Anja schreef: 09 mei 2019, 18:18
Tin schreef: 09 mei 2019, 18:00
Anja schreef: 09 mei 2019, 17:32
Storm schreef: 09 mei 2019, 17:29
callista schreef: 09 mei 2019, 15:22
De theorie dat iedereen een nieuw lichaam zou krijgen na de dood vind ik eigenlijk absurd.
Zijn er nu echt nog mensen die dat geloven?
In deze tijd?
De meeste graven zijn trouwens al geruimd de afgelopen eeuwen...en die botten zijn ook verbrand...
Nee, ik denk ook niet dat het met een echt nieuw lichaam te maken heeft. Inderdaad graven worden vaak na 20 /30 jaar geruimd. En allen die omkomen bij een vliegtuigramp, in de ruimte ontploffen, opgevreten worden door de haaien... Ik heb dat altijd geestelijk gezien.
Ik denk dat het wel met een nieuw lichaam te maken heeft, maar geen opgelapte oude botten, maar een geestelijk lichaam waarmee men zichzelf materialiseren kan. Zoals in de Meesters van het Verre Oosten, van Spalding. Zelf laat ik me dan ook met een zeer gerust hart cremeren. Opgeruimd staat netjes.
Wel of niet geruimd, met wat oude botten kan je niet zo veel
Maar goed, uit wat gerecyclede materie is wel weer een nieuw lichaam te fabriceren.
Maar Callista, Storm of Anja zullen we daar niet in zien denk ik.
Ja, in het oosten cremeert men zich ook doorgaans (en in het westen inmiddels ook veel).
Zonder tegenbericht houd ik me voorlopig toch liever bij begraven.
Persoonlijk ga ik ervanuit dat we daar zeker wel Callista, Storm of Tin of Anja (etcetera) in zullen zien. Maar ook dat heb ik uit een mystieke ervaring, waarin ik iedereen om mij heen (familie en een vriend) in zijn goddelijke gedaante zag. Ik had toen nog niet door dat ik gewoon iets te zien kreeg in de geest, dus ik dacht (waan) "jeeeeemig (maar dan op zijn Rotterdams zeg maar, dat rijmt op nering), zij zijn allemaal allaaaang goden, goddelijk, alleen ik niet." Toen dacht ik dat ik de enige sterfeliijke persoon was. Maar korte tijd later (dezelfde dag nog) realiseerde ik me dat ik gewoon een paar neuzen verder keek. Als het klopt (maar ik vind het helemaal niet erg als het als een waan of hallucinatie wordt gezien, ofschoon die mensen er echt waren en ik hen gewoon
iets anders zag dan ze fysiek zijn) dan wordt iedereen beeldschoon met maar enkele kleine veranderingen. Dan is iedereen nog gewoon te herkennen, maar ziet er wel goddelijk uit.
Door al die bijzondere ervaringen stond mijn wereldbeeld voortdurend opnieuw op zijn kop. Dat moest door de jaren heen opnieuw geordend worden.
Toen ik schreef dat we Callista, Storm of Anja daarin niet zouden zien had ik een beeld in mijn hoofd dat zij zich vast niet zouden willen behelpen met met 'wat oude gerecyclede materie" (zoals ik het forumuleerde) als nieuw lichaam. Wat te min als nieuw kleed
. Bovendien zijn Callista, Storm en natuurlijk ook Tin voorbeelden van nicknames. Daar zat het beeld in van: zij bestaan niet echt, zodra de nickname verdwijnt is er sowieso niets over.
Dan is de vraag: hoe zit het met Anja, Sebastiaan, ... en ... (echte namen)?
Daar wil ik op dit moment niet zo'n vaste uitspraak over doen dan de zin "die zullen we daar niet zien" logischerwijs opriep (en terecht, dat beeld zat ook wel in mijn hoofd).
Persoonlijk heb ik inmiddels wel grote twijfels over wat hier gezegd wordt over het 'erna' . De periode dat ik echt in de gangbare theorie van reïncarnatie geloofde is sowieso maar kort geweest.Voor het overige heb ik een groot gedeelte van mijn leven wel waarde gehecht in theorieën zoals in dit topic beschreven over sterven en daarna. Maar niet in Christendom (dus minder reden me er tegen af te zetten dan wanneer ik ooit wel christen was geweest
)
Ik denk dat het goed is open te staan voor de werkelijkheid en dat het hebben van theorieën maar ook ervaringen al snel belemmerend daarvoor kan zijn.
Sebastiaan.
Niets is wat het lijkt.