Het wierp de vraag op of de PVV verboden moest worden, omdat ze overduidelijk de Grondwet schendt met haar discriminerende voorstellen om moslims in Nederland mensenrechten af te nemen die voor iedereen gelden.
Waarom staan we de PVV -en met name haar achterban- toe om zich discriminerend op te stellen jegens ca 1 miljoen moslims?
Zou de PVV dat doen jegens christenen of andere minderheden, zouden we dat dan ook accepteren?
Eerlijk is eerlijk, soms moet ik lachen om malle Geertje. Dan zie ik zijn geraaskal louter nog als een clownsact.Het lijkt erop dat we in de afgelopen jaren zo gewend zijn geraakt aan de harde taal van deze partij richting moslims, dat we deze met schouderophalen ontvangen. Ach ja, het is de PVV maar. Dit moet politiek worden opgelost. De partij maakt zich toch onmogelijk met die voorstellen. Niemand zal ermee willen samenwerken (overigens Rutte I nog wel). Een soort zelf gekozen cordon sanitaire.
Natuurlijk, 80% van de Nederlanders neemt hem totaal niet serieus. Meeregeren is uitgesloten.
Maar onderwijl discrimineert hij toch.....
Goed punt, dat schudde mij wel even wakker. Op veel plaatsen worden moslims, vervolgd, vermoord, verkracht.De andere reden is dat wij als Nederland de mond vol hebben over de politieke situatie in Polen, Hongarije, Rusland en Turkije. Daar zijn de parlementaire stelsels in de afgelopen jaren steeds autoritairder geworden en dus minder democratisch. Bovendien maken we ons zorgen over de Oeigoeren in China, die door het regime van president Xi massaal worden opgesloten vanwege hun islamitische geloof.
Maar hoe kan het kabinet daar wat van zeggen met iemand als Geert Wilders op een prominente plaats in de politiek?
We maken onszelf volstrekt ongeloofwaardig met zo'n paljas in de kamer. En we spotten ook met onze eigen grondwet.
En hadden we vroegere racisten niet ook weten te verbieden? (Janmaat, CP)