Petra schreef: 30 nov 2020, 03:36
Dat is niet waar we het over hadden.
En ook niet waar mijn voetbalwedstrijd verhaal over ging.
Het gaat om het principe van een God die op iedereen die bidt JA zegt.
Volgens mij doet het er niet echt toe of er gebeden wordt voor een spelletje. Het is betrekkelijk onbeduidend denk ik. En voor dat soort dingen zou ik het zelf niet eens doen.
Maar als je in het algemeen bidt en iets 'wilt', druk je daarmee uit aan het universum dat het je in je huidige realiteit ontbreekt aan het resultaat. Het universum zegt dan "Ja je wil het."
Als je in het algemeen bidt en iets 'kiest', druk je daarmee uit aan het universum dat je er volledig van uitgaat dat in je huidige realiteit het reeds bestaat en dat je het alleen maar hoeft te kiezen.
Alle keuzes die gemaakt kunnen worden en alle mogelijke uitkomsten zijn reeds gecreëerd in het NU, die hoeven slechts gekozen te worden.
"Voordat je het vraagt, heb Ik reeds geantwoord."
Het beste gebed is dan ook het dankgebed, waarin je God dankt voor de uitkomst van hetgeen je kiest en er dus volledig op vertrouwt dat jou niets wordt geweigerd. Als je daar niet zeker in bent of niet helemaal op vertrouwt, hou je in feite jezelf voor de gek en probeer je ook God voor de gek te houden. Het vereist een rotsvast geloof in een God die "JA" zegt.
In The Secret komt dit ook aan bod, maar daarin wordt telkens gekozen voor het eigen gewin/materialisme.
In Happier with God komt dit aan bod, vooral voor het grotere goed.
Het wordt De Wet van de Aantrekkingskracht genoemd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.