Wie en wat is Israël?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Wilsophie
Man/Vrouw: V

Re: Wie en wat is Israël?

Bericht door Wilsophie »

Eén van de 12 stammen Dan of Deen, komen we veel tegen in Engeland. Aberdeen is de combi van de Heber en van Dan aan elkaar. ScanDANavië en de naam Scyten is hetzelfde als Jutten of Schotten.
Later getrokken naar West-Europa en natuurlijk vermengden ze zich, nog later de Normandiërs rond het jaar 100 en zo werd het evangelie vanuit Jeruzalem naar elders gebracht en ook veel van de cultuur van deze stammen. Ook doet Paulus de groeten aan Clauda en Pudenz, leden van het britse koningshuis gevangen in Rome.
Aangezien ik weinig tot niets lees over de Gemeente in het OT is er ook weinig bekend over de verborgenheid van deze stammen.
Berith is de hebreeuwse naam voor "verbond ( britten)
Het beloofde volk aan Abram heeft ook niets te maken met afstamming want Abram werd uit Syrië weggevoerd maar alle 12 stammen idem. Vele jaren later. En de beloft geldt nog steeds dat alle 12 stammen teruggevoerd worden naar het land van God. Maar dat is pas bij de wederkomst van Christus.
Daarvoor zullen ze in een ander land verzameld worden.
De identiteit van de volkeren is ook verloren gegaan en noemt men het "Goj"
Dat is het grote volk wat van Abram afstamt.

Er zijn uitspraken in de Bijbel die van toepassing zijn op de Gmeente die deelt in de zegeningen van Abram maar niet door afstamming.
Christus kwam ook voort uit Abram.
Wat verloren was bij die 99 schapen was het honderste schaap en de herder liet de 99 in de steek om die honderste te zoeken. En dat is een beeld van de verloren 10 stammen. Abram werd niet de vader van "AM" maar van Gojim.
Heidense volkeren dus.

Het joodse volk was vaak in slavernij, maar de 10 stammen waren zo vrij als een vogeltje. Uitgezwermd over de aarde. Vrij van de wet en vrij van het oude verbond.
De keltische en de scytische volkeren zijn allemaal opgegaanin de Angelsaksische volkeren.
Kortom de 10 stammen zijn meer dan de Joden of de Nederlanders. Het gaat dus niet om afstamming maar om geloof.

De Kelten leefden onder de eikenboom een heilige boom en ook sloeg Abram zijn tenten op bij de eikenbossen van Mamre.
Jacob vluchht naar Paddan Aram waar Abram vandaan kwam Rebecca kwam daar ook vandaan en Ezau zei bij de terugkomst van Jacob:: "Broer, de Heer heeft mij veel gegeven waarop Jacob ze: "Broer de Heer heeft mij alles gegeven".
Vergelijkbaar met de verloren zoon die ook gaat over de verloren stammen tegenover de zoon die thuis bleef een beeld van de 2 stammen.

Genesis 28 vers 14 spreekt over het uitwaaien van het zaad van Abram naar alle hoeken der aarde. Niet alleen in Kanaän maar over heel de aarde.
Vers 15 zegt danook dat God hen zal behoeden overal waar zij heen zouden trekken. Beloften die van toepassing zijn op Jacob die niet in Kanaan was maar in Syrië.
Kortom de beloofde zegeningen van het Joods volk en dus van Ezau zou worden weggenomen en meegaan met de gelovigen waarvan Jacob een beeld is. En letterlijk staat er dat Jacob zou uitbreken als het stof der aarde over de hele wereld dus.

Natuurlijk gezegd in een droom want alle verborgen dingen openbaarden zich in dromen.
En het is ook een belofte van terugverzameling.
Typologisch helemaal terug te vinden in de geschiedenis van Jozef, die koning was van Israël avant la lettre want er was nog geen Israël.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Callista schreef:dat is een christelijke uitleg...de joden hebben hier lak aan en verwachten een andere Messias.
sterker nog...ze ergeren zich dood aan die christelijke uitleg over en bemoeienis met hun geloof.
ik kan ze geen ongelijk geven.
ze hebben er al genoeg ellende door beleefd.

laat het christendom het christendom zijn en het jodendom het jodendom......éen wereld van verschil...
ieder het zijne.
Dat is juist. Er zijn geen raakvlakken zolang als zij de Messias namelijk Jezus Christus verwerpen, behalve het feit dat zij straks zullen zien aan de tekenen in Zijn handen dat het de Messias van de Christenen was.
callista

Bericht door callista »

Wilsophie schreef:
Callista schreef:dat is een christelijke uitleg...de joden hebben hier lak aan en verwachten een andere Messias.
sterker nog...ze ergeren zich dood aan die christelijke uitleg over en bemoeienis met hun geloof.
ik kan ze geen ongelijk geven.
ze hebben er al genoeg ellende door beleefd.

laat het christendom het christendom zijn en het jodendom het jodendom......éen wereld van verschil...
ieder het zijne.
Dat is juist. Er zijn geen raakvlakken zolang als zij de Messias namelijk Jezus Christus verwerpen, behalve het feit dat zij straks zullen zien aan de tekenen in Zijn handen dat het de Messias van de Christenen was.
dat valt nog te bezien.
de messiaanse gedachte is van oorsprong joods...christenen hebben daar zo hun eigen, andere visie op.
ericjan
Man/Vrouw: M

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
Je zult ook Ezechiel 37 wel niet gelezen hebben begrijp ik, want daarin heb ik laten zien dat God Zelf heel Israel zal doen opstaan uit de dood en hen de geest van geloof geeft.
Wat een veronderstelling, je doet net of jij de Bijbel hebt geschreven. Ez. 37 is niet in zijn volheid vervuld want er is geen Geest in hen. Dus doet dat niet terzake, jij kunt wel wat "laten zien", maar daar mee is het nog niet wat de Bijbel bedoelt te zeggen.[/quote]
Dit zal pas geschieden wanneer Jezus wederkomt als de Messias in Israel voor de Joden. Dan zal God alle doden doen opstaan uit de dood. Daarna zal God hen de geest van geloof geven. Dus nee Ezechiel 37 is nog niet vervuld, want de opname is niet geweest en Jezus is nog niet teruggekeerd naar Israel, (Ik vraag mij echt af of je wel leest hoor, want ik stel juist de hele tijd in meerdere reacties dat Ezechiel 37 nog niet is gebeurd :? )

[quote'"ericjan"]Dit zal geschieden bij de wederkomst van Jezus als langverwachte Messias van de Joden. Alle doden van Israel zullen opstaan en leven en de Messias Jezus aanbidden, doordat God dat Zelf in hen legt.[/quote]
Wilsophie schreef:Nee dat staat er niet. Ez. spreekt niet eens over de wederkomst van Christus.
In die dagen Wilsophie is wanneer Jezus zal wederkeren, ook al staat Jezus niet met Naam genoemd, zoals nergens in het OT, toch?

[quote'"ericjan"]13 Dan zult u weten dat Ik de HEERE ben, als Ik uw graven open en als Ik u uit uw graven doe oprijzen, Mijn volk.
14 Ik zal Mijn Geest in u geven, u zult tot leven komen en Ik zal u in uw land zetten. Dan zult u weten dat Ík, de HEERE, dit gesproken en gedaan heb, spreekt de HEERE. [/quote]
Wilsophie schreef:Dat is vele jaren later.
Dat is bij de wederkomst van Jezus als de Messias inderdaad ! Dit gaat over de doden die opstaan en erna de geest van geloof ontvangen tegelijk.
Want er zullen maar 144.000 ziele of families de grote verdrukking overleven.
Wilsophie schreef:God zal eerst Zijn volk loskopen volgens Jesaja 11 vers 11. Het reinigen van zonden en ontvangen van de Geest volgt pas lang daarna in Ezechiël 36 met voorwaarden genoemd in de verzen 22-38,
Dat is reeds gebeurd met de verspreiding van de Joden over de hele wereld zoals ik ook al tientallen malen geciteerd heb.
Wilsophie schreef:waar alle 12 stammen zullen worden verzameld uit alle landen en dat sla je gewoon over en dat is logisch want jij vindt dat Israël nu al uit de volle 12 stammen bestaat, dus redeneer je het gewoon weg.
Werkelijk ! Mijn vingers zijn bijna blauw van het typen van de citaten waarin ik aanhaal dat God Zijn volk Israel verspreid heeft maar ook weer HEEFT VERZAMELT en aan het verzamelen is uit de wereld na 1948 met de heroprichting van de staat Israel. :shock:
Het verzamelen is dus gebeurd en nog gaande, 100.000 Joden keren vanuit de wereld terug naar Israel.
Wilsophie schreef:De reinheid begint bij het verzamelen uit alle landen lees vers 25 uit Ez. 36.[/quote[
Nee, eerst het herstel van Israel wordt beschreven in vers 1 t/m 15 (Dat is nu bezig sinds 1948)
Daarna pas als het herstel is voltooid volgt het nieuwe hart en de nieuwe geest in vers 16 t/m 38 (zal geschieden bij Jezus Zijn Wederkomst)
Wanneer Jezus Israel pas bij Zijn wederkomst aan de Joden zou geven, hoe kan dan een vijandig ongelovig of verkeerd gelovig volk Israel aanvallen? Want na Zijn wederkomst als Messias van de Joden volgt toch het 1000 jarig vredesrijk? Dus het Beloofde Land Israel moet er wel eerder zijn dan Jezus terugkomt. Zodat de landen zich met hadn en tand tegen dat israel zullen verzetten. We zien dat nu bij de islam, VN en Europa.
Wilsophie schreef:Je loopt nu vast omdat je heel Mattheus 24 negeert waar Jeruzalem verwoest zal worden door de heidenen en de islam denk ik. Dus er is geen sprake van een verkeerd gelovige Israël aanvallen,
Met verkeerd gelovigen die Israël aanvallen doelde ik dus op de Islam......
Precies, de wereld zal Israel weer vernietigen en Jeruzalem verwoesten, en DAT IS DE GROTE VERDRUKKING.
Die grote verdrukking wordt niet gedaan door God maar door de wereld welke zich tegen God en Zijn Plan met Israel verzet
want God stuurt de Joden het land uit. En Jeruzalem zal vertreden worden en er zal een afgodsbeeld worden opgericht. Dus ik begrijp je redenering niet.
Nee, de wereld zal Israel verjagen en bijna vernietigen in de grote verdrukking van Israel. Het is NIET God Die Israel verjaagt, maar de wereld (Islam)
God neemt wraak zoals we kunnen zien door Jezus met alle rampen op de wereld die in Openbaring staan vermeld.
Wilsophie schreef:verkeerd gelovige Israël aanvallenEr is geen gelovige natie met de 12 stammen. Er is een joodse religie met vele andere soorten van geloven op dit moment in Israël en men erkent de Messias totaal niet.
Dat zal pas komen als Jezus wederkomt als de langverwachte Messias van de Joden, Ezechiel 37.
(Ik denk dat ik deze regel maar kopieer speciaal voor jou :) )

