Mart schreef: 06 apr 2020, 17:48
De geschiedenis kent eveneens legio bewegingen, revolutionairen en revoluties die succesvol waren en ons vervolgens soms een klein stapje in de goede richting brachten,
De geschiedenis heeft mij ook geleerd dat het niet allemaal over één nacht ijs ging en dat de revolutionaire vooroplopers in de regel niet prettig aan hun eindje kwamen.
Gevestigde systemen werp je niet zo eventjes omver; verandering & vernieuwing roepen nou eenmaal altijd weerstand op bij de gevestigde orde, maar ook bij de massa. Vernieuwing is eng (je weet wat je hebt, niet wat je krijgt) en gaat vaak met chaotische perikelen gepaard.
Het grote plaatje doorheen de hele geschiedenis noem ik altijd een dansje: -doe wat stapjes naar voren en weer een stapje terug-
Ook niet te vergeten; we praten hier op een NL site met Nlers.
Die behoren tot de rijken der aarde. Prima verzorgingsstaat met nog hoop op/mogelijkheden tot ...ook wat 'wortels'.
dingo schreef: 06 apr 2020, 21:39
De huidige mediabazen hebben al de brexit en de verkiezingen in de VS beïnvloedt door hun massale propagandamachinaties zoiets heb je nodig om die 0,1% aan te pakken. Maar als ik kijk naar hoe een president al liegend en bedriegend nog steeds mateloos populair is, heb ik weinig hoop.
Idd.
Wie de media in handen heeft, heeft veel macht en wie macht heeft kan anderen de mond snoeren. Dat zag je al in dat leipe filmpje waarin Trump die viroloog buiten spel zet.
Maar sja.. mensen blijken best wel bevattelijk te zijn voor die propagandamachines.
Maar toch maar toch.. zie je steeds meer Jeugd opstaan met de roep om duurzaamheid, klimaatbeheersing etc etc, echt een andere manier van denken. Meer gericht op samenwerking.