Voilà..zo goed Peda ?

Ik zeg:... zet 'm op!

P.S. Jullie hoeven me niet te bedanken hoor, het was een kleine moeite

Je kunt op de topic titel ook met een duidelijk "' neen "' antwoorden. Gaten zijn tot op heden altijd tijdelijk gebleken. E T is vanuit de wetenschappelijke hoek bezien de beste oplossing voor de "' natuurlijke "' verklaring van het ontstaan van soorten. Een betere op wetenschap gebaseerde theorie is mij althans niet bekend. De fundamentele vraag is dus of de thans bekende gaten, het wetenschappelijk fundament onder de theorie zodanig onderuit halen, dat gesproken moet worden van "' 100% speculatie "' bij E T. Zo'n argumentatie keten zie ik met interesse tegemoet.hopper schreef: 05 okt 2020, 12:36 Pff...weer een herhaling van zetten van dat andere draadje. Iemand die gelooft kan ook in ID geloven of geloven in een God die met een toverstokje zwaaide.
De rede staat machteloos tegenover geloof. Daarom heet het ook geloof.
E.T. is tot dusver steeds verder vervolmaakt (Lees: de gaten zijn verder gedicht.) DNA onderzoek ondersteunt ET, vondsten van ontbrekende schakels ondersteunt ET.peda schreef: 05 okt 2020, 12:48Je kunt op de topic titel ook met een duidelijk "' neen "' antwoorden. Gaten zijn tot op heden altijd tijdelijk gebleken. E T is vanuit de wetenschappelijke hoek bezien de beste oplossing voor de "' natuurlijke "' verklaring van het ontstaan van soorten. Een betere op wetenschap gebaseerde theorie is mij althans niet bekend. De fundamentele vraag is dus of de thans bekende gaten, het wetenschappelijk fundament onder de theorie zodanig vandaan halen, dat gesproken moet worden van "' 100% speculatie "' bij E T. Zo'n argumentatie keten zie ik met interesse tegemoet.hopper schreef: 05 okt 2020, 12:36 Pff...weer een herhaling van zetten van dat andere draadje. Iemand die gelooft kan ook in ID geloven of geloven in een God die met een toverstokje zwaaide.
De rede staat machteloos tegenover geloof. Daarom heet het ook geloof.
Hallo Hopper,hopper schreef: 05 okt 2020, 12:53
Daarnaast heeft ET/ID ook eigenlijk niks te maken met spiritualiteit of religie. ET is leuk voor hen die wetenschappelijk geïnteresseerd zijn. Meer is er niet.
Ik ben benieuwd naar de bewijzen.Maria K schreef:Maar waarvan ook duidelijk is, dat er naast zoveel bewijzen, er ook nog heel wat onbekende factoren, zg. "gaten" zijn.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Welke gaten waren tijdelijk?peda schreef:Gaten zijn tot op heden altijd tijdelijk gebleken.
Ooit van ID gehoord? Oneindig veel beter. Je kunt geen robots en machines bouwen zonder intelligentie, zonder planning en vooruitziende blijk. Het zelfde geldt voor tot leven gebrachte machines (mens, dier, plant), die nog veel en veel complexer zijn dan alle de door mens gebouwde machines.peda schreef:Een betere op wetenschap gebaseerde theorie is mij althans niet bekend.
Hier zie je wat propaganda allemaal teweeg kan brengen.hopper schreef: 05 okt 2020, 12:53 E.T. is tot dusver steeds verder vervolmaakt (Lees: de gaten zijn verder gedicht.) DNA onderzoek ondersteunt ET, vondsten van ontbrekende schakels ondersteunt ET.
Hallo Inktvlam,Inktvlam schreef: 05 okt 2020, 13:05
Ooit van ID gehoord? Oneindig veel beter. Je kunt geen robots en machines bouwen zonder intelligentie, zonder planning en vooruitziende blijk. Het zelfde geldt voor tot leven gebrachte machines (mens, dier, plant), die nog veel en veel complexer zijn dan alle de door mens gebouwde machines.peda schreef:Een betere op wetenschap gebaseerde theorie is mij althans niet bekend.
