Dit is een persoonlijke aanval een een suggestie over motief. Ga je ook nog eens in op de inhoud van wat ik te melden heb?Zolderworm schreef: ↑26 jan 2020, 13:12Als je zegt: "Dit is de denkwijze van een moslim", dan bedoel je: "Dit is hoe een moslim denkt." Dat wil dus zeggen: Alle moslims, niet een bepaalde moslim. Idem atheïst.collegavanerik schreef: ↑25 jan 2020, 12:46 Goed lezen zolderworm:Atheïsten vormen geen gemeenschap, het is een verzameling individuen die slecht gemeenschappelijk hebben dat ze het bestaan van alle goden afwijzen, doorsnee één meer dan de rest van de wereldbevolking.collegavanerik schreef: het is gewoon de denkwijze van een atheïst
Of: dit is hoe een Brabander carnaval viert. Je bedoelt dan niet een bepaalde Brabander, maar alle Brabanders. Zo werkt het in de Nederlandse taal.
Je had dus eigenlijk moeten zeggen: "Dit is de denkwijze van een van de atheïsten."
Persoonlijk denk ik bij jou: wat doe je op een voetbalforum, als zowat je enige bijdrage is te roepen dat alle mensen die geloven dat voetbal bestaat aan een waandenkbeeld lijden?
Naast dat ik niet in Goden geloof, geloof ik ook niet in een hiernamaals of in zielsverhuizing. Ik spreek dus niet niet namens die atheïsten die daar wel in geloven.