peda schreef: ↑29 jan 2020, 16:55
Hallo Dikkie,
Wat heeft het voor zin om over een God te spreken, als per kerende post wordt gevraagd om het bestaan van de God waarover gesproken wordt ( quasi de claim ) eerst maar eens te bewijzen. Elfjes en kabouters in dit verband gelijk stellen aan of met God is de dood voor elke God discussie. Ik heb het reeds tegen Mart gezegd, ik stop de discussie wanneer met thema's in mijn optiek niet serieus wordt omgegaan. Kennelijk wordt bij een aantal forummers het begrip God gekoppeld aan "' bij voorbaat niet serieus "' nemen. Voor God kun je in dit verband ook elke andere meta-fysische gedachte laten vallen. Alles wat niet meetbaar is, doet niet mee want het kan niet bewezen worden en de bewijslast heeft altijd de meta-fysica volger. In mijn optiek is de meta-fysica volger die zich zo laat inknellen bij de discussie-spelregels inderdaad een grote sukkel. Dat mag uiteraard, maar ik haak dan op dit forum genoemd "Geloofsgesprek " af.
Op de hoofdpagina van geloofsgesprek.nl staat:
Je bent niet welkom als je niets met geloof hebt en hier wilt komen teneinde het te gaan bestrijden en/of het belachelijk te maken.
Dat was voor mij één van de belangrijkste redenen mij hier aan te melden. Ik heb sterk de indruk dat enkele deelnemers van dit forum over deze regel hebben heengelezen. Jammer.
Ik ben zelf niet gelovig, beschouw mezelf als agnost. Desalniettemin vind ik het interessant hoe andere mensen tegen het mysterie van het leven aankijken. Ik vind het bv interessant hoe een Peter79, Messenger, Nic, Zolderworm, Petra, en jij (etc. wie ik vergeet) daarover denken. En ook leerzaam voor mij, ik heb de waarheid immers niet in pacht.
Aan freethinker discussies heb ik ook geen behoefte (hoewel ik me heb laten verleiden mee te doen aan de God Bestaat discussie), anders was ik wel van dat forum lid geworden.