Dat is dus de Jehova's Getuigen interpretatie van het Nieuwe Testament, door bij de kruiswoorden een komma te verplaatsen. Volgens de mainstreem christelijke leer gaan alle rechtvaardigen naar de hemel, er is geen hiërarchie.Alpha schreef: 20 aug 2019, 12:43Er worden in de Bijbel twee groepen beschreven, die Gods ingrijpen overleven.ben db bd schreef: 17 aug 2019, 12:34 Dat is natuurlijk altijd; verderop staan weer andere dingen. Maar is dat tegenstrijdig met wat ik schrijf?
Mijn bijdrage gaat over de schare die niemand tellen kan, van om het geloof vermoorde christenen. Die begint te ontstaan in Op.6 waarvan ik heel persoonlijk denk dat dit gezien de huidige omstandigheden, nú reeds een aanvang zou kunnen hebben genomen. En dat zou m.i. dan wel eens in dat hoofdstuk overdrachtelijk kunnen worden geduid met het eerste oordeelpaard. (waar wij ons niet voor laten waarschuwen en daarom steeds meer en meer overwint). In hst.7 zijn die martelaren in de hemel dan aangegroeid tot niet meer te tellen. Maar na de grote verdrukking, in hst.20, worden ze weer levend en mogen 1000 jaar met de Heere Jezus op aarde in het Vrederijk mee regeren.
Zou dat zo waar kunnen zijn, denkt u?
In die en deze tijd is het nieuwe Jeruzalem nog niet op aarde nedergedaald en kan Piebe daar nog niet wonen, vind ik.
Wat lees ik van u? 3 verzen over de duivel welke gegrepen, gebonden en in de verzegelde put gegooid wordt. Eén van de redenen waarom we die 1000 jaar het vrederijk noemen, toch? En ja, dat is iets anders. (daar had ik het niet over)
Nou, dan haalt u ook Op.20:4 aan, waarin dus staat dat de martelaren weer levend worden en mogen mee regeren.
Waarom zouden dat niet zeer henkenbaar de martelaren zijn - t.w. hun zielen - eerder in hst.7 vanaf vers 9 genoemd? Daarvan lezen we in vers 14: "Dezen zijn het die uit de grote verdrukking komen, en zij hebben hun gewaden gewassen en wit gemaakt in het bloed van het Lam."
Dat wordt toch al helemaal bevestigd in hst.6 vers 11, waar we lezen:
"En aan een ieder van hen werd een lang wit gewaad gegeven. En tegen hen werd gezegd dat zij nog een korte tijd moesten rusten, totdat ook het aantal van hun mededienstknechten en hun broeders, die evenals zij gedood zouden worden, volledig zou zijn geworden."
Dit vind ik één van de ernstigste teksten uit heel de Bijbel voor ons, omdat dit er dus ontelbaar zullen worden !!
O.i. (van de Maranathabeweging) is dit een Bijbels bewijs van hoeveel er van ons de opname van de Gemeente van Christus zullen missen !!
Het gaat hier over de 144.000. Zie Openbaring 4.
De 144.000 die als koningen en priesters met jezus over de aarde gaan regeren en de aardse grote schare.
Dat openbaring vier de 144.000 beschrijft, heb je dus niet door.
Door Jezus offer zijn hun zonden vergeven, die veroorzaakt zijn door de zondeval van A&E.vers 14: "Dezen zijn het die uit de grote verdrukking komen, en zij hebben hun gewaden gewassen en wit gemaakt in het bloed van het Lam."
Wat je kennelijk ook niet begrijpt is dat het Jeruzalem dat uit de hemel neerdaalt, niet letterlijk, fysiek is, maar geestelijk. Het is een symbool voor JHWH's heerschappij. Dat werd in de tempel weergegeven in het gedeelte heilige der heiligen.
De hogepriester ging het Allerheiligste alleen maar op de jaarlijkse Verzoendag binnen, en nimmer mocht iemand anders achter het gordijn komen dat dit vertrek van het Heilige scheidde
Het heilige geheim wordt in de gegeven teksten beschreven.
Het is een kwestie van begrijpend lezen, de geestelijk ingestelde apostelen hadden daar geen enkele moeite mee.
Wat de ziel betreft:
Paulus spreekt in die tekst in de wij vorm over medegezalfden.Ziel
De traditionele vertaling van het Hebreeuwse nefesj en het Griekse psuche.
Uit het gebruik van deze woorden in de Bijbel blijkt dat ze hoofdzakelijk duiden op mensen, dieren of het leven van mensen of dieren (Ge 1:20; 2:7; Nu 31:28; 1Pe 3:20). NWV.
Opname van de gemeente
Definitie: Het geloof dat getrouwe christenen plotseling lichamelijk van de aarde weggerukt zullen worden om met de Heer „in de lucht” verenigd te worden.
Sommigen zijn van mening dat dit de betekenis van 1 Thessalonicenzen 4:17 is.
De uitdrukking „opname van de gemeente” komt als zodanig niet in de geïnspireerde Schrift voor
De eersten werden met de geest gezalfd in de bovenkamer met Pinksteren.
Later kwamen daar de Samaritanen bij, toen Petrus zijn 2e sleutel gebruikte.
Cornelius was de eerste gelovige heiden die gezalfd werd, de 3e sleutel.
Wat velen ook missen is dat Jezus niet zichtbaar de hemel in ging, het zicht werd door een wolk onttrokken.
Vandaar de kleine kudde niet zichtbaar en niet fysiek naar de hemel gaat.
Zij krijgen een geestelijk lichaam.
[modbreak Bonjour] Quote hersteld Ik geloof dat het nu goed is. Let aub op, bezorg uw mod geen overuren.Luk. 23 :43 schreef: Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het Paradijs zijn,
[modbreak Bonjour, 10:57] Quote nog eens hersteld nav Callista. Ik geloof dat het nu goed is.