Ik heb werkelijk geen idee waar de natuurwetten vandaan komen. Niemand niet volgens mij. Er is alleen geconstateerd dat ze er zijn en dat ze zijn zoals ze zijn. Je kunt dan als antwoord geven dat ze van God afkomstig zijn. Maar dat is nietszeggend want dat verlegd de vraag alleen maar naar waar God dan vandaan komt.twijfelaar schreef: ↑18 mar 2020, 20:06Misschien een stomme vraag maar waar komen die wetten dan vandaan?
Waarom is er iets en niet niets? Is ook zo'n vraag.
Het voelt zich nergens toe aangetrokken. Het gaat waar de wind (van het niesen en hoesten) het brengt. Toevallig is de constructie zo dat het bij mensen zichzelf kan gaan reproduceren. Maar als het in de neus van een hond terecht komt zal het onmerkbaar desintegreren.twijfelaar schreef: ↑18 mar 2020, 20:06 Waarom voelt een virus wat niet tot levende wezens wordt gerekend zich aangetrokken tot menselijke cellen?
Wat is het nut van magnetische velden?twijfelaar schreef: ↑18 mar 2020, 20:06 Kun je het vergelijken met een magneet, plus en min trekken elkaar aan?
Magnetisch veld heeft echter nut maar wat is het nut van dit virus?
Dat wij er nuttige toepassingen voor hebben gevonden is wat anders dan dat een magnetisch veld an sich nut zou hebben. Volgens mij hebben de meeste virussen ook geen nut. Maar ze bestaan nu eenmaal.
Volgens mij zijn natuurwetten blind en zonder doel. Ze zijn wel onverbiddelijk in de zin van dat ze niet gebroken kunnen worden.twijfelaar schreef: ↑18 mar 2020, 20:06 Natuurwetten hebben toch altijd een doel zoals zwaartekracht e.d.
Ik heb niet echt een idee hoe medicijnenonderzoek precies werkt. Ik weet alleen dat, door de eisen die gesteld worden, het lang duurt voor een willekeurig medicijn op de markt komt. Verder weet ik dat veel geneesmiddelen werken door functies van pathogene te blokkeren. Voor virussen zal het ook wel zoiets zijn of worden. Een of ander eiwit of molecuul dat zich specifiek hecht aan het virus en dat daarmee blokkeert dat het een cel in kan gaan of iets dergelijks. Een andere methode is vaccineren met een verzwakt virus waardoor het lichaam zelf weerstand opbouwt. Maar hoe dat allemaal ontwikkeld en onderzocht wordt weet ik niet.twijfelaar schreef: ↑18 mar 2020, 20:06 Weet je ook hoe medicijnen onderzoek werkt?
Ik kan me voorstellen dat men het virus wil manipuleren zodat het het eiwitomhulsel van de menselijke cel juist uit de weg gaat en dan zonder gastheer afsterft zoals 2 plussen elkaar afstoten.