Keessen schreef: 05 jan 2021, 19:02
Maar ik ben geen JG! Ik noem mezelf gewoon een christen. Maar wel fijn dat je van mij een ander beeld hebt! Geheel wederzijds, dus:

In het algemeen merk ik aan JG dat ze zich juist NIET op de Bijbel baseren, maar op indoctrinaties van het genootschap. Er zullen vast wel uitzonderingen zijn. Eerlijkheid is erg belangrijk, en juist om die reden hou ik ervan om met mensen te spreken, maar niet met boekjes. Vertel eens iets meer over je achtergrond (als je dat wilt natuurlijk).
Al jaren ex-orthodox en later ex vrijzinnig christen.
Sinds ca.10 jaar het ook rechtstreeks durven uiten dat ik atheïst ben, maar ik ben geen anti-theïst naar gelovigen toe, zolang mensen voor zichzelf geloven en spreken en zich niet opdringen met hun overtuigingen en meningen over anderen.
Zeker niet zolang mensen er zich goed bij voelen en dat ook naar anderen uitstralen.
Kritisch vanwege ellende, die meermaals door dogmatisme wordt veroorzaakt.
Voorstander van een absoluut seculiere overheid, omdat alleen dan mensen gelijkwaardig behandeld kunnen worden en er niet onderscheid naar hun geloof of mening in kan sluipen.
Ik houd ook het meest van persoonlijke gesprekken.
Maar discussiëren over Bijbel inhoud en uitleg daarvan kan niet anders dan met die Bijbelinhoud.

Verder denk ik dat je me best leert kennen door mijn bijdragen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.