Eliyahu schreef: 27 apr 2019, 22:04
Christiaan schreef: 27 apr 2019, 21:27
Anja schreef: 27 apr 2019, 21:16
Mart schreef: 27 apr 2019, 21:03
Christiaan schreef: 27 apr 2019, 21:00
Dat heeft ze ook door, daarom wil ze het ook niet aantonen. Desondanks blijft ze doorgaan met deze claim. En dat zegt iets over haar integriteit als gesprekspartner.
En dat is m.i. best ernstig en in ieder geval zeer irritant, aangezien op die manier een serieuze discussie waaraan meerdere mensen meedoen, onmogelijk wordt gemaakt.
De enigen die hier geen integere gesprekspartner zijn, zijn jullie zelf. Dat jullie niet begrijpen wat Dawkins in het door mij getranscribeerde en vertaalde stuk zegt en wat de implicaties daarvan zijn, en dat jullie die gewoon niet kunnen aanvaarden, ligt niet aan mij maar aan jullie zelf.
John Lennox ,
professor in de wiskunde, legt exact hetzelfde uit als wat Dawkins in het door mij aangehaalde stuk aangeeft. Misschien dat jullie zijn woorden wel begrijpen, hoewel ik vermoed van niet.
https://youtu.be/DJvGac-oXWs
Ik maak het heel gemakkelijk voor je. Hieronder is je transcriptie. Onderstreep het betreffende gedeelte waar Dawkins zegt dat hij gelooft dat er een intelligentie achter DNA moet zitten?
3.05 We know the sort of event that must have happened for the origine of life. It was the origine of the first self-replicating molecule.
And how did that happen?
I don't know
3.16 What do you think is the possibility that intelligent design might turn out to be the answer to some issues in genetics or in evolution?
3.32:
It could be that at some earlier time somewhere in the universe a civilisation evolved by probably some kind of Darwinian means to a very very high level of technology and designed a form of life that they seated on to perhaps this planet. That is a possibility and an antriguing possibility. And I suppose it's possible that you might find evidence for that if you look at the details of the biochemistry, molecular biology you might find a signature of some sort of designer. And that designer could well be a higher intelligence from elsewhere in the universe. But that higher intelligence would itself have had to have come about by some explicable process. It couldn't have just jumped into existence spontaneously, that's the point.
Hier, vanaf 3:32, zegt hij dus dat het zeer wel mogelijk is dat een Intelligente Ontwerper achter het leven zit.
Hij zegt niet dat het moet, maar wel dat het best wel zou kunnen.
Het mag van hem alleen niet God zijn.
Juist maar ook uit de rest, wat ik al onderstreept heb aangegeven blijkt dat. Een ingewikkelde machine - waar hij het lichaam mee vergelijkt - kent een maker.
En hij komt met aliens op de proppen omdat hij volgens het eenvoudigheidrincipe in de wetenschap weet dat
1) Genen digitale informatie zijn
2) Voor zover ons bekend is digitale informatie altijd een product van intelligentie
3) Daarom zijn genen naar ons beste weten een product van intelligentie.
Omdat ie niet op God wil uitkomen, houdt ie het op aliens. Zo probeert ie de conclusie voor zich uit te schuiven.

Hij heeft het vervolgens over de oorsprong van het leven, waarover hij niets zou weten, maar het zou de oorsprong van de zichzelf replicerende cel zijn. Dat is dus informatie - dus intelligentie

- want die moet in die cel voorgegeven zijn, anders kan ie niet weten zich te repliceren. Dat weet ie donders goed daarom komt ie als wetenschapper met aliens met een zeer hoge technologie aan als "intrigerende mogelijkheid".
Dawkins schreef:De oorsprong van het leven is iets waar we niets van weten en we willen er iets van weten. Ik zou graag willen weten hoe het leven eigenlijk begon. De oorsprong van de eerste zelfreplicerende entiteit. Niemand weet hoe het is begonnen. We weten het soort evenement dat het moet zijn geweest. We kennen het soort gebeurtenis dat moet zijn gebeurd voor de oorsprong van het leven. Het was de oorsprong van de eerste zelfreplicerende molecule.