[quote'"ericjan"]God zal via Jezus wraak laten nemen vanwege de rechtszaak van Israel. Vanwege het feit dat de wereld Israel wil wegvagen en hen in de grote verdrukking brengt.
Wilsophie schreef:Nee hoor de Verdrukking van die dagen van 1260 dagen is een verdrukking van Gods wege er valt geen wraak te nemen via Jezus.
Je verwart steeds 2 verschillende dingen:
- Er is de grote verdrukking van Israel toegebracht door de wereld. Kijk om je heen en zie de opnieuw groeiende antisemitisme bij de VN en EU
- God neemt wraak (via Jezus) met rampen beschreven in Openbaring kort voorafgaand aan Zijn wederkomst.
Wilsophie schreef:Zij zullen ondergaan de benauwdheid van Jacob. En alle huidige gelovigen onder de joden of de 10 stammen zijn allang weggenomen bij de opname van de Gemeente.
Als je hiermee gelovigen in het Jodendom bedoelt ben ik dit met je eens, maar wel gewoon alle 12 stammen.

[quote'"ericjan"]Er is slechts een gelovige overblijfsel van die 144.000 alle stammen behalve Dan, want Dan vertegenwoordigt de Gemeente, en daarom is het onlogisch om te zeggen dat deze staat uit alle 12 stammen bestaat. Die worden pas verzameld als de 2 getuigen in de straten van Jeruzalem het evangelie verkondigen aan de 12 stammen.
Daarom zegt God ook in Jesaja 63 dat Hij verdrietig is over het feit dat er niemand op aarde Israel meer steunt, dus dat is na de opname.[/quote]
Wilsophie schreef:Eerst even Jesaja 57 waar de Rechtvaardige ( Jezus Christus ) omkomt en waar de weldadige lieden worden weggeraapt zie vers 1 en dat is de wegrukking van de gelovigen.,
Vreemd dat je hier wel Jezus ziet in het vers ondanks dat Hij niet is genoemd, waar je dat in andere verzen ontkent ! Waarom is dat?
Van de gelovige Jood die ook nog eens door God als rechtvaardige wordt geoordeeld.
Want in vers 2 staan de gedragingen die in zonden van hen die daardoor niet worden opgenomen.
Wij christenen immers zullen van onze zonden vergeven worden, dus dit gaat niet over de opname van christenen maar van Joden in Jodendom die oprecht geloven in God en de Wet rechtvaardig doen.
Wilsophie schreef:Jesaja 62 beschrijft de wedergeboorte van alle 12 stammen dan aanwezig. En zie Zijn Loon is met Hem en Zijn arbeidersloon is voor Zijn aangezicht in vers 11 spreekt over de Gemeente want wij zijn Zijn Loon en verschijnen met Hem. Dan wordt Bozra genoemd dat is de woestijn Petra waar het gelovig overblijfsel gevoed zal worden gedurende de Grote Verdrukking dus in Jordanië en zie dan dat men terug zal keren via de Koninklijke Highway, die weg ligt er al op naar Jeruzalem.
Kijk even hoe dit hoofdstuk begint Wilsohie,
1 Omwille van Sion zal ik niet zwijgen, Sion is Israel/Jeruzalem
omwille van Jeruzalem zal ik niet stil zijn,
totdat haar gerechtigheid opkomt als een lichtglans,
en haar heil als een brandende fakkel.
2 De heidenvolken zullen uw gerechtigheid zien De heidenvolken zullen de gerechtigheid zien van Israel
en alle koningen uw luister;
u zult met een nieuwe naam genoemd worden,
die de mond van de HEERE bepalen zal.

11 Zie, de HEERE heeft het doen horen
tot aan het einde der aarde:
Zeg tegen de dochter van Sion:
Zie, uw heil komt,
zie, Zijn loon heeft Hij bij Zich
en Zijn arbeidsloon gaat voor Hem uit.
[/i]
Dit gaat dus over loon voor de dochter van Sion en niet over christenen, dat is weer een voorbeeld van vervangingsleer, sorry.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Dat is reeds gebeurd met de verspreiding van de Joden over de hele wereld zoals ik ook al tientallen malen geciteerd heb.
Al citeer je het 1000 keer, daarmee wordt het niet de waarheid want dat staat nergens in de Bijbel.
Werkelijk ! Mijn vingers zijn bijna blauw van het typen van de citaten waarin ik aanhaal dat God Zijn volk Israel verspreid heeft maar ook weer HEEFT VERZAMELT en aan het verzamelen is uit de wereld na 1948 met de heroprichting van de staat Israel.  
Het verzamelen is dus gebeurd en nog gaande, 100.000 Joden keren vanuit de wereld terug naar Israel.
Het is totaal niet verplicht om je vingers blauw te typen, en ook hier geldt al type je je vingers pimpelpaars zolang het niet duidelijk is aangegeven vanuit de Bijbel kan ik me er niet in vinden.
Het is een staat in ongeloof en op eigen kracht. Er keren helemaal geen 100.000 joden terug naar Israël en dat kun je ook niet bewijzen, het is napraterij en de getallen worden steeds groter.
Hoe kunnen alle 100.000 mensen aantonen dat ze uit de 2 stammen komen? Want dat zijn de Joden.
Uit Juda en uit Benjamin.
Precies, de wereld zal Israel weer vernietigen en Jeruzalem verwoesten, en DAT IS DE GROTE VERDRUKKING.
Die grote verdrukking wordt niet gedaan door God maar door de wereld welke zich tegen God en Zijn Plan met Israel verzet 

Ik kan vanuit de Bijbel laten zien dat het een verdrukking van 1260 dagen over het Joodse volk is en de overige 1260 dagen over de andere volkeren komt ook van Godswege en de dagen over de Joden zijn dan al verkort tot die 1260 dagen.
Het is een oordeel van God, die de Bijbel, “de benauwdheid van Jacob” noemt.
Jeruzalem zal verwoest worden en dat is het begin van de Grote verdrukkin
g.

Nee, de wereld zal Israel verjagen en bijna vernietigen in de grote verdrukking van Israel. Het is NIET God Die Israel verjaagt, maar de wereld (Islam)
God neemt wraak zoals we kunnen zien door Jezus met alle rampen op de wereld die in Openbaring staan vermeld.

Het is jammer dat je alles op een hoop gooit en dan naar Openbaring verwijst zonder enige tekst verwijzing.

Wat er wel van buitenaf gebeurt door de antichrist is dat de religie verboden wordt in de helft van de 70e week dus na 3 en een half jaar Daniël 9 vers 27.
je verwart steeds 2 verschillende dingen:
- Er is de grote verdrukking van Israel toegebracht door de wereld. Kijk om je heen en zie de opnieuw groeiende antisemitisme bij de VN en EU
- God neemt wraak (via Jezus) met rampen beschreven in Openbaring kort voorafgaand aan Zijn wederkomst.
Nee nee, die benauwdheid van Jacob moet nog plaats vinden en is een aangekondigd oordeel over Israël en de overige volkeren, de Gemeente is dan opgenomen.
Eerst zeg je dat het niet van God komt en nu zeg je dat God wraak neemt , ik begrijp dat niet. Het gaat mij nog steeds niet over Openbaring want dat is een apart visioen wat je niet in een paar zinnen kunt zeggen, ik heb het over de 70e week van Daniël die een periode van 7 jaar bestrijkt.
Vreemd dat je hier wel Jezus ziet in het vers ondanks dat Hij niet is genoemd, waar je dat in andere verzen ontkent ! Waarom is dat?
Van de gelovige Jood die ook nog eens door God als rechtvaardige wordt geoordeeld.
Want in vers 2 staan de gedragingen die in zonden van hen die daardoor niet worden opgenomen.
Wij christenen immers zullen van onze zonden vergeven worden, dus dit gaat niet over de opname van christenen maar van Joden in Jodendom die oprecht geloven in God en de Wet rechtvaardig doen.
De Rechtvaardige staat niet met een hoofdletter, maar het lijkt mij dat dit wel zou moeten, want er is binnen dat verband maar één Rechtvaardige. Het gaat niet over de Joden in het Jodendom, het gaat over de straf voor goddelozen en vrede voor de rechtvaardigen. Het gaat om gelovigen en ongelovigen en en als ze uit het Jodendom komen is mij dat best, maar dan zijn het gewoon gelovigen die bij de Gemeente behoren, dus dat verandert niets aan de betekenis, ook Jesaja 55 gaat over de Gmeente en pas in Jesaja 60 gaat het over Jeruzalem.
iKjk even hoe dit hoofdstuk begint Wilsohie,
1 Omwille van Sion zal ik niet zwijgen, Sion is Israel/Jeruzalem
omwille van Jeruzalem zal ik niet stil zijn,
2 De heidenvolken zullen uw gerechtigheid zien De heidenvolken zullen de gerechtigheid zien van Israel

