Dat zou ik zeker niet zeggen!Je zou het niet zeggen, maar ons universum wordt steeds kleiner.
Dat vind ik dan wel weer opmerkelijk, ons ego geprojecteerd als 'centrum' van het heelal.Zou ons ego uiteindelijk zo groot worden dat we onszelf uiteindelijk weer in het middelpunt van het universum zetten? Dat klinkt misschien erg “egocentrisch”, dat is het ook, maar vergelijk onszelf maar met stipjes op het oppervlak van een bal. Welk stipje op het oppervlak van een bal is exact in het midden van het oppervlak? Nee, ik bedoel dan niet het middelpunt in de bal maar puur het oppervlak aan de buitenzijde van de bal.
In deze projectie is geen enkel ego het middelpunt en tegelijkertijd zijn alle ego's het middelpunt.
Net zoals de Melkweg in feite het middelpunt is van het (fysieke) heelal en tegelijkertijd zijn alle andere sterrenstelsels dat ook, vanuit hun waarneming gezien.
Daar zit wat in , niemand van ons kan op een andere tijd zijn dan 'nu'.De grens van het universum is de tijd en wel “nu”.
“Voor” en “na” het heden bestaan 2 fictieve werelden. De wereld van het verleden en de wereld van wat ons toekomt. Deze werelden bestaan slechts in gedachten en vertellen ons wat geweest zou zijn en wat wellicht gaat komen. En precies daar tussenin zit U, verscholen in het nu.
Mja, dat klopt wel met mijn eigen 'zien'. Het verleden en de toekomst zijn niet meer dan gedachten. Maar ook als ik naar de zon kijk, kijk in het verleden. Ik zie de zon zoals die -even opzoeken- er gemiddeld 8 minuten en 20 seconden geleden uit zag.