hopper schreef:ID aanhangers hopen dus in feite door het verkondigen van hun dwaalleer morele verheffing te bereiken.
Erg slim zijn ze dan niet, want door het verscherpen van tegenstellingen dwingen ze mensen die ET doorgronden nog beter te argumenteren ten gunste van ET. Ze bereiken het tegendeel van wat ze beogen.
Waar baseer je dat op, ID is een dwaalleer?
Geloof je dat de mens een schitterend ongeluk is (uitspraak van Gould)?
Sommige evo's hebben het over: “evolution by accident”. Dan is liefde blijkbaar ook een ongeluk, muziek is een ongeluk, kunst is een ongeluk, schoonheid is een ongeluk, de aanwezigheid van voedsel is een ongeluk, denkkracht is een ongeluk. Voor mij heeft ET dus een geloofwaardigheid van nul komma nul. Ik heb nooit een overtuigend bewijs ervan gezien. Wiskundeprofessor Granville Sewell noemde ET: “the dumbest idea ever taken seriously by science”.
“It is not enough to say that design is a more likely scenario to explain a world full of well-designed things. Once you allow the intellect to consider that an elaborate organism with trillions of microscopic interactive components can be an accident… you have essentially “lost your mind.”
https://evolutionnews.org/2020/01/how-s ... -its-mind/
hopper schreef:Ik ben meer geïnteresseerd in jouw denkwereld, Inktvlam. Taede A. Smedes gaf mij het verhelderende inzicht waarom men ID heeft bedacht.
Voor gelovigen komt moraliteit van God . Daarom moet het ingepast worden in de denkwereld van ID-gelovigen. ID en God hebben een samenhang in jouw denkwereld.
Ja, en ET en atheïsme hebben ook een onloochenbare samenhang.
Daarom is het van groot belang om met een scherp oog naar het bewijsmateriaal te kijken.
Het fossielenverslag laat discontinuïteit zien, stasis over miljoenen jaren gevolgd door plotselinge verschijning van geheel gevormde soorten. Dus niet in overeenstemming met ET, wel met ID.
Die Smedes is helemaal niet serieus te nemen. Hij heeft ooit een boek geschreven, getiteld: God en Darwin. Toen hij bekritiseerd werd, gaf hij toe eigenlijk niets te weten van de evolutietheorie, maar hij geloofde zonder meer wat de biologen hem hadden verteld. Als iemand zo'n boek schrijft, mag je verwachten en zelfs eisen dat de schrijver zich serieus in het onderwerp verdiept. Maar nee, hij vond 't niet nodig. Daarmee maakt hij zich zelf belachelijk. Z'n letterlijke commentaar was:
“Bovendien ben ik geen bioloog maar een theoloog die serieus neemt wat de experts (= de biologen) over de evolutietheorie zeggen.” Ik heb begrepen dat hij inmiddels atheïst geworden is, dus je kunt zien waar de ET toe leidt.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.