Hallo,
Met belangstelling volg ik de discussie. In grote lijnen ben ik het geheel eens met Adinomis.
Immers de Bijbel spreekt nergens over een drie-eenheid.
Het lijkt me veel te veel inees van Harry K om al die uiteenzettingen, die zogezegd 'Bijbels' lijken ineens ie kunnen beoordelen op 'Waarheid' en onderscheidenlijk t.a.v. 'Personen'
Dat is proberen God op te splitsen. Want als we eerlijk zijn, en we ons voorbereiden op het Hemels Koninkrijk, dan weten we
dat Jezus ons voorbeeld is. Hij laat/liet zich leiden door de Heilige Geest (van) God. De Vader, Zijn Vader (Geestelijk- naar de maatstaf van die wet)
De Heilige Geest wordt wel aangemerkt als een Persoon, maar het is nog altijd de Heilige Geest van God en Gods= Geest!
Precies zoals Mozes God aanzag in de rookkolom en hoorde.
Nergens staat dat Jezus en wij, die ons laten lijden door de Heilige Geest (ook) Goden zijn.
Wij zijn Prinsen en Koningen! Net zoals Jezus dus ook KONING is en PRIESTER. Net zoals wij dat alleen maar zullen zijn, door de Heilige Geest en de WET in ons hart (verbonden met het hemels Jeruzalem)
Net zoals Jezus dat ook is.
Vandaar:
Er is één God: Deuteronomium 6:4; 1 Korintiërs 8:4; Galaten 3:20; 1 Timoteüs 2:5.
We hebben er door al die concilies heel wat fouten moeten slikken die de Bijbel zijn binnengeslopen.
Er is dus maar een Allerhoogste god.
Ik ga me hier niet al te diep op in, want Harry K heeft veel en veel te veel informatie ineens geplaatst, naar mijn mening, om vanuit een basisprincipe deze zaak te bespreken.
Later zal ik nog eens terug komen en AANTONEN dat de Bisschop van Rome de drie-eenheid in de kerk heeft gebracht, gebaseerd op de 3 zonne aanbidding van Constantijn.
Interessant om als aanvulling op deze studie eens te bekijken is deze site:
http://www.babylon.sayno.nl/
Nog interessanter is het als we deze feiten op een rijtje zetten:
En wat dat 'bijbelse geloofsfundament' precies is?!
Er is maar
1 GOD én
1 Heer-Jezus- (Hogepriester
voor die GOD); lees 1 Cor 8:5-6 maar:
'Want
hoewel er ook zijn, die goden genaamd worden, hetzij in den hemel, hetzij op de aarde -gelijk er vele goden en vele heren zijn-, Nochtans hebben wij maar
één God, den Vader, uit Welken alle dingen zijn, en wij tot Hem; én maar
één Heere, Jezus Christus, door Welken alle dingen zijn, en wij door Hem.( IN naam van de Hemelse en Allerhoogste God en Vader over allen)
DE ALLERHOOGSTE (en enige) God en Vader van Jezus en ons ALLEMAAL
•GOD was, is en blijft de enige Eeuwige Majesteit in de Hemel.
•GOD schiep Jezus voor de Schepping
•GOD schiep alles door en voor Jezus
•GOD zond ons Jezus tot Redding
•GOD accepteerde het kruisoffer van Jezus
•GOD gaf Jezus de titel 'Heer'
•GOD bepaalde, dat Jezus net als HIJ aanbeden dient te worden
•GOD alleen weet wanneer HIJ Jezus naar ons terugzendt
•GOD ontvangt alle macht en koningschap van Jezus terug
JEZUS
•Jezus is door GOD geschapen/geboren
•Jezus is onze Hogepriester
•Jezus zit aan Gods Rechterzijde
•Jezus wordt teruggezonden naar ons
DE HEILIGE GEEST VAN DE ALLERHOOGSTE GOD
•Gods Wil, Macht, Zegen, Glorie
•Gods Persoonlijkheid
•Verbindt ons met GOD dmv de handoplegging (Ook verbonden met Jezus= Zijn Zoon = die doet wat de Vader hem vraagt)
•GOD schenkt ons met die verbondenheid de Geestesgaven (Ook aan Jezus)
•GOD werkt door Zijn Geest (door Jezus en ons))
•Inzet met de Gaven leidt tot Geestesvrucht (Ook aan Jezus)
Bron voor eventuele aanvullende studie:
http://www.sign2god.com/aandeslag/Funda ... eerst.html
Voor de gedachte van een Drie-eenheid is dus, principieel, geen enkele Bijbelse, noch een Profetisch kader te vinden!
Zo simpel is het dus uit te leggen!
Hartelijke groet