Ps. 16:10 Want Gij zult Mijn ziel in de hel niet verlaten; Gij zult niet toelaten dat Uw Heilige de verderving zie.peda schreef: ↑20 jun 2019, 09:17De zinsnede is natuurlijk juist, maar waar in de Tenach staan de verzen waar een letterlijke verwijzing naar een toekomstige profetie ( opgewekt ten derden dage ) kan worden afgelezen? in de literatuur wordt 1 Korinthe 15 ook als een metaforische omschrijving gelezen zoals bijvoorbeeld verwijzend naar "' nieuw leven "' . Ken jij een letterlijke koppeling van "' opgewekt ten derden dage "' aan een Tenach versregel ?Piebe Paulusma schreef: ↑20 jun 2019, 09:00Paulus was joods en een van de eerste christenen. Hij schreef in 1 Korinthe 15 in dit verband:peda schreef: ↑20 jun 2019, 07:40Vergeet niet dat Jood en christen de Relatie die God met de mens onderhoudt onderling anders zien. De Jood ziet de ENE als van te Hoge Status om door mensen letterlijk aan het kruis genageld te worden. In mijn optiek is er duidelijk sprake van twee totaal verschillende Godsbeelden. Daarom is het ook interessant om te onderzoeken of de apostelen rond Jezus deze visie ook reeds volgden ( de zeer vroege Jezus beweging ) of dat eerst de latere heiden-christenen dit Godsbeeld ( God aan het kruis ) in de volgende eeuwen breed zijn gaan uitmeten. Onder heiden versta ik in dit verband niet de 10 verloren stammen van Israel.Piebe Paulusma schreef: ↑19 jun 2019, 22:20
Helaas durven mensen niet te kloppen, kijk maar eens naar het hoge aantal views dat 'De Messias in de Tenach' kreeg. Blijkbaar horen mensen graag dat Jezus niet de Christus is. Dat is als klassieke muziek in hun oren. Wat ze niet beseffen is dat in de ontkenning ook de eer schuilt.
1 VOORTS, broeders, ik maak u bekend het Evangelie, dat ik u verkondigd heb, hetwelk gij ook aangenomen hebt, in hetwelk gij ook staat,
2 Door hetwelk gij ook zalig wordt, indien gij het behoudt op zodanige wijze als ik het u verkondigd heb, tenzij dan dat gij tevergeefs geloofd hebt.
3 Want ik heb ulieden ten eerste overgegeven hetgeen ik ook ontvangen heb, dat Christus gestorven is voor onze zonden, naar de Schriften;
4 En dat Hij is begraven, en dat Hij is opgewekt ten derden dage, naar de Schriften;
Aangezien het NT nog niet op schrift was gesteld toen de apostel dit schreef, bedoelde hij met de Schriften de Tenach.
Jes. 53:9 En men heeft Zijn graf bij de goddelozen gesteld, en Hij is bij den rijke in Zijn dood geweest, omdat Hij geen onrecht gedaan heeft, noch bedrog in Zijn mond geweest is.
Jona 1:17 De HEERE nu beschikte een groten vis om Jona in te slokken; en Jona was in het ingewand van den vis, drie dagen en drie nachten.