Nic schreef: ↑28 aug 2019, 20:27
Ik vind het verhaaltje over dat dochtertje en die vader nog steeds actueel.
Rein en onrein zal je moeten omzetten naar deze tijd. Er zijn er genoeg die worden uitgesloten.
Sommige mannen nemen een tweede vrouw, en behandelen hun eerste vrouw als een kind, laten hun tweede vrouw hun eerste vrouw bemoederen, bijvoorbeeld door hen als een moeder in een soort kinderwagen af en aan te voeren.
In de Katholieke Traditie kun je dan ook geen deel krijgen aan de Eucharistie als je hertrouwd bent. Dat is liefde en wijsheid, want, de eerste partner waar je mee trouwt is altijd je oorspronkelijke Eva en daar heb je er maar 1 van. Dat is je twin, je tweelingziel.
Alleen rekenschap geven, zonden belijden en Christus aanvaarden kan je verlossen van zonden.
De Oorspronkelijke Katholieke Leer, die de tien geboden omvat, is PURE LIEFDE VAN GOD. Het is kennis waardoor je tot inzicht kúnt komen. En ook al doet het pijn, zachte heelmeesters maken stinkende wonden en bieden geen genezing. Oprecht berouw, belijdenis van zonden maakt dat men zich voor Christus kan openen.
Vaak is onze tweelingziel in de hemel terwijl wij nog op aarde zijn. Een hereniging in Pi is Tau. De twee vormen één lichaam.
Terugkeer in Pi is zonder het lichaam van Christus onmogelijk. De aartsengel Michaël bewaakt de Poort. Uitsluitend met het lichaam van Christus kan men worden toegelaten.
Nic schreef:Ik ben zelf behoorlijk rationeel bezig ook in mijn werk, maar geniet van de manier zoals deze schrijvers in een paar regels wat neer zetten. Vaak lees je m.i. wel over de betekenis heen of ontgaat je de joodse context.
Daar ik wil het graag in dit onderwerp over hebben, over de betekenis van de tekst. Over wonderverhalen of hoe de bijbel achterhaald is, kunnen we tzt een ander onderwerp starten.
Mee eens.