Zolderworm schreef: ↑21 jun 2019, 13:02
Anja schreef: ↑21 jun 2019, 12:32
Zolderworm schreef: ↑20 jun 2019, 21:42
Je bedoelt dat je het allemaal niet meer kan volgen. Het gaat je boven de pet.
Wie het “boven de pet” is gegroeid, ben jij. Dat is pijnlijk duidelijk. Je vlucht nu eens hoog in het zogenaamde “bovenmentale” en dan weer laag in het naturalisme, zorgvuldig vermijdend wat daartussen ligt.
Ik kan het bovenmentale niet ervaren. Laat staan dat ik erin kan vluchten.
We praten niet met jouw ervaringen maar met jou. We hebben het nu niet over je dissociatieve ervaringen, maar over Zolderworm die gewoon in zijn lichaam is, gewoon mens,
een geheel van lichaam, geest en ziel, en die op een forum spreekt over het bovenmentale en het naturalistische en zorgvuldig vermijdt wat daar tussen ligt, te weten hart (met daarin de ziel, dat het geweten bevat) en verstand.
In je hart, dáár bevindt zich De Deur. Niet in je geneuzel over allerlei vage toestanden, maar gewoon in jou.
Openbaringen 3:20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.
Zolderworm schreef:Tussen het bovenmentale en het stoffelijke ligt het astrale. Daar ga ik niet meer heen.
Het is niet aan jou of je daar niet meer heengaat..... Zoals je ook bij je uittredingen niet hebt gekozen waar je terecht kwam.
Zolderworm schreef:Deze atheïstische professor belandde in dezelfde hel als jij bij je uittredingen. Je hebt het alleen niet als hel herkend, omdat je terugkon naar je lichaam en omdat je net als sommige orthodoxen denkt dat de hel Dantes kookpot is, maar dat is het niet, het is een plaats van wroeging en spijt. Jij had geen BDE, daarom kon je toen de demonen je grepen vluchten in je lichaam. Dat kan niet meer als je een permanente BLE hebt (bij de dood).
https://youtu.be/IFjBd-woggY
Dit soort ervaringen zijn bekend, maar zeldzaam.
Ze zijn helemaal niet zeldzaam. Ze maken 20 procent van de BDE's uit en dat zijn dan alleen nog naar de
gemelde hel-ervaringen. Velen verzwijgen het.
Zolderworm schreef:Mensen komen er hun eigen geschapen demonen tegen. Zo zien ze er soms de duivel met hoorntjes op z'n hoofd, een beeld dat ooit door mensen verzonnen is en is afgeleid van de bosgod Pan.
Neen. Niets van dit al is waar. Maar jij hebt dat meegemaakt met je BLE's. Omdat jij je
eigen werkelijkheid probeert te creëren en je eigen verzinselen werkelijkheid zag worden. Wensdroomgedachten. Dat komt omdat je
niet "door het raam" kúnt, enkel door De Deur en Die is in je hart en nergens anders.
Zolderworm schreef:Na de dood ga je naar je eigen gebied, waar bestaande of zelfverzonnen demonen niet kunnen komen. Het is het gebied van je mentaliteit.
Inderdaad ja, je
eigen gebied. Dat zeg je precies goed ja. Hel dus. Maar dat heb je nu nog niet door. Krijg je de hele dag uitsluitend met je eigen mentaliteit uit je geleefde leven te maken.
Om uit dat gebied te kunnen blijven moet je overkleed worden met het kleed van Jezus Christus. Die overkleding is fijnstoffelijk. En daarom maakt de Heilige Geest Woning in de gelovige voor de Vader en de Zoon, zodat er van binnenuit een nieuwe Woning, een nieuw fijnstoffelijk lichaam wordt gemaakt. Dat is het overkleed en men ontvangt het door Geloof alleen. Het geloof in maar vooral ook van Jezus Christus, Die dan in je woont. Dat is de Nieuwe Mens.
Wie door het raam binnen probeert te komen, wordt buitengesmeten, naar zijn eigen mentaliteit, omdat ie geen Bruiloftskleed draagt. Hij is niet getrouwd met Jezus Christus en heeft dus Zijn Lichaam niet ontvangen.
Johannes 14,6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
7 Indien gijlieden Mij gekend hadt, zo zoudt gij ook Mijn Vader gekend hebben; en van nu kent gij Hem, en hebt Hem gezien.