Zeg tegen de dochter van Sion:
Zie, uw heil komt,
[/i]
Dit gaat dus over loon voor de dochter van Sion en niet over christenen, dat is weer een voorbeeld van vervangingsleer, sorry.
Ik geloof niet in de vervangingsleer dus dat is geen juiste conclusie, ik spreek ook liever over de Gemeente en niet over Christenen. En inderdaad om Sions wil zal ik niet zwijgen ( staat niet met een hoofdletter) dus wie zegt dit dan? De heidenen zullen uw gerechtigheid zien en alle koningen uw heerlijkheid en gij zult een sierlijke kroon zijn in de hand des Heeren. En Mijn lust is aan haar en uw land Het getrouwde, het gaat dus over een wedergeboren natie van 12 stammen waarmee een nieuw huwelijksverbond is gesloten en pas aan het einde is de Gemeente aan de orde in vers 11 , “zie Zijn loon is bij Hem

Ik heb dus helemaal niet gezegd dat het niet over Israël zou gaan, ik zet mijn citaat nog even neer.
Jesaja 62 beschrijft de wedergeboorte van alle 12 stammen dan aanwezig. En zie Zijn Loon is met Hem en Zijn arbeidersloon is voor Zijn aangezicht in vers 11 spreekt over de Gemeente want wij zijn Zijn Loon en verschijnen met Hem. Dan wordt Bozra genoemd dat is de woestijn Petra waar het gelovig overblijfsel gevoed zal worden gedurende de Grote Verdrukking dus in Jordanië en zie dan dat men terug zal keren via de Koninklijke Highway, die weg ligt er al op naar Jeruzalem.

Ik zeg dus dat het over de wedergeboorte van alle 12 stammen gaat, dus wat wil je zeggen met het feit dat ik moet kijken hoe het hoofdstuk begint? Hoezo vervangingsleer, het gaat hier over de getrouwde en dat is nooit de Gemeente, want zij vormt met Christus de Bruidegom.
Het gaat dus over de docht van Sion en ik heb het over Christenen niet gehad.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Ik zou nog aangeven waar staat dat de benauwdheid van Jacob gedurende de eerste helft van de 70e week van Godswege komt.

Want,…
Jer.11:11 Daarom zegt de Heere alzo: Ziet, Ik zal een kwaad over hen brengen, uit hetwelk zij niet zullen kunnen uitkomen; als zij dan tot Mij zullen roepen, zal Ik naar hen niet horen.

Dan naar Mattheus 24 waar de nog niet vervulde profetie uit Daniël wordt beschreven:

vers 21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.

De tussenliggende verzen spreken allemaal over DIE dag, die 1260ste dag, dat de gruwel der verwoesting wordt opgericht en de grote verdrukking begint over Judea (uw volk en uw stad). De gruwel der verwoesting is een groot afgodsbeeld wat aanbeden zal worden in Jeruzalem.

Dat men kan vluchten wordt ook gezegd, waarschijnlijk gaan de grenzen dicht, en dat het over de winter en de zomer gaat en de sabbath laat ik even liggen.

vers 15 tot en met 20 spreken over DIE ene dag. Dat is de laatste dag dat men nog kan vluchten. En over die 1260ste dag zegt de Heer het volgende:

In de eerste helft van de 70ste week verschijnen er 2 getuigen in Jeruzalem (Opb.11). En ik verwacht dat zij zullen zeggen, ga nu het land uit, want straks zal de grote verdrukking beginnen! (Jes.6) En als men dan gehoor geeft aan de woorden van de twee getuigen, dan zou hun vlucht NIET vallen op de sabbat in de winter.

Want aan het einde van de 70ste week zal heel Judea, met de stad Jeruzalem verwoest worden, zodat er geen leven in gevonden zal worden, aldus profetieën uit Jesaja, Jeremia, Ezechiël en een paar kleine profeten.

Dus Eric Jan jij had het over een verdrukking die nu begonnen zou zijn, maar Mattheus 24 spreekt in de eerste verzen wel over de voorboden ervan, zoals dat er velen zullen komen in Zijn Naam en zij zullen velen verleiden en ik denk dat al deze geruchten van oorlogen over nu spreken, maar dannog is het einde van de eeuw niet dus het zijn "maar"een paar voorboden, want het evangelie van het koninkrijk wordt nu niet over de hele wereld gepredikt maar dan wel n.a.v. die 144.000 dus je kunt Mattheus alleen plaatsen in de volgende bedeling. Na de opname van de Gemeente. Er is nu geen afgodsbeeld in Jeruzalem.
Piebe

Bericht door Piebe »

Wilsophie schreef:In de BIjbel wordt vaak het begrip "Het Huis Israël" gebruikt en dat wijst altijd op de 12 stammen.
Nee hoor, zie Jer 3,18.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Dat is juist, ik was onvolledig. In Jeremia 3 staat er een toekomstige periode bij namelijk 'in die dagen" en dat is precies de toekomst waar het huis van Juda en het huis van Israël dus de 2 en de 10 stammen zullen samengevoegd tot één huis, dat is nog toekomst. Want het gaat om de tijd dat de troon gevestigd is in Jeruzalem en dan is het ook des HEEREN troon elders genoemd de troon van David. Zij komen samen uit het land van het noorden, dat is dus waar de 10 stammen zich o.a. bevinden en uit het land dat God hen gegeven had dus het huidige Israël. De vrouw (weggestuurd met een scheidbrief), dus de 10 stammen en de vrouw wiens Man gestorven is zijn volgens de wet beiden gerechtvaardigd te trouwen, dat staat er ook achter, en dan komt mijn punt dat het huis Israël dus de 10 stammen trouweloos hadden gehandeld overspel hadden gepleegd met andere goden en dus weggezonden werden.

Ook in hoofdstuk 4 zie je die tweedeling. Je leest danook al de aankondigingen van de dagen van verdrukking. 4 vers 26 zegt dat het land een vruchteloze woestijn zal worden.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef: Al citeer je het 1000 keer, daarmee wordt het niet de waarheid want dat staat nergens in de Bijbel.
Even een tikje terug denk ik, citaten uit de bijbel staat juist in de bijbel, mocht je het niet doorhebben. ;)
ericjan schreef:Werkelijk ! Mijn vingers zijn bijna blauw van het typen van de citaten waarin ik aanhaal dat God Zijn volk Israel verspreid heeft maar ook weer HEEFT VERZAMELT en aan het verzamelen is uit de wereld na 1948 met de heroprichting van de staat Israel.  
Wilsophie schreef:zolang het niet duidelijk is aangegeven vanuit de Bijbel kan ik me er niet in vinden.
Het staat er woordelijk, maar je bent er helaas blind voor of je negeert delen uit de bijbel systematisch die niet passen in hoe je het geleerd hebt.
Wilsophie schreef:Het is een staat in ongeloof en op eigen kracht.
Dat dachten de ongelovige volken ook toen God hen de eerste keer het Beloofde Land Israel gaf, dat Israel zelf middels oorlog het land veroverde.
Dus dat deze gedachten nog steeds bestaan verbaasd me niets. God heeft va Israel een steen gemaakt die moeilijk is te tillen voor al de volken (helaas ook voor christenen) en ze zullen er zich aan verwonden leert de bijbel in Jesaja 62
2 Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem.
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

Wilsophie schreef:Er keren helemaal geen 100.000 joden terug naar Israël en dat kun je ook niet bewijzen, het is napraterij en de getallen worden steeds groter. Hoe kunnen alle 100.000 mensen aantonen dat ze uit de 2 stammen komen? Want dat zijn de Joden. Uit Juda en uit Benjamin.
Zelf ben ik actief achter de schermen daarin Wilsophie, de Joden komen uit Afrika, India en Oostblok terug naar het Beloofde Land.
Zelfs het ijzeren gordijn heeft God daarvoor laten vallen om de Joden van daaruit naar Israel terug te kunnen laten keren.
Maar je wil de wonderen van God zien of niet, aan ieder de vrije keuze hierin.

Wilsophie schreef:Ik kan vanuit de Bijbel laten zien dat het een verdrukking van 1260 dagen over het Joodse volk is en de overige 1260 dagen over de andere volkeren komt ook van Godswege en de dagen over de Joden zijn dan al verkort tot die 1260 dagen.
Het is een oordeel van God, die de Bijbel, “de benauwdheid van Jacob” noemt.
Jeruzalem zal verwoest worden en dat is het begin van de Grote verdrukking
Ik kan wel nagaan waar je op doelt, graag zie ik de citaten waarin je dat dan leest.
Net als ik overigens nog steeds wacht op het bewijs over de 10 stammen.
ericjan schreef:Nee, de wereld zal Israel verjagen en bijna vernietigen in de grote verdrukking van Israel. Het is NIET God Die Israel verjaagt, maar de wereld (Islam) God neemt wraak zoals we kunnen zien door Jezus met alle rampen op de wereld die in Openbaring staan vermeld.

Wilsophie schreef:Het is jammer dat je alles op een hoop gooit en dan naar Openbaring verwijst zonder enige tekst verwijzing.

Beste sophie, heel openbaring staat toch bol met God Zijn wraak op de wereld en de rampen die Hij erin beschrijft?
Maar zie Openbaring 7
1 Hierna zag ik vier engelen staan op de vier hoeken van de aarde. Zij hielden de vier winden van de aarde tegen, opdat er geen wind zou waaien op de aarde, of op de zee of tegen enige boom.
2 En ik zag een andere engel opkomen van waar de zon opgaat, met het zegel van de levende God. En hij riep met luide stem tegen de vier engelen aan wie het gegeven was de aarde en de zee schade toe te brengen,
3 en zei: Breng geen schade toe aan de aarde, en ook niet aan de zee en de bomen, totdat wij de dienaren van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben.
4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.

