Open er maar een topic over.Zolderworm schreef: ↑05 mei 2021, 23:05Nou, Jung zocht de oorzaak van de verschijnselen gewoon in de stoffelijke hersenen. Dus een religie kan het niet zijn.hopper schreef: ↑05 mei 2021, 22:51Ik denk dat Jung zijn sporen wel heeft verdiend. Maar tegen geloof valt nooit op te kletsen. Gelovigen (niet allemaal) willen naar die hemel toe of terugkeren in het vlees. Bij mijn weten heeft Jung zoiets niet belooft. Daar is Jung in het nadeel. Je moet nooit uit het oog verliezen dat veel christenen geloven dat Jezus ze van hun zonden verlost (of zoiets). In werkelijkheid is dat lariekoek, dat staat zelfs met andere woorden in de bijbel.Zolderworm schreef: ↑05 mei 2021, 19:57Nou ja, zelfs als de leer van Jung een geloof zou zijn, dan is het niet mogelijk om met iemand over dit soort zaken te praten, die bij voorbaat dat geloof totaal verwerpt. Of het feitelijk belachelijk maakt. Ik denk dat de mensen die in de bijbel geloven tegen hetzelfde aanlopen. Of mijn part theosofen. Noem maar op. Ik begrijp hen nu volkomen. Ik vind het ook een beetje onbeschoft, moet ik zeggen.
Over Jung.
Hier hoort het niet thuis.