijn betoog eindelijk eens goed lezen!Tin schreef:Jij blijft maar schrijven dat je aldoor bewijzen ergens voor geeft, terwijl de mensen hier ze nooit zien.
Op 16 april heb ik nog geschreven over moleculaire machientjes. Net zo min als je kunt rijden in een auto zonder wielen, kun je niet zonder die moleculaire systemen, ze zijn allemaal belangrijk en van levensbelang, dus er is geen geleidelijk evolutionair pad er naar toe.
Het tweede is waar je altijd mee aankomt, ja.
En blijkbaar zie je dat als 'bewijs'.
In het feit dat een auto niet zonder wielen kan rijden zie jij het bewijs dat 'dat wat is' een God volgens menselijk beeld en gelijkenis nodig heeft die dat alles in elkaar zet.
Dank je voor de smiley.Bij jou.Tin schreef:Waar zit nu de denkfout?
De ET gaat nog wel even verder zoeken.Jij speelt vals. Plotselinge verschijningen van nieuwe volledig gevormde soorten bijvoorbeeld bij de Cambrische explosie en de Ordovicische explosie is precies wat je zou verwachten bij schepping, maar totaal onverwacht binnen evolutie. Dus welke theorie wint er dan?Tin schreef:Logisch dat ze niet gezien worden, want iets bewijzen door het opsommen van al of niet vermeende manco's in een theorie (ET) is geen bewijzen.
Waar ze niet verder kan begint het onbekende.
Ik zie geen goede reden dat in te vullen met het bekende.
Met denkbeelden over scheppende goden naar menselijk begrijpen.
Of één God volgens één bepaald verhaal.
Wat gebeurt er trouwens bij 'plotselinge verschijningen' ?
Wordt er dan iets geschapen naar menselijk voorbeeld van een mens die iets intelligent ontwerpt?
Of komt er alleen een object/subject verhouding tot stand binnen de totaliteit van het onveranderlijke alles omvattende Al.
Zomaar even een vraag tussendoor.
Mwa, of dat nou zelfkennis is?
Jij geeft toe dat je 't niet weet. Wat een zelfkennis. Maar dat is toch al een stap in de goede richting.Tin schreef:Dat is alleen het bewijzen dat een ander het óók niet weet.
Wat ik niet weet weet ik niet.
Op zich vrij simpel.
Het is denk ik belangrijk dat mensen die denken te weten zich afvragen wat ze nou eigenlijk weten.
Lijkt me een stap in de goede richting.
Dikke bult.Tja, dan moet je niet de verkeerde boeken lezen. Eigen schuld.Tin schreef:O nee, geen óók, jij denk dat je het wel weet.
En dan gebruik je het woord 'God'.
En maakt daar onontkoombaar toch weer een menselijk beeld bij, terwijl we juist met een 'menselijk beeld' die 'oorzaakloze oorzaak' nooit hebben kunnen benaderen.
Noch via heilige boeken, noch via de wetenschap.
Waaruit maar weer eens blijkt dat we de 'geen sikkepit' nog niet verlaten hebben.
Je hebt ook wel eens geschreven dat je niet begreep waar ik het over had.
Dat was op zich wel een prima opmerking.
Zolang jij je denkpatronen blijft herhalen waar ik niet zoveel mee kan en ik daar vraagtekens bij zet waar jij niet zoveel mee kan, is er niet zo veel wederzijds begrip.
Een kwestie van boeken lezen is het in ieder geval niet.