DIt is het startsein voor God om wraak te gaan nemen op de wereld, maar het wordt even uitgesteld om de 144.000 fysiek overlevende Joden of Joodse families te beschermen met een teken zodat de wraak van God met rampen hen niet zal rakken maar de rest van de wereld wel. Deze rampen zijn over de wereld en niet in Israel.
Wilsophie schreef:Wat er wel van buitenaf gebeurt door de antichrist is dat de religie verboden wordt in de helft van de 70e week dus na 3 en een half jaar Daniël 9 vers 27.
Waar lees je dat dan? De antichrist klopt, maar nergens dat hij religie verbiedt, de antichrist zal namelijk Jodendom en christendom verbieden en er een valse religie (die ik niet mag noemen hier maar wat al wel bezig is) installeren om zelf aanbeden te worden. Men spreekt in deze valse religie zelfs al over de profeet, die dus in werkelijkheid de valse profeet is uit de bijbel.
26 Na de tweeënzestig weken
zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hemzelf zijn.
Een volk van een vorst, een volk dat komen zal, *volk van een vorst satan die zich voordoet als een god
zal de stad en het heiligdom te gronde richten.

Het einde ervan zal zijn in de overstromende vloed
en tot het einde toe zal er oorlog zijn,
verwoestingen waartoe vast besloten is.

27 Hij zal voor velen het verbond versterken,
één week lang. Halverwege de week
zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden.

Waar lees je in de verzen dat religie verboden wordt?

ericjan schreef:je verwart steeds 2 verschillende dingen:
Wilsophie schreef:Nee nee, die benauwdheid van Jacob moet nog plaats vinden en is een aangekondigd oordeel over Israël en de overige volkeren, de Gemeente is dan opgenomen.
Dat schrijf ik steeds, de grote verdrukking van Israel door de wereld EN de wraak van God op de wereld moeten nog komen, klopt. Dat bevestigt toch ook alleen maar dat er een Israel moet zijn dat de wereld kan verdrukken?
Wilsophie schreef:Eerst zeg je dat het niet van God komt en nu zeg je dat God wraak neemt , ik begrijp dat niet.

De grote verdrukking van Israel is heel iets anders dan de de wraak van God.
De grote verdrukking komt van de wereld die Israel (wil/zal) wegvagen.
De wraak van God is op de wereld juist omdat het Israel (wil/zal) wegvagen.
ericjan schreef:Vreemd dat je hier wel Jezus ziet in het vers ondanks dat Hij niet is genoemd, waar je dat in andere verzen ontkent ! Waarom is dat?
Wilsophie schreef:De Rechtvaardige staat niet met een hoofdletter, maar het lijkt mij dat dit wel zou moeten, want er is binnen dat verband maar één Rechtvaardige.

Hier is dus geen sprake van Jezus blijkt uit de context van het hoofdstuk.

1 De rechtvaardige komt om,
en er is niemand die het ter harte neemt.
De goedertieren mensen worden weggenomen,
zonder dat er iemand op let
dat de rechtvaardige weggenomen wordt vóór het onheil.

De rechtvaardige komt om, dat zijn dus de in het Jodendom gelovige Joden.
En niemand kijkt er naar om, niemand maalt daarom, we zien dat nu gebeuren in de Oekraïne, waar men Joden zwaar begint te vervolgen.
De EU en Rusland malen er niet om, zij hebben alleen belang bij wie Oekraïne zich zal aansluiten EU of Rusland.

2 Hij zal ingaan in de vrede;
zij zullen rusten op hun slaapplaatsen,

eenieder die in zijn oprechtheid wandelt.

Deze rechtvaardige Joden zullen ingaan in vrede, of te wel opgenomen worden door God omdat ze rechtvaardig wandelen.
Dat is wat er staat.
Erna worden de redenen opgesomd om niet te worden opgenomen, daaruit blijkt dat dit niet over christenen kan gaan.
Vervolgens in Jesaja 63 komt de bloedige wraak van God (door Jezus) aan de orde, omdat niemand uit de volken Israel steunt.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:Het gaat niet over de Joden in het Jodendom, het gaat over de straf voor goddelozen en vrede voor de rechtvaardigen. Het gaat om gelovigen en ongelovigen en en als ze uit het Jodendom komen is mij dat best, maar dan zijn het gewoon gelovigen die bij de Gemeente behoren, dus dat verandert niets aan de betekenis, ook Jesaja 55 gaat over de Gmeente en pas in Jesaja 60 gaat het over Jeruzalem.
3 Ik heb de pers alleen getreden;
er was niemand uit de volken met Mij.
Ik heb hen vertreden in Mijn toorn,
hen vertrapt in Mijn grimmigheid.
Hun bloed is op Mijn kleding gespat,
heel Mijn gewaad heb Ik besmet.

Niemand uit de volken was met Jezus, daarom heeft Jezus hen uit de volken rondom Israel bloedig vertrapt.
In grote toorn zal God de volken rondom Israel vertrappen.
6 Ik heb de volken vertrapt in Mijn toorn,
Ik heb hen dronken gemaakt in Mijn grimmigheid,
Ik heb hun bloed ter aarde doen neerdalen.

ericjan schreef:iKjk even hoe dit hoofdstuk begint Wilsohie,
2 De heidenvolken zullen uw gerechtigheid zien De heidenvolken zullen de gerechtigheid zien van Israel

Zie, uw heil komt,
[/i]
Wilsophie schreef:Ik geloof niet in de vervangingsleer dus dat is geen juiste conclusie,
Dat zijn er meer en ik ben er blij om, maar de leer zit erg diep en voor je het weet claimen we als christenen verzen die niet voor ons bestemd zijn maar juist alleen voor Israel of soms voor beiden.
Wilsophie schreef:ik spreek ook liever over de Gemeente en niet over Christenen
Wat is het verschil voor jou? Jij was het toch die niet wilde geloven dat het volk Israel al de gemeente van God was?
Wilsophie schreef:En inderdaad om Sions wil zal ik niet zwijgen ( staat niet met een hoofdletter) dus wie zegt dit dan?
Dit zouden de christenen moeten zeggen. Zij zouden om Sions Wil niet moeten zwijgen en opkomen voor Israel en bidden voor Israel.
Bart Repko is met deze vers juist geroepen om op de muren van Jeruzalem te gaan staan en elke dag met vele christenen in de wereld te bidden voor Israel.
Wilsophie schreef:De heidenen zullen uw gerechtigheid
Wiens gerechtigheid? Die van de Joden, want dit hele stuk handelt over Israel tov de heidenvolken.

En Mijn lust is aan haar en uw land Het getrouwde, het gaat dus over een wedergeboren natie van 12 stammen waarmee een nieuw huwelijksverbond is gesloten en pas aan het einde is de Gemeente aan de orde in vers 11 , “zie Zijn loon is bij Hem [/quote]
Wie is nu de dochter van Sion volgens jou?
Zie, uw heil komt,

Dit gaat niet over de christelijke gemeente, maar over Israel, Sion.
Wilsophie schreef:Ik heb dus helemaal niet gezegd dat het niet over Israël zou gaan, ik zet mijn citaat nog even neer.
Jesaja 62 beschrijft de wedergeboorte van alle 12 stammen dan aanwezig. En zie Zijn Loon is met Hem en Zijn arbeidersloon is voor Zijn aangezicht in vers 11 spreekt over de Gemeente want wij zijn Zijn Loon en verschijnen met Hem. Dan wordt Bozra genoemd dat is de woestijn Petra waar het gelovig overblijfsel gevoed zal worden gedurende de Grote Verdrukking dus in Jordanië en zie dan dat men terug zal keren via de Koninklijke Highway, die weg ligt er al op naar Jeruzalem.
Waar baseer je op dat wij uit de christelijke gemeente het loon zijn dat Jezus meebrengt? Want loon is in het citaat gewoon met kleine letter geschreven en niet met Hoofdletter zoals jij doet voorkomen.
Wilsophie schreef:Ik zeg dus dat het over de wedergeboorte van alle 12 stammen gaat, dus wat wil je zeggen met het feit dat ik moet kijken hoe het hoofdstuk begint? Hoezo vervangingsleer, het gaat hier over de getrouwde en dat is nooit de Gemeente, want zij vormt met Christus de Bruidegom.
Is nu inmiddels de christelijke gemeente bij jou verworden tot een Bruidegom? :o
Op welke citaten uit de bijbel baseer je dat?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
DIt is het startsein voor God om wraak te gaan nemen op de wereld, maar het wordt even uitgesteld om de 144.000 fysiek overlevende Joden of Joodse families te beschermen met een teken zodat de wraak van God met rampen hen niet zal rakken maar de rest van de wereld wel. Deze rampen zijn over de wereld en niet in Israel.
Dat is juist uiteraard want die 12 stammen worden met name genoemd behalve de stam van Dan ik zeg het bij herhaling dat dit gebeurd nadat de 10 stammen zijn samengevoegd met de 2 stammen zoals de tekst van Piebe uit Jeremia aangeeft, het zijn geen overlevende Joden. Het zijn mensen die op het getuigenis van Mozes en Elia tot geloof komen. De rest van de wereld is helemaal niet in beeld als het over de benauwdheid van Jacob gaat.
Er is totaal geen wraak op de wereld op dat moment. Er is wel een politiek verbond opgericht van 10 staten die zich tegen Israël keren en er is een politiek systeem ontstaan en een wereldkerk, maar dat heeft plaats buiten Israël.
Als je dan toch naar Openb 7 wilt gaan kijk dan wat er vooraf staat in hoofdstuk 6 het is nog steeds een visioen en dat dat vervuld zal worden staat buiten kijf.
Wie werden dan lange witte klederen gegeven in vers 11, dat gaat over de Gmeente en niet over Israël. Je moet de volgorde niet door elkaar gooien alsjeblieft.

