Messenger schreef: 19 aug 2019, 10:38
Gaitema schreef: 19 aug 2019, 10:32
Messenger schreef: 19 aug 2019, 10:30
Gaitema schreef: 19 aug 2019, 10:19
coby schreef: 19 aug 2019, 10:14
Dat staat ook nergens. Dat is gewoon bedacht, dat een baby naar de hel gaat omdat Adam had gezondigd.
Straf is alleen als de nakomeling ook crimineel wordt.
Wat wel een erfzonde is, dat zijn de gevolgen van Adams keuze voor de wereld waarin we leven. Dat erven wij wel, samen met de zielebegeertes van het vlees.
Nou precies wat ik zeg: alleen een duivel zou de keuze van Adam laten doorwerken in de bestraffing van diens nageslacht, en een volmaakte wereld veranderen in een gebroken wereld. Een satanisch monster zou dat doen inderdaad.
Niet dat God gekwetst wordt door de beschamende godslastering middels die erfzonde, maar het wordt tijd dat men inziet dat een God van échte liefde niet zo'n draconische straf verzint, net als dat zo'n God nooit een hel zou schapen.
In het christendom lijkt men het godsbeeld van Satan te aanbidden.
Maar ik ben ook geen fan van jouw Godsbeeld. Een God die alles maar goed vindt, al worden zijn kinderen vervolgt, onthoofd, opgeblazen, in elkaar getrapt, gemarteld en al die dingen die mensen elkaar aandoen
Je ziet hopelijk dat je nu jouw eigen godsbeeld beschrijft?
Jouw godsbeeld schetst een God die na de dood alle nare mensen zal bestraffen met eeuwige marteling door de likkende vlammen in de hel...
...Waar mijn godsbeeld, vanuit de almacht, alle leed zal genezen en helen.
Mijn Godsbeeld is niet zoals je het beschrijft. Ik heb dat namelijk vanuit een combinatie van bijna dood ervaringen en de bijbel. De bijbel beschrijft namelijk twee toestanden, namelijk de situatie na de eerste dood en de situatie na de tweede dood. De situatie na de eerste dood wordt de gevangenis genoemd en het dodenrijk in de bijbel. Wat ik uit bijna dood ervaringen haal is dat dit de situatie is, dat mensen gevangen zitten in het materialisme, waardoor hun geesten bij de aarde blijven hangen. Een vriendin van ons kan die geesten zien en ziet ze ook in het verzorgingstehuis waar ze werkt nog rond hangen na hun overlijden. Ik sprak ook een man van een flaaienzaak, die daar de eigenaar van was en ons altijd bediende op koffie met gebak, als we er kwamen. Hoewel hij van huis uit niks is, ziet zijn dochter ook geesten. Hij ging er serieus mee om. Zo had zijn dochter gezegd dat er twee geesten bij haar op bezoek kwamen, waarvan ze hun woning wist. Hij wilde dat wel weten, dus ging met haar de auto in op weg naar die plek. De dochter kon zo de weg wijzen en ze kwamen op een plek uit, waar ze nog beiden nooit geweest waren, maar ze wist het toch precies en het bleek toen ze het aanwees, het mortuarium daar te zijn.
Een tweede situatie is dat ze ergens tussen hemel en aarde blijven hangen vanwege een verstokt atheïstische ontkenning van het bestaan van God. Ze kunnen daardoor het Licht niet zien en Jezus niet vinden. Omdat ze er niet in geloven. Ze ervaren precies waar ze in geloven, het zwarte gat. Verder heb je ook een grijs gebied tussen dit en de hemel in. Er heest wel wat licht, maar het is een dromerige toestand waar ze in verkeren. Verder heb je het dat het Licht de liefde in ieder mens en Jezus is. Hoe meer liefde je op aarde zelf ontvangen hebt, hoe sneller je ook door het Licht van Jezus aangetrokken wordt, aangezien je ook zelf het Licht (in mindere mate van Jezus) uitstraalt, in sterkte afhankelijk van jouw graad van liefde, wat als een magneet werkt op het Licht van Jezus. Als je geloofd dat Jezus Gods Zoon is, dan ga je er sneller op af, dan wanneer je Hem nog niet kent, simpel weg, omdat je niet weet wat jou nou overkomt en het vaak als reactie erop wat probeert tegen te houden. Zelfs sommige dieren hingen tussen aarde en hemel zo wat rond. mijn vrouw heeft trouwens een visioen van Jezus gehad, waarin ze onze overleden kat in de hemel zag. Anderen hebben niet geloofd op de aarde, maar wel de kennis van God vergaard en weten wie Jezus volgens de christenen is. Zij worden aan het denken gezet over wat hen nu bij het sterven overkomen is en op basis van de kennis die ze hebben, proberen ze ook dan contact met Jezus te leggen en dan openbaard Jezus zich ook aan hen en nemen ze hen aan, al komen ze dan vanuit een diep donker zwarte gat (zoals het voorbeeld van de zichzelf in de brand gestoken vrouw in Bennekom, wat ik je deelde). Anderen echter (de meerderheid helaas) nemen van hardheid tot hardheid toe en trekken elkaar mee de diepte in. Van haat op haat maken ze het elkaar tot een hel en ze komen er niet op, dat ze alleen maar door het aanroepen van Jezus hieruit bevrijdt kunnen worden. Demonen zijn daar in het bijzonder heel actief. Trouwens, mensen, engelen en demonen zijn gewoon de zelfde wezens, maar met een verschillende graad van rijpheid in de liefde. Tijdelijk staan volgens de bijbel daarom de engelen boven ons.
Deze toestand gaat door tot het moment van het grote oordeel. Het schapen en bokkenoordeel van Jezus. Daarna staat een poel van vuur symbolisch beschreven. Het omschrijft niet hoe deze straf letterlijk is. Vuur staat symbool voor lautering in de bijbel. Wat door het vuur gaat komt er gezuiverd uit. Omdat het hooguit een Aeon ton Aeoon duurt (een Era, met andere woorden), kunnen ze daarna gezuiverd weer Jezus ontmoeten en aannemen. God laat nooit los wat zijn hand begon, maar dat herstel waar jij het over had zal alleen plaats vinden, wanneer deze mensen zelf de duisternis en de eigen liefde los laten en weer gaan leven uit de Bron van liefde voor God en je naaste. Eerder zitten ze gevangen in de gevolgen van wat ze zichzelf en elkaar aandoen. God geeft ons open de keuzes en respectteerd onze keuzes ook.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.