Je mag denken wat je wilt.thom schreef: 12 jan 2021, 13:53Ik denk niet dat mensen die God bewust tegenwerken beloond worden nee. Waar haal je dat nou uit mijn schrijven?Alpha schreef: 12 jan 2021, 13:23Kinderen erven de eigenschappen van hun ouders of voorouders. Dat is toch een feit?thom schreef: 30 dec 2020, 20:54Je schrijft dat kinderen de eigenschappen van hun ouders erven, en tegelijk ook 'diegenen die met de schepper samenwerken..''Alpha schreef: 06 okt 2020, 14:37In tegenstelling tot jou twijfel ik niet, het gevolg van diep nadenken, onderzoeken en vergelijken.twijfelaar schreef: 29 sep 2020, 20:59
Ik heb het gevoel dat jij zelf zelden of nooit nadenkt, je antwoord voornamelijk met citaten uit de bijbel, dus met wat anderen geschreven hebben. Ik voor mij accepteer de erfenis van de fouten van een ander niet. En wanneer je gelooft dat God alles geschapen heeft had Hij het zondige deel in het DNA van Adam en Eva niet mee laten erven wanneer Hij de wereld echt lief had gehad. Daarnaast waren er natuurlijk nog tal van andere mogelijkheden om de paradijselijke wereld gelijk na de zondeval te herstellen, maar jouw God koos voor een spannende film waarin zijn schepsels elkaar duizenden jaren vaak op gruwelijke wijze afmaakten met als hoogtepunt het loslaten van de satan gedurende 1000 jaar. De dagen worden dan weliswaar verkort maar volgens mij heeft God er niet aan gedacht dat de satan niet van daglicht afhankelijk is maar daar komen de gelovigen nog wel achter. Jij vindt dat allemaal normaal omdat jullie als JG tzt een ereplekje gaan krijgen. Ik ben daarin blijkbaar wat kritischer en probeer ik te achterhalen met welk recht God alles laat gebeuren zoals het gebeurt.
Je praat kennelijk anderen klakkeloos na.
Jg krijgen geen "ereplekje".
Degenen die met de schepper samenwerken mogen in Gods koninkrijk wonen.
Daardoor wordt voorkomen dat de aarde geruïneerd wordt.
Natuurlijk citeer ik de Bijbel.
Daar staat in op welke manier je met de schepper kan samenwerken.
Het is een feit dat kinderen de eigenschappen van hun ouders erven.
Lees nu eens zelf de bijbel en vraag God om inzicht.
Zie jij daar onderscheid in? Ik bedoel, is diegene die met de Schepper samenwerkt, dan niet 'gewoon' kind van God, de Zoon?
Zo lees ik wel 1 Kor. 15 en Openb.3; (Staten Vertaling)
44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.
45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakenden Geest.
46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.
47 De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit den Hemel.
22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.
23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.
24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.
25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.
26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.
27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.
28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.
19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u.
20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.
1 Joh. 5
11 En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon.
12 Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet.
''Lees nu eens zelf de bijbel en vraag God om inzicht''.
Denk je echt dat mensen die God bewust tegenwerken beloond worden?
Zou een werkgever iemand aannemen, die alleen maar "aanwezig" wil zijn?
Ik heb bij een werkgever zo'n persoon meegemaakt.
Hij deed zijn best totdat hij een vast contact kreeg, daarna was hij alleen maar aanwezig en geloofde hij het wel..
Adam was volmaakt en "gaf" zijn volmaakt leven op.
Doordat Jezus zijn volmaakte leven opgaf, kon hij de erfzonde voor de mens uitschakelen.
Daardoor werd Jezus een levengevende geest.
Leden van de kleine kudde krijgen een opstanding in een geestelijk lichaam, net als Jezus.
Ook zij kunnen dan niet meer sterven.
Mensen die willen luisteren naar Jezus boodschap, overleven Gods ingrijpen.
Leden van de kleine kudde.. wie zijn dat? Want de teksten spreken over de Zoon, Christus, Mens, de Heere uit de Hemel. Maar nergens over een kleine kudde. Is dat Jg taal? In de relatie kinderen en Mystiek, wat ik al besprak, zie ik ook hier het kind, als de erfgenaam van de Vader. Dat is Hij, die in ons het goddelijke vertegenwoordigt. En.. uiteindelijk in ons opstaat, omdat wij veranderd zijn; Zijn Zoon gelijkvormig geworden.
Jezus staat 'model' voor dit gebeuren, daarom zegt Hij tot zijn volgelingen; volg Mij. Doe als Ik. En dat is weer de wil van de Vader doen.
Joh. 14sv
12 Voorwaar, voorwaar zeg Ik ulieden: Die in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en zal meerder doen, dan deze; want Ik ga heen tot Mijn Vader.
13 En zo wat gij begeren zult in Mijn Naam, dat zal Ik doen; opdat de Vader in den Zoon verheerlijkt worde.
Als je de bijbel gelezen hebt, dat weet je dat de kleine kudde een synoniem is voor de 144.000.
Zij gaan met Jezus regeren over de aarde als koningen en priesters.
Openbaring 5:10 en gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.
LUKAS 12:
32.„Vreest niet, kleine kudde, want het heeft uw Vader goedgedacht u het koninkrijk te geven.” NWV
32 Wees niet bevreesd, kleine kudde, want het heeft uw Vader behaagd u het Koninkrijk te geven. HSV.
32 Vreest niet, gij klein kuddeken, want het is uws Vaders welbehagen, ulieden het Koninkrijk te geven. SV.
De kleine kudde is dus geen JG taal, maar gewoon Bijbelse taal.
Daar staat de grote schare tegenover, het aantal is onbepaald. Zij hebben op aarde Gods ingrijpen overleefd.
Openbaring 7:
9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen.
10 Met luide stem riepen ze steeds: ‘Redding hebben we te danken aan onze God, die op de troon zit, en aan het Lam.’
Johannes 14:
12 Echt, ik verzeker jullie: wie in mij gelooft, zal ook de dingen doen die ik doe, en hij zal nog grotere dingen doen, want ik ga naar de Vader.
13 En wat jullie ook vragen in mijn naam, dat zal ik doen, zodat de Vader geëerd wordt vanwege de Zoon.
Jezus spreekt hier tot zijn discipelen, die met Pinksteren tot de kleine kudde gaan behoren.
Hand 2:
1 Op de dag van het pinksterfeest waren ze allemaal op dezelfde plaats bij elkaar.
2 Plotseling kwam er uit de hemel een geluid dat klonk als een sterke windvlaag, en het vulde het hele huis waar ze waren.
3 Toen zagen ze een soort vuurtongen. Die verspreidden zich en op iedereen daalde er één neer.
4 Ze werden allemaal met heilige geest vervuld en begonnen in verschillende talen te spreken, zoals het hun door de geest werd ingegeven. NWV
Je gaat m.i. uit van kerkleer, die bestaat voor een groot deel uit overleveringen, die geen Bijbelse oorsprong hebben.