Op grond van het getuigenis van deze 12000 uit 12 stammen komt een schare tot geloof die niemand tellen kan. uit alle natie en alle volkeren en zo zie je dat de volkeren er nu i betrokken worden. Het is wereldevangelisatie en dat is toch geen wraak op de wereld?
Daarna volgt pas het openen van het 7e zegel.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

="EricJan"]

Dat dachten de ongelovige volken ook toen God hen de eerste keer het Beloofde Land Israel gaf, dat Israel zelf middels oorlog het land veroverde.
Dus dat deze gedachten nog steeds bestaan verbaasd me niets. God heeft va Israel een steen gemaakt die moeilijk is te tillen voor al de volken (helaas ook voor christenen) en ze zullen er zich aan verwonden leert de bijbel in Jesaja 62
2 Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem.
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

Dat was dus bij Jozua en Kaleb wat je aanhaalt en het volk nogal eens ongehoorzaam was en hun heil zochten bij andere goden en zij daarom zoveel oorlogen verloren als straf op hun zonden. God heeft geen steen gemaakt die moeilijk is te tillen wat een waanzin, je laat een hele geschiedenis liggen van hun verbanning naar Syrië enz...en dan ineens spring je naar Jesaja en zegt dat God een steen heeft gemaakt via Israël die moeilijk te tillen is voor al de volkeren, wat een merkwaardige gedachte. Jesaja 62 legt juist uit dat er een herstel van Israël is in de toekomst als zij de dochter Sion wordt genoemd bij hun wedergeboorte, ook al eerder uitgelegde.
De steen des aanstoots is de Christus die de Joden hebben verworpen, En pas daarna ging het heil naar de heidenen en is het joodse volk terzijde gezegd, Lees Handelingen 28 Het is helemaal geen steen om te tillen, het is een hoeksteen van een fundament zoals de top van een pyramide de uiterste hoeksteen is, gelegd in Sion, ( het nieuwe herstelde Jeruzalem) want nu is die hoeksteen door de bouwlieden verworpen en die bouwlieden is het Joodse volk, zij zouden bouwen en uitbreiden als "ben".

Zelf ben ik actief achter de schermen daarin Wilsophie, de Joden komen uit Afrika, India en Oostblok terug naar het Beloofde Land.
Zelfs het ijzeren gordijn heeft God daarvoor laten vallen om de Joden van daaruit naar Israel terug te kunnen laten keren.
Maar je wil de wonderen van God zien of niet, aan ieder de vrije keuze hierin.
Ik ken die organisaties en ik vind het vreselijk dat zij de Joden naar een land brengen dat nog verwoest zal worden tot een woestijn, al eerder geciteerd uit Jeremia, dat brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee.

Nee dat zal de wereld niet doen, wel zal het beest uit de volkerenzee zich tegen Jeruzalem keren, maar de verdrukking komt van Godswege heb ik ook laten zien met een tekst uit Mattheus 24

Beste sophie, heel openbaring staat toch bol met God Zijn wraak op de wereld en de rampen die Hij erin beschrijft?
Maar zie Openbaring 7
1 Hierna zag ik vier engelen staan op de vier hoeken van de aarde. Zij hielden de vier winden van de aarde tegen, opdat er geen wind zou waaien op de aarde, of op de zee of tegen enige boom.
2 En ik zag een andere engel opkomen van waar de zon opgaat, met het zegel van de levende God. En hij riep met luide stem tegen de vier engelen aan wie het gegeven was de aarde en de zee schade toe te brengen,
3 en zei: Breng geen schade toe aan de aarde, en ook niet aan de zee en de bomen, totdat wij de dienaren van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben.
4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
Ik vrees dat je het visioen van Jezus Christus geopenbaard aan Johannes niet begrijpt want er staat juist om maar even bij deze teksten te blijven:"Breng geen schade toe aan de aarde, aan de zee en de bomen totdat ....er een verzegeling heeft plaats gehad en dat gaat dus over die 144.000 verzegelden uit Israël. Ik heb al uitgelegd dat er een grote scharen uit de volkerenzee tot geloof zal komen, totaal geen spraak van wraak aan de wereld.

Waar lees je dat dan? De antichrist klopt, maar nergens dat hij religie verbiedt, de antichrist zal namelijk Jodendom en christendom verbieden en er een valse religie (die ik niet mag noemen hier maar wat al wel bezig is) installeren om zelf aanbeden te worden. Men spreekt in deze valse religie zelfs al over de profeet, die dus in werkelijkheid de valse profeet is uit de bijbel.
26 Na de tweeënzestig weken
zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hemzelf zijn.
Een volk van een vorst, een volk dat komen zal, *volk van een vorst satan die zich voordoet als een god
zal de stad en het heiligdom te gronde richten.
Het einde ervan zal zijn in de overstromende vloed
en tot het einde toe zal er oorlog zijn,
verwoestingen waartoe vast besloten is.
27 Hij zal voor velen het verbond versterken,
één week lang. Halverwege de week
zal Hij slachtoffer en graanoffer doen ophouden.
Waar lees je in de verzen dat religie verboden wordt?

Helaas citeer je het niet goed want Hij zet je aan het begin van de zin om er een HIJ van te maken, maar er staat,...en hij zal velen het verbond versterken en na die 3 en een half jaar dus een halve jaarweek zal hij ( met een klein letter want weer zet je het met een hoofdletter) slachtoffer en graanoffer doen ophouden, dat is het verbieden van deze offers door de antichrist, niet door God.
Dat het over de antichrist gaat staat in vers 27 in de laatste zinnen. Het gaat over die gruwelijke vleugel die een verwoester is en dat is de antichrist en daar maak jij God van en dat is ernstig.

De grote verdrukking van Israel is heel iets anders dan de de wraak van God.
De grote verdrukking komt van de wereld die Israel (wil/zal) wegvagen.
De wraak van God is op de wereld juist omdat het Israel (wil/zal) wegvagen.
Je strooit met teksten, maar als je dit zegt en ik vraag om onderbouwing ga je in de reset stand en redeneer je het weg.
De dag des wrake Gods wanneer is dat volgens jou.
Dat dag des toorns God wanneer is dat volgens jou en wat is het verschil? Graag met teksten of een bijbelgedeelte.
ericjan schreef:

Het gaat om Jesaja 57 dus even naar vers 2 "HIj zal ingaan in de vrede zij zullen rusten op hun slaapsteden een iegelijk die in zijn oprechtheid gewandeld heeft" uit het verband gaat het over een Hij en over een Zij en dat is toch echt Christus en de Gemeente.
Het gaat om gelovigen en daar horen alle mensen bij uit jood en heiden maar niet het Jodendom die in God geloven en de wet rechtvaardig doen.
Kom EricJan dat is niet de basis voor ons geloof, Het gaat om het geloof in Jezus Christus en HIj heeft de wet vervuld. Niemand komt tot de Vader dan door MIj, jij predikt behoud buiten Christus om want de duivel geloof ook in God en er zijn legio mensen die proberen de wet te houden wat overigens niet lukt dus je dweept met Israël als huidige staat en rechtvaardigt hen op eigen gezag en dat is onbijbels.

Hier is dus wel van de Here Jezus blijkt uit de context van het hoofdstuk.

1 De rechtvaardige komt om,
en er is niemand die het ter harte neemt.
De goedertieren mensen worden weggenomen,
zonder dat er iemand op let
dat de rechtvaardige weggenomen wordt vóór het onheil.
De rechtvaardige komt om, dat zijn dus de in het Jodendom gelovige Joden.
En niemand kijkt er naar om, niemand maalt daarom, we zien dat nu gebeuren in de Oekraïne, waar men Joden zwaar begint te vervolgen.
De EU en Rusland malen er niet om, zij hebben alleen belang bij wie Oekraïne zich zal aansluiten EU of Rusland.
Dat is volledig inlegkunde want dat staat er helemaal niet. Je gaat het naar een politiek niveau halen in onze tijd., daar heeft Jesaja het totaal niet over.

2 Hij zal ingaan in de vrede;
zij zullen rusten op hun slaapplaatsen,
eenieder die in zijn oprechtheid wandelt.
Eerder uitgelegd over wie dit gaat namelijk over gelovigen over rechtvaardigen, over alle gelovigen uit de hele wereld ook uit de Joden. Lees maar verder, nergens wordt het woord "Joden" genoemd , zij worden ook niet opgenomen in de hemel zijn erven een aards koninkrijk want Abraham verwachtte een stad met fundamenten. Dat is een letterlijk maar nieuw Jeruzalem uit de hemel neergedaald zegt Openbaringen.

Deze rechtvaardige Joden zullen ingaan in vrede, of te wel opgenomen worden door God omdat ze rechtvaardig wandelen.
Dat is wat er staat.
Erna worden de redenen opgesomd om niet te worden opgenomen, daaruit blijkt dat dit niet over christenen kan gaan.
Vervolgens in Jesaja 63 komt de bloedige wraak van God (door Jezus) aan de orde, omdat niemand uit de volken Israel steunt.

Wat opgesomd wordt gaat ook niet over gelovige Christenen dat gaat ook niet over het Jodendom, het gaat over ongelovigen uit alle volkeren, ook uit de Joden.
Je kunt er Joden van maken of Palestijnen of Egyptenaren, maar het staat er NIET.
ericjan

Bericht door ericjan »

Jammer dat je mijn vragen op deze manier omzeilt, maar je zult er wel geen antwoord op weten. :(
Wilsophie schreef: En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
ericjan schreef:Dit is het startsein voor God om wraak te gaan nemen op de wereld, maar het wordt even uitgesteld om de 144.000 fysiek overlevende Joden of Joodse families te beschermen met een teken zodat de wraak van God met rampen hen niet zal rakken maar de rest van de wereld wel. Deze rampen zijn over de wereld en niet in Israel.
Wilsophie schreef:Dat is juist uiteraard want die 12 stammen worden met name genoemd behalve de stam van Dan ik zeg het bij herhaling dat dit gebeurd nadat de 10 stammen zijn samengevoegd met de 2 stammen zoals de tekst van Piebe uit Jeremia aangeeft, het zijn geen overlevende Joden. Het zijn mensen die op het getuigenis van Mozes en Elia tot geloof komen.
Geen Joden? Uit de 12 stammen van Israel en geen Joden?

