Inderdaad 1 opname en niet in het geheim.
Misschien bedoelt Wilsophie het plots wegnemen van christenen in Lucas 17:34-37 en Matteus 24:40-42.
Waar plaats je d opstanding van Israël dan welke staat beschreven in Ezechiel 37? Bij die van de Opname? Komt Jezus christenen ophalen en erna door naar Israël om Ezechiel 37 te vervullen?
Dat ligt er maar net aan wat je dus verstaat onder Israel, Israel is Gods volk, En dat moet je niet verwarren met de staat Israel. Christus was de vervulling van Israel. Christus paste de profetieën toe op zichzelf, En niet op het koninkrijk, Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. En het Koninkrijk komt niet op waarneembare wijze, zei Christus. Zoals Christus is zijn eentje de zelfde ervaring heeft meegemaakt als de vroegere Israëlieten die uit Egypte waren geroepen. Christus was ook uit Egypte geroepen door God, Precies zoals het letterlijke Israel. Die gebeurtenis was een schaduw op de Messias die komen zou.
Luk 24:44 En Hij zei tegen hen: Dit zijn de woorden die Ik tot u sprak toen Ik nog bij u was, dat alles vervuld moest worden wat over Mij geschreven staat in de Wet van Mozes en in de Profeten en in de Psalmen.
Luk 17:20 En toen Hem door de Farizeeën gevraagd werd, wanneer het Koninkrijk van God zou komen, antwoordde Hij hun en zei: Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze.
Dus we hoeven niet te kijken naar een letterlijke staat, Want zijn koninkrijk komt niet op waarneembare wijze.
En Lucas en Mattheus die hebben betrekking op de dag dat Christus terug komt, en Christus verwijst in die passages naar de dagen van Noach. Dus een plotselinge wegneming lees ik daar niet in. Zo zou het zijn als de Zoon des Mensen terugkeert, Waar er twee zijn wordt er een opgenomen en een achtergelaten. Dus als je achtergelaten wordt heb je dus een probleem..
Mat 24:37 Zoals de dagen van Noach waren, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.
38 Want zoals ze bezig waren in de dagen voor de zondvloed met eten, drinken, trouwen en ten huwelijk geven, tot aan de dag waarop Noach de ark binnenging,
39 en het niet merkten, totdat de zondvloed kwam en hen allen wegnam, zo zal ook de komst van de Zoon des mensen zijn.
Die vloed kwam misschien wel plotseling voor die mensen, Maar dat kwam door ongeloof. Toen het water kwam was het te laat. Zo zou het dus ook zijn als de Zoon des Mensen terugkeert. Christus heeft ons duidelijk vermeld dat we waakzaam moeten zijn. Want niemand weet de dag of het uur, Dus het kan morgen zijn, Maar misschien duurt het nog jaren. Niemand die het weet. En als mens moet je dus voorbereid zijn op die dag, Want anders kan je dus ook de boot missen.
43 En Jezus zei tegen hem: Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn.
De vraag is natuurlijk al OF Jezus Geest 3 dagen in het graf bleef OF dat Jezus Geest 3 dagen verbleef naast God alvorens Hij weer opstond. De bijbel laat zich daarover niet uit.
Als Jezus 3 dagen naast God bleef in het Paradijs dan kan de misdadiger gewoon die dag met Jezus in de hemel zijn gekomen als eerste ziel door Jezus het eeuwige leven ontvangen.
Ja dat klopt dat staat er inderdaad. Nu is het de vraag kan dat kloppen, Of is dat in strijd met de rest van de Bijbel. Ik zeg dat het in strijd is met de Bijbel, Omdat Christus niet is opgevaren na zijn dood. Sterker nog hij bevestigd dat bij Maria Magdalena, Waar Christus zegt: Houdt mij niet vast
want ik ben nog niet opgevaren naar mijn Vader. Joh 20:17
Dus toen Christus uit de dood was opgestaan was hij nog niet opgevaren naar de Vader. Wel is er een verschil tussen deze gebeurtenis, En de verschijning aan de elf apostelen waar ze hem wel mochten aanraken. (Luk 24:39) Sommige mensen beweren dat Christus tussen die twee gebeurtenissen in opgevaren is na de Vader, En daarna terug gekomen waarna hij nog 40 dagen op aarde is geweest.
Dus wat Wilsophie zegt dat zou best kunnen, Alleen daar is de Bijbel dus niet duidelijk in. We weten dus niet wat er is gebeurd tussen de morgen en de avond van zijn opstand.
Hij ging wel naar de Hemel op de dag van Zijn opstanding om aangesteld te worden tot Zoon en ERfgenaam en tot Heere en tot Christus en ging de hemelen door met het bloed van het NIeuwe Testament, dat is dus ander leven want bloed is leven dan het bloed van het oude verbond dat stroomde weg en vlees en bloed kunnen immers de hemel niet binnengaan. Wat er precies gebeurd is op die dag weten we niet. Er is een periode tussen de vroege ochtend, het contact met de Emmaus gangers en de avond in de opperzaal.
We weten dat niet.
Ik persoonlijk denk dan ook dat het een vertaalfout is, Want Christus is niet opgevaren gelijk na zijn dood. En dat misverstand komt door de plaatsing van de komma. Er staat nu: Voorwaar ik zeg u, heden zult met mij in het paradijs zijn.
Maar als je de komma verplaatst kan er ook staan. Voorwaar ik zeg u heden, U zult met mij in het paradijs zijn.
Dus door het verplaatsen van een komma krijg je een hele andere context en betekenis. En je moet niet vergeten dat die komma's en leestekens er pas later bij zijn gekomen. Die stonden er vroeger niet in. Integendeel zelfs. Er stonden geen eens spaties in. Het was een grote blok tekst, Zonder leestekens of iets dergelijks.