Christiaan schreef: ↑19 jun 2019, 15:50
Alpha schreef: ↑19 jun 2019, 15:31
callista schreef: ↑19 jun 2019, 15:24
Weer een ad hominem...
Van hetzelfde laken een pak...
Dat maak JIJ ervan.
Dat wil je er van maken.
Ik constateer slechts hoe atheïsten hun "evangelie" blijven verkondigen.
Maar dat is JOUW keuze, jouw verantwoordelijkheid.
Welk “evangelie” denk je dat atheïsten hebben? En hoe drukken ze dat door de strot?
In eerder bericht stel je: “Vandaar dat ik mij goed kan inleven in andere meningen en ken vaak de oorsprong van menselijke meningen.
Je kan niet met mensen praten, als je hun achtergrond negeert.” En daarna stel je dat we leven in “een wereld zonder hoop en toekomst.” le Is dat niet een beetje een stroman?
Dat "evangelie" is al vele eeuwen oud.
Het is hier op gebaseerd:
Maar zie! uitbundige vreugde en verheuging, het doden van runderen en het slachten van schapen, het eten van vlees en het drinken van wijn: ’Laat er gegeten en gedronken worden, want morgen zullen wij sterven.
Ze hebben immers geen toekomst of hoop?
Wat de achtergrond betreft, ik probeer me in achtergronden te verdiepen en begrijpen.
Helaas is ook daar geen eenheid in te vinden, zoveel mensen zoveel meningen.
Wanneer je je ogen niet sluit voor de dingen om ons heen, dat zie je heel veel verontrustende gebeurtenissen.
B.v. Aktivisten dwingen anderen hun mening te volgen. Dat gaat vaak met veel geweld gepaard, met als gevolg dat er veel schade ontstaat. Dit kost miljoenen.
Mensen verrinneweren de natuur uit pure hebzucht.
Afval wordt willekeurig overal neer gemeten, met grote schade als gevolg.
Menselijke regeringen falen, het is een jojo cultuur, die vooral op macht en aanzien is gebaseerd.
Volksvertegenwoordigers, die vooral zichzelf vertegenwoordigen en daarvan opvallend van profiteren.
Vroeger hoefde je niet je fiets of je huis op slot te doen. Dat is nu ondenkbaar.
Moord en doodslag is aan de orde van de dag.
Zelfs verkeersregels, die tot doel hebben elkaar te beschermen, worden massaal genegeerd.
De gulden regel is afgeschaft en dat gaat ten koste van iedereen.
Zo maar een paar losse opmerkingen.
Maar ja, dat zie ik natuurlijk helemaal verkeerd, nietwaar?