Wilsophie schreef:De rest van de wereld is helemaal niet in beeld als het over de benauwdheid van Jacob gaat.
Er is totaal geen wraak op de wereld op dat moment. Er is wel een politiek verbond opgericht van 10 staten die zich tegen Israël keren en er is een politiek systeem ontstaan en een wereldkerk, maar dat heeft plaats buiten Israël.
Please lees nu eens Wilsophie !
Ik schreef namelijk niet dat er dan al een wraak van God op de wereld is, die gaat starten NADAT de 144.000 Joden uit de 12 stammen zijn verzegeld.
Merk op, dienaren van onze God, niet over Jezus wordt hier gesproken !

Niet uit de wereld, maar uit Israel 12 12 stammen staat in de bijbel. Hoe en welke stam laat ik in vol vertrouwen aan God over.
Wilsophie schreef:Als je dan toch naar Openb 7 wilt gaan kijk dan wat er vooraf staat in hoofdstuk 6 het is nog steeds een visioen en dat dat vervuld zal worden staat buiten kijf. Wie werden dan lange witte klederen gegeven in vers 11, dat gaat over de Gmeente en niet over Israël. Je moet de volgorde niet door elkaar gooien alsjeblieft.
Precies, want daar staat:
9 En toen het Lam het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren omwille van het Woord van God, en omwille van het getuigenis dat zij hadden.
Wie zijn de bewaarders van het Woord van God? Aan wie is het Woord van God toevertrouwd? De Joden
Romeinen 3
1 Wat heeft de Jood dan voor op anderen? Of wat is het voordeel van het besneden zijn?
2 Veel, in alle opzichten. Want in de eerste plaats zijn hun de woorden van God toevertrouwd.

16 En zij zeiden tegen de bergen en de rotsen: Val op ons en verberg ons voor het aangezicht van Hem Die op de troon zit, en voor de toorn van het Lam.
De toorn van het Lam, de toorn van Jezus dus.

17 Want de grote dag van Zijn toorn is aangebroken en wie kan dan staande blijven?
Want de grote dag van de toorn is aangebroken. van wie? Van Hem op de Troon en het Lam, God en Jezus dus !

Dit gaat vooraf aan Openbaring 7, waar God dus even op de rem trapt om de 144.000 Joden te verzegelen voor Zijn komende toorn op de wereld, waar Hij in Openbaring 6 voor waarschuwt.
Wilsophie schreef:Op grond van het getuigenis van deze 12000 uit 12 stammen komt een schare tot geloof die niemand tellen kan. uit alle natie en alle volkeren en zo zie je dat de volkeren er nu i betrokken worden. Het is wereldevangelisatie en dat is toch geen wraak op de wereld?
Daarna volgt pas het openen van het 7e zegel.
[/quote]
De velen uit de wereld uit Openbaring 7 nadat de 144.000 zijn verzegeld zullen door de grote verdrukking, die ook hen raakte omdat ze niet meer het teken van het beest hebben aangenomen. (Zij hebben hun kleren gewassen, dus van hun zonden bekeerd en gaan inzien dat ze fout zaten.
14 En ik zei tegen hem: U weet het, mijn heer. En hij zei tegen mij: Dezen zijn het die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hun gewaden gewassen en ze hebben hun gewaden wit gemaakt in het bloed van het Lam.
Tijdens de grote verdrukking van Israel door de wereld zullen de 2 profeten nog evangeliseren en wonderen doen.
Waar lees jij dan eigenlijk in de bijbel dat de 144.000 Joden gaan evangeliseren?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef: er was niemand uit de volken met Mij.
[/i]
Niemand uit de volken was met Jezus, daarom heeft Jezus hen uit de volken rondom Israel bloedig vertrapt.
Je gaat nu ineens naar Jesaj 63 vers 3, voor mij een heel gezoek, want daar was ik niet, maar goed, hier gaat het over het goddeloze Edom de afstammelingen van Ezau. De edomieten waren Israëls grootste vijanden samen met de Amelekieten en nog veel meer "ieten". Dus spreekt God over het rood van hun gewaad ( was Ezau toch?) Het gaat dus om een gericht over Edom. Want die van Edom komt of van Bozra of Petra is Dezelfde als die een gericht bracht of zal brengen over Edom,. Simpelweg om dat er nog een schuld in te lossen viel over het zaad van Ezau. Het zijn die volkeren die door God vertreden zijn met zijn toorn. Hij neemt het op voor Zijn volk Israël maar wel t.a.v. dit specifieke volk van Edom. ( Adam betekent ook rood, hetzelfde woord) Dat gebeurt dus nà de wedergeboorte van alle 12 stammen dus nà Jesaja 62. Dat is de volgorde.
ericjan schreef:iKjk even hoe dit hoofdstuk begint Wilsohie,

Zie, uw heil komt,
[/i]
Nu ga je dus weer terug naar Jesaja 62 waar ik ook over schreef dat het over Sion gaat en de dochter Sions is altijd in de Bijbel een wedergeboren of gelovig Israël, heeft niets met vervangingsleer te maken. Gewoon de volgorde goed lezen. We zitten notabene in hoofdstuk 62, daar is heel wat aan vooraf gegaan zal ik je vertellen. Het boekje Jesaja is prachtig in opbouw en volgorde van gebeurtenissen in Gods heilsplan. De vervangingstheologie komt hier ook niet uit die maken er in mijn optiek een zootje van.

="
EricJan"]
Dit zouden de christenen moeten zeggen. Zij zouden om Sions Wil niet moeten zwijgen en opkomen voor Israel en bidden voor Israel.
Bart Repko is met deze vers juist geroepen om op de muren van Jeruzalem te gaan staan en elke dag met vele christenen in de wereld te bidden voor Israel.
Ik heb nog nooit zo een gestoorde man gezien als Bart Repko...alhoewel er waren al meerder gestoorden voor hem". Het spijt me dat ik het zeggen moet. En het is diep triest. Laat hij de Bijbel bestuderen en kijken wat de profetie zegt over de toekomst van de 12 stammen. NIet over de Joden, het gaat om beide "huizen" met dank aan Piebe
="Ericjan]
Wiens gerechtigheid? Die van de Joden, want dit hele stuk handelt over Israel tov de heidenvolken.
Wilsophie schreef:En Mijn lust is aan haar en uw land Het getrouwde, het gaat dus over een wedergeboren natie van 12 stammen waarmee een nieuw huwelijksverbond is gesloten en pas aan het einde is de Gemeente aan de orde in vers 11 , “zie Zijn loon is bij Hem
EricJan schreef:Wie is nu de dochter van Sion volgens jou?
Zie, uw heil komt,

Klopt de dochter Sion is een gelovig Israël en als de Heer als hun Heil komt en Zich openbaart op de Olijfberg met Zijn duizenden van engelen of Zijn loon dan is dat de Gemeente die erbij zal zijn en dan pas zullen zij zien Wie zij doorstoken hebben, en dat is de God van de Christenen.

Waar baseer je op dat wij uit de christelijke gemeente het loon zijn dat Jezus meebrengt? Want loon is in het citaat gewoon met kleine letter geschreven en niet met Hoofdletter zoals jij doet voorkomen.
Wij zingen ook in een lied zoals in de Bijbel staat. Als die grote Dag aanbreekt en met Hem het loon zal verschijnen op die Olijfberg,
De Bijbel leert dat wij Zijn Lichaam zijn en dat wij ook Zijn loon zijn door de Vader gegeven toen Hij tot het uiterste verhoogd is.
De Gemeente is Zijn loon, Zijn eigendom.
Is nu inmiddels de christelijke gemeente bij jou verworden tot een Bruidegom? :o
Daar is een ander topic over en ik zal je vertellen samen met Christus te zijn als Hoofd en Gemeente of samen met Hem de Bruidegom te zijn in een huwelijksverbond met Israël is de hoogste positie die ik maar kan bedenken. Ik baseer dat zeker op vele Bijbelgedeelten beschreven in het topic over de bruid.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Als ik je vragen omzeil wil je ze dan alsjeblieft even kort samenvatten, want ik merk dat je heel selectief leest en veel laat liggen en het wordt een lang verhaal op deze manier en ik vrees dat je het volk Israël gezien de visie van Bart Repko en de profetiën zo anders toepast in mijn geloofsbeleving en zoals ik het lees dat als je het handelen van de antichrist wegredeneert door ineens hij met een hoofdletter te gaan schrijven we toch over heel verschillende zaken praten.
Je schuift God wraak in Zijn schoenen en gooit de dag der wrake op één hoop met de dag des oordeels, ik kan er geen chocola meer van maken.
ericjan

Bericht door ericjan »

Beste Wilsophie,

Ik zie dat je het Woord van God en Zijn profetieën beperkt in de tijd van de gebeurtenis en tijd waarin het beschreven is, terwijl ik heel de Schrift als een Eeuwig geldend Woord van God zie. Dat verklaart onze verschillende visies, waardoor we op verschillende golflengten zitten te luisteren naar God Zijn Woord.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

robert75 schreef: Ja maar dat is wel gebaseerd op etniciteit en niet op religie, Israel wil dan ook geen judaistisch land blijven maar een Joods land, Dus Joods op etniciteit en niet op religie. En dus kan je jezelf de vraag stellen waar passen bv de Palestijnen in deze visie. En kan je dat geen discriminatie noemen?
Nee dat is geen discriminatie. De Palestijnen zijn niet welkom in de Arabische landen. Ze mogen zich wel vestigen in Israël, als zij ook de Israëlische overheid erkennen. Ze hebben dezelfde rechten en mogen met alles meedoen, in de politiek, ze mogen stemmen.
En buiten dat om zijn de huidige Joden die nu in Israel wonen de ware afstammelingen van Abraham? Abraham was geboren in Ur, Het land van de chaldeeen in mesopotamië. Dus waar vroeger Babylon lag, Dus eigenlijk kwam Abraham uit het huidige Irak.. Wat hebben Joden gemeen met Irak. Niets.