Ik moet je mededelen dat ik over een uitstekende intelligentie beschik. En lees daarom liever wetenschapspagina's dan de 100e herhaling van zetten.Inktvlam schreef: 05 okt 2020, 13:46Hier zie je wat propaganda allemaal teweeg kan brengen.hopper schreef: 05 okt 2020, 12:53 E.T. is tot dusver steeds verder vervolmaakt (Lees: de gaten zijn verder gedicht.) DNA onderzoek ondersteunt ET, vondsten van ontbrekende schakels ondersteunt ET.
Want precies het tegenovergestelde is het geval.
viewtopic.php?p=255150#p255150
Dat de mens zwart is geworden is evolutionair logisch. Door het wegvallen van de dierlijke beharing moest de naakte aap een donkere huidskleur ontwikkelen.Evolutiebiologen weten sinds 2012 dat de lichte huidskleur van de oorspronkelijke Europeanen en Chinezen een vrij recente gebeurtenis is. Ongeveer 1,2 miljoen jaar geleden is onze voorouder donker geworden. Dat is ver voor het ontstaan van onze soort, Homo sapiens, 320.000 jaar geleden in Afrika. Hij erfde de donkere kleur van zijn voorouder. Toen de mens vanuit Afrika de wereld overtrok arriveerde hij ongeveer 65.000 jaar geleden in Australië, 45.000 jaar geleden in Centraal Azië en 40.000 jaar geleden in Europa. Al die mensen waren donker. Als er een “natuurlijke” kleur is voor onze huid dan is het zwart.
Volkomen logisch dat we op onze breedtegraad weer terug moesten naar een blanke huid. Auto immuunziektes ontstaan mede door vit D gebrek. Mensen met een donkere huid zijn in het nadeel op onze breedtegraad. Denk ook aan Engelse ziekte.Een donkere huid gaf, neemt men aan, een voordeel bij het leven op de savanne in het tropische Afrikaanse klimaat. Donker huidpigment beschermt namelijk tegen de schadelijke effecten van UV-straling. In de gematigde streken, waar de zonnestraling minder sterk is, telt dat voordeel niet zo sterk. Daar slaat het om in een nadeel: de zonnestraling is nodig voor de aanmaak van vitamine D in de huid en pigment schermt dat effect af. In de gematigde streken is daarom een huid met minder pigment voordeliger. Toch duurde het nog zeker 20.000 jaar voordat de donkere mensen in Europa en Azië een lichte huid kregen.
Lees het artikel maar eens aandachtig, dan lees je ook de logica van evolutie. Nico van Straalen legt altijd uit op een begrijpelijke manier voor leken.Hoe weten we dat?
Ik heb voorlopig slechts een vraag gesteld over waar we het over willen gaan hebben.Inktvlam schreef: 05 okt 2020, 13:05Ik ben benieuwd naar de bewijzen.Maria K schreef:Maar waarvan ook duidelijk is, dat er naast zoveel bewijzen, er ook nog heel wat onbekende factoren, zg. "gaten" zijn.
En nu je toch bezig bent noem ook even de jouw bekende gaten.
Wat ik je ooit eerder schreef over het begrip van muteren en evolueren.Je kunt geen robots en machines bouwen zonder intelligentie, zonder planning en vooruitziende blijk. Het zelfde geldt voor tot leven gebrachte machines (mens, dier, plant), die nog veel en veel complexer zijn dan alle de door mens gebouwde machines.
Jij kiest de voor jou herkenbare stukjes, en gaat daarover uitweiden.Maria K schreef: 05 okt 2020, 12:18 Het is als een legpuzzel, waarvan heel veel stukjes overduidelijk en bekend zijn, maar nog niet alles.
- Zoeken we door naar de ontbrekende stukjes?
- of gooien we de hele puzzel direct in de prullenbak?
