https://www.youtube.com/watch?v=AfffQubwJNk
Wat zie je in deze aflevering, is het gewone goochelarij of is het mind over matter (geest boven de materie)?
Oordeel zelf. Volgens mij weet deze Dynamo precies hoe zijn (onze) scheppingskracht werkt.
Dynamo Beyond Belief (voorbij geloof)
-
- Man/Vrouw: M
Dynamo Beyond Belief (voorbij geloof)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Re: Dynamo Beyond Belief (voorbij geloof)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Leuke goocheltruuks . Voor degene die het zelf wil proberen:
Dynamo's 7 Greatest Magic Tricks Finally Revealed
Dynamo's 5 Greatest Magic Tricks Finally Revealed #2
Dynamo's 5 Greatest Magic Tricks Finally Revealed #3
Dynamo's 7 Greatest Magic Tricks Finally Revealed
Dynamo's 5 Greatest Magic Tricks Finally Revealed #2
Dynamo's 5 Greatest Magic Tricks Finally Revealed #3
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
-
Inderdaad knap staaltje goochelkunsten, die hij ten dele wil delen.Messenger schreef: 06 dec 2020, 14:10 https://www.youtube.com/watch?v=87w8YJY6kOg
Hier 10 hoogtepunten.
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160310_02175203
-
- Man/Vrouw: V
Ik ben ermee opgegroeid, mijn vader deed altijd goocheltrucjes, nog steeds voor de buurkindjes; superleuk!Messenger schreef: 06 dec 2020, 14:01
Wat zie je in deze aflevering, is het gewone goochelarij of is het mind over matter (geest boven de materie)?
Oordeel zelf. Volgens mij weet deze Dynamo precies hoe zijn (onze) scheppingskracht werkt.
Daarom kijk ik ook niet naar programma's die de magie verpesten, dan is de gein eraf.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
-
Ik was als kijker te goeder trouw. De spontane ontmoetingen met mensen zijn waarschijnlijk niet spontaan, maar gewoon betaalde acteurs. Als ik zie hoe Dynamo twee vrouwen op de markt kokosnoten zie aanwijzen en hij die laat openkappen en dat er dan voor de ene koffie en voor de ander sinas uit komt, denk ik meteen heel naïef dat hij superpowers heeft.Petra schreef: 07 dec 2020, 04:12Ik ben ermee opgegroeid, mijn vader deed altijd goocheltrucjes, nog steeds voor de buurkindjes; superleuk!Messenger schreef: 06 dec 2020, 14:01
Daarom kijk ik ook niet naar programma's die de magie verpesten, dan is de gein eraf.
Weten hoe het werkt maakt het gelijk niet meer leuk.
-
Vermoedelijk is dat de mens eigen en het betreft een goede business. Ben zelf een fan van James Randi. Niet slechts omdat hijzelf een kundig goochelaar is, maar eveneens omdat hij goochelaars ontmaskert die zieltjes en geld proberen winnen met hun zogenaamde ''superkrachten'' -- onder hen helaas heel wat christelijke evangelisten. Indien iemand onterecht claimt daadwerkelijke superkrachten te bezitten, is het zaak die valse profeet als vanouds publiekelijk te schande te zetten.
Dynamo claimt echter niet ''superkrachten'' te bezitten, maar is gewoon eerlijk dat het goocheltruuks zijn. Hij legt af en toe ook uit hoe het werkt.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
-
Randi doet goed werkMart schreef: 07 dec 2020, 11:34Vermoedelijk is dat de mens eigen en het betreft een goede business. Ben zelf een fan van James Randi. Niet slechts omdat hijzelf een kundig goochelaar is, maar eveneens omdat hij goochelaars ontmaskert die zieltjes en geld proberen winnen met hun zogenaamde ''superkrachten'' -- onder hen helaas heel wat christelijke evangelisten. Indien iemand onterecht claimt daadwerkelijke superkrachten te bezitten, is het zaak die valse profeet als vanouds publiekelijk te schande te zetten.
Dynamo claimt echter niet ''superkrachten'' te bezitten, maar is gewoon eerlijk dat het goocheltruuks zijn. Hij legt af en toe ook uit hoe het werkt.
Volksverlakkerij is een gruwel. Vergeet nooit meer die Jomanda en Sylvia Millecam, verschrikkelijk. Had zelf ook een goeie vriend die voor dikke poen z'n laatste weken doorbracht met z'n zieke lijf naar e.o.a. cel genees apparaat te slepen. Te triest.
Ik vind het een gevaarlijke vorm van misbruik die uitgeroeid moet worden. Zieke mensen uitnemen; hoe slecht kun je zijn.
Maar dat is totaal andere koek als goocheltrucjes, die gaan puur om vermaak.
En dat is magie die je verpest als je de trucs verklapt.
Vond ik bij mijn vader ook zo ergerlijk, deed ie 'n leuk trucje, had je van die mensen die dan willen laten weten hoe knap ze zijn en de truc verklappen. Meteen de gein verpest voor alle anderen. Blehhhhhhh.
-
James Randi deed goed werk. Hij is onlangs overleden.
Heb een tijd terug op Netflix de docu An Honest Liar gezien. Mooie docu over zijn werk als goochelaar en ontmaskeraar. En ook hoe hij zelf in zekere zin misleidt is.
Heb een tijd terug op Netflix de docu An Honest Liar gezien. Mooie docu over zijn werk als goochelaar en ontmaskeraar. En ook hoe hij zelf in zekere zin misleidt is.
-
Klopt. Oeps.