De wortel van de huidige Joden liggen voornamelijk in Oost Europa, Het zijn eigenlijk Europeanen. meer niet. Dus je kan inderdaad de vraag stellen of de huidige Joden de ware afstammelingen van Abraham zijn. En zo niet? Waar zijn ze dan gebleven?
Hierover heeft Ericjan al eens gezegd: tijdens de WOII wist iedereen de Joden aan te wijzen. Ook in de eeuwen daarvoor. En nu gaan we er ineens aan twijfelen of ze wel Joden zijn? Hoezo Europeanen? Ze zijn door de Europeanen uit hun land verdreven en in Europa massaal vervolgd en vermoord. Toch zijn ze voor een groot deel alle eeuwen door hun tradities trouw gebleven.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ericjan

Bericht door ericjan »

ericjan schreef: er was niemand uit de volken met Mij.
[/i]
Wilsophie schreef:Je gaat nu ineens naar Jesaj 63 vers 3, voor mij een heel gezoek, want daar was ik niet, maar goed, hier gaat het over het goddeloze Edom de afstammelingen van Ezau.
En als je die profetie dan leest Wilsophie, dan zie je toch dat deze niet is uitgekomen zoals het er staat? Dus dan heeft het toch nog niet plaatsgevonden?
Wilsophie schreef:Nu ga je dus weer terug naar Jesaja 62 waar ik ook over schreef dat het over Sion gaat en de dochter Sions is altijd in de Bijbel een wedergeboren of gelovig Israël, heeft niets met vervangingsleer te maken.
Zie hoe vaak de bijbel over d dochter van Sion schrijft Wilsophie en in welke context.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?q=%2 ... ffffffff3f

Klaagl 2:4
Hij heeft Zijn boog gespannen als een vijand, daleth Zijn rechterhand in de aanslag als een tegenstander; Hij doodde alle voor het oog begerenswaardige dingen. In de tent van de dochter van Sion heeft Hij Zijn grimmigheid als een vuur uitgestort.
Onmogelijk lijkt mij dat hier met de dochter van Sion het wedergeboren Israel wordt bedoeld.

Mi 1:13
Span de snelle paarden voor de wagen, bewoonster van Lachis. Die is het begin van de zonde voor de dochter van Sion, want in u zijn de overtredingen van Israël gevonden.
Zonde voor de dochter van Sion, dus van de christelijke gemeente? Het loon dat Jezus meeneemt is dus het begin van zonde? :(

Je hebt een theorie geleerd merk ik en met die bril op lees je vervolgens de bijbel.
Wilsophie schreef:En Mijn lust is aan haar en uw land Het getrouwde, het gaat dus over een wedergeboren natie van 12 stammen waarmee een nieuw huwelijksverbond is gesloten en pas aan het einde is de Gemeente aan de orde in vers 11 , “zie Zijn loon is bij Hem
EricJan schreef:Wie is nu de dochter van Sion volgens jou?
Zie, uw heil komt,

Wilsophie schreef:Klopt de dochter Sion is een gelovig Israël en als de Heer als hun Heil komt en Zich openbaart op de Olijfberg met Zijn duizenden van engelen of Zijn loon dan is dat de Gemeente die erbij zal zijn en dan pas zullen zij zien Wie zij doorstoken hebben, en dat is de God van de Christenen.
Bij Zijn wederkomst als Messias van de Joden inderdaad.
Maar waar je op baseert dat de christelijke gemeente het loon is, vraag ik me nog steeds af, ik heb nog steeds geen citaat gezien uit de bijbel, zoals ik verzocht, want alleen die gelden voor mij als bewijs.
ericjan schreef:Waar baseer je op dat wij uit de christelijke gemeente het loon zijn dat Jezus meebrengt? Want loon is in het citaat gewoon met kleine letter geschreven en niet met Hoofdletter zoals jij doet voorkomen.
Wilsophie schreef:Wij zingen ook in een lied zoals in de Bijbel staat. Als die grote Dag aanbreekt en met Hem het loon zal verschijnen op die Olijfberg,
De Bijbel leert dat wij Zijn Lichaam zijn en dat wij ook Zijn loon zijn door de Vader gegeven toen Hij tot het uiterste verhoogd is.
De Gemeente is Zijn loon, Zijn eigendom.
Graag een citaat Wilsophie, je schrijft zo vaak dat zaken in de bijbel staan maar je levert zelden de bewijzen met citaten. En inmiddels heb ik moeten constateren dat ik je op je woord niet meer kan geloven, sorry.
ericjan schreef:Is nu inmiddels de christelijke gemeente bij jou verworden tot een Bruidegom? :o
Wilsophie schreef:Daar is een ander topic over en ik zal je vertellen samen met Christus te zijn als Hoofd en Gemeente of samen met Hem de Bruidegom te zijn in een huwelijksverbond met Israël is de hoogste positie die ik maar kan bedenken. Ik baseer dat zeker op vele Bijbel-gedeelten beschreven in het topic over de bruid.
[/quote]
En ook daar kon je het niet onderbouwen met bijbel citaten, helaas.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Geen Joden? Uit de 12 stammen van Israel en geen Joden? 
Nee Joden zijn het huis van Juda en die noemen wij Joden en dat zijn niet de 10 stammen die verstrooid zijn onder de volkeren, die hebben niet eens een joodse identiteit.

Please lees nu eens Wilsophie !
Ik schreef namelijk niet dat er dan al een wraak van God op de wereld is, die gaat starten NADAT de 144.000 Joden uit de 12 stammen zijn verzegeld.
3 en zei: Breng geen schade toe aan de aarde, en ook niet aan de zee en de bomen, totdat wij de dienaren van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben. 
Merk op, dienaren van onze God, niet over Jezus wordt hier gesproken !

4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten. 
Niet uit de wereld, maar uit Israel 12 12 stammen staat in de bijbel. Hoe en welke stam laat ik in vol vertrouwen aan God over.
Nee er wordt niet over Jezus gesproken , maar over 4 engelen die een opdracht krijgen van een andere engel met het zegel des levende Gods, wie denk je dat dit is?
Wie draagt het zegel van de levende God?
Jezus Christus toch? Dat is die 5e engel. Voor mij part is het Michaël de aartsengel.
En de dienstknechten God zijn die verzegelde 144.000 dat heb ik ook zo gezegd.
Uit alle 12 stammen en dat hoef je niet aan God over te laten, want hun namen staan erachter, en daar is Dan niet bij maar wel Jozef en Benjamin en Levi, Simeon, Zebulon, ik heb ze al ergens opgesomd want als Dan ontbreekt wilde ik toch checken hoe er toch 12 stemmen worden uitgezocht.
Precies, want daar staat:
9 En toen het Lam het vijfde zegel geopend had, zag ik onder het altaar de zielen van hen die geslacht waren omwille van het Woord van God, en omwille van het getuigenis dat zij hadden. 
Wie zijn de bewaarders van het Woord van God? Aan wie is het Woord van God toevertrouwd? De Joden
Romeinen 3
1 Wat heeft de Jood dan voor op anderen? Of wat is het voordeel van het besneden zijn?
2 Veel, in alle opzichten. Want in de eerste plaats zijn hun de woorden van God toevertrouwd.

16 En zij zeiden tegen de bergen en de rotsen: Val op ons en verberg ons voor het aangezicht van Hem Die op de troon zit, en voor de toorn van het Lam. 
De toorn van het Lam, de toorn van Jezus dus.

17 Want de grote dag van Zijn toorn is aangebroken en wie kan dan staande blijven? 
Want de grote dag van de toorn is aangebroken. van wie? Van Hem op de Troon en het Lam, God en Jezus dus !

Dit gaat vooraf aan Openbaring 7, waar God dus even op de rem trapt om de 144.000 Joden te verzegelen voor Zijn komende toorn op de wereld, waar Hij in Openbaring 6 voor waarschuwt.
Wie waren die zielen onder het altaar, want dat was een zicht in de hemel, dat altaar stond niet op aarde. Terug dus naar Openbaring 6 let op niet Openbaring 7 dat zijn de gelovigen die gedood zijn om hun geloof en zij ontvangen witte klederen, dat zijn geen Joden, dat zijn gelovigen uit de grote verdrukking en die verdrukking duurt langer dan de benauwdheid van Jacob dus dat zijn gelovigen uit alle natién daarna wordt de maan een zwarte zak en zijn we terug in Mattheus 24 want als jij het over de Joden wilt hebben dan moet je het voorbeeld of beeld van de Vijgenboom nemen die in Openbaring 6 onrijpe vruchten afwerpt en de Vijgenboom die vrucht zal gaan dragen is een gelovige natie.
Die ander vijgenboom waarin die kleine man klom Zacheus verdorde onmiddellijk en Zacheus moest eruit komen. Uit de natie en uit het land van het land zal verdord worden gelijk de vijgenboom en de sterren voorgesteld ooit als een groot volk zal volgens Openbaring 6 op de aarde vallen gelijk de onrijpe vijgen.
Hoe duidelijk wil je het toepassen?
Tijdens de grote verdrukking van Israel door de wereld zullen de 2 profeten nog evangeliseren en wonderen doen.
Waar lees jij dan eigenlijk in de bijbel dat de 144.000 Joden gaan evangeliseren?
[/quote]

