Dynamo Beyond Belief (voorbij geloof)

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Messenger
Man/Vrouw: M

Dynamo Beyond Belief (voorbij geloof)

Bericht door Messenger »

https://www.youtube.com/watch?v=AfffQubwJNk

Wat zie je in deze aflevering, is het gewone goochelarij of is het mind over matter (geest boven de materie)?

Oordeel zelf. Volgens mij weet deze Dynamo precies hoe zijn (onze) scheppingskracht werkt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Re: Dynamo Beyond Belief (voorbij geloof)

Bericht door Messenger »

Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mart

Bericht door Mart »

Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
peda

Bericht door peda »

Messenger schreef: 06 dec 2020, 14:10 https://www.youtube.com/watch?v=87w8YJY6kOg

Hier 10 hoogtepunten.
Inderdaad knap staaltje goochelkunsten, die hij ten dele wil delen.

www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160310_02175203
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 06 dec 2020, 14:01

Wat zie je in deze aflevering, is het gewone goochelarij of is het mind over matter (geest boven de materie)?

Oordeel zelf. Volgens mij weet deze Dynamo precies hoe zijn (onze) scheppingskracht werkt.
Ik ben ermee opgegroeid, mijn vader deed altijd goocheltrucjes, nog steeds voor de buurkindjes; superleuk!
Daarom kijk ik ook niet naar programma's die de magie verpesten, dan is de gein eraf.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Messenger

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 07 dec 2020, 04:12
Messenger schreef: 06 dec 2020, 14:01

Ik ben ermee opgegroeid, mijn vader deed altijd goocheltrucjes, nog steeds voor de buurkindjes; superleuk!
Daarom kijk ik ook niet naar programma's die de magie verpesten, dan is de gein eraf.
Ik was als kijker te goeder trouw. De spontane ontmoetingen met mensen zijn waarschijnlijk niet spontaan, maar gewoon betaalde acteurs. Als ik zie hoe Dynamo twee vrouwen op de markt kokosnoten zie aanwijzen en hij die laat openkappen en dat er dan voor de ene koffie en voor de ander sinas uit komt, denk ik meteen heel naïef dat hij superpowers heeft.

Weten hoe het werkt maakt het gelijk niet meer leuk.
Mart

Bericht door Mart »

Messenger schreef: 07 dec 2020, 10:28..., denk ik meteen heel naïef dat hij superpowers heeft.
Vermoedelijk is dat de mens eigen en het betreft een goede business. Ben zelf een fan van James Randi. Niet slechts omdat hijzelf een kundig goochelaar is, maar eveneens omdat hij goochelaars ontmaskert die zieltjes en geld proberen winnen met hun zogenaamde ''superkrachten'' -- onder hen helaas heel wat christelijke evangelisten. Indien iemand onterecht claimt daadwerkelijke superkrachten te bezitten, is het zaak die valse profeet als vanouds publiekelijk te schande te zetten.

Dynamo claimt echter niet ''superkrachten'' te bezitten, maar is gewoon eerlijk dat het goocheltruuks zijn. Hij legt af en toe ook uit hoe het werkt.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
Petra

Bericht door Petra »

Mart schreef: 07 dec 2020, 11:34
Messenger schreef: 07 dec 2020, 10:28..., denk ik meteen heel naïef dat hij superpowers heeft.
Vermoedelijk is dat de mens eigen en het betreft een goede business. Ben zelf een fan van James Randi. Niet slechts omdat hijzelf een kundig goochelaar is, maar eveneens omdat hij goochelaars ontmaskert die zieltjes en geld proberen winnen met hun zogenaamde ''superkrachten'' -- onder hen helaas heel wat christelijke evangelisten. Indien iemand onterecht claimt daadwerkelijke superkrachten te bezitten, is het zaak die valse profeet als vanouds publiekelijk te schande te zetten.

Dynamo claimt echter niet ''superkrachten'' te bezitten, maar is gewoon eerlijk dat het goocheltruuks zijn. Hij legt af en toe ook uit hoe het werkt.
Randi doet goed werk :thumb1:
Volksverlakkerij is een gruwel. Vergeet nooit meer die Jomanda en Sylvia Millecam, verschrikkelijk. Had zelf ook een goeie vriend die voor dikke poen z'n laatste weken doorbracht met z'n zieke lijf naar e.o.a. cel genees apparaat te slepen. Te triest.
Ik vind het een gevaarlijke vorm van misbruik die uitgeroeid moet worden. Zieke mensen uitnemen; hoe slecht kun je zijn. :evil:

Maar dat is totaal andere koek als goocheltrucjes, die gaan puur om vermaak.
En dat is magie die je verpest als je de trucs verklapt.
Vond ik bij mijn vader ook zo ergerlijk, deed ie 'n leuk trucje, had je van die mensen die dan willen laten weten hoe knap ze zijn en de truc verklappen. Meteen de gein verpest voor alle anderen. Blehhhhhhh.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

James Randi deed goed werk. Hij is onlangs overleden.
Heb een tijd terug op Netflix de docu An Honest Liar gezien. Mooie docu over zijn werk als goochelaar en ontmaskeraar. En ook hoe hij zelf in zekere zin misleidt is.
Petra

Bericht door Petra »

Christiaan schreef: 08 dec 2020, 09:10 James Randi deed goed werk. Hij is onlangs overleden.
Klopt. Oeps.