En gebruiken we voor het hele plaatje alleen de voorgedrukte afbeelding van de fabrikant en zeggen we dan, dat de puzzel is opgelost?
Jouw tekenaar en speelgoedfabrikant zal het bij jou toch altijd winnen met het voorbeeld op het deksel van hoe de puzzel er uiteindelijk uit ziet.Inktvlam schreef: 05 okt 2020, 13:05Ooit van ID gehoord? Oneindig veel beter.peda schreef:Een betere op wetenschap gebaseerde theorie is mij althans niet bekend.
Er zit wel een hoop denkwerk (inspiratie en transpiratie) achter het Windows besturingssysteem en daarmee hebben we al een duidelijk verschil te pakken met evolutie.Maria K schreef: 05 okt 2020, 16:26 Niet één machine is ooit uit het niets een volkomen goed en veilig produkt geworden en voor eeuwig gemaakt.
Alles past zich aan aan de nieuwe omstandigheden of het overleeft het niet meer, raakt uit de tijd.
Het Windows besturingsprogramma is ook niet in één keer ontworpen, door iemand die dat allemaal heeft doorgrond.
Het is van heel eenvoudig programmeerwerk uitgegroeid tot een zwaarlijvig product, waar niets meer aan kon worden aangepast en aangevuld en is uiteindelijk totaal op de schop gegaan voor een totaal vernieuwd, op een andere leest geschoeid en eenvoudiger opgezet programma.
Niet meer geschikt, op de oude manier uitgestorven en de mutatie, die het beste geschikt was voor de moderne tijd zet zich voort, tot ook dat weer achterhaald blijkt.
Bij evolutie ga je niet beginnen bij het eindplaatje en je dan alleen maar verwonderen over de ingewikkeldheid van het eindresultaat, maar bij het zo vroeg mogelijke begin en dan te volgen wat de volgende stap zou kunnen zijn.
Ook al zie je niet direct het eerste verband, maar wel de daarna mogelijk volgende stap.
Het eindplaatje is wat het uiteindelijk is geworden.
Alles wat ooit niet klopte en niet verder leefde, zie je niets meer van.
Alleen het wel kloppende eindproduct is bekend.
Er is jarenlang aan Windows gewerkt en aan aangepast, enz............Inktvlam schreef: 05 okt 2020, 17:20Er zit wel een hoop denkwerk (inspiratie en transpiratie) achter het Windows besturingssysteem en daarmee hebben we al een duidelijk verschil te pakken met evolutie.Maria K schreef: 05 okt 2020, 16:26 Niet één machine is ooit uit het niets een volkomen goed en veilig produkt geworden en voor eeuwig gemaakt.
Alles past zich aan aan de nieuwe omstandigheden of het overleeft het niet meer, raakt uit de tijd.
Het Windows besturingsprogramma is ook niet in één keer ontworpen, door iemand die dat allemaal heeft doorgrond.
Het is van heel eenvoudig programmeerwerk uitgegroeid tot een zwaarlijvig product, waar niets meer aan kon worden aangepast en aangevuld en is uiteindelijk totaal op de schop gegaan voor een totaal vernieuwd, op een andere leest geschoeid en eenvoudiger opgezet programma.
Niet meer geschikt, op de oude manier uitgestorven en de mutatie, die het beste geschikt was voor de moderne tijd zet zich voort, tot ook dat weer achterhaald blijkt.
Bij evolutie ga je niet beginnen bij het eindplaatje en je dan alleen maar verwonderen over de ingewikkeldheid van het eindresultaat, maar bij het zo vroeg mogelijke begin en dan te volgen wat de volgende stap zou kunnen zijn.
Ook al zie je niet direct het eerste verband, maar wel de daarna mogelijk volgende stap.
Het eindplaatje is wat het uiteindelijk is geworden.
Alles wat ooit niet klopte en niet verder leefde, zie je niets meer van.
Alleen het wel kloppende eindproduct is bekend.