Nee dat is niet waar. Mozes en Elia als de 2 getuigen wat niet in de Bijbel staat met name, maar wij worden wel omschreven gezien hun wonderen en hun bijzonder wijze van sterven.
Zij zullen getuigen direct nadat de Gemeente is opgenomen en de gelovigen op aarde niet meer zijn, dan zendt God deze 2 getuigen, want er was altijd in de Bijbel een gelovig overblijfsel en dat Mozes en Elia na hun sterven weer naar de hemel gaan spreekt over hun deelname aan de Gemeente. Zij hebben daarna dezelfde positie als de Gemeente.
Zij liggen dood in Jeruzalem gedurende 3 dagen meen ik en op hun getuigenis komen die 144.000 tot geloof en ik zal even opzoeken waar staat dat de 2 getuigen verschijnen.
In Openbaring 12 wordt heel goed beschreven hoe de gemeente zijnde het kind wordt weggerukt voor God en Zijn troon dan volgt er een strijd tussen Michaël en ik geloof dat dat Christus is met ons als Gemeente zijnde Zijn engelen , die draak wordt uit de hemel gegooid en daar gaat de strijd verder zijnde de Grote Verdrukking.
Gevonden..in Openbaring 11 staat dat Jeruzalem 42 maanden vertreden zal worden en dan geeft God Zijn twee getuigen die 1260 dagen met zakken bekleed zullen getuigen.
2 Olijfbomen dus een beeld van...en 2 kandelaren die God vertegenwoordigen op aarde.
En als zij hun getuigenis be-eindigd hebben dus nar 1260 dagen komt dat beest uit de afgrond en die zal Mozes en Elia doden.
En dan liggen die lichamen er als een teken. Drie en een halve dag liggen die in de straten van Jeruzalem. Gelijk een teken, ze komen weer tot leven, ieder schrok zich een hoedje en toen kwam de stem uit de Hemel en God liet hen opvaren zoals Christus ten hemel vier.
En zoals de Gemeente opgenomen zal worden op een wolkeloze dag zegt een lied, maar ik geloof dat een dikke wolk ons zal beschermen en dat niemand het zal zien, zoals Jesaja 57 ook zegt, de wereld gaat gewoon door.
Dan worden na die opname van Mozes en Elia door een aardbeving tegelijkertijd een tiende van de stad verwoest en 7000 mensen gedood. Hetzelfde aantal wat bij Elia genoemd wordt. 7000 namen staat er. Dat is de 2e wee.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 01 mar 2014, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

En ook daar kon je het niet onderbouwen met bijbel citaten, helaas.
ericjan

Kan ik me niet voorstellen, maar dan zal ik dat nog doen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

aar lees jij dan eigenlijk in de bijbel dat de 144.000 Joden gaan evangeliseren?
Dat zal ik nog even opzoeken.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:
aar lees jij dan eigenlijk in de bijbel dat de 144.000 Joden gaan evangeliseren?
Dat zal ik nog even opzoeken.
Dat zou ik waarderen, want ik ken het niet namelijk.

Wel zie ik in Openbaring 14

1 En ik zag, en zie, het Lam stond op de berg Sion, en bij Hem honderdvierenveertigduizend mensen met op hun voorhoofd de Naam van Zijn Vader geschreven.
Jezus op de Berg Sion (In Israel Jeruzalem dus)
honderdvierenveertigduizend mensen met op hun voorhoofd de Naam van Zijn Vader geschreven, Joden dus want ze hebben de Naam van God op hun voorhoofd geschreven.

2 En ik hoorde een geluid uit de hemel, als een geluid van vele wateren en als het geluid van een zware donderslag. En ik hoorde het geluid van citerspelers die op hun citers spelen.

3 En zij zongen als een nieuw lied vóór de troon, vóór de vier dieren en de ouderlingen. En niemand kon dat lied leren behalve de honderdvierenveertigduizend, die van de aarde gekocht waren.

6 En ik zag een andere engel, die hoog aan de hemel vloog. En hij had het eeuwige Evangelie, om dat te verkondigen aan hen die op de aarde wonen, en aan elke natie, stam, taal en volk.
7 En hij zei met een luide stem: Vrees God en geef Hem eer, want het uur van Zijn oordeel is gekomen. En aanbid Hem Die de hemel, de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft. [/i]

Het is een engel die het evangelie brengt nog net voordat God Zijn toorn en wraak op de wereld vanwege de grote verdrukking in Israel laat starten.

9 En een derde engel volgde hen, die met een luide stem zei: Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt, en het merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt,
10 dan zal hij ook drinken van de wijn van de toorn van God, die onvermengd is ingeschonken in de drinkbeker van Zijn toorn, en gepijnigd worden in vuur en zwavel voor het oog van de heilige engelen en van het Lam.
11 En de rook van hun pijniging stijgt op tot in alle eeuwigheid, en zij die het beest en zijn beeld aanbidden, hebben dag en nacht geen rust, evenmin als iemand die het merkteken van zijn naam ontvangt.
Laatst gewijzigd door ericjan op 01 mar 2014, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:
Dat was dus bij Jozua en Kaleb wat je aanhaalt en het volk nogal eens ongehoorzaam was en hun heil zochten bij andere goden en zij daarom zoveel oorlogen verloren als straf op hun zonden. God heeft geen steen gemaakt die moeilijk is te tillen wat een waanzin, je laat een hele geschiedenis liggen van hun verbanning naar Syrië enz...en dan ineens spring je naar Jesaja en zegt dat God een steen heeft gemaakt via Israël die moeilijk te tillen is voor al de volkeren, wat een merkwaardige gedachte. Jesaja 62 legt juist uit dat er een herstel van Israël is in de toekomst als zij de dochter Sion wordt genoemd bij hun wedergeboorte, ook al eerder uitgelegde.
De steen des aanstoots is de Christus die de Joden hebben verworpen, En pas daarna ging het heil naar de heidenen en is het joodse volk terzijde gezegd, Lees Handelingen 28 Het is helemaal geen steen om te tillen, het is een hoeksteen van een fundament zoals de top van een pyramide de uiterste hoeksteen is, gelegd in Sion, ( het nieuwe herstelde Jeruzalem) want nu is die hoeksteen door de bouwlieden verworpen en die bouwlieden is het Joodse volk, zij zouden bouwen en uitbreiden als "ben".
Helaas heb ik de laatste dagen weinig tijd om me in te lezen en te reageren, omdat ik logees heb. Maar wat hier over die steen staat, is wel duidelijk voorzegd in Zacharia 12:3

Jeruzalem wordt tot een bedwelmende beker voor de volken rondom, staat er in vers 2. En we zien ook de volken van rondom die Jeruzalem uit handen van Isräël willen houden. Deze situatie zal escaleren. En geen wonder, want Satan weet dat Jeruzalem de stad is die God begeert. Het Sion waar de troon van David zal staan en de wet die van Sion uit zal gaan. Hoe zie jij dat Wilsophie?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ericjan

Bericht door ericjan »

Adinomis schreef:
Wilsophie schreef:
Helaas heb ik de laatste dagen weinig tijd om me in te lezen en te reageren, omdat ik logees heb. Maar wat hier over die steen staat, is wel duidelijk voorzegd in Zacharia 12:3

Jeruzalem wordt tot een bedwelmende beker voor de volken rondom, staat er in vers 2. En we zien ook de volken van rondom die Jeruzalem uit handen van Isräël willen houden. Deze situatie zal escaleren. En geen wonder, want Satan weet dat Jeruzalem de stad is die God begeert. Het Sion waar de troon van David zal staan en de wet die van Sion uit zal gaan. Hoe zie jij dat Wilsophie?
Inderdaad het gaat om 2 verschillende stenen, 1 voor Joden en 1 voor christenen en de wereld.

In 1 Petrus 2 staat over de steen des aanstoots:
6 Daarom staat er in de Schrift: Zie, Ik leg in Sion een hoeksteen die uitverkoren en kostbaar is; en: Wie in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.
7 Voor u dan, die gelooft, is Hij kostbaar; maar voor de ongehoorzamen geldt: De steen die de bouwers verworpen hebben, die is de hoeksteen geworden, en een steen des aanstoots en een struikelblok;
8 voor hen namelijk die zich aan het Woord stoten, door ongehoorzaam te zijn, waartoe zij ook bestemd zijn.

Israel was ertoe voorbestemd om daarin ongehoorzaam te zijn.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Dan nog een vraag. Ik zal je post beantwoorden en de bijbelteksten op zoeken waar nodig.

Je gelooft dat de Here Jezus is opgestaan uit de dood neem ik aan.
Als het Jodendom dan wel de overste leidslieden zo belangrijk zijn, waarom heeft de Heer Zich na die opstanding dan niet vertoond op bijvoorbeeld het tempelplein en een lange neus getrokken naar het Sanhedrin,??
Waarom openbaarde Hij Zich slechts en 2 dames en een paar heren en at met hen in de Opperkamer?
Waarom verborg Hij Zich min of meer.
Hij is gezien van 500 mensen, maar dat is toch een handjevol en toch niet de volksvertegenwoordiging.
Waarom ging Hij naar de Opperzaal met alleen gelovigen als jij het zo op hebt met dat kleine beetje Joden wat woont in dit land die notabene voortdurend overhoop ligt met de Palestijnen de halfbroer van Izak toch?
Als het een gelovig volk is wat er nu woont, dan kenden zij toch het plan van God? Dan hoeven zij toch geen oorlog te voeren met de palestijnen?
Leg mij dan eens uit hoe je dat ziet, want je verheft deze paar Joden die ook nog eens de minderheid zijn in hun eigen land en slechts alleen het huis van Juda vertegenwoordigen niet de macht krijgen die hun beloofd is volgens jou nu in het heden?