O sorry. Piebe had iets weggehaald en toen heb jij het antwoord weggehaald. Klopt.callista schreef: 09 jul 2019, 23:27 Ik heb niks weggehaald....maar goed...moeilijk gedoe....bah..het ging net weer goed....
Welterusten....
BOT maar weer...
Ja, het ging zeker om 1Petrus 4:1
1 Daar Christus dan naar het vlees geleden heeft, moet ook gij u wapenen met dezelfde gedachte, dat, wie naar het vlees geleden heeft, onttrokken is aan de zonde, (NBG51)
Mja, als je wat verder leest dan zie je dat het gaat om brasserijen en zo.
Of Petrus dat nou heeft geschreven of een ander is niet zo van belang. Inderdaad moet je het leven niet beschouwen als een gelegenheid om je te buiten te gaan, maar om dat nu aan de hand van vers 1 te zien als "O, ik ben ziek en lijd en daardoor kan ik niet brassen en zondig daardoor niet en alles is prima voor mekaar" is natuurlijk kort door de bocht. Een dergelijke instelling heeft niet veel van doen met geestelijk ver gevorderd zijn.
Laten we verder kijken, ontopic, wat er te zeggen valt naar aanleiding van het in de topic-start gestelde.
"Bewijs" moeten we daarbij niet te zeer gaan zien als "wetenschappelijk bewijs".