Mart schreef:Inktvlam schreef:Hoe je dan nog kunt geloven in evolutie is mij een raadsel. Toevalliger, richtinglozer en doellozer kan bijna niet. En bedenk wel, die blinde horlogemaker heeft alles veruit overtroffen wat een intelligent mens ooit heeft kunnen ontwerpen.
Dat is vele malen uitgelegd: evolutie is niet afhankelijk van toeval om organismen, eiwitten of andere entiteiten te creëren. Integendeel, zoals zovaak gezegd en herhaald, behoudt natuurlijke selectie wat functioneert en wat niet functoneert gaat automatisch verloren. Natuurlijke selectie kan evolutie aantoonbaar in één richting duwen en in verrassend korte tijden geavanceerde structuren produceren.
Aantoonbaar? Jij hebt nog nooit iets aangetoond. Nooit.
Ik heb diverse evobiologen geciteerd die uiterst kritisch stonden of zelfs niet geloofden in natuurlijke selectie. William Provine zei zelfs: "natuurlijke selectie doet niets”. Nog maar een citaat, dit keer van Soren Lovtrup:
"I came to understand that in the last century, hardly anybody, not even Darwin himself, believed that natural selection can accomplish all the events necessary for the occurrence of organic evolution."
Natuurlijke selectie is volgens Dawkins een blind proces. Maar een blind proces kan niets selecteren. Het is geen intelligente kracht, je kunt je afvragen of het überhaupt een kracht is. De slechte exemplaren zullen wel weg geselecteerd worden. En een mutatie kan een voordeel opleveren maar dat schiet niet echt op. Natuurlijke selectie is een buitengewoon vaag begrip. En evo's willen dat ook zo houden, krijg ik de indruk.
ET is wel degelijk een theorie van toeval en kan daarom niet werken. Zoals Dawkins zelf toegeeft in Climbing Mount Improbable:
“It is grindingly, creakingly, crashingly obvious that if Darwinism were really a theory of chance, it couldn’t work. You don’t need to be a mathematician or physicist to that an eye or a haemoglobin molecule would take from here to infinity to self-assemble by sheer higgledy-piggledy luck.”
Hoewel eerder in The Selfish Gene (pag.16) van Dawkins speelt toeval nog een belangrijke rol.
Behoorlijk tegenstrijdig. Dawkins maakt zichzelf wijs dat ET geen theorie van toeval is, maar dat is een onhoudbare stelling.
Mart schreef:Inktvlam schreef:Met behoud van het functionele? Maar je spreekt over een miljoen hypothetische apen die willekeurig wat intikken. Dat is dus helemaal geen kwestie van iets behouden. Er wordt vanuit wanorde doelgericht naar de doelzin toegewerkt.
Zoals in het computerprogramma, wordt hetgeen dat functioneert door evolutie behouden en hetgeen niet functioneert vergaat automatisch.
Iets kan alleen maar functioneren als het al bestaat. En daar hoor ik niets over. Er moeten ogen, hersenen, vleugels, klauwen, zenuwen, bloedvaten, immuun-systemen en nog veel meer gebouwd worden. Complete organismen moet gebouwd worden die zichzelf kunnen voortplanten. Maar jij komt niet verder dan de toverspreuk “evolutie” of “natuurlijke selectie”. Dat is geen wetenschap.
Mart schreef:Inktvlam schreef:Ik heb vele argumenten gegeven. Je hebt er niets tegenin kunnen brengen. ID wordt ondersteund door bewijzen en ondersteund door vele goed gekwalificeerde wetenschappers, dus het is wel degelijk wetenschap.
Die horlogemaker is gebaseerd op een aantoonbare drogreden (dat is reeds vele malen aangetoond)
Jij hebt nooit iets aangetoond.
Inzake de blinde horlogemaker (van Dawkins) reageerde je met: Helemaal correct. Blinde horlogemakers presteren blijkbaar veel beter dan ziende horlogemakers. Logica.
Hier zie je dus weer dat bij atheïsten atheïsme de allesbeslissende rol speelt, niet logica of wetenschap.
Mart schreef:; de wetenschappelijke term 'theorie' betekent iets anders dan in het dagelijks spraakgebruik, namelijk: Een goed onderbouwde verklaring voor een aspect van de natuurlijke wereld dat feiten, wetten, gevolgtrekkingen en geteste hypotheses bevat (zie bijv. de National Academie of sciences), hetgeen eveneens al een aantal keren is gezegd; natuurlijke selectie creëert wel degelijk complexiteit door de selectie van het functionele, etc. Niet lang daarna wordt gewoon weer beweerd dat je vele argumenten hebt gegeven en men er niets tegenin heeft kunnen brengen, om het een gelijkwaardig spelletje pingpong te laten lijken. De kracht van herhaling.
Woorden uit een propagandaboekje. Jij gelooft dus dat door herhaling de onzin van ET vanzelf waar wordt. Ik ben even de naam kwijt van de persoon die dat ook geloofde. Feit is dat jij nooit iets wezenlijks hebt aangetoond. En voor de bewijzen van ID heb ik nooit een zinnig weerwoord gehoord. En nogmaals wat betreft die 200 Nobelprijswinnaars, dat betreft niet ET. Voor een bewijs voor ET is nooit een Nobelprijs uitgereikt. Jij bent nogal misleidend bezig.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.