Ik hou me wel vast aan Joh.18:36: " Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld, niet van hier."Alpha schreef: 02 apr 2020, 16:42De Bijbel geeft aan waar we vandaan komen.hopper schreef: 23 mar 2020, 17:07 Ik vind hetgeen achter de komma staat wel interessant. "Waar gaan we heen?". Dat veronderstelt dat we 'ergens' zijn en dat we ergens 'heen' gaan.
Ps 22: 9 Want gij waart het die mij uit de buik getrokken hebt, Die mij vertrouwen liet terwijl ik aan de borsten van mijn moeder lag.
En waar wij heen gaan:
Pr 9: 5 Want de levenden weten*dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning*meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.
Rom 5:12 Dus door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo heeft de dood zich tot alle mensen uitgebreid omdat ze allemaal hebben gezondigd.
Er komt een "nieuwe aarde".
Openb 21:
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.
2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.
3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.
4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ NWV.
Of aan Luc.17:21§: " Zie, het Koninkrijk Gods is in u."