Een ander verschil is dat je aan een besturingssysteem voortdurend kunt bouwen en aanbouwen. Dat ligt bij een levend wezen geheel en al anders. Je kunt niet leven met een half gevormd lichaam. Zaken als ogen en hersenen en nog veel meer plus het vermogen tot voortplanting moeten direct aanwezig en functioneel zijn.
De evolutionist Stephen Jay Gould schreef het volgende:
De geschiedenis van de meeste fossielsoorten behelst twee kenmerken, die ingaan tegen een geleidelijke evolutieve ontwikkeling.
enzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..................
Waarom reageer je dan niet gewoon adequaat op wat Peda hier aanvoert?Ik ben bang dat het weer eindeloze herhalingen worden.
Voor mij hoefde dit onderwerp ook niet, maar Peda wilde het graag.
Wat een rare reactie. Ik heb de verschillen aangeduid tussen Windows en levende wezens. Niet begrepen? En waarom moet ik reageren op de rest? Ik vind de rest helemaal niet relevant.Maria K schreef: 05 okt 2020, 20:01 Er is jarenlang aan Windows gewerkt en aan aangepast, enz............
Heb je begrepen wat ik hierover schreef?
Waarom dat toch deze reactie?
Je hebt geen idee van wat ik wil zeggen, hè.![]()
Waarom reageer je slechts op een piepklein stukje van mijn verhaal, alleen bedoeld als voorbeeld?
En ga je niet in op de rest?
Het is duidelijk dat je maar één uitkomst wil horen. Maar dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Atheïsten/evolutionisten kunnen het absoluut niet verdragen dat hun troetelkindje evolutie wordt aangevallen.Maria K schreef:Bespaar me de moeite van deze verhandelingen.
In het andere topic ben ik ook gestaakt je mee te lezen.
Waar bemoei jij je mee? Ik heb 'm al vele malen geantwoord. Maar Peda wil alleen maar horen dat de ET waar is. Net als jij.Maria K schreef:Waarom reageer je dan niet gewoon adequaat op wat Peda hier aanvoert?
Hallo Petra,Petra schreef: 06 okt 2020, 01:33 Is er ergens een overzicht/opsomming te vinden van de gaten?
Ik denk dat het wel handig is om zo'n overzicht in de TS op te nemen en vervolgens concreet de gaten te bespreken.
Voor wie er nog gat in ziet dan hè.![]()
P.S.
En ach, misschien ook eens aardig om het te proberen te houden bij het onderwerp zonder met ad hominems te strooien.
Nou ja. Peda, is het ooit bij je opgekomen dat zo'n gen ooit een keer ontstaan moet zijn? En ben je bekend met het verschijnsel verweesde genen – orphan genes (genes from nowhere). Dit zijn genen die maar in één soort voorkomen of in één groep van nauw verwante soorten. Het is een veel voorkomend verschijnsel. Evenals convergenties, dat zijn overeenkomsten in soorten die evolutionair gezien niet verwant zijn. Volgens de eigen optimistische wiskundige berekeningen van evolutionisten is het ontstaan van een gen al buitengewoon onwaarschijnlijk.peda schreef:De vervolgvraag is dan, hoe is het inmiddels bekende immense aantal genen ontstaan. Valt dat gigantisch aantal genen zo maar volledig kant en klaar uit de lucht dan is dat een sterk punt voor een Bijzondere Beinvloeding. Maar uit onderzoek blijkt dat nieuwe functionele genen via meerdere natuurlijke processen wel degelijk uit oudere voorlopers kunnen ontstaan.
Dus ondanks de niet universele genetische code, de omgevallen tree of life, de genes from nowhere en de convergenties hou jij het op het voorouderpad. Nou dan ben jij de ware evolutionist. De ware evolutionist maakt zich niet druk over dwarsliggend bewijsmateriaal, hij bouwt gewoon weer een nieuwe kronkel aan zijn theorie. Voor evo's bestaat er geen slecht nieuws, schreef Cornelius Hunter ooit.peda schreef:Ik ga de praktijk volgend voor het "' voorouder "' pad.