In Daniel 7 staat die 3,5 jaar ac ook. Die slaat sowieso niet op Jezus. Dat is dus niet 1 dag dat ie komt en alles verwoest en op dezelfde dag komt Jezus op de Olijfberg. Snelle opname dan. Dezelfde dag nog terug naar de aarde.Gaitema schreef: ↑03 jun 2019, 23:29Daniel 9 slaat op Jezus, dat heb ik je laten zien en dat werd tot 1830 door heel het christendom ook gewoon geloofd en zo uitgelegd. De oprichter van de Vergadering van Gelovigen, dhr. Derby heeft er wat anders van gemaakt, door er de verdrukking van te maken die als 70ste week meer dan 2000 jaar na de 69ste week plaats vindt. Dat is merkwaardig en niet uit de tekst te herleiden. Het is net zo iets als dat ik zeg dat de weg naar Nijverdal 100 kilometer is en je denkt, "dat kan ik in een uur rijden wel halen." Maar dat ik vervolgens zeg: "nee, neem maar een hotel onderweg, want het duurt wel twee dagen. Immers tussen de 99ste en de 100ste kilometer zit 2000 kilometer die je ook moet overbruggen."coby schreef: ↑03 jun 2019, 15:01 Al laat je die tekst uit Daniel 9 op Jezus slaan, dan is die ac nog steeds elders aangekondigd voordat Jezus komt.
En de tien horens; uit dat koninkrijk zullen tien koningen opstaan, en na hen zal een ander opstaan; die zal van de vorige verschillen en drie koningen ten val brengen. Hij zal woorden spreken tegen de Allerhoogste, en de heiligen des Allerhoogsten te gronde richten. Hij zal er op uit zijn tijden en wet te veranderen, en zij zullen in zijn macht gegeven worden voor een tijd en tijden en een halve tijd. Dan zal de vierschaar zich nederzetten, en men zal hem de heerschappij ontnemen en hem verdelgen en vernietigen tot het einde (Dan. 7: 24-26).
Dat zou heel onlogisch zijn, maar dat is wat er met de tekst van Daniël 9 gedaan is.
De antichrist komt inderdaad wel, maar dat is niet uit Daniël 9 te halen, maar uit Openbaring.
Verder, de eindtijd wordt vergeleken met de zondvloed. De mensen aten en dronken, feesten, huwden, werkten, maar opeens brak de regens uit en de wereld verging. Zo zal het zijn als Jezus terug komt. Wie niet opgenomen wordt, gaat met de antichrist ten onder. De ark was er om Noach en zijn gezin te redden, de opname om ons te redden.
Het wordt de benauwdheid van Jacob genoemd, waaruit ie gered wordt. Er zijn zielen onder het altaar, christenen die afgemaakt zijn door de ac. en